it homa

چگونه استوری طولانی در اینستاگرام بگذاریم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چگونه استوری طولانی در اینستاگرام بگذاریم؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست. جوانان و نوجوانان علاقه زیادی به این شبکه اجتماعی داشته و روزانه وقت زیادی را صرف این برنامه می‌کنند.
یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام محتواهای تصویری آن است، فیلم‌ها و عکس‌های موجود در این شبکه اجتماعی آن‌قدر برای افراد جذاب است که روزانه چندین ساعت وقت خود را صرف تماشای آن‌ها می‌کنند.
از طرفی پژوهش‌ها نشان داده است که کاربران اغلب تمایل چندانی به مطالعه یک خبر مکتوب نداشته و درعوض ترجیح می‌دهند درباره آن خبر یک عکس با تیتر مختصر یا فیلمی کوتاه ببینند. این خود یکی از علل محبوبیت اینستاگرام است زیرا کاربران می‌توانند با تماشای محتوای موردعلاقه‌شان از اخبار مختلف هم آگاه شوند.
اینستاگرام با آگاهی از اهمیت انتشار فیلم و محبوبیت آن نزد مردم، در سال ۲۰۱۲ قابلیت جدیدی به نام استوری را در اختیار کاربران گذاشت که اتفاقاً با استقبال بی‌نظیری هم روبه‌رو شد؛ اما همان‌طور که می‌دانید یکی از محدودیت‌های بزرگ استوری، محدودیت زمانی آن است.
کاربران در هر استوری فقط ۱۵ ثانیه زمان دارند و همین موضوع هم باعث شده تا افراد به‌دنبال راهی برای گذاشتن فیلم‌های بیشتر از ۱۵ ثانیه در استوری اینستاگرام‌شان باشند. ما در این مقاله قصد داریم راه‌های گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

روش گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم یکی از عیب‌های استوری اینستاگرام، محدودیت زمانی آن است. درواقع شما نمی‌توانید بیشتر از ۱۵ ثانیه فیلم استوری کنید، ولی ما قصد داریم راهی برای گذاشتن استوری طولانی به شما آموزش بدهیم تا اگر دوست دارید، استوری طولانی در اینستاگرام و پیج‌تان منتشر کنید، دیگر درگیر این محدودیت نباشید.
البته در آپدیت‌های جدید اینستاگرام امکان گذاشتن استوری طولانی را فراهم کرده که فعلاً فقط به‌صورت آزمایشی امتحان می‌شود و تنها برای تعداد محدودی از پیج‌ها فعال است!
اگر قصد دارید استوری بیش از ۱۵ ثانیه منتشر کنید، تنها کافی است در بخش استوری گذاشتن، فیلم موردنظر را انتخاب کنید. در این صورت خود اینستاگرام فیلم شمارا به قطعات ۱۵ ثانیه‌ای برش می‌دهد تا آماده انتشار باشد. البته این مورد محدودیتی هم دارد و آن این است که چنانچه فیلم شما طولانی‌تر از یک دقیقه باشد، اینستاگرام فقط همان یک دقیقه اول را تقسیم کرده و بقیه فیلم را نمی‌تواند استوری کند. برای حل کردن این مشکل هم راه‌حل داریم. در ادامه مطلب راه و روش گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام مخصوص فیلم‌های طولانی‌تر از یک دقیقه را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

مقاله پیشنهادی:  معرفی اساسی‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام که باید بدونی!

روش گذاشتن استوری‌های بیشتر از یک دقیقه در اینستاگرام:

همان‌طور که گفتیم اگر قصد گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام دارید و فیلم موردنظرتان یک دقیقه و کمتر از آن است خود اینستاگرام فیلم شمارا به قطعات ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل می‌کند؛ اما اگر ویدئوی شما بیشتر از یک دقیقه است باید از اپلیکیشن‌های مخصوص برش دادن ویدئو استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها به‌راحتی روی گوشی شما نصب‌شده و فیلم موردنظرتان را به تکه‌های کوچک‌تر ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل می‌کنند که آماده استوری شدن باشد.

اپلیکشن‌های کوتاه کردن فیلم برای استوری:

در این بخش با معرفی دو اپلیکیشن قدرتمند به شما برای گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام کمک می‌کنیم؛ بنابراین اگر تمایل به گذاشتن استوری طولانی‌تر از یک دقیقه در اینستاگرام خود دارید، با استفاده از این اپلیکیشن‌ها ویدئوی موردنظرتان را به‌صورت ۱۵ ثانیه‌ای جدا کرده و سپس استوری کنید.

اپلیکیشن Story Cutter:

برنامه استوری کاتر یکی از بهترین و قدرتمندترین برنامه‌ها برای تهیه استوری‌های ۱۵ ثانیه‌ای است. گرچه ظاهر برنامه رنگ و لعاب زیادی ندارد، اما توصیه می‌کنم قبل از استفاده، زود قضاوت نکنید. این برنامه ساده، بسیار کاربردی و مفید است و بااستفاده از آن گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام دیگر غیرممکن نیست. نحوه کار کردن با این اپلیکیشن هم بسیار راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد.
ویدئوی موردنظرتان را انتخاب کنید، این برنامه خودش در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فیلم شمارا به قطعات ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل می‌کند. حالا فیلم شما آماده استوری شدن است.

اپلیکیشن CutStory:

برای گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام نیازی به خواندن ورد و جادو نیست، صرفاً با استفاده از این اپلیکیشن رایگان، می‌توانید استوری‌های بیش از یک دقیقه خود را استوری نمایید.

مقاله پیشنهادی:  مقایسه آنلاین مارکتینگ و آفلاین مارکتینگ

اپلیکیشن کات استوری مشابه اپلیکیشن قبلی، برای کات کردن فیلم‌ها کاربرد دارد. این برنامه مخصوص سیستم‌عامل IOS طراحی‌شده است و یکی از تفاوت‌های آن با برنامه استوری کاتر، ظاهر زیبا و کاربرپسند آن است. البته کاربرد این اپلیکیشن فقط برای گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام نیست، شما می‌توانید برای کوتاه کردن هر ویدئویی که دارید از این برنامه استفاده کنید.

سخن آخر

پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که تعداد بیننده‌های استوری اینستاگرام حتی از بازدیدکنندگان پست‌ها نیز بیشتر است و این خود به‌تنهایی نشان می‌دهد که افراد چقدر به استوری علاقه داشته و آن را تماشا می‌کنند. اگر توجه کرده باشید از پیج‌های کاری گرفته تا بلاگرها، همگی برای ارتباط صمیمانه‌تر با مخاطبانشان سعی می‌کنند استوری‌های جذاب تولید کرده و وقت زیادی برای آن صرف می‌کنند.
شما نیز اگر می‌خواهید درآمد خود را از اینستاگرام افزایش دهید و نرخ تعامل پیج‌تان روزبه‌روز بیشتر شود، باید حضور فعالی در بخش استوری‌ها داشته باشید، یکی از راه‌کارهای آن گذاشتن ویدئوهای خلاقانه و زیبا است، اگر روش‌های افزایش سین استوری را بلد نیستید، مقاله ترفندهای افزایش بازدید استوری را از دست ندهید! 
اگر تاکنون به‌بهانه محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای اینستاگرام، در استوری گذاشتن کم‌کاری می‌کردید بعد از خواندن این مقاله و یادگرفتن روش‌های گذاشتن استوری طولانی در اینستاگرام، دیگر بهانه‌ای نخواهید داشت. امیدوارم این آموزش مفید بوده باشد و بتواند باعث رشد صفحه شما در اینستاگرام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *