How to buy an Instagram page

مزایا و معایب خرید پیج اینستاگرام

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

مزایا و معایب خرید پیج اینستاگرام 

پیج اینستاگرام بخرم یا نه؟ خرید پیج اینستاگرام چه خطراتی دارد؟ مزایا و معایب خرید پیج اینستاگرام چیست؟ معرفی نکات مهم قبل از خرید پیج اینستاگرام! جواب تمام این سؤالات را برایتان کامل و دقیق در این مقاله نوشته‌ام.
اینستاگرام این روزها به‌عنوان پول‌سازترین شبکه اجتماعی شناخته شده و تقریباً تمام کسب‌وکارها در تلاش‌اند تا با حضوری قدرتمندانه و مؤثر در بازاریابی شبکه اجتماعی، فروش خود را افزایش بدهند. اما رشد کردن و دیده‌شدن در اینستاگرام به این آسانی‌ها هم نیست.
صاحبان برندها برای موفقیت باید وقت و هزینه زیادی را صرف تبلیغات و تولید محتوا کنند؛ به همین دلیل افراد زیادی به دنبال خرید پیج اینستاگرام برای کسب‌وکارشان هستند. حتی گاهی بلاگرها و اینفلوئنسرها هم دست به خرید یک پیج اینستاگرام آماده می‌زنند.
در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب خرید پیج اینستاگرام و نکات مهمی که باید قبل از خرید پیج اینستاگرام در نظر بگیرید آشنا کنیم:

خرید پیج اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

اگر از من بپرسید خرید پیج اینستاگرام خوب است یا نه؟ در پاسخ می‌گویم خرید پیج اینستاگرام شبیه خریدن یک گوشی موبایل دست‌دوم است. از یک سو ممکن است منطبق بر نیازهای شما، بدون هیچ عیب‌وایراد خاصی باشد و از سویی هم ممکن است بعد از خرید بلافاصله گوشی شما هنگ کند، خاموش شود و تازه دچار ایرادات اساسی آن بشوید.
به‌هرحال خرید پیج اینستاگرام نیز خوبی‌ها و بدی‌های مختص خودش را دارد. ابتدا برویم سراغ مزایای انگشت‌شمار خرید اکانت اینستاگرام!

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان

یکی از مهم‌ترین علت‌های تمایل برندها به خرید پیج اینستاگرام، کمبود وقت و بودجه است. این کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به‌جای آنکه چندین ماه وقت، انرژی و پول خود را صرف تبلیغات و رشد پیج کنند با پرداخت مبلغی معقول یک پیج آماده بخرند.
بنابراین با خرید پیج اینستاگرام، در بسیاری از هزینه‌های اولیه صرفه‌جویی می‌شود.

شروع به کار قدرتمندانه

رشد کسب‌وکاری کوچک در اینستاگرام به‌خصوص در چند ماه اول، ریتم بسیار کندی دارد؛ این موضوع به‌تنهایی می‌تواند باعث دلسردی شما شود.
بنابراین تعدادی از بیزینس‌ها به‌جای آنکه از صفر شروع به کار کنند، تمایل دارند با دردست‌داشتن پیجی با تعداد بالای فالوور، شروع قدرتمندتری در اینستاگرام داشته باشند.

کسب اعتبار برای برند

اگر بخواهید از پیج‌های اینستاگرامی خرید کنید، کدام پیج را ترجیح می‌دهید؟
فروشگاه «الف» با ۵۰۰ هزار فالوور یا فروشگاه «ب» با ۹۰۰ فالوور؟
پس با خرید پیج اینستاگرام در همان ابتدای کار شما باتوجه‌به تعداد فالوورهایتان، اعتبار بیشتری دارید.
با خرید یک پیج اینستاگرامی در همان ابتدای کار برند خود را قدیمی‌تر و محبوب‌تر از آنچه که هست معرفی کرده و می‌توانید معتبرتر جلوه کنید.

معایب خرید پیج اینستاگرام چیست؟

اگر به دنبال خرید پیج اینستاگرام هستید و با خواندن مزایای آن، کمی قلقلک شدید‌؛ خوب است با این بخش از مقاله همراه باشید تا با معایب و دردسرهای متنوع خرید پیج اینستاگرام نیز آشنا شوید.

فیک بودن فالوورهای پیج اینستاگرام

برای افراد و شرکت‌هایی که کارشان فروش پیج اینستاگرام است، این‌که مدت‌ها وقت بگذارند تا یک پیج را به طور مثال به ۱۰۰ هزار فالوور برسانند گاهاً منطقی نیست. این افراد به‌راحتی می‌توانند برای یک پیج فالوور فیک بخرند و به افراد ناآگاه بفروشند؛ بنابراین یکی از ابتدایی‌ترین خطرات و معایب خرید پیج اینستاگرام، فیک بودن همه یا بخشی از دنبال‌کنندگان آن پیج است.

فالوورهای فیک دودسته هستند؛

• دسته اول اکانت‌های حقیقی هستند. این اکانت‌ها متعلق به افراد واقعی است و درواقع این افراد اکانت خود را به شرکت‌های فروش لایک و فالوور اجاره می‌دهند و در مقابل فالوکردن هر تعداد پیج، مبلغ کمی از آن‌ها می‌گیرند. این افراد به‌جز فالوکردن هیچ فعالیت دیگری اعم از لایک و کامنت در پیج شما انجام نمی‌دهند.

• دسته دوم اکانت‌هایی هستند که پشت آن‌ها هیچ انسانی وجود ندارد. این اکانت‌ها را تعدادی ربات مدیریت می‌کنند. ممکن است برخی از این ربات‌ها طوری برنامه‌ریزی‌شده باشند که بتوانند برای پست‌های آن پیج کامنت بگذارند، این موضوع هم خیلی زود لو می‌رود زیرا این ربات‌ها بدون آنکه بتوانند محتوای پست را تشخیص دهند یک سری کامنت شانسی و نامرتبط می‌نویسند که به‌راحتی قابل تشخیص است.

مقاله پیشنهادی:  معرفی مؤثرترین فوت و فن‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام

راهکارهای تشخیص فالوورهای فیک

خب احتمالاً الان می‌پرسید از کجا بفهمیم فالوورهای یک پیج فیک است؟ راه تشخیص چیست؟
برای اطلاع از این موضوع، حتماً لیست فالوور‌ها را چک کنید.
در اغلب موارد با یک نگاه می‌توانید متوجه وجود اکانت‌های فیک در لیست فالوور‌ها شوید. ویژگی اکانت‌های فیک، معمولاً نداشتن عکس پروفایل، آیدی‌های نامرتب و تعدادی پست بی‌کیفیت و نامرتبط است. این پیچ‌ها اغلب تعداد فالویینگ‌های بسیار بالایی هم دارند. برای مثال یک اکانت فیک ممکن است ۵۰ فالوور داشته باشد و ۱۸۰۰ فالویینگ.

بررسی تعداد لایک و کامنت

شاید در نگاه اول تعداد لایک و کامنت‌های پیجی که قصد خرید آن را دارید منطقی به نظر برسد. اما ازآنجاکه لایک و کامنت فیک هم داریم؛ از شخصی که پیج می‌فروشد درخواست کنید یک پست یا استوری منتشر کند و پس از ۲۴ ساعت به آمار مربوط به آن مثل لایک و ویو دقت کنید.
همچنین در نظر داشته باشید که کامنت‌های زیر پست‌ها باید از سوی اکانت‌های واقعی باشد و محتوای مرتبط با پست داشته باشد. کامنت‌هایی با محتوای خیلی خوب، چه زیبا، و… معتبر نیستند.

استفاده از وب‌سایت‌های تشخیص فالوور فیک

وب‌سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که به‌راحتی با واردکردن آدرس هر پیج، تعداد فالوورهای واقعی و فیک آن‌ها را به شما اعلام می‌کنند. تعداد این وب‌سایت‌ها بسیار زیاد است در ادامه دوتا از محبوب‌ترین این وب‌سایت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

وب‌سایت Hyperauditor

بهترین وب‌سایت تشخیص فالوور فیک

این وب‌سایت کاملاً رایگان است و بدون نیاز به عضویت، در عرض چند ثانیه پیج موردنظر شما را بررسی کرده و تعداد فالوورهای فیک واقعی آن را اعلام می‌کند. کافی است آیدی پیج موردنظر را در بخش چک وارد کنید.

وب‌سایت IG audit

اگر به اعتبار اکانتی شک کردید به‌راحتی با واردکردن یوزر نیم آن در این وب‌سایت متوجه تعداد فالوورهای واقعی و فیک آن می‌شوید.

حذف شدن فالوور‌ها توسط اینستاگرام

حذف شدن فالوور‌ها توسط اینستاگرام تصور کنید با صرف هزینه زیاد پیجی را خریداری کرده‌اید و پس از مدتی متوجه کم‌شدن تعداد فالوور‌ها می‌شوید. یکی از دلایل این کار، حذف فالوورهای فیک از سوی اینستاگرام است.
اینستاگرام همواره در مقابل اکانت‌های غیرواقعی و فیک بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند و نه‌تنها مستقیماً اقدام به حذف فالوورهای فیک کرده است بلکه در موارد بسیاری اقدام به بستن پیج‌هایی می‌کند که از این نوع فالوور‌ها استفاده کرده‌اند.
درنتیجه تمام هزینه‌ای که برای فالوورهای به‌ظاهر بالای یک پیج پرداخت کرده‌اید به هدر می‌رود ممکن است پیج کسب‌وکارتان نیز توسط اینستاگرام برای همیشه غیرفعال شود.

خرید پیج دزدی

افراد زیادی هستند که به روش‌های مختلفی اقدام به هک صفحات دیگران کرده و چنانچه صاحب حساب کاربری نتواند پیج خود را از چنگ هکر در بیاورد بعد از مدتی آن را می‌فروشند.
این نکته را به یاد داشته باشید که مالک اکانت اینستاگرام در اغلب موارد، به‌راحتی با کمک قوانین اینستاگرام می‌تواند پیج خود را برگرداند؛ در این صورت دست شما به هیچ جایی بند نیست و هم پولتان رفته و هم پیجتان!

ریزش فالوورها

چه فالوورهای پیجی که خریداری می‌کنید واقعی باشند و چه فیک، به‌هرحال با تغییر موضوع پیج تعدادی از آن‌ها شما را آنفالو می‌کنند؛ بنابراین حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که برای مثال با خرید یک پیج با ۱۵ کا فالوور، تعداد زیادی از آنها درهمان روزهای اول شما را آنفالو کنند؛ و هزینه‌ای که بابت پیج پرداخت کرده‌اید از بین برود.

کاهش اینگیجمنت ریت یا نرخ تعامل

یکی از معایب بزرگ خرید پیج اینستاگرام کاهش نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت اینستاگرام است. اگر نمی‌دانید اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست و چه اهمیتی دارد، توصیه می‌کنم با خواندن مقاله مربوط به اینگیجمنت ریت اینستاگرام، با صفر تا صد آن آشنا شوید.
برای مثال فکر کنید شما یک پیج با ۱۰۰K فالوور را می‌خرید؛ موضوع قبلی این پیج به‌گونه‌ای بوده که اغلب دنبال‌کنندگان آن آقا هستند و شما قصد دارید در این پیج لاک بفروشید!
وقتی عکس محصولات را منتشر می‌کنید دنبال‌کنندگان شما هیچ واکنشی (مثل لایک، سیو یا کامنت) نسبت به آن نشان نمی‌دهند؛ بنابراین اینستاگرام فکر می‌کند محتوای شما موردعلاقه افراد نیست و آن را به تعداد کمتری نشان می‌دهد و در نتیجه، شانس شما برای دیده‌شدن محصولاتتان کاهش می‌یابد.
همچنین بالا بودن نرخ تعامل یکی از عوامل مهم برای رفتن پست‌های شما به اکسپلور است چنانچه مخاطبین شما علاقه‌ای به محتوا نداشته باشند رفتن به اکسپلور نیز غیرممکن است.

مقاله پیشنهادی:  افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت با پنج ترفند جادویی کامنت مارکتینگ

آسیب به اعتبار کسب‌وکار شما

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم با چند قدم ساده به‌راحتی می‌توان نرخ تعامل و فیک بودن فالوورهای یک پیج را تشخیص داد.
بنابراین اگر به دنبال حضور طولانی‌مدت به‌عنوان برند در فضای مجازی هستید و یا قصد دارید به‌عنوان یک اینفلوئنسر در اینستاگرام فعالیت کنید، باید بدانید خرید پیج اینستاگرام در طولانی‌مدت تبعات خوبی برای شما ندارد.
افراد به‌راحتی می‌توانند متوجه شوند که دنبال‌کنندگان شما فیک هستند و تعاملی با پست‌های شما نداشته‌اند.

نداشتن مشتری واقعی

بیایید کمی واقع‌بین باشیم؛ شما پیجی را خریداری کرده‌اید که تعدادی از فالوورها در همان ابتدای کار شما را انفالو می‌کنند و تعدادی که باقی‌مانده‌اند نیز یا فیک هستند یا علاقه‌ای به محتوای شما ندارند.
خب این وسط کاملاً واضح است که شما درآمدی هم ندارید؛ و این بدترین اتفاق ممکن برای کسب‌وکار شماست. به‌هرحال شما با خرید پیج اینستاگرام، صرفاً ظاهر کار را درست کرده‌اید ولی خبری از مشتری واقعی نیست!!!

پیگرد‌های قانونی و امنیتی

یکی از خطرات مهم و بزرگ خرید پیج اینستاگرام وجود مشکلات قانونی در پشت پرده آن است. ممکن است پیجی که می‌خرید برای بالارفتن تعداد فالوورهایش از عکس‌های شخص دیگری سوءاستفاده کرده باشد!
همچنین ممکن است اقدام به انتشار محتواهای غیرقانونی و یا تبلیغ وب‌سایت‌های شرط‌بندی را انجام داده است. در این صورت شما با خرید این‌گونه پیچ‌ها خودتان را وارد دردسرهای بزرگی خواهید کرد. این کار علاوه بر خدشه‌دار کردن وجهه برندتان ممکن است پای شما را به پلیس فتا نیز باز کند!!!!

پنج نکته مهم قبل از خرید پیج اینستاگرام

باتوجه‌به مواردی که تا اینجا گفته شد به نظر معایب خرید پیج اینستاگرام بسیار بیشتر از مزایای آن است. بااین‌وجود اگر همچنان قصد دارید که اقدام به خرید پیج اینستاگرام کنید در این بخش نکات مهمی را مطرح می‌کنیم که قبل و حین خرید پیج اینستاگرام، حتماً باید آن‌ها را رعایت کنید.

نکته اول؛ اقدام به خرید پیج اینستاگرام از جاهای معتبر

این روزها هم وب‌سایت‌های فروش پیج اینستاگرام به‌وفور یافت می‌شود و هم افرادی که به طور مستقل اقدام به انجام این کار می‌کنند.
پیشنهاد ما این است که خرید از افراد را تنها به شرطی انجام بدهید که به آن شخص اعتماد کامل دارید و او را کاملاً می‌شناسید؛ در غیر این صورت خرید از وب‌سایت‌ها ریسک بسیاری دارد.
البته این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که وب‌سایت‌ها به این دلیل که باید همواره تعداد زیادی پیج متنوع، آماده فروش داشته باشند احتمال آن که پیج‌هایشان دارای تعداد زیادی فالوور فیک باشد بسیار بالاست!
در خرید از اشخاص هم این ریسک وجود دارد که فروشنده یک پیج را به چند نفر به طور هم‌زمان بفروشد؛ بنابراین باتوجه‌به تمام این ریسک‌ها، بادقت بسیار بالایی می‌توانید اقدام به خرید پیج اینستاگرام کنید.

نکته دوم؛ سوابق پیج را بررسی کنید

منظورم از بررسی سوابق پیج تقریباً بررسی کردن تمام مواردی است که در بخش تشخیص فالوور فیک به آن‌ها اشاره کردم.
یعنی بررسی کنید که اینگیجمنت ریت یا نرخ تعامل پیج چقدر است، چه تعداد فالوور فیک و واقعی دارد، آیا لایک‌ها و کامنت‌ها واقعی هستند یا خیر؟
یک نکته مهم‌تر که باید بررسی کنید، تاریخچه نام کاربری پیج است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید بفهمید اکانتی که قصد خرید آن را دارید قبلاً چه موضوعات و چه نام‌های کاربری داشته همین راه است. با ادامه مطلب همراه باشید تا به شما این تکنیک طلایی را نیز آموزش بدهم.

نحوه چک کردن یوزرنیم‌های قبلی یک پیج اینستاگرام

دانستن نام‌های قبلی یک اکانت می‌تواند در تشخیص موضوع و محتوای قبلی آن پیج بسیار کمک‌کننده باشد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که سایر کاربران هم می‌توانند همچون شما یوزرنیم‌های قبلی پیج شما را چک کنند و متوجه شوند که این پیج به شما تعلق نداشته و آن را خریده‌اید.
بنابراین ممکن است این موضوع بر اعتبار و وجهه برند شما تأثیر منفی بگذارد.
برای آن که بفهمید اکانتی که مشاهده می‌کنید قبلاً چه نام‌های کاربری داشته است باید به‌این‌ترتیب عمل کنید.
وارد پیج شده و روی سه‌نقطه بالای پیج کلیک کنید؛ گزینه about this account را انتخاب کنید. در صفحه پیشرو با زدن گزینه Data join تاریخ ساخت اکانت موردنظر را می‌توانید مشاهده کنید.
و با انتخاب گزینه former username تاریخچه نام‌های قبلی اکانت موردنظر مشاهده خواهید کرد. البته این قابلیت اغلب برای پیج‌هایی ارائه می‌شود که تعداد فالوورهای نسبتاً بالایی دارند.

مقاله پیشنهادی:  روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

نکته سوم؛ تناسب نوع فالوورها با اهداف کاری شما

افراد زیادی بدون بررسی کردن نوع مخاطبین یک پیج اقدام به خرید آن می‌کنند. این در حالی است که اگر ۱۰۰ درصد دنبال‌کنندگان یک پیج واقعی باشند اما فالوور هدف شما نباشند بازهم به دردتان نمی‌خورند.
برای مثال اگر شما پیجی را بخرید که اغلب فالوورهای آن در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال هستند، و شما قصد فروش اسباب‌بازی کودکانه دارید، باید قید کسب درآمد از این افراد را بزنید.
این رده سنی نه خودش فالوور هدف شماست و نه فرزندی دارد تا برایش از پیج شما خرید کند. طبیعتاً برای آنکه در این زمینه پیج مناسبی را خرید کنید باید به جنسیت و رده سنی دنبال‌کنندگان پیج توجه داشته باشید

نکته چهارم؛ بررسی اینگیجمنت ریت پیج اینستاگرام

اگر قرار باشد دو پیج الف و ب را با قیمتی یکسان بخرید؛ با این توضیح که تعداد فالوورهای پیج الف ۱۰۰ هزار و تعداد فالوورهای پیج ب ۵۰ هزار نفر می‌باشد، انتخاب شما کدام پیج خواهد بود؟
اگر انتخاب شما پیج الف است باید در تصمیم‌گیری خود دقت بیشتری داشته باشید. اگر این سؤال را از من بپرسید؛ بدون شک پیجی که اینگیجمنت ریت بالاتری داشته باشد را انتخاب می‌کنم.
در واقع تعداد فالوور یک پیج دیگر به‌تنهایی اعتباری ندارد و آنچه که مهم است نرخ تعامل آن پیج است. به همین خاطر قبل از آنکه اقدام به خرید پیجی کنید حتماً به‌وسیله وب‌سایت‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهد شد اقدام به محاسبه اینگیجمنت ریت آن صفحه کرده و از مناسب بودن نرخ تعامل آن اطمینان حاصل کنید.

وب‌سایت‌های محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام؛

بعد از ورود به هرکدام از این وب‌سایت‌ها کافی است نام کاربری اکانت موردنظر را وارد کنید تا نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت آن به شما نمایش داده شود.
۱. Phlanx.com
۲. Socialblade.com
۳. Triberr.com
۴. Infuencerfree.com

ابزارهای محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام

نکته پنجم؛ نکات امنیتی را رعایت کنید

اول‌ازهمه توصیه می‌کنیم تمام پول را در یک مرحله به‌حساب فروشنده واریز نکنید. این کار را ترجیحاً مرحله‌به‌مرحله انجام دهید تا اگر کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه بود تمام سرمایه‌تان بر باد نرود.
همچنین هرگز عکس یا اصل فیش پرداختی را گم نکنید زیرا در صورت کلاهبرداری برای پیگیری قانونی به آن نیاز دارید.
اگر تا اینجای کار همه چیز به خیر گذشت، بعد از آنکه یوزر نیم و پسورد پیج را از فروشنده دریافت کردید و وارد پیج شدید بلافاصله پسورد پیج، ایمیل و شماره موبایل متصل به آن را تغییر دهید؛ در غیر این صورت فروشنده به‌راحتی به‌وسیله ایمیل یا شماره موبایل قبلی می‌تواند اکانت را بازیابی کرده و از دسترس شما خارج کند.
برای محکم‌کاری، پیج اینستاگرام خود را به اکانت فیس‌بوک‌تان نیز وصل کرده و تأیید دومرحله‌ای آن را فعال نمایید تا بدین صورت امنیت پیجتان تا حدود زیادی تضمین شود.

در آخر

اکثر کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که در زمینه خرید پیج اینستاگرام آن‌قدر ریسک‌ها و معایب زیاد است که بهتر است قید آن را بزنید.
از سوی دیگر بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام اگر پیج شما ۵۰۰ عدد فالوور فعال داشته باشد پیشرفت شما سریع‌تر از پیجی رخ می‌دهد که ۱۵ کا فالوور غیرفعال دارد؛ بنابراین توصیه ما نیز به شما این است که با تولید محتوای مفید، باکیفیت و اختصاص دادن وقتی مناسب، کسب‌وکارتان را در اینستاگرام رشد بدهید.
این نکته را در نظر داشته باشید که خریدوفروش پیج اینستاگرام، از نظر شرکت اینستاگرام هیچ معنا و مفهومی ندارد و در واقع اصلاً قانونی نیست؛ درصورتی‌که خدای‌نکرده کلاهبرداری هم اتفاق بیفتد پیگیری آن از طریق مراجع قضایی بسیار سخت و طولانی خواهد بود.
اگر درباره خرید پیج اینستاگرام تجربه یا سؤالی دارید در قسمت دایرکت‌ها برای ما بنویسید. همچنین اگر این مقاله برای شما مفید بوده است آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «مزایا و معایب خرید پیج اینستاگرام»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *