Introducing Instagram explorer tricks

۸ راز مهم رفتن به اکسپلور اینستاگرام

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

۸ راز مهم رفتن به اکسپلور اینستاگرام

این روزها همه دوست دارند ترفندهای اکسپلور اینستاگرام را یاد بگیرند تا بتوانند پست‌هایشان را راهی این دنیای عجیب‌وغریب کنند و برگ برنده‌ای در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.
یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد در فضای مجازی، استفاده از برنامه اینستاگرام است؛ اما این برنامه علی‌رغم اینکه خیلی ساده و جذاب به نظر می‌رسد، برای رسیدن به درآمد خوب باید به الگوریتم‌ها و اصول زیادی پایبند باشید.
مسلماً برای کسب درآمد بالا، به فالوورهای زیادی نیاز دارید و حتماً از خودتان پرسیده‌اید «چطور می‌توانم بدون هیچ هزینه‌ای برای خودم فالوور بگیرم؟»
بهترین راه، و پاسخ به این سؤال «رفتن پست شما به اکسپلور اینستاگرام» است؛ چون در ماه میلیون‌ها نفر پست شما را می‌بینند و هزاران نفر شما را دنبال می‌کنند.
اما به این نکته باید توجه کنید که پست شما، به‌صورت شانسی وارد اکسپلور اینستاگرام نمی‌شود و باید ترفندهای اکسپلور اینستاگرام را یاد بگیرید کنید. اگر دوست دارید راز رفتن به اکسپلور اینستاگرام را بدانید و بازدیدهای میلیونی بگیرید این مقاله را از دست ندهید.
در اینجا هشت ترفند اکسپلور اینستاگرام را توضیح می‌دهیم که احتمالاً تعدادی از آن‌ها را نشنیده باشید.

متفاوت بودن اکسپلور اینستاگرام هر فرد

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید متفاوت بودن اکسپلور هر شخص با بقیه است؛ مثلاً محتوای اکسپلور اینستاگرام خود من بیشتر مربوط به معرفی و فروش کتاب است، اما احتمالاً محتوای اکسپلور اینستاگرام یک طرف‌دار دو آتیشه پرسپولیس، تماماً فوتبال است و این به الگوریتم‌های اینستاگرام و نوع علایق و فعالیت شما بستگی دارد.
شاید الآن برایتان سؤال شده که «اینستاگرام از کجا متوجه علایق ما می‌شود؟»
اینستاگرام باتوجه‌به پست‌هایی که منتشر می‌کنید، لایک، سیو، کامنت و حتی میزان زمانی که برای دیدن پست‌ها صرف می‌کنید، متوجه علاقه شما می‌شود و پست‌هایی که دوست دارید را به شما در اکسپلور معرفی می‌کند.
بنابراین پست‌های شما در هر زمینه‌ای که هست (مثل آشپزی، لباس، موزیک، نقاشی و…) در اکسپلور اینستاگرام افرادی ظاهر می‌شود که به محتوای شما علاقه داشته باشند.
مثلاً من اگر کتاب معرفی کنم، این پست من فقط در اکسپلور افرادی که به کتاب علاقه دارند نشان داده می‌شود؛ پس شما فقط باید تلاش کنید تا محتوایتان وارد اکسپلور افرادی شود که به محتوای شما علاقه دارند!
مسلماً شما نمی‌خواهید یک داروی ضدچروک را به یک نوجوان بفروشید! اولین کار، دنبال‌کردن افرادی است که در حیطه کاری شما فعال‌اند. در وهله دوم جست‌وجو کنید که در حیطه کاری شما چه محتواهایی هستند که وارد اکسپلور می‌شوند، با این کار می‌توانید ایده‌های زیادی پیدا کنید و شانس بیشتری برای ورود به اکسپلور اینستاگرام داشته باشید.

شناختن طرز کار اکسپلور اینستاگرام

وقتی شما پستی را منتشر می‌کنید، اول به تعدادی از فالوورهای خودتان نشان داده می‌شود، اگر برای آن‌ها جذاب بود، به فالوورهای بیشتری پیشنهاد می‌دهد و اگر آن‌ها نیز از آن استقبال کردند، کم‌کم وارد اکسپلور اینستاگرام می‌شود.
و همین‌طور اگر افرادی که از اکسپلور اینستاگرام، محتوای شما را می‌بینند، واکنش مثبتی نشان دهند، پست شما در اکسپلور اینستاگرام افراد بیشتری پیشنهاد میشود.
پس محتوای شما باید برای مخاطبان جذاب باشد و آن‌ها را به تعامل با پست مثل لایک، سیو و کامنت دعوت کند.

مقاله پیشنهادی:  اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست؟ ترفندهای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

۱.تعامل مخاطبان با پست شما

مهم است که افراد با پست شما تعامل کنند؛ پس در محتوا حتماً حتماً از دعوت به اقدام یا کال تو اکشن (CTA) استفاده کنید و نتایج شگفت‌انگیزش را ببینید.
شاید برایتان سؤال باشد که از بین لایک، کامنت، سیو و انتشار کدام مهم‌تر است؛ اما به نظر من همه این موارد تعاملات مهم و مثبتی هستند. اگر مخاطب‌هایتان با شما تعامل‌های خوب و زیادی انجام دهند؛ قطعاً پست شما وارد اکسپلور می‌شود.
این یعنی زیادشدن هر نوع تعاملی، باعث رفتن به اکسپلور می‌شود. (مخصوصاً در دقیقه‌های ابتدایی انتشار پست) برای این کار، حتماً حتماً به ساعتی که محتوا را منتشر می‌کنید دقت کنید! این مهم‌ترین ترفند اکسپلور اینستاگرام است!
اگر در ساعات فعال‌بودن مخاطب‌هایتان محتوایی را منتشر کنید، پست شما بیشتر دیده می‌شود و الگوریتم‌های اینستاگرام متوجه کیفیت بالای محتوای شما می‌شوند!

۲.انتخاب موضوع جذاب در تولید محتوا

انتخاب موضوع جذاب مهم‌ترین ترفند اکسپلور اینستاگرام

باید موضوعی را انتخاب کنید که برای افراد جذاب و دغدغه مهمشان باشد و حتی چیزی به‌دانش مخاطب اضافه کند.
مثلاً امروز که وارد یک پیج آرایشگری شدم یکی از پست‌هایش که تعداد بسیار زیادی بازدید داشت، توجهم را جلب کرد …
قطعاً این پست وارد اکسپلور شده و منشأ این‌همه بازدیدکننده از اکسپلور اینستاگرام است؛ موضوع محتوا «نحوه درست سشوار زدن موی مردان» بود؛ موضوعی که برای خیلی از مردها دغدغه است.
تا می‌توانید به دغدغه‌های مخاطب‌هایتان توجه کنید و با تولید محتوای باکیفیت به آن‌ها در رفع این دغدغه‌ها کمک کنید؛ با این کار مخاطب جذب شما شده و حتی با شما دوست می‌شود و این دوستی یعنی ارتباط و تعامل بیشتر!
یک نکته طلایی دیگر از ترفندهای اکسپلور اینستاگرام این است که به دنبال موضوع‌های عمومی‌تر باشید تا شانس دیده‌شدن پست‌هایتان را افزایش دهید؛ اگر نمی‌دانید این موضوع‌ها از کجا پیدا کنید و ایده‌ای برایش ندارید به دو مورد زیر دقت کنید:

۳. فقط کافی است به حرف مخاطبانتان گوش دهید!

توجه کنید که از شما چه میخواهد و اگر سوالی از شما دارد حتما به آن جواب دهید.

۴. استفاده مفید از رقبا!

ببینید رقبا چه پست‌هایی منتشر می‌کنند و چه موضوعاتی بیشترین تعامل را برایشان داشته است؛ مشابه همان را به سبک خودتان تولید کنید!

۵.اهمیت شروع محتوا

اولین چیزی که مخاطبان از پست شما می‌بینند، کاور پست شماست؛ شاید در روزهای اول انتخاب کاور و متن جذاب برای شما سخت باشد؛ اما نگران نباشید:
یکی از ساده‌ترین راه‌های یادگیری این تکنیک، واردشدن به اکسپلور اینستاگرام یا سرچ هشتگ‌های مرتبط و بررسی تیتر و عنوان‌های پست‌های اکسپلور اینستاگرام است.
در محتواهای ویدئویی کاور را در یک ثانیه اول و در محتواهای تصویری، کاور را در اسلاید اول قرار دهید؛ کاور شما باید جذاب و متمایز باشد و توجه مخاطب را جلب کند.
نوشتن عنوان درصورتی‌که مخاطب را کنجکاو کند و موضوع شما را شفاف توضیح دهد خیلی خوب است؛ یعنی من با دیدن عنوان شما، باید متوجه موضوع محتوای شما بشوم. تمام این نکات به شما کمک می‌کنند که یک تولید محتوای اصولی انجام دهید.
تولید فیلم و ریلز یکی از بهترین ترفندهای اکسپلور اینستاگرام

مقاله پیشنهادی:  رابط کاربری یا UI چیست؟

۶.شانس بیشتر ویدئو

عکس بهتر است یا ویدئو؟! امروزه اینستاگرام از یک رسانه عکس‌محور، به رسانه‌ای ویدئو محور تبدیل شده است! چرا؟
۱.علاقه انسان‌ها بیشتر به سمت ویدئو است و ویدئو بیشتر آن‌ها را درگیر می‌کند؛ شما وقتی فیلمی را می‌بینید، با تمام وجود عمق آن را حس می‌کنید؛ می‌ترسید، می‌خندید، غمگین می‌شوید! درصورتی‌که متن و تصویر نمی‌توانند به این شدت شما را تحریک کنند. از طرف دیگر، کم‌حوصلگی مخاطبین اینستاگرام باعث شده آن‌ها یک فیلم ۱ دقیقه‌ای را به یک متن ۱ صفحه‌ای ترجیح دهند!
۲.نکته بسیار جالب و مهم دیگر این است که افراد به پست‌های ویدئویی اعتماد بیشتری دارند؛ مثلاً اگر فروشگاه اینترنتی شال دارید، با یک ویدئو شال را معرفی کنید؛ این کار حس اعتماد بیشتری به مخاطبان می‌دهد.
۳.شما در محتوای عکسی، پیام‌، مفهوم و توضیح کم‌تری را می‌توانید به مخاطبتان انتقال دهید؛ این هم یکی دیگر از مزایای محتوای ویدئویی است.
البته باید دقت کنید این حرف به معنی وارد نشدن عکس‌ها به اکسپلور اینستاگرام نیست؛ اما در حالت کلی ساخت و انتشار ویدئو بسیار بهتر و مخاطب‌پسندتر است.
یک ترفند مهم اکسپلور اینستاگرام در مورد انتشار ویدئو!
حتماً دیده‌اید که در اکسپلور، تعدادی از ویدئوها بدون بازکردن، اجرا می‌شوند؛ البته بدون صدا! پس پنج ثانیه اول ویدئو شما بی‌نهایت مهم است؛ در این ۵ ثانیه باید توجه افراد را جلب کنید.
توجه کنید به دلیل اینکه ویدئوی شما بدون صدا است، حداقل در ۵ ثانیه اول ویدئو متن‌های جذاب بگذارید.

۷.کپشن‌نویسی اصولی

اینستاگرام باید متوجه موضوع کسب‌وکار شما بشود تا بتواند پیج شما و محتوای آن را به مخاطبین هدفتان پیشنهاد دهد. بیشترین قسمتی که بر این موضوع تأثیر دارد، کپشن پست‌هاست.
شما باید سعی کنید تا در تمام کپشن‌ها، از کلمات کلیدی کسب‌وکارتان استفاده کنید.
مثلاً اگر پیج آموزش تولید محتوا دارید و موضوع ویدئوی شما «نحوه ساخت استوری» است؛ جملات اول کپشن شما باید بسیار جذاب و خفن باشد!
یکی دیگر ترفندهای اکسپلور اینستاگرام، استمرار در نوشتن کپشن است! شما وقتی که کلمه تولید محتوا را در کپشن‌هایتان تکرار می‌کنید، به اینستاگرام می‌فهمانید که کسب‌وکار شما چیست و برای چه کسانی مفید است.

مقاله پیشنهادی:  23 ترفند زبان بدن که شما را جذاب می‌کند

۸. هشتگ نویسی

هشتگ‌ها یک فرصت بسیار عالی برای دسترسی به مخاطبین هدف شما هستند! شما وقتی قصد خرید کتاب دارید حتماً #معرفی – کتاب یا #خرید – کتاب را سرچ می‌کنید و با دنیایی از محتواهای مربوط به کتاب مواجه می‌شوید!
اگر به رفتار خودتان دقت کنید متوجه می‌شوید بیشتر به چه پست‌هایی با چه ویژگی‌هایی واکنش نشان می‌دهید؛ قطعاً داشتن یک تصویر شاخص عالی با یک تیتر جذاب می‌تواند من را به دیدن یک پست ترغیب کنید.
پس یکی از بهترین ترفندهای اکسپلور اینستاگرام هشتگ‌گذاری صحیح و اصولی است! برای نوشتن هشتگ‌ها به این نکات دقت کنید

هشتگ‌های زیاد بنویسید

شما برای هر پست می‌توانید ۳۰ هشتگ بنویسید؛ پس سعی کنید از این فرصت استفاده کنید. البته اگر از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنید احتمال اینکه پیج شما از طرف اینستاگرام شادوبن شود، بسیار زیاد است؛ به نظر من به ۱۰-۱۵ هشتگ اکتفا کنید.

از هشتگ‌های کوتاه استفاده کنید

معمولاً هشتگ‌های تک کلمه‌ای پربازدیدتر و پرطرف‌دارتر هستند! دقت کنید که هشتگ‌های طولانی بازدید کمتری دارند اما بسیار هدفمندتر هستند!
#کافه را با #کافه خوب در شیراز مقایسه کنید تا متوجه تفاوت‌هایشان بشوید

هشتگ‌های مرتبط با پستتان را بنویسید

از هشتگ‌هایی مرتبط با کسب‌وکار و محتواهایتان استفاده کنید؛ مثلاً اگر بوتیک دارید و محتوایی مربوط به لباس منتشر می‌کنید، می‌توانید از هشتگ‌های #لباس، #لباس مجلسی #پیراهن #مد # فشن و… استفاده کنید.

هشتگ‌های غیرمرتبط ممنوع

اگر در مثالی که بالا گفتم از هشتگ‌هایی کاملاً بی‌ربط استفاده کنید؛ ممکن است بازدید زیادی دریافت کنید اما به شما قول می‌دهم قطعاً پیج شما لطمه می‌بیند.
الگوریتم اینستاگرام بعد از مدتی متوجه این شیطنت شما شده و جریمه‌های بدی را برایتان در نظر گرفته! از طرف دیگر کسانی که پست‌های شما را از طریق این هشتگ‌های غیرمرتبط می‌بینند، مخاطبین هدف شما نیستند.

کلام آخر

ترفندهای اکسپلور اینستاگرام زیادند و در نهایت تمام این موارد در کنار هم مهم هستند! هشتگ‌گذاری اصولی در کنار یک محتوای بی‌کیفیت چندان جالب و پاسخگوی نیاز شما نیست! شما نباید ناامید شوید؛ اگر با استمرار محتوای خوب تولید کنید قطعاً موفق خواهید شد.
ممکن است محتوای اول شما از نظر خودتان جذاب باشد، اما مخاطبان آن را زیاد دوست نداشته باشند. این موضوع کاملاً طبیعی است؛ پس دل‌سرد نشوید! با این اتفاق شما با علایق مخاطبتان آشنا می‌شوید و تجربه بیشتری کسب می‌کنید.
امیدوارم این مطلب به بهبود کسب‌وکار شما کمک کند و با رعایت این ترفندهای اکسپلور اینستاگرام، بتوانید پیجتان را رشد دهید. با به‌اشتراک‌گذاری نظراتتان من را خوشحال کنید و این مقاله را برای افرادی که احساس می‌کنید به آن نیاز دارند ارسال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *