it homa

تبلیغات CPM یا تبلیغات بر اساس نمایش چیست؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تبلیغات CPM یا تبلیغات بر اساس نمایش چیست؟

باتوجه‌به استفاده زیاد از اینترنت و رشد فروش اینترنتی افراد به سمت تبلیغات آنلاین کشیده شدند. امروزه اکثر افراد حتی اگر محصولی را اینترنتی خرید نکنند درباره آن در موتورهای جستجو تحقیق می‌کنند؛ باتوجه‌به این موضوع عجیب نیست که کسب‌وکارها به تبلیغات آنلاین روی‌آورند. علاوه بر این موارد، این روزها افراد بیشتر از هر زمان دیگری از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و همین مورد احتمال دیده‌شدن برند شمارا در سایت‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌دهد همچنین این موردی است که نشان می‌دهد چرا هزینه تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۲۰ به مبلغ ۳۳۰ میلیارد دلار رسید!
رشد سایت و کسب‌وکار با کمپین‌های تبلیغاتی آسان‌تر نشده است اما رشد فناوری و تکنولوژی به افراد این اجازه را داده است که بتوانند در این بستر رشد کرده و شناخته شوند. تبلیغات آنلاین به افزایش فروش در اینترنت کمک زیادی کرده است.
تبلیغات آنلاین می‌تواند برای تازه‌واردان کمی سخت باشد؛ انتخاب نوع تبلیغ، اطلاعاتی که باید درج شود و… همه مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند و اشتباه در هرکدام منجر به هدر رفتن هزینه زیاد می‌شود. فردی که قصد دارد تبلیغی را داشته باشد باید قالب تبلیغ، معیار عملکرد و انواع کمپین را در نظر بگیرد. در بحث تبلیغات اصطلاحات زیادی وجود دارد و همچنین تبلیغات انواع مختلفی نیز دارند، یکی از اصطلاحاتی که افراد در بحث تبلیغات با آن مواجه می‌شوند CPM یا نمایش در هزار است. به‌صورت خلاصه تبلیغات CPM به پرداخت هزینه به‌ازای هر هزار بازدید می‌پردازد؛ در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید:
• CPM چیست؟
• تبلیغات CPM مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟
• هزینه تبلیغات درروش CPM چگونه است؟
• عوامل مؤثر بر هزینه تبلیغات CPM
• تفاوت CPM و CPC در چیست؟
• ویژگی‌های CPM خوب چیست؟
تا انتها همراه ما باشید!

CPM چیست؟

هزینه به‌ازای هر هزار نمایش (CPM) رایج‌ترین مدل قیمت‌گذاری در تبلیغات آنلاین است. همان‌طور که از نام آن پیداست، نشان‌دهنده مبلغی است که تبلیغ‌کنندگان به‌ازای هر هزار بازدید یا بازدیدی که تبلیغ آن‌ها ایجاد می‌کند به ناشران می‌پردازند. اگر تبلیغی را مشاهده کردید که ۱ دلار برای CPM تبلیغ می‌شود، به این معنی است که هر بار که تبلیغ شما ۱۰۰۰ بار در اینترنت دیده شود، ۱ دلار می‌پردازید.
افراد اغلب بسته‌هایی را تهیه می‌کنند که هزینه هزاران نمایش ارائه‌شده را به تبلیغ‌کنندگان نشان می‌دهد. بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که CPM فقط مخاطبان بالقوه را اندازه‌گیری می‌کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که مشتریان پس از دیدن تبلیغ شما متوجه آن شوند یا اقدامی انجام دهند.
CPM که به‌عنوان هزینه در هر میلیون نیز شناخته می‌شود، یک معیار بازاریابی محبوب برای ردیابی است. این به این دلیل است که این روش بر روی نمایش‌ها تمرکز می‌کند نه کلیک‌ها! علاوه بر این، این مدل قیمت‌گذاری فرایند خرید آگهی را بابیان هزینه کل تعداد زیادی نمایش به‌جای تنها یک مورد، تسهیل می‌کند.

مقاله پیشنهادی:  معرفی تمام الگوریتم‌های مهم گوگل

تبلیغات CPM مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

CPM به معنای پرداخت هزینه برای هر ۱۰۰۰ تبلیغ است که به افراد نمایش داده می‌شود. این روش تبلیغاتی مناسب گروهی است که آگهی‌دهندگان آن به دنبال شناخته شدن برند خود و آگاهی‌بخشی آن هستند. این روش تبلیغاتی مناسب افرادی است که قصد دارند لوگو و برندشان را در ابتدای کار به مردم شناخته و معرفی کنند.

هزینه تبلیغات درروش CPM چگونه است؟

مدل قیمت‌گذاری هزینه به‌ازای هر هزار نمایش هم توسط ناشران و هم توسط تبلیغ‌کنندگان مشخص می‌شود. در بیشتر موارد، ناشران هزینه تبلیغات در این روش را تعیین می‌کنند و تبلیغ‌کنندگان قبل از راه‌اندازی کمپین‌ها با آن موافقت می‌کنند. علاوه بر این، اگر تبلیغ‌کنندگان بخواهند یک مخاطب خاص و ممتاز را هدف قرار دهند، ممکن است قیمت تغییر کند یا متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر خریداران بخواهند تبلیغات خود را در یک کشور خاص، منطقه مخصوص و موارد دیگر ارسال کنند، باید هزینه بیشتری بپردازند.
اما وقتی از تبلیغات CPM استفاده می‌کنید، چگونه می‌توانید هزینه نمایش‌ها را محاسبه کنید؟ یک فرمول وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. هزینه هزار نمایش با تقسیم کل هزینه یک کمپین بازاریابی دیجیتال بر تعداد نمایش‌ها محاسبه می‌شود. سپس، باید آن رقم را در ۱۰۰۰ ضرب کرد.
بنابراین، برای مثال، اگر هزینه تبلیغات شما ۲۰۰۰ دلار باشد و بخواهید ۷۵۰۰۰۰ نمایش ایجاد کنید، نرخ CPM شما ۲.۶۶ دلار خواهد بود.

عوامل مؤثر بر هزینه تبلیغات CPM

آیا عواملی وجود دارد که می‌تواند بر نرخ هزینه به‌ازای هر هزار نمایش تأثیر بگذارد؟ بله! وجود دارد! بسیاری از عوامل را در تعیین قیمت این مدل باید در نظر داشته باشید که چه در یک مزایده مناقصه شرکت کنید و چه از قبل کمپین‌ها را رزرو کرده باشید، این عوامل یکسان هستند:
مکان: نرخ هزینه به‌ازای هر هزار نمایش بسته به میزان توسعه صنعت تبلیغات دیجیتال در یک کشور خاص می‌تواند متفاوت باشد. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند بر هزینه‌ها تأثیر بگذارد، میزان جمعیت است.
تاریخ و زمان: جدای از مکان، تاریخ و زمان نیز بر نرخ‌ها تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، تعطیلات و جمعه سیاه ممکن است مشتریان را تشویق به خرج کردن بیشتر کند. این باعث افزایش CPM ها می‌شود.
دستگاه: تبلیغ‌کنندگان به پلتفرم‌های مختلف برای دریافت هزینه در مورد مخاطب هدف خود متکی هستند. یکی از اطلاعاتی که از آن‌ها دریافت می‌کنند، انواع دستگاه‌هایی است که مشتریانشان از آن‌ها استفاده می‌کنند. این نیز برای هزینه در هر میلیون در نظر گرفته می‌شود. اگرچه موبایل ازنظر ترافیک از دسکتاپ پیشی می‌گیرد، CPM تلفن همراه بالاتر است زیرا نرخ تبدیل بهتری ایجاد می‌کند.
همان‌طور که می‌بینید، هزینه این تبلیغات نتیجه تأثیر عوامل زیادی است که آن را تعیین می‌کند. هنگامی‌که کمپین خود را راه‌اندازی کردید، پلت فرم‌هایی که به آن‌ها درخواست داده‌اید به دنبال فضای تبلیغاتی خواهند بود که تبلیغ شما را به نمایش بگذارند. بر اساس اطلاعاتی که وارد می‌کنید، نرخ CPM تعیین می‌شود.
در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، هزینه به‌ازای هر میلیون تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی ۴.۳۳ دلار بود. این بدان معناست که تبلیغ‌کنندگان مجبور بودند این مبلغ را بپردازند تا تبلیغات خود را در مقابل هزاران مشتری بالقوه قرار دهند.

مقاله پیشنهادی:  چگونه پست‌های اینستاگرام خود را سئو کنیم؟

تفاوت CPM و CPC در چیست؟

سؤالی که احتمالاً زمان بررسی روش‌های تبلیغاتی ذهن شما را درگیر کرده است این است که: “تفاوت بین هزینه به‌ازای هر هزار نمایش و هزینه به‌ازای هر کلیک (CPC) چیست؟” همه این کلمات اختصاری ممکن است گیج‌کننده باشند، بنابراین تعجبی ندارد که شما این موضوع را به‌درستی متوجه نشوید!
تبلیغات CPM به پرداخت هزینه به‌ازای هر ۱۰۰۰ تبلیغ اشاره دارد؛ هزینه دقیق در این روش توسط صاحب سایت و عوامل گفته‌شده مشخص می‌شود. اگر هدف اصلی شما دیده‌شدن برندتان است و در شروع کار هستید بهتر است از این روش تبلیغاتی استفاده کنید. درروش تبلیغاتی CPM به‌ازای هر تعداد بازدید مشخصی هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما درروش CPC به‌ازای هر کلیک که بر روی تبلیغات می‌شود هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود؛ درروش CPC برای نمایش داده شدن و دیده‌شدن هزینه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود و فقط با کلیک بر روی تبلیغات هزینه در نظر گرفته می‌شود.
به‌صورت خلاصه درروش CPM با قرار داده شدن تبلیغ و بازدید افراد و دیده‌شدن هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود حتی اگر روی آن کلیک نشود اما درروش CPC تنها با کلیک بر روی تبلیغ هزینه در نظر گرفته می‌شود.

ویژگی‌های CPM خوب چیست؟

موضوع مدیریت بودجه و هزینه از موضوعات اصلی در یک کسب‌وکار است و بدیهی است که افراد بخواهند به‌صورت صحیح و برای مدت مشخصی هزینه کنند؛ باتوجه‌به این موضوع افراد تمایل دارند برای هر چه هزینه می‌کنند نتیجه‌ای نیز داشته باشد. نمی‌توان به‌صورت دقیق تأثیر یک کمپین را مشخص کرد اما می‌توان بر اساس عملکرد گذشته این کمپین نتیجه نهایی را حدس زد و دید آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر!
نرخ تبلیغات بر اساس صنعت و کسب‌وکار متفاوت است؛ اگر فردی به نتایج و هزینه‌ها توجه نکند ممکن است به آنچه می‌خواهد نرسد؛ بنابراین، یک CPM خوب، بهترین گزینه برای کسب‌وکار شما است. برای نتیجه‌گیری اینکه کدام‌یک برای نیازهای شما مناسب است، باید داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید و کمپین‌های خود را نظارت کنید.

مقاله پیشنهادی:  سئوی کلاه سیاه چیست و چگونه سئوکار کلاه سفید باشیم؟
سخن آخر

باتوجه‌به ویژگی‌هایی که هر کسب‌وکار دارد و همچنین شرایطی که فرد دارد باید اقدام به انتخاب بهترین روش تبلیغاتی کند. استفاده صحیح و به‌موقع از روش‌های تبلیغاتی متفاوت می‌تواند به افزایش فروش و دسترسی به بازار هدف کمک زیادی کند. مهم است که افراد برای صنعت خود یک هدف و استراتژی دقیق و منظم داشته باشند و در هر زمان باتوجه‌به شرایط بهترین نوع تبلیغات را انتخاب کنند؛ استفاده از تمامی روش‌ها بدون هدف و برنامه‌ریزی جز هدر رفتن هزینه موردی را نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *