ithoma

تفاوت آف پیج سئو و آن پیج سئو در چیست؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تفاوت آف پیج سئو و آن پیج سئو در چیست؟

ithoma

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ یکی آن پیج سئو و دیگری آف پیج سئو. هر دو این مورد برای موفقیت یک سایت و برند لازم هستند اما باتوجه به اینکه این دو موضوع کاملا متفاوت هستند؛ کسب اطلاعات صحیح اولین موضوع مهم در این زمینه است.
آن پیج سئو یا سئوی داخلی به بهینه‌سازی بخش‌های داخلی سایت شما کمک می‌کند و آف پیج سئو و یا سئوی خارجی به افزایش اعتبار و قدرت دامنه سایت شما از روش‌های مختلفی مانند بک‌لینک سازی کمک می‌کند. در واقع می‌توان گفت:
آن پیج سئو باعث ارتباط صفحات مختلف سایت شما شده و به گوگل می‌فهماند سایت شما درباره چیست؟
آف پیج سئو به افزایش اعتبار و قدرت دامنه شما می‌پردازد.
به بیانی ساده‌تر می‌توان گفت که میزان رتبه سایت به عوامل خارج از صفحه و رتبه‌بندی سایت به عوامل درون صفحه مربوط می‌شود.

آن پیج سئو چیست؟

آن پیج سئو یا سئوی داخلی به بهینه‌کردن قسمت‌های مختلف سایت گفته می‌شود که با انجام آن می‌توان بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر مثبتی گذاشت. مواردی از آن پیج سئو که باعث می‌شود شما در نتایج گوگل دیده شوید شامل بررسی و انجام نکاتی برای بهبود سرعت سایت، تولید محتوای مناسب، استفاده از کلمات کلیدی صحیح و … است؛ رعایت این موارد می‌تواند تغییرات مثبتی در وب‌سایت ایجاد کند.

چک‌لیست Onpage سئو

عنوان‌های خود را بررسی کنید! کلمات کلیدی موردنظر خود را به‌درستی در برچسب‌ها و عناوین صفحه خود قرار دهید.

عناوین را به‌درستی استفاده کنید!

عنوان‌ها بخش‌های اصلی صفحه هستند؛ استفاده صحیح از عناوین تأثیر مهمی در آن پیج سئو دارد. سعی کنید در محتوای خود از H1 تا H6 در صورت امکان به‌صورت آبشاری استفاده کنید.
تهیه URL اصولی! کلمه کلیدی صفحه در نامک صفحه قرار دهید. سعی کنید URL را به صورتی انتخاب کنید که برای کاربران منطقی باشد و از کلمه کلیدی چندبار در آدرس استفاده نکنید.

مقاله پیشنهادی:  خط ‌قرمزهای سئو که شمارا به ته دره گوگل پرت می‌کند!

متن ALT را مشخص کنید!

 همه سیستم‌های مدیریت محتوا گزینه ایی برای اضافه کردن ALT تصاویر دارند. توجه داشته باشید که این متن برای کاربران قابل مشاهده نیست و توسط خزنده‌های گوگل قابل‌شناسایی است؛ پس این متن را به صورتی انتخاب کنید که بتواند به‌صورت مستقیم تأثیر مثبتی در سئوی صفحه شما داشته باشد.
بهبود سرعت سایت! گوگل در تلاش است تا جواب سؤالات کاربران را در کمترین زمان ممکن به آنها بدهد، باتوجه به این موضوع استفاده از روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی سایت مهم‌ترین مسئله است. برای این مورد می‌توانید فایل‌ها را فشرده‌سازی کنید، از تصاویر با حجم کمتر استفاده کنید، CSSها را در استایل شیت خارجی قرار دهید و… از روش‌هایی است که تأثیر مثبتی در کاهش سرعت لود سایت دارد.

محتوای مناسب و دلخواه کاربر تهیه کنید!

 کاربران زمان رود به صفحه شما بین ۳ تا ۷ ثانیه عنوانی اصلی را بررسی کرده و در صورت وجود جواب سؤالشان در صفحه شما می‌مانند! باتوجه به این موضوع سعی کنید محتوایی تهیه کنید که بتواند جواب سؤال کاربران را بدهد.
لینک‌سازی داخلی یکی از مهم‌ترین مسائل است! استفاده از لینک‌سازی داخلی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو یک گزینه مهم و مفید است. استفاده از لینک‌های داخلی مرتبط کمک می‌کند که کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بمانند که این تأثیر مثبتی در رتبه سایت شما خواهد داشت.
تجربه کاربری مفیدی داشته باشید! تجربه کاربری به چه معناست؟ زمانی که کاربران شما وارد سایت می‌شوند؛ تناسب بین اجزای مختلف، ارتباط رنگ‌ها، تصاویر مرتبط و بسیاری از موارد باعث ایجاد یک تجربه مفید برای آنها می‌شود که این احتمال را به وجود می‌آورد که کاربر در جستجوهای بعدی نیز سایت شما را انتخاب کند.

مقاله پیشنهادی:  سئو تضمینی، واقعیت یا یک شوخی؟

آف پیج سئو

آف پیج سئو با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌هایی باعث افزایش قدرتمند دامنه سایت شما می‌شود؛ این مورد به افزایش رتبه و اعتبار نیز می‌پردازد. یکی از مثال‌های رایج در این موضوع در نظر گرفتن اردک در وان حمام به‌عنوان سایت بوده و استفاده از سئوی خارجی و لینک‌سازی‌ خارجی مانند اضافه‌کردن آب این وان است؛ هر چه شما آب بیشتری اضافه کنید؛ اردک‌ها یا همان سایت شما بالاتر می‌آیند.
به همین دلیل است که ویکی‌پدیا اکثر مواقع در جستجوها در رتبه اول قرار دارد! علت این موضوع داشتن سئوی خارجی قوی است که باعث می‌شود هر موضوعی به گوگل اضافه شود در واقع یک امتیاز برای این صفحه باشد.

بهینه‌سازی سایت با Offpage سئو

موارد مختلفی بر روی رتبه‌بندی سایت و افزایش اعتبار آن تأثیر دارند. استفاده صحیح از استراتژی‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا به هدف خود در افزایش اعتبار و رتبه برسید. استفاده از لینک‌های خارجی، بازاریابی با کمک شبکه‌های اجتماعی، تهیه رپورتاژ و… از عواملی هستند که به عنوان سیگنال‌هایی برای سئوی خارجی در نظر گرفته می‌شوند.
یکی از مهم‌ترین سیگنال‌هایی که تأثیر بسزایی در سئوی سایت دارد استفاده از لینک‌سازی خارجی است! استفاده از بک‌لینک‌های قوی و معتبر به شما در افزایش رتبه سایت کمک می‌کند. از چه روش‌هایی می‌توان بک‌لینک دریافت کرد؟!
• تهیه محتوای عالی با ذکر نام سایتتان و انتشار آن در سایت‌های دیگر
• تهیه محتواهای مناسب در شبکه‌های اجتماعی که باعث به اشتراک‌گذاری شدن شود!
• ایمیل مارکتینگ برای جذب مشتریان و بازار هدف
*باتوجه به اینکه در همه موارد کیفیت از کمیت اهمیت بیشتری دارد در این مورد نیز متخصصان سئو متوجه شده‌اند که داشتن چند بک‌لینک باارزش از داشتن ۱۰۰ ها بک‌لینک کم‌ارزش بهتر است؛ پس به ساخت بک‌لینک‌های معتبر بپردازید و تکیه به کمیت آن نکنید!

مقاله پیشنهادی:  بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

آن پیج سئو مهم‌تر است یا آف پیج سئو؟ کدام‌یک از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

برای این مورد نمی‌توان فقط بر یکی از اینها تمرکز کرد؛ برای اینکه سایت شما اعتبار، ارزش و رتبه خوبی داشته باشد؛ بایستی از هر دوی این موارد به همراه سایر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در کسب‌وکار خود مشاهده کنید.
آن پیج سئو و آف پیج سئو در واقع مکمل یکدیگرند و با استفاده از هرکدام می‌توان به‌مرور به افزایش رتبه در موتورهای جستجو پرداخت.

سخن آخر

با خواندن این متن متوجه اهمیت سئو و اهمتی استفاده از آن در سایت شدید. دقت داشته باشید که برای داشتن یک سایت خوب رعایت نکات بسیاری ضروری است! تنها بر روی محتوا یا سئو نمی‌توان تمرکز کرد و انتظار نتیجه‌ای خوشایند را داشت! از شما به خاطر همراهی با آژانس دیجیتال مارکتینگ آِ‌تی هما تشکر می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *