ithoma

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

اگر در بیزینس پلن خود بخشی را برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید پس این محتوا مناسب شما است! برای دستیابی به مخاطبان هدف تبلیغات بخش مهمی است اما موضوع مهم دیگر این است که پول خود را در محلی مناسب خرج کنید. سؤالی که پیش می‌آید این است که کجا؟ کجا تبلیغات کنیم؟ و چه جوابی بهتر از گوگل؟! گوگل با ۲۵۹ میلیون بازدیدکننده و بیش از ۴ میلیارد تعامل روزانه محل مناسبی برای تبلیغات و شناخته شدن است.
گوگل ادز در سال ۲۰۰۰ با نام Google Adwords معرفی شد اما در سال ۲۰۱۸ تغییر نام داد به گوگل ادز در بین افراد شناخته شد. در این بخش به بررسی تبلیغات گوگل ادز و این پلتفرم آشنا می‌شوید. بدیهی است که هرچه کمپین‌های تبلیغاتی مورداستفاده شما متمرکز و قوی‌تر باشد باعث کلیک بیشتر و دستیابی به مشتریان هدف می‌شود و به همین دلیل است که تبلیغات گوگل توانسته است محبوب شود.

تبلیغات گوگل

گوگل ادز یکی از پلتفرم‌های تبلیغاتی است که با کمک یک کانال بازاریابی که حتماً آن را شنیده‌اید پرداخت به‌ازای کلیک یا ppc مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ جایی که فرد تبلیغ دهنده برای هر کلیک برای نمایش‌دهنده مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کند. Google ads یکی از راه‌های مؤثر برای دریافت ترافیک هدفمند و مؤثر است؛ این پلتفرم به افراد کمک می‌کند که بتوانند محصول و خدمات خود را به بازار هدف ارائه دهند. همچنین استفاده از گوگل ادز به افزایش ترافیک وب‌سایت، تماس تلفنی بیشتر و بازدید از محیط کار شما و … کمک می‌کند.
گوگل ادز امکان تبلیغ در بین مخاطبان هدف را به کسب‌وکارها می‌دهد؛ این یعنی زمانی که بازار هدف شما به دنبال محصول و خدماتی هستند که شما دارید از طریق گوگل و گوگل‌مپ شما را به آنها نشان می‌دهند. تبلیغات این پلتفرم فقط محدود به سایت نشده و در کانال‌هایی مانند یوتیوب، Blogger و… نیز قابل‌استفاده است.
یکی از ویژگی‌های گوگل ادز این است که به شما کمک می‌کند تبلیغات را تجزیه‌وتحلیل کنید و به افراد بیشتری که به دنبال کسب‌وکار شما هستند؛ محصولات یا خدمات خود را ارائه دهید.
یکی از ویژگی‌های گوگل ادز این است که می‌توانید بر اساس بودجه خود تبلیغات را انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی:  راهنمای سفر به شیراز برای گردشگران خارجی

آیا گوگل ادز واقعاً تأثیر دارد؟

• تبلیغات گوگل دارای نرخ کلیک نزدیک به ۸ درصد است.
• تبلیغات نمایشی هر ماه ۱۸۰ میلیون بار نمایش ایجاد می‌کنند.
• برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات پولی در گوگل ۶۵ درصد از کلیک‌ها را شامل می‌شود.
• ۴۳ درصد از مشتریان چیزی را می‌خرند که در یک تبلیغ YouTube دیده‌اند.

چرا گوگل ادز را انتخاب کنیم؟

گوگل پربازدیدترین محلی است که همه افراد در سراسر دنیا به آن دسترسی دارند. باتوجه‌به قدمت گوگل و قدمت گوگل ادز که بیش از دو دهه است؛ بدیهی است که تبلیغات پولی هدفمند و اصولی می‌تواند به شما در دریافت بهترین نتیجه کمک کند.

علاوه بر موارد گفته شده، گوگل یک منبع بزرگ و اصلی برای تمام مردم است که در آن سؤالات خود را می‌پرسند و برای جواب‌هایی که بر اساس تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک ارائه می‌شود ارزش زیادی قائل هستند. همچنین بر اساس آخرین تحقیقات افرادی که تبلیغات می‌کنند به‌ازای هر ۱ دلار که در این پلتفرم تبلیغاتی خرج می‌کنند می‌توانند ۸ دلار درآمد داشته باشند.

یکی از دلایل دیگر این است که هرچند شما از روش‌ها و تکنیک‌های ارگانیک برای قرارگرفتن در نتایج برتر گوگل استفاده کنید همچنان رقبای شما نیز از تبلیغات به همراه روش‌هایی که استفاده می‌کنید؛ استفاده می‌کنند و هرچند شما در بین نتایج ارگانیک رتبه بالایی داشته باشید همچنان پس از سایت‌هایی که با تبلیغات در رتبه‌های برتر قرار گرفته‌اند قرار می‌گیرید.

بهترین روش تبلیغات در گوگل

اگر تاکنون در گوگل تبلیغ نکرده‌اید موارد زیر را در نظر بگیرید اما اگر در گوگل تبلیغات داشته‌اید اما به نتایج دلخواهی نرسیده‌اید در برنامه بعدی خود نکات زیر را در نظر بگیرید!

یک الگوی برنامه‌ریزی ppc داشته باشید!

استفاده از برنامه مشخص به سازماندهی پروژه‌های شما کمک می‌کند. افراد با گوگل و HubSpot’s PPC Planning Template می‌توانند نحوه نمایش دادن تبلیغات را بررسی کنند و کمپین‌های خود را مدیریت کنند.

عدم استفاده از کلمات کلیدی گسترده

زمان انتخاب کلمات کلیدی بسیار توجه داشته باشید که کلمات کلیدی هدفمند و صحیح را انتخاب کنید؛ استفاده از کلمات کلیدی کم استفاده که رقابتی ایجاد نمی کنند؛ مخاطبان هدف را برای شما نمی آورد همچنین باعث هدر رفتن هزینه ها نیز می شود. زمانی که صحبت از کلمات کلیدی است باید توجه داشته باشید که از کلمات کلیدی متناسب با بازار هدف و آنچه کاربران جستجو می‌کنند استفاده کنید؛ شاید یافتن کلمات کلیدی در ابتدا سخت باشد اما به‌مرور می‌توان این مورد را بهبود بخشید.

مقاله پیشنهادی:  سئوی کلاه سیاه چیست و چگونه سئوکار کلاه سفید باشیم؟

عدم استفاده از تبلیغات نامرتبط

اگر تبلیغ شما با اهداف فردی که جستجو انجام می‌دهد هماهنگی نداشته باشد شما در واقع هزینه‌های زیادی را برای تبلیغات ازدست‌داده‌اید. تیتر و تبلیغات انتخابی شما باید با کلمه کلیدی و کسب‌وکار شما هماهنگ باشد؛ این روش یک راه بازاریابی حساس است که هر اشتباه ممکن است منجر به ازدست‌داده هزینه و زمان زیادی شود.

بهبود امتیاز کیفیت QS

امتیاز کیفیت رتبه‌بندی تبلیغات را توسط گوگل تعیین می‌کند. هرچه رتبه بالاتر باشد، جایگاه نیز بهتر است. پایین بودن رتبه نشان از توجه کمتر به تبلیغ و شانس کمتر برای تبدیل‌شدن بازدیدکننده به کاربر را ایجاد می‌کند.

بهینه‌سازی صفحه فرود

اگر تصمیم به تبلیغات گرفتید این به این معنا نیست که تلاش‌های دیگر شما در جهت بهبود سایت متوقف شود! افراد با کلیک بر روی تبلیغات چه چیزی را مشاهده می‌کنند؟ سایت شما باید دائماً در حال به‌روزرسانی و بهینه‌سازی باشد و بتواند مشکلات کاربران را حل کند.

اصطلاحات رایج در تبلیغات

اد رنک ADRANK

این مورد محل تبلیغ شما را تعیین می‌کند. بالاتر بودن مقدار این مورد باعث کسب رتبه بهتر و توجه بیشتر به تبلیغ می‌شود. همچنین این مورد باعث می‌شود که کاربران روی تبلیغات شما کلیک کنند و شما به اهداف خود در این مورد برسید.

مناقصه

در سیستم گوگل ادز شما می‌توانید حداکثر مبلغ پیشنهادی برای تبلیغ را پیشنهاد کنید و بر اساس مبلغی که پرداخت می‌کنید جایگاهی را کسب می‌کنید. هرچه قیمت پیشنهادی بیشتر باشد، جایگاه شما نیز بالاتر خواهد بود. در این روش سه گزینه برای انتخاب وجود دارد:

CPC

مبلغی است که برای هر کلیک روی تبلیغ پرداخت می‌شود.

CPM

مبلغی که برای یک هزار نمایش پرداخت می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  تبلیغات CPM یا تبلیغات بر اساس نمایش چیست؟

CPE

مبلغی که برای انجام یک عمل از پیش تعیین شده پرداخت می‌شود.

نوع کمپین

قبل از ورود به پلتفرم گوگل ادز نوع کمپین باید انتخاب شود؛ کمپین‌های این پلتفرم عبارت‌اند از:

تبلیغات جستجو

تبلیغاتی که مابین نتایج جستجو در صفحه نتایج نشان داده می‌شوند.

تبلیغات نمایشی

تبلیغاتی که مبتنی بر تصویر بوده و در گوگل DISPLAY NETWORK نمایش داده می‌شود.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغاتی که بین ۵ تا ۱۵ ثانیه بوده و زمان نمایش فیلم نشان داده می‌شود.

نرخ کلیک

نرخ کلیک یا CTR مواردی که به نسبت تعداد بازدیدهای تبلیغ دریافت می‌شود. هر چه این مقدار بالاتر باشد نشان‌دهنده تبلیغ باکیفیت‌تر و مطابق‌تر با جستجو و کلمه کلیدی است.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یا CR یک معیار برای اندازه‌گیری فرم‌های ارسالی بر اساس کل بازدیدها از صفحه اصلی شما است. در واقع این مورد نشان می‌دهد که صفحه اصلی یا همان صفحه ورود شما با وعده تبلیغ ارتباط دارد یا خیر؟!

شبکه نمایش

تبلیغات گوگل را می‌توان در شبکه نمایش GDN گوگل نشان داد. GDN یک شبکه از یک سری وب‌سایت است که یک فضا برای تبلیغات را فراهم می‌کند. این تبلیغات مبتنی بر تصویر و متن می‌توانند باشند و همراه با محتوای مرتبط با کلمات کلیدی شما نمایش داده شوند.

کلمه کلیدی

زمانی که کاربران یک عبارت را جستجو می‌کنند موتورهای جستجو نتایجی را نشان می‌دهند که در آن کلمات کلیدی مرتبط با جستجو وجود دارد. زمانی که شما از تبلیغات استفاده می‌کنید بهتر است از کلمات کلیدی که مرتبط با محتوا و تبلیغاتتان است استفاده کنید.

سخن آخر

یکی از مواردی که به رشد سایت در کنار سایر استراتژی‌ها کمک می‌کند استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف است. گوگل یک سری کمپین‌های تبلیغاتی در نظر گرفته است که افراد با کمک آنها می‌توانند به نتایج برتر برسند و سرعت رشد خود را بیشتر کنند. در این بخش به بررسی گوگل ادز و آشنایی با این پلتفرم پرداختیم؛ درصورتی‌که قصد دارید تبلیغاتی را برای سایت خود داشته باشید می‌توانید از این پلتفرم استفاده کنید اما توجه داشته باشید که تبلیغات به‌تنهایی راهی برای رسیدن به اهدافتان نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *