راهنمای بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز: ثبت لحظات زیبا به عنوان خاطره

راهنمای بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز: ثبت لحظات زیبا به عنوان خاطره

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

راهنمای بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز: ثبت لحظات زیبا به عنوان خاطره

عکاسی یکی از شیوه‌های بیان هنری است که از دوران‌های قدیمی تا به امروز، جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و هنر دارد. شیراز، با تاریخ و فرهنگ غنی خود، مکان‌های زیبایی را برای عکاسی ارائه می‌دهد. از باغ‌ها و بناهای تاریخی تا خیابان‌های شلوغ و فضاهای فرهنگی، این شهر امکانات بی‌شماری برای ثبت لحظات زیبا به عنوان خاطره فراهم می‌کند. در این مقاله، به برخی از بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز برای ثبت لحظات زیبا به عنوان خاطره برای شما خواهیم پرداخت، که شما را به دنیایی از زیبایی‌ها و هنر عکاسی در این شهر دعوت می‌کنند.

شیراز، به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران، امکانی منحصر به فرد برای عکاسی را برای مردم فراهم می‌کند. با دارا بودن اماکن تاریخی و زیبایش، بازارهای پرجنب و جوش، باغ‌های سرسبز، طبیعت و محیط زیست منحصر به فرد، پارک‌ها و خیابان‌های خاص، شیراز به عنوان یک مقصد عالی برای عکاسی شناخته می‌شود. در این مکان‌های خاص، می‌توانید لحظات زیبای خود را به عنوان خاطره ای ارزشمند ثبت کنید و از زیبایی‌های این شهر دوست داشتنی لذت ببرید. در ادامه، با برخی از بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز آشنا خواهیم شد تا شما را در انتخاب مکان مناسب برای عکاسی یاری کنیم و تجربه‌ی لذت‌بخشی را برای شما فراهم کنیم.

 

۱- دروازه قرآن نماد شیراز

دروازه قرآن

دروازه قرآن، اولین جاذبه‌ی گردشگری است که هنگام ورود به شیراز، شما را به خود جلب می‌کند. این طاق قرآنی زیبا، یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز است که در کنار آرامگاه خواجوی کرمانی و پرنده‌ی زیبای طاووس، هنگام ورود به شهر، زیبایی خاص خود را نمایان می‌کند. از این بنای تاریخی در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید بازدید کنید. اگر می‌خواهید عکس های زیباتری را ثبت کنید پیشنهاد می‌شود در شب برای عکاسی به دروازه قرآن مراجعه کنید.

آدرس: دروازه قرآن میان دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر، در شمال شرقی شهر شیراز قرار دارد.

 

۲- آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ

حافظیه، به عنوان محبوب‌ترین مقصد عکاسی در شیراز شناخته می‌شود. هر سال، گردشگران بسیاری برای بازدید از این مکان به شیراز سفر می‌کنند. در نزدیکی حافظیه، شما شاهد ازدحام مردم برای بازدید از این مکان گردشگری خواهید بود، اما در ساعات آرام همچون صبح زود یا ظهر، می‌توانید عکس‌های زیبایی از اینجا ثبت کنید. همانطور که می‌دانید، شیراز و حافظ دو همدم جدایی ناپذیر هستند، و حافظ درباره‌ی این شهر زیبا شعرهای زیادی گفته است.

خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش

خداوندا نگه دار از زوالش

از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ می‌توانید برای بازدید از این مکان زیبا مراجعه کنید.

آدرس: خیابان گلستان، حدفاصل چهار راه ادبیات و چهار راه حافظیه

 

۳- آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی

یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در شیراز که با دیدن زیبایی این مکان آبی فیروزه ای اشتیاقی وصف ناپذیر را در خود احساس خواهید کرد، سعدیه هست. این آرامگاه باغی بزرگ با معماری زیبای ایرانی دارد که می‌توانید ساعت ها در آن وقت بگذرانید و عکاسی کنید. پس اگر به دنبال مکانی برای عکاسی در شیراز هستید، توصیه می‌کنیم حتما آرامگاه سعدی را انتخاب کنید. سعدی شعری درباره شیراز گفته است:

مقاله پیشنهادی:  دراپ شیپینگ چیست و چگونه از آن کسب درامد کنیم؟

در اقصای عالم بگشتم بسی
به سر بردم ایام با هرکسی
چو پاکان شیراز خاکی نهاد
ندیدم، که رحمت براین خاک باد

برای بازدید از این آرامگاه زیبا از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به این مکان مراجعه کنید.

آدرس: انتهای بلوار بوستان، نزدیک باغ دلگشا

 

۴- باغ ارم

باغ ارم

اگر می‌خواهید یک تیکه از بهشت را روی زمین ببینید، باغ ارم شیراز را پیشنهاد می‌دهیم. باغ ارم در قلب شیراز یکی از بهترین مکان های عکاسی در شیراز است و به عنوان زیباترین باغ های ایران در یونسکو ثبت شده است. هر گوشه ای از این باغ زیبا می‌تواند مکانی منحصر به فرد و زیبا برای عکاسی باشد. درخت های سر به فلک کشیده و گل های رنگارنگ این باغ را به منظره ای زیبا و خاطره انگیز تبدیل می‌کند.

ساعت باز از این باغ زیبا از ساعت ۸ صبح تا ۸:۳۰ شب هست.

آدرس: شیراز، میدان  ارم، بلوار ارم

 

۵- باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد

جلوه نظامی و سلطنتی باغ عفیف آباد، این باغ را به یکی از مکان های جذاب عکاسی تبدیل کرده است. کاخ سلطنتی، حیاط سرسبز و دنج، موزه و قهوه خانه سنتی این باغ بهترین مکان برای عکاسی به حساب می‌آید.

از این باغ زیبا میتوانید در ساعات ۸ صبح تا ۱۴ و ۱۵ تا ۱۹ بازدید نمایید.

آدرس: انتهای خیابان عفیف آباد

 

۶- مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک معروف به مسجد صورتی با شیشه‌های رنگی، به عنوان یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز شناخته می‌شود. این مسجد با زیبایی کاشی‌های هفت رنگ و بازتاب نور آفتاب در شیشه‌های رنگارنگش، تصاویری فوق‌العاده زیبا و جذاب را به وجود می‌آورد. برای به دست آوردن عکس‌های خاص و دلفریب از این مکان مذهبی، بهترین زمان بازدید از مسجد نصیرالملک، در فصل پاییز و قبل از دوازده ظهر است.

برای بازدید از این مسجد زیبا از ساعت ۸ تا ۱۷ می‌توانید مراجعه کنید.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان

 

۷- نارنجستان قوام

نارنجستان قوام

یکی از جلوه های معماری زمان قاجار نارنجستان قوام است که در قلب محله قدیمی شیراز قرار دارد. یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز این باغ است که درختان نارنج همیشه سبز، فواره های زیبا، آینه کاری درخشان و کاشی کاری خاص دارد و با عکاسی در این مکان می‌توانید لحظات زیبایی را به عنوان خاطره ثبت کنید.

می‌توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب از این مکان زیبا بازدید کنید.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، نرسیده به فلکه غدیر

 

۸- خانه زینت الملوک

خانه زینت الملوک

خانه ای زیبا و دنج که با کاشی کاری و گچ کاری بینظیری که دارد به یک اثر هنری و مکانی برای عکاسی در شیراز تبدیل شده است.

مقاله پیشنهادی:  مزایا و معایب خرید پیج اینستاگرام

می‌توانید از این خانه زیبا از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ بازدید نمایید.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، جنب نارنجستان قوام

 

۹- مجموعه وکیل یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز

مسجد وکیل

مجموعه تاریخی وکیل که از بازار وکیل، حمام وکیل و مسجد وکیل تشکیل شده است مکانی زیبا برای عکاسی در شیراز است. این مکان بی نظیر عکس ها را به حالت قدیمی و جذاب تبدیل می‌کند.

آدرس: شیراز، خیابان طالقانی

 

۱۰- عمارت شاپوری

عمارت شاپوری

عمارت شاپوری، یک اثر منحصر به فرد از تلفیق معماری قاجاری و اروپایی است که تجربه‌ی خاصی از عکاسی در شیراز را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال یک مکان زیبا با امکانات کافه و فضای سنتی هستید، عمارت شاپوری به عنوان بهترین گزینه برای عکاسی در شیراز شناخته می‌شود.

آدرس: بلوار کریم خان زند، خیابان انوری

 

۱۱- کوچه باغ های قصرالدشت  یکی از بهترین مکان‌های عکاسی پاییزی در شیراز

اگر به عکاسی در فصل پاییز علاقه‌مندید، کوچه باغ‌های شیراز بهترین گزینه برای شماست. در کوچه باغ‌های قصرالدشت، رنگ‌های زرد و نارنجی فصل پاییز را با زیبایی خاص خود به تصویر می‌کشند، به چشمانتان این زیبایی را عرضه می‌کنند.

 

۱۲- روستای قلات

روستای قلات

اگر به دنبال یک مکان آزاد و منظره‌ای برای عکاسی هستید، قلات یکی از بهترین گزینه‌هاست. قلات، یک روستای زیبا در حومه‌ی شیراز، به عنوان یکی از مکان‌های برتر عکاسی در این شهر شناخته می‌شود، و به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای عکاسی در فصل پاییز شناخته می‌شود.

آدرس: جاده شیراز-سپیدان، کیلومتر ۳۶ شیراز

 

۱۳- کافه موراکو

کافه موراکو

اگر به عکاسی مدلینگ در شیراز علاقه‌مندید، کافه موراکو را به عنوان محل انتخابیتان انتخاب کنید. این کافه با طراحی مراکشی‌اش، یک لوکیشن بی‌نظیر و منحصر به فرد است که مانند آن را به‌راحتی پیدا نخواهید کرد.

آدرس: شیراز، قدوسی غربی، نبش کوچه ۸

 

۱۴- کافه کرک تی

کافه موراکو

از بهترین مکان‌های عکاسی برای مدلینگ در شیراز، کافه کرک تی بی‌شک یکی از برترین‌هاست. فضای منحصر به فرد و جذاب این کافه، همگان را به خود جلب کرده و علاقه‌مندان را وادار به عکاسی در آن می‌سازد.

آدرس: کوی وحدت بلوار پرستار بالاتر از مجتمع نگین بین کوچه ۲ و ۳ ساختمان رادوین

 

۱۵- کافه گالری سروناز

کافه گالری سروناز با باغچه‌ی خود، یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز است که با درختان و گیاهان زیباش، عکس‌های شما را به تازگی و زیبایی پوشانده و آنها را به تجربه‌ی خاصی تبدیل می‌کند. حسی مانند آرامش در میان باغچه‌ای پر از سبزیجات که در آن عکس می‌گیرید، به شما الهام می‌بخشد.

آدرس: شیراز، خیابان قصرالدشت، بعد از کوچه ۸۸

 

۱۶- کافه رستوران شیرازیس

اگر به دنبال یک مکان کامل برای تفریح و عکاسی هستید، کافه رستوران شیرازیس یکی از بهترین گزینه‌هاست. این کافه با طراحی معماری مراکشی خود، یک لوکیشن منحصر به فرد برای عکاسی مدلینگ در شیراز ارائه می‌دهد.

مقاله پیشنهادی:  اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست؟ ترفندهای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

آدرس: بلوار دکتر حسابی، بعد از کوچه ۴۸، خیابان قرائتی، فرعی دوم سمت راست

 

۱۷- کافه هدایت

کافه هدایت یک مکان دنج و دل‌پذیر است که به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسی در شیراز شناخته می‌شود. با عکاسی در این کافه، عکس‌های شما به زیبایی و خاصیت خود را خواهند یافت.

آدرس: خیابان هفت تیر، خیابان هدایت غربی، نبش کوچه ۴

 

۱۸- کافه لوتینو

اگر علاقه‌مند به عکاسی در روف‌گاردن هستید، کافه لوتینو انتخاب بی‌نظیری است. این کافه به عنوان یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز شناخته می‌شود، زیرا فضای باز آن امکان ساخت لحظات دل‌پذیر و لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کند.

آدرس: شیراز، عفیف آباد، نبش کوچه ۱۸، ساختمان السید، کافه رستوران لوتینو

 

۱۹- کافه سیپ

اگر به دنبال یک مکان مینیمال با رنگ‌های روشن هستید و به دنبال یک لوکیشن برتر برای عکاسی در شیراز می‌گردید، کافه سیپ یک گزینه عالی است. واقع در نزدیکی باغ جهان نما و حافظیه، این کافه یک محیط آرام و مینیمال را برای لحظات خوش شما فراهم می‌کند و به عنوان یک مقصد برتر برای عکاسی در شیراز توصیه می‌شود.

آدرس: شیراز، خیابان حافظ، رو به روی باغ جهان نما

 

۲۰- باغ گل های شیراز

باغ گل ها

باغ گل شیراز به عنوان یکی از مکان‌های بی‌نظیر و طبیعتی برای عکاسی در این شهر شناخته می‌شود. در فصل بهار، این باغ به یک نقطه‌ی زیبایی در قلمرو بهشت با رایحه‌ای دل‌انگیز تبدیل می‌شود که بهترین مکان برای عکاسی در شیراز محسوب می‌شود.

آدرس: شیراز، دینکان، خیابان محمدی

 

اگر به دنبال بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز هستید، این لیست به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ی عکاسی منحصر به فردی را در این شهر داشته باشید:

مکان‌های عکاسی خیابانی در شیراز

– خیابان چمران

– خیابان ارم

– کوچه باغ‌های قصرالدشت

– خیابان رادفر

– خیابان مشکین فام

 

مکان‌های عکاسی مدلینگ در شیراز

– بازار وکیل

– کافه موراکو

– کافه کرک تی

– پیاده‌ راه سلامت

– مجتمع تجاری نگین

 

بهترین کافه‌های شیراز برای عکاسی

– کافه نئون

– گریلا

– باکویه

– سنترالا

– فردوسی

 

مکان‌های عکاسی تولد در شیراز

– کافه شهر کاغذی

– ارمغان گیاه

– باغ رستوران رزگلد

– کافه لب

– کافه مکعب

 

مکان‌های عکاسی در شب در شیراز

– باغ جهان‌ نما

– باغ دلگشا

رستوران هفت خوان

– لونا پارک

– ارگ کریم‌ خان

 

جمع بندی

در این مقاله راهنمای بهترین مکان‌های عکاسی در شیراز، ثبت لحظات زیبا به عنوان خاطره را به طرز ویژه‌ای برای تجربه‌ی عکاسی شما توصیف کردیم. از مکان‌های خیابانی و مدلینگ گرفته تا کافه‌ها، مکان‌های تولد، و مکان‌های شبانه، هر یک با مزایای منحصر به فرد خودشان. این تنوع امکان ارائه‌ی تجربه‌های جذاب و متنوع در عکاسی را برای علاقه‌مندان به عکاسی در شیراز فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *