it homa

سئو تضمینی، واقعیت یا یک شوخی؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سئو تضمینی، واقعیت یا یک شوخی؟

شاید بارها عبارت سئوی تضمین‌شده را شنیده باشید و پس‌ازآن با خود بگویید بالاخره راهی اساسی و میان‌بر پیدا شد! اکنون می‌توانم سایت خود را بهینه کنم و در SERP در رتبه‌های بالا قرار بگیرم اما آیا واقعاً فکر می‌کنید سئو تضمینی وجود دارد؟! ما در این بخش به بررسی این سؤال “سئو تضمینی، واقعیت یا یک شوخی؟” می‌پردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.
بدیهی است که هر وب‌سایت دوست دارد که به بهترین نتایج ممکن برسد و سئوی تضمینی را داشته باشد اما اگر واقعاً یک سرویس تضمینی کلی وجود داشته باشد همه سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. با تمام این موارد حقیقت این است که هر زمان عبارت سئوی تضمینی را شنیدید باید از آن دوری کنید به این دلیل که هیچ تضمینی در این مورد وجود ندارد و اگر فردی یا شرکتی ادعا دارد که این مورد را ارائه می‌دهد شما بدانید که این مورد یک اشتباه است!
قبل از شروع بحث درباره تضمینی یا شوخی بودن این مورد ابتدا خود سئو را مورد بحث قرار می‌دهیم اولین و مهم‌ترین موضوع این است بدانیم که سئو چیست؟ سئو مخفف عبارت بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و کمک می‌کند تعداد کل بازدیدهای سایت و ترافیک سایت را افزایش دهید. بدون شک عبارت سئو تضمینی یکی از ترفندهای بازاریابی آنلاین است که برای کسب درآمد استفاده می‌شود.

سئو تضمینی چیست؟

بسیاری از افراد یا آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ‌ها ادعا می‌کنند که نتایج تضمینی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو ارائه می‌دهند که درواقع می‌توان گفت منظورشان همان سئو تضمینی است. بر اساس این گفته، این افراد ادعا می‌کنند که می‌توانند تعداد بازدیدها یا موقعیت رتبه‌بندی را در بازه‌هایی مشخص به موردی مشخص برسانند. اکثر این افراد یا شرکت‌ها این ترفندها را برای تجارت‌های تازه‌وارد به دنیای دیجیتال مارکتینگ پیاده می‌کنند؛ چراکه سئوی تضمینی یک وعده دروغ یا پوچ است و تنها یک عبارت جذاب برای جذب مشتری به خدمت است.
پیشنهاد ما این است، زمانی که فرد یا شرکتی به شما سئوی تضمینی را پیشنهاد می‌کند از وی دوری کنید! این مورد چند دلیل دارد که عبارت‌اند از:

موتورهای جستجو رتبه‌بندی را مشخص می‌کنند!

اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع رتبه‌بندی سایت در نتایج نمایش‌داده‌شده است که این رتبه‌بندی توسط موتورهای جستجو مشخص می‌شود و سئوکاران در این مورد هیچ کنترلی ندارند درواقع نمی‌توانند بر نمایش نتایج جستجو دستی ببرند. سئوکاران و بازاریابان دیجیتال فقط می‌توانند با رعایت یک سری استاندارها و استفاده از یک سری تکنیک‌ها به‌منظور افزایش رتبه به افزایش ترافیک سایت شما کمک کنند.
رتبه‌بندی هر سایت بر اساس الگوریتم‌های موجود در موتورهای جستجو بررسی و اعمال می‌شود. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات این است که این الگوریتم‌ها به‌صورت دائم در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند و افرادی که می‌خواهند نتایج خوبی داشته باشند باید به‌صورت دائم سایت خود را به‌روزرسانی کنند پس فقط رعایت چند نکته و همچنین انجام اصولی خاص منجر به دستیابی به رتبه عالی و ماندن در آن رتبه نمی‌شود.

مقاله پیشنهادی:  اهمیت داشتن وبلاگ در سایت چیست؟

باتوجه‌به این مورد می‌توان گفت هیچ متخصص سئو نمی‌تواند نتایج را پیش‌بینی کند و به‌صورت دقیق بگوید که چه ترافیکی را می‌تواند دریافت کند!
یکی از مواردی که می‌تواند در موتورهای جستجو تأثیر داشته باشد تکنیک‌های بازاریابی است که می‌تواند توسط سئوکاران استفاده شود.

سئوکاران از تجربیات خود برای پیاده‌سازی بهترین و مؤثرترین استراتژی‌ها برای دستیابی به رتبه‌های بالا استفاده می‌کنند اما این تکنیک‌ها چیست؟ تکنیک‌های مورداستفاده توسط سئوکاران برای افزایش رتبه سایت عبارت‌اند از تغییر در ساختار کلی‌ سایت، تغییر محتوای سایت، بهینه‌سازی سایت و به‌روزرسانی محتوای سایت مطابق با جدیدترین قوانین و دستورالعمل‌هایی که توسط گوگل معرفی می‌شود.
یک سئوکار باتجربه یا یک آژانس خوب همیشه به‌روزرسانی‌های احتمالی را در نظر می‌گیرد و از الگوریتم‌های جدید مطلع است همچنین سعی می‌کند برنامه‌ای را طراحی و ایجاد کند تا بتواند حداکثر مزایا را برای سایت داشته باشد.

ادعای دروغ افزایش ترافیک و رتبه‌بندی تضمین‌شده!

از سال ۱۹۹۶ تاکنون عناوین مختلفی ازجمله ترافیک و رتبه‌بندی تضمین‌شده از سمت افراد متخصص در این زمینه برای جذب مشتری بیان شد این مورد باعث شد که کسب‌وکارهای جعلی بتوانند در این صنعت پا بگیرند و ارائه حقیقت سخت شود! برخی از عباراتی که آژانس‌های سئو برای جذب مشتری استفاده می‌کنند عبارت‌اند از:
• ما نرم‌افزارهای بهینه‌سازی پیشرفته‌ای داریم که به سایت شما در دستیابی به رتبه دلخواه کمک می‌کند!
• آژانس ما تضمین این را دارد که هرماه شما در رتبه برتر در نتایج نمایش‌داده‌شده باشید!
• ما خدماتی تضمینی را ارائه می‌دهیم!
• ما با گزارش‌گیری‌های ماهیانه موقعیت شمارا در رتبه اول تثبیت می‌کنیم!
اما همه این موارد سرچشمه از یک هک هوشمندانه دارد که این گروه از افراد استفاده می‌کنند؛ آن‌ها از کلمات کلیدی خاص که کاربران استفاده نکرده‌اند برای افزایش رتبه استفاده می‌کنند و جالب است بدانید این کلمات کلیدی غیررقابتی هستند و استفاده از آن‌ها تأثیر مستقیمی در نرخ موفقیت دارد اما مهم است بدانید که این کلمات نمی‌توانند ترافیک جدیدی به سایت شما ارائه دهند!

مقاله پیشنهادی:  داستان برند پاناسونیک؛ غول الکترونیکی

موتورهای جستجو درباره استفاده از خدمات سئوی تضمینی هشدار می‌دهند!

اصولاً کم پیش می‌آید که افراد دستورالعمل‌های مختلف گوگل و الگوریتم‌های جدید را بررسی کنند اما زمانی که همین را به‌صورت سؤالی جستجو می‌کنند نتایج مرتبط و دلخواهی را پیدا می‌کنند و با شرکت‌ها یا افرادی که به ارائه این خدمات می‌پردازد رسیده و آن‌ها را انتخاب می‌کنند! واضح است که هیچ‌کس رتبه برتر گوگل را تضمین نمی‌کند اما استفاده از عبارات بازاریابی منحصربه‌فرد باعث می‌شود که افراد سمت این آژانس‌ها کشیده شوند!

رتبه‌بندی موتورهای جستجو ثابت نیست!

زمانی که در یک محل قرار دارید و عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید یک سری از سایت‌ها به شما نمایش داده می‌شود اما اگر ۳ ساعت دیگر به مقصدی دیگر رفته و همان عبارت را جستجو کنید می‌توانید متوجه تغییری جزئی در نتایج نمایش داده شوید! با زدن دکمه رفرش هر بار نتایج نمایش‌داده‌شده می‌تواند کمی تغییر کند و سایت‌ها جابه‌جا شود. باتوجه به این مورد هیچ‌وقت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای از عبارت سئوی تضمینی استفاده نمی‌کنند چراکه می‌دانند رتبه‌بندی سایت‌ها در موقعیت‌های خاص و در دستگاه‌های خاص متفاوت است.

تنها رتبه‌بندی موتورهای جستجو عملکرد اصلی سایت را نشان نمی‌دهد!

رتبه‌های برتر در نتایج نمایش داده‌شده از حجم ترافیک یکسانی برخوردار نیستند. کمپین سئوی خوب، کمپینی است که عملکرد سایت شمارا بر اساس رتبه‌بندی مشخص نمی‌کند و بر موارد دیگر مانند افزایش حجم ترافیک و … نیز تمرکز دارد. یکی از موارد مهم دیگر این است که ترافیک به دست آمد ترافیک مفید و موردنظر شما باشد. برخی از کمپین‌ها به افزایش ترافیک کمک می‌کنند اما این به‌صورت کاملاً موقتی است و نمی‌تواند نتیجه‌ای مناسب را در بلندمدت برای شما داشته باشد.
آن دسته از سایت‌هایی که الگوی محکمی برای خود دارند و همچنین خدمات و تولید محتوای غنی را ارائه می‌دهند علاوه بر اینکه کاربران هدف را جذب می‌کنند می‌توانند آن‌ها را به کاربر اصلی و مشتری دائم نیز تبدیل کنند!
بدیهی است که قرار داشتن در رتبه‌های بالا باعث می‌شود که ترافیک بیشتری را کسب کنید اما این‌که فقط کاربری وارد سایت شود اما نتواند به جواب موردنظر برسد و سایت را ترک کند چه تأثیری برای شما دارد؟!
یکی از مهم‌ترین معیارها افزایش ترافیک هدفمند است که باید توسط سئوکاران به‌صورت دقیق و صحیح پیاده‌سازی شود.

مقاله پیشنهادی:  سندباکس گوگل چیست و چگونه از ان خارج شویم؟

ارائه وعده‌های که کنترل آن دست افراد نیست!

یکی از کارهایی که دائماً در حال انجام است ارائه قول‌هایی است که مردم در آن دخیل نیستند و نمی‌توانند ۱۰۰ درصد آن را عملی کنند. برای مثال اگر شرکت پست بگوید که بسته x فردا به محل موردنظر می‌رسید یک وعده اساسی است چراکه همه‌چیز در این مورد ثابت ‌شده است و وسایل و هر آنچه موردنیاز است تأمین‌شده است اما اگر فردی ادعا کند وسیله برقی که ساخته است زیباترین وسیله است این ادعا دروغ است!
در بحث سئو نیز مورد دوم پیش می‌آید آژانس‌های می‌توانند تضمین کنند که بهترین روش‌های موجود را برای افزایش ترافیک بیشتر برای سایت به کار می‌گیرند اما نمی‌توانند تضمین کنند که کنترلی بر روی موتورهای جستجو دارند!

استفاده از کلمات کلیدی که جستجوی کمی دارند!

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم یکی از روش‌هایی که سئوکاران استفاده می‌کنند این است که از کلمات کلیدی که جستجو کمی دارند و رقیبی نیز ندارند برای افزایش رتبه سایت استفاده می‌کنند و باتوجه به مواردی که درباره اهمیت ترافیک دریافتی و تأثیر مشتریان گفتیم تاکنون متوجه این شده‌اید که افزایش ترافیک بدون هدف و قرار گرفتن در رتبه‌های بالا با کلماتی که جستجویی ندارند؛ تأثیری بر روی سایت ندارد!

دستیابی به بهترین نتیجه در کمترین زمان ممکن!

یکی از پیشنهادی دیگر برخی از سئوکاران یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ این است که ما شمارا به بهترین نتیجه در کم‌ترین زمان ممکن می‌رسانیم! سئو فرایند پیچیده است که نیاز به زمان زیادی نیز دارد. عوامل متعددی بر رتبه‌بندی تأثیر دارد که سئوکاران در آن‌ها دخیل نیستند. یک سئوکار تنها با رعایت استاندارها و قوانین می‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد.

سخن آخر

هیچ راه میانبری برای سئو و رسیدن به نتایج برتر وجود ندارد! اگر قصد دارید که یک سایت خوب و شناخته‌شده در زمینه کاری خود داشته باشید در ابتدا باید این موضوع را بپذیرید که مهم‌ترین مسئله یعنی زمان نیاز اصلی است و نمی‌توان برای آن راه میانبری انتخاب کرد! دومین مورد رعایت استانداردها و قوانین است که باید این موارد نیز به‌صورت صحیح انجام شود و زیاده‌روی و یا استفاده از میانبر اگر هم ممکن باشد باعث جریمه می‌شود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *