seo

چرا به سئو نیازمندیم؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

چرا به سئو نیازمندیم؟

سئو چیست؟

احتمالاً بارها شنیده‌اید که سئو مخفف عبارت (search engine optimization) به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است اما با بیانی دیگر و راحت‌تر میتوان گفت: سئو شامل بسیاری از تکنیک‌ها ,تاکتیک‌ها و بهترین روش‌ها برای رسیدن به اهداف اصلی در فضای مجازی است. علاوه بر این، سئو همواره بر اساس رفتارهای کاربران وب و الگوریتم‌های جدید و تغییرات موتورهای جستجو قابل تغییر است.
سئو از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است و دانستن اینکه سئو چیست و چگونه کار می‌کند کلید درک دلیل اهمیت SEO است!
با توجه ‌به این موارد، SEO برای هر شغلی که می‌خواهد به‌صورت آنلاین در دسترس باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌صورت خلاصه بگوییم؛ سئو باعث نمایان شدن سایت شما به کاربران هدف شما می‌شود و این به معنای دریافت ترافیک بیشتر، کسب اعتبار، رتبه بهتر و در نتیجه تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری می‌شود.
جدا از تمامی این موارد سئو یک ابزار مهم، ارزشمند و هدفمند برای آگاهی بخشیدن به افراد از نام تجاری و زمینه کسب‌وکار است. بدون هیچ‌گونه توضیح بیش‌تر، در اینجا آنچه شما باید در مورد SEO بدانید، اهمیت، مزایا و دلایل نیاز به سئو آورده شده است! تا انتها با ما باشید!

عناصر اصلی سئو

محتوا پادشاه است!

محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سایت و یک استراتژی سئو و تولید محتوا است و تأثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر صاحب یک گلخانه هستید و می‌خواهید مشتری‌های خود را افزایش دهید، بر اساس یک استراتژی محتوایی یک سری محتوا در بلاگ سایت خود در مورد باغبانی، انتخاب گونه‌های مناسب گیاهان و موارد دیگر منتشر می‌کنید. هنگامی‌که شخصی که می‌خواهد درباره باغبانی اطلاعات کسب کند و به دنبال آن اطلاعات می‌رود، وبلاگ شما ظاهر می‌شود و شما می‌توانید با ارائه اطلاعات ارزشمند با آن مشتری رابطه برقرار کنید. محتوای امروزه باید علاوه بر آموزش بودن جالب، مرتبط، جذاب و قابل اشتراک‌گذاری نیز باشد. محتوا به اشکال مختلف ارائه می‌شود، ازجمله محتوای صفحه وب، فیلم، اینفوگرافیک، پادکست، کتاب‌های الکترونیکی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و … که اشکال رایج محتوا هستند. یکی از مهمترین موضوعات برای تهیه محتوا و برای مشخص کردن موضوعات سایت انتخاب کلمات کلیدی مناسب است؛ در ادامه به اهمیت انتخاب کلمه کلیدی می‌پردازیم.

انتخاب کلمات کلیدی هدفمند

در گذشته کلمات کلیدی تنها تکنیک سئو بود که اهمیت زیادی داشت اما این بدان معنا نیست که امروزه این مورد تأثیر ندارد! امروزه با توجه به ابزارهای موجود و کمک از آن‌ها می‌توان بهترین و متناسب‌ترین کلمات با بازار هدف را مشخص کرد و به‌صورت کاملاً عاقلانه مورد استفاده قرار داد. اما شاید این سؤال برای شما پیش آید که کلمات کلیدی چیست؟ کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد برای دستیابی به هدف خود از آن‌ها در موتورهای جستجو می کنند. با نکات گفته شده حتماً متوجه اهمیت کلمه کلیدی شده‌اید، یکی از مهم ترین استفاده‌های این مورد در انتخاب عنوان مناسب و تهیه محتوای متناسب برای جذب کاربر است.

مقاله پیشنهادی:  بردکرامب (Breadcrumb) چیست و چه تأثیری بر روی سئو دارد؟

کمپین‌های تبلیغاتی را دست‌کم نگیرید!

بازاریابی موتور‌های جستجو (SEM) به معنای استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف به همراه پول برای کمک به رسیدن به نتایج دلخواه است؛ برای این موضوع مواردی مانند Google AdWords، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات گوگل و سایر تبلیغات استفاده می‌شود. اگرچه SEM معمولاً جزء اصلی یک استراتژی سئو جامع نیست اما به‌خودی‌خود جایگاه مناسبی را دارد و به کمک سیگنال‌های ایجاد شده توسط این کانال‌ها می-توان به افزایش ترافیک و جذب مشتریان هدف کمک کرد.

آف پیج سئو

آف پیج سئو شامل بهینه‌سازی خارجی است که خارج از سایت انجام می‌شود. تکنیک اصلی که برای آف پیج سئو از صفحه استفاده می‌شود ایجاد بک‌لینک است زیرا پیوندهای باکیفیت به سایت شما از سایت‌های خارجی به موتورهای جستجو می‌گویند که سایت شما ارزشمند و باکیفیت است و این باعث ایجاد اعتبار می‌شود.

درک اهمیت سئو برای مشاغل مدرن

بهبود رتبه سایت

یکی از مهم‌ترین کارکردهای SEO افزایش بازدید است، به این معنی که هنگام جستجوی چیزی که شما ارائه می‌دهید، مشتریان به‌راحتی بتوانند به آن دست یابند. هرچه رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) داشته باشید، احتمال اینکه شما را ببینند و روی سایت شما کلیک شود بیشتر است. هرچه تلاش‌های سئو شما مؤثرتر و صحیح‌تر باشد، رتبه شما بهتر بوده و شما در نتایج اولیه دیده می‌شود، این امر به‌ویژه هنگامی اهمیت دارد که در نظر بگیرید یک‌چهارم از کاربران وب هرگز بر اولین SERP کلیک نمی‌کنند.

افزایش ترافیک وب

افزایش ترافیک وب یکی از اهداف اصلی سئو است و وقتی رتبه سایت را افزایش می‌دهید، ترافیک را نیز افزایش می‌دهید. بر اساس تحقیقات و آنالیزهای انجام شده بر روی رفتار کاربران مشخص شد که تقریباً ۳۰ درصد از کلیک‌ها بر روی لینک اول نمایش داده شده بوده و بیش از ۷۰ درصد از کلیک‌ها به ۵ سایت اول نمایش داده شده به کاربر اختصاص داده شده است. اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری وب‌سایت شما را از طریق یک موتور جستجو پیدا کنند، به SEO نیاز دارید که به شما کمک می‌کند بتوانید به‌مرور در بهترین نتایج جستجو قرار بگیرید.

مقاله پیشنهادی:  خلاصه کتاب تبدیل رؤیا به ثروت

ایجاد تجربه بهتر برای بازدیدکنندگان

یکی دیگر از مواردی که در سئو بسیار مهم است ایجاد تجربه کاربری مناسب از هر نظر است. به‌عنوان‌مثال وقتی گام‌هایی را برای واکنش‌گرا شدن سایت خود برمی‌دارید، برای همه بازدیدکنندگان شما از سایت چه افراد دارای تلفن همراه و چه افرادی که از لپ‌تاپ یا دسکتاپ استفاده می‌کنند این موارد اعمال می‌شود. به‌طور مشابه، با افزایش سرعت بارگذاری صفحه بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنید تا مدت بیشتری در سایت شما بمانند. تقریباً ۵۰ درصد از بازدیدکنندگان انتظار دارند که صفحه موردنظر در عرض دو ثانیه بارگیری شود و هرچه زمان بارگذاری بیشتر باشد احتمال ماندن افراد کمتر خواهد شد.

دستیابی به اهداف

درنهایت، دلیل نهایی ضروری بودن سئو این است که می‌تواند به شما در دستیابی به بسیاری از اهداف تجاری کمک کند. سئو می‌تواند به شما در ایجاد روابط بهتر با مخاطبان، بهبود تجربه مشتری، افزایش اعتبار، افزایش تعداد افراد مراجعه‌کننده به سایت و برتری در رقابت و افزایش تبدیل که به معنای فروش بیشتر، مشتریان وفادارتر و موارد دیگر است، کمک کند.

افزایش اعتبار

سایتی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد، معمولاً از نظر موتورهای جستجو باکیفیت و قابل‌اعتماد است و این به‌نوبه خود اعتبار کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. سئو کمک می‌کند سرعت سایت خود را افزایش دهید و کلمات کلیدی متناسب با هدفتان را در محتوا استفاده کنید.

پشتیبانی از بازاریابی محتوا

همان‌طور که گفتیم محتوا پادشاه است! با توجه به این موضوع ترکیب محتوای خوب و رعایت استراتژی‌های سئو به شما در دستیابی به اهداف اصلی کمک می‌کنند. با تهیه محتوا‌های هدفمند و متنوع و استفاده از انواع محتوا مانند متن، فیلم، تصویر و پادکست به شما کمک می‌کند به بهترین نتایج در جستجو‌های گوگل برسید. درواقع سئو از تلاش‌های مختلف شما درزمینه‌ی بازاریابی‌های محتوایی پشتیبانی می‌کند.

کمپین‌های تبلیغاتی

استراتژی‌های بازاریابی بدون دستمزد (SEO) و پولی (PPC) می‌توانند با هم ترکیب شده و بهترین نتیجه را داشته باشند. استراتژی‌‎های مالی به سایت شما کمک می‌کند تا در بالای نتایج اصلی موارد جستجو ظاهر شود، درحالی‌که SEO همان کار را به‌صورت ارگانیک انجام می‌دهد. ظاهر شدن هر دو نتیجه در بالای صفحه نتایج موتور‌های جستجو، اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد و نشان می‌دهد که شما فقط برای تبلیغات پول پرداخت نمی‌کنید تا در صدر باشید. شما می‌توانید از SEO برای به حداکثر رساندن کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید؛ به‌عنوان مثال، اگر صفحه‌ای با رتبه بالا دارید اگر در آن از تبلیغات PPC استفاده کنید، حتی بهتر عمل می‌کند.

مقاله پیشنهادی:  چگونه با تمرکز بر سرعت، یک تجربه ی کاربری لذت بخش برای مشتریان خود خلق کنیم؟

مزایای رقابتی

رقبای شما نیز بر روی SEO سرمایه‌گذاری می‌کنند شما نیز باید این کار را انجام دهید. کسانی که سرمایه‌گذاری زیادی بر روی SEO می کنند، اغلب در نتایج موتورهای جستجو در بالا قرار دارند و سهم عظیمی از بازار را به دست می آورند. اگر به این نتیجه برسید که نتایج صفحه اول جستجوی گوگل بیش از ۹۰ درصد ترافیک را به خود اختصاص می‌دهد، نمی‌توانید از سئو جدا شوید!

بهبود قابلیت استفاده از سایت

یکی از قابلیت‌های سئو این است که سایت شما را برای موتورهای جستجو مناسب نشان دهد؛ همچنین می‌تواند تجربه‌ای را که مشتری هنگام بازدید از وب‌سایت شما دارد، بهبود بخشد. با کمک سئو می‌توانید محتوای مفید و باکیفیت تولید کنید، سایت خود را سریع‌تر و پاسخگوتر کنید، پیوندهای مرتبط اضافه کنید و سایت خود را قدرتمندتر کنید.

دریافت نتایج موردنظر

با SEO می‌توانید تغییرات در رتبه‌بندی و ترافیک وب‌سایت را ردیابی کنید. یک متخصص سئو با کمک پلتفرم‌های رسمی و تأیید شده می‌تواند مراحل ورود کاربر، صفحات بازدید شده، کلمات کلیدی مورداستفاده و هر آنچه شما نیاز دارید را تهیه کرده و بر اساس آن سایت را بهبود بخشد و کمک کند تا شما به نتایج مورد نظرتان برسید!

سخن آخر

همان‌طور که متوجه شدید، SEO یک کار اساسی و پیچیده است که شامل بسیاری از تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها است. علاوه بر این، این مورد همواره با تغییر رفتارهای مصرف‌کننده و کاربران وب، با ظهور فناوری‌های جدید و تغییر موتورهای جستجو در الگوریتم‌های خود در حال تکامل است. با توجه ‌به این موارد، SEO برای مشاغلی که می‌خواهند به‌صورت آنلاین قابل‌مشاهده باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
سئو می‌تواند به یک کسب‌وکار برای دستیابی به اهداف مختلفی کمک کند، از جمله اهداف مربوط به آگاهی از نام تجاری، ترافیک، تجربه مشتری و موارد دیگر به همین دلیل است که برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است که بدانند سئو چیست و چگونه می‌تواند به دستیابی به اهداف آن‌ها کمک کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ آی تی هما میتواند به شما برای رسیدن به اهدف سئوی‌تان کمک کند.

2 دیدگاه دربارهٔ «چرا به سئو نیازمندیم؟»

  1. ممنون از مقاله خوبتون، توضیحات شما راجع به مزایای رقابتی و کمپین های تبلیغاتی بسیار مفید و کاربردی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *