it homa

شادوبن اینستاگرام چیست

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شادوبن اینستاگرام چیست؟

شادوبن اینستاگرام چیست؟ احتمالاً تابه‌حال نام شادوبن (shadowban) اینستاگرام را شنیده‌اید یا شاید هم شاهد کاهش ناگهانی بازدیدهای هستید؛ این مسئله ممکن است بدترین کابوس برای هر پیجی در اینستاگرام باشد!
برخی افراد سودجو برای افزایش تعداد فالورها و بازدیدهای پیج‌شان از روش‌های غیراصولی (مثل کامنت‌گذاری‌های اسپم، فالو آنفالو افراد، لایک‌های بیش‌ازحد پست‌ها و…) استفاده می‌کنند؛ این روش‌ها برای کاربران اینستاگرام چندان خوشایند نیست و باعث ایجاد مزاحمت برای آن‌هاست!
بنابراین اینستاگرام در آپدیت‌های جدیدی که منتشر کرد، برای مقابله با این افراد، سیاستی بنام «شادوبن اینستاگرام» را پایه‌گذاری کرد.
اگر از خود می‌پرسید «شادوبن اینستاگرام چیست و دقیقاً چه‌کاری انجام می‌دهد؟» ما در این مطلب قصد داریم تا شمارا با شادوبن اینستاگرام آشنا کنیم و اگر پیج‌تان دچار این اتفاق شده، به شما راهکارهای خروج از شادوبن را به شما آموزش می‌دهیم.

شادوبن اینستاگرام چیست

 

ساده بگویم! شادوبن اینستاگرام زمانی اتفاق می‌افتد که شما یکسری از قوانین اینستاگرام را رعایت نکنید! چرا این مسئله مهم است؟ زیرا باعث می‌شود نرخ تعامل پیج شما بشدت کم شود و وارد اکسپلور نشود و در هشتگ‌ها نشان داده نمی‌شود!
نکته بسیار مهم در شادوبن اینستاگرام این است که اصلاً هیچ اخطار یا هشداری دریافت نمی‌کنید و بدون اطلاع به شما پیجتان شادوبن می‌شود. شادوبن فقط از طریق بررسی نرخ تعامل پیج‌تان قابل‌تشخیص است؛ اگر نرخ تعامل بشدت کم شده، احتمال شادوبن شدن شما بسیار زیاد است.
به‌عنوان مثال‌: چند وقت پیش من ادمین یک پیج بودم که پست‌هایش روزانه به‌طور میانگین ۱۰ هزار بازدید داشت؛ بعد از مدتی بازدید پست‌ها بشدت کم شد و به هزارتا رسیده بود و متوجه شدم صاحب پیج با انجام رفتارهای ربات‌گونه باعث شادوبن شدن پیج اینستاگرامش شده بود!اینستاگرام همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین محتواها به مخاطب، محیطی لذت بخشی برای آن‌ها ایجاد کند، بنابراین اگر به گذاشتن هشتگ‌های غیرمرتبط ادامه دهید و رفتارهایی انجام دهید که برای مخاطبین خوشایند نباشد، قطعاً از سوی اینستاگرام شادوبن می‌شوید
یک خبر خوب! اگر پیج شما شادوبن شده است اصلاً نگران نباشید! روش‌های وجود دارد که می‌توانید برای رفع شادوبن اینستاگرام خود اقدام کنید.

نشانه‌های شادوبن اینستاگرام چیست؟

این‌یکی از پیج‌هایی است که من کار تولید محتوای آن را انجام می‌دهم؛ اگر این دو آمار مربوط به دو پست مختلف را بررسی کنید، می‌بینید که تفاوت شدیدی در نرخ تعامل و بازدید وجود دارد!یک‌راه دیگر برای تشخیص شادوبن پیج اینستاگرام این است که پستی با هشتگی که تعداد کمی استفاده از آن شده را منتشر کنید، سپس از فردی که شمارا فالو ندارد بخواهید با جستجوی آن هشتگ، پست شمارا پیدا کند؛ اگر هیچ اثری از شما نبود، قطعاً شادوبن شدید!
در ادامه اقداماتی که منجر به شادوبن پیج اینستاگرام می‌شود را برای شما گفته‌ایم.

مقاله پیشنهادی:  ترفندهای نوشتن کپشن اینستاگرام که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید!

دلایل شادوبن پیج اینستاگرام

قطعاً اگر این وارد را رعایت کنید این اتفاق برای پیج شما نخواهد افتاد اما اگر این موارد را رعایت نکنید مطمئناً به‌زودی شاهد شادوبن شدن پیجتان خواهید بود!

۱. انجام فالو و آنفالو زیاد

برخی کاربران با دنبال کردن تعداد زیادی از اکانت‌ها، قصد دارند تا تعداد فالورهای پیجشان را بالا ببرند؛ اگر شما هم از این‌ دست افراد هستید باید توجه کنید که جدای از شادوبن شدن پیج‌تان، این روش اصلاً برای جذب فالور مناسب نیست و به نرخ تعامل پیجتان آسیب می‌زند!
کسی که شما را با این روش فالو می‌کند، به‌هیچ‌وجه با پست‌های شما تعامل نمی‌کند و صرفاً به‌دلیل اینکه شما او را فالو کردید، به‌اصطلاح عمل فالو بک را انجام می‌دهد.

۲. کامنت‌های اسپم یا تبلیغاتی

در آپدیت‌های جدید، ربات‌های اینستاگرام به‌راحتی کامنت‌های بی‌مفهوم و اسپم را تشخیص می‌دهند، (کامنت‌هایی که صرفاً یک جمله ثابت یا فقط ایموجی هستند) اگر شما اقدام به گذاشتن تعداد زیادی کامنت اسپم کنید، قطعاً شادوبن می‌شوید!

۳. ریپورت مداوم پیج شما!

برخی افراد با ارسال پیام‌ها یا کامنت‌های تبلیغاتی، قصد بازاریابی و معرفی خودشان را دارند؛ معمولاً افرادی که این پیام را دریافت می‌کنند، پیج ارسال‌کننده پیام را به‌راحتی ریپورت می‌کنند و اینستاگرام فعالیت‌های این پیج‌ها را زیر نظر می‌گیرد که درنهایت باعث بسته‌شدن پیج می‌شود!
اگر برای ارسال این‌ پیام‌ها از ربات استفاده کنید قطعاً پیج‌ شما بسته خواهد شد!

۴. قوانین و مقررات اینستاگرام را رعایت کنید

هرجایی قوانین و دستورالعمل‌های خاص خودش را دارد؛ شرایط و دستورالعمل‌های توصیه‌ای اینستاگرام را بخوانید و آن‌ها را رعایت کنید. برخی از این شرایط و قوانین، این‌طور است:
• مسئولیت حفظ و نگهداری رمز عبور اکانت بر عهده خودتان می‌باشد.
• نباید سایر کاربران اینستاگرام را مورد سوءاستفاده، آزار و اذیت، تهدید و جعل هویت قرار دهید.
• شما نمی‌توانید از سرویس اینستاگرام برای اهداف غیرقانونی یا غیرمجاز استفاده کنید.
• محتوای نادرست یا گمراه‌کننده پست نکنید.
• محتوایی را که برای همه مناسب است به اشتراک بگذارید.
برای اطلاعات بیشتر از این قوانین می‌توانید سری به صفحه رسمی اینستاگرام بزنید و قوانین را مطالعه کنید!

۵. هشتگ‌ها یکی از عوامل شادوبن شدن پیج اینستاگرام

در پست‌های اینستاگرامی شما مجاز به استفاده از ۳۰ هشتگ هستید؛ اگر از هشتگ‌های غیر‌مرتبط بیش‌از‌حد استفاده کنید احتمال شادوبن شدن پیچ شما زیاد است.
دلیل دیگر شادوبن شدن پیج اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌های اسپم است؛ استفاده از هشتگ‌های اسپم و نامرتبط، رتبه دیگر هشتگ‌های شمارا کاهش داده و اگر ادامه‌دار باشد، منجر به شادوبن شدن اکانت اینستاگرام شما می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  مشاوره کسب‌وکار کوچک

۶. لایک کردن بیش‌ازحد

محدودیت تعداد لایک در اینستاگرام، ساعتی ۳۰۰ عدد است؛ البته به این نکته توجه کنید، این عدد آمار دقیق و رسمی اینستاگرام نیست و با آزمون‌وخطا و تجربه کاربران به‌دست آمده‌است!
این یعنی در هردقیقه ۱۰ پست را لایک کنید و این کار ۶۰ دقیقه استمرار داشته باشد! قطعاً یک فرد عادی چنین واکنش و فعالیتی ندارد مگر اینکه ربات باشد یا اهداف مخربی دارد.

آموزش رفع شادوبن پیج اینستاگرام

آمار دقیق مدت‌زمان شادوبن شدن اکانت های اینستاگرامی، معلوم نیست؛ بیشتر کاربران می‌گویند که شادوبن ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد و نظر بعضی از افراد، مدت‌زمان بیشتری است!
درهرصورت ما قصد داریم به شما در رفع شادوبن پیج اینستاگرام کمک کنیم و در ادامه ۷ روشی که کاربران معتقدند پاسخگوی این نیاز است را به شما معرفی کرده‌ام.

برویم سراغ راهکارهای رفع شادوبن پیج اینستاگرام:

۱. پسورد پیج خود را تغییر دهید

نکته‌ای که احتمالاً برای شما می‌تواند بسیار جذاب باشد این است که تنها با یک تغییر پسورد ساده، بسیاری از محدودیت‌های اینستاگرام برطرف می‌شود! شاید احساس کنید که این کار اصلاً مؤثر و مناسب نیست، اما ارزش امتحان کردن را دارد!

۲. صفحه تجاری اینستاگرام خود را به صفحه شخصی تبدیل کنید

معمولاً اکانت بیشتر کسب‌وکارها در اینستاگرام، بیزینسی است و اینستاگرام ازآنجایی‌که احتمال فعالیت‌های تبلیغاتی و مزاحمت در این‌گونه اکانت‌ها بیشتر است، حساسیت بیشتری به پیج‌های بیزینسی دارد.
بنابراین اگر آمار و ارقام ۳ ماه گذشته پیج‌ برایتان اهمیتی ندارد، این روشی خوب و مؤثر برای رفع شادوبن پیج اینستاگرام شماست.

۳. دسترسی به پیجتان را محدود کنید

اگر اکانت شما روی دستگاه‌های مختلفی فعال است (مثلاً روی چندین موبایل یا سیستم کامپیوتر) باید از سایر سیستم‌ها خارج شوید! تجربه من و دوستانم این است که این کار برای رفع شادوبن اینستاگرام می‌تواند مفید باشد.

۴. ربات‌‌های اینستاگرامی خود را متوقف کنید

اگر از ربات یا سرویسی خودکار استفاده می‌کنید، فوراً آن را متوقف و حذف کنید.
برای اطمینان وارد اکانت ایستاگرامی خود شوید و روی «ویرایش پروفایل»، سپس «برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها» کلیک کنید؛ و اگر رباتی را در تب Active می‌بینید، روی “حذف” کلیک کنید تا آن‌ها را به‌طور کامل از حساب شما حذف شوند.

می‌خواهم دوستانه سؤالی از شما بپرسم و دوست دارم به‌دقت در بخش کامنت‌ها به آن پاسخ دهید!
به نظر شما جذب ۱۰۰ دنبال کننده واقعی که برند شمارا دوست دارند، با شما تعامل می‌کنند و محصولات شمارا می‌خرند بهتر است، یا ۵ هزار فالور خشک‌وخالی که نه شناختی از شما دارند و نه علاقه‌ای به برقراری ارتباط با شما دارند؟
منتظر جواب‌های جالب شما در بخش نظرات هستم؛ خب برویم سراغ پنجمین راهکار برای رفع شادوبن اکانت اینستاگرام!

مقاله پیشنهادی:  انواع روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام

۵. از هشتگ‌هایی که ممنوع شده‌اند استفاده نکنید!

اینستاگرام تعداد قابل‌توجهی از هشتگ‌ها را ممنوع اعلام کرده و استفاده از آن‌ها، سرپیچی از قوانین و دستورات اینستاگرام است! بنابراین مطمئن شوید از این هشتگ‌ها در پست‌هایتان استفاده نکنید.
شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اینستاگرام و مطالعه قوانین و دستورالعمل‌های استفاده، این هشتگ‌ها را بشناسید و در استفاده از آن‌ها دقت کنید.

۶. مدتی در اینستاگرام فعالیت نکنید

به عقیده برخی کاربران، عدم فعالیت در اینستاگرام برای رفع شادوبن اکانت می‌تواند مفید باشد؛ درنتیجه شما باید حداقل ۴۸ ساعت در اینستاگرام هیچ فعالیتی نداشته باشید و اصلاً این اپلیکشن را بازهم نکنید!
البته این ادعای برخی از کاربران است و ممکن است برای پیج شما مفید نباشد، اگر شما از این روش استفاده کردید و نتیجه گرفته‌اید، حتماً نظرتان را با من و سایر افرادی که این مقاله را می‌خوانند، به اشتراک بگذارید.

۷. افزایش بازدید و تعامل پیج

از آشنایان، دوستان و هرکسی که می‌شناسید، بخواهید پست‌هایتان را در استوری‌هایشان منشن و یا در زیر پست‌های شما کامنت‌های هدفمند و مفید بنویسند؛ با این روش شما نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت پیج‌تان را بالا می‌برید و به‌احتمال‌زیاد در رفع شادوبن پیج شما بسیار مؤثر است.
برای دانستن اهمیت اینگیجمنت ریت اینستاگرام، حتماً مقاله راهکارهای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را مطالعه کنید. (لینک داده شود به مقاله)
به جرات می‌گویم، روش آخر بهترین روش برای رفع شادوبن اینستاگرام است؛ خود من در چندین پیج این راهکار را عملی کردم که نتایج بسیار مطلوبی داشت.

کلام آخر

امیدوارم تا اینجای مقاله جواب سؤال «شادوبن اینستاگرام چیست؟» را پیداکرده‌اید و می‌توانید تشخیص دهید آیا پیجتان شادوبن شده یا نه!
به‌صورت خلاصه نکاتی که باعث شادوبن شدن پیج شما می‌شود را برایتان نوشته‌ام. به این پنج نکته مهم دقت کنید تا پیج شما به مشکل برنخورد:
• فالو و آنفالو کردن کاربران به تعداد زیاد
• استفاده از هشتگ‌های زیاد و نامرتبط
• ریپورت شدن مداوم پیج شما
• لایک کردن به تعداد زیاد
• گذاشتن کامنت‌های اسپم
اگر پیج شما شادوبن شده، نگران نباشید، شما با رعایت این مواردی که گفتیم و عملی کردن راهکارهای رفع شادوبن اینستاگرام، مشکل‌تان را حل کنید و شاهد رشد و ارتقا پیج‌تان باشید
این مقاله را برای دوستان و افرادی که در اینستاگرام کسب‌وکار دارند بفرستید تا دچار این مشکل نشوند و اگر تجربه و اطلاعاتی در رابطه با شادوبن شدن پیج اینستاگرامی خوددارید؛ در قسمت نظرات با آژانس دیجیتال مارکتینگ آی‌تی هما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *