ithoma

معرفی مؤثرترین فوت و فن‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

معرفی مؤثرترین فوت و فن‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام

امروزه همه از اهمیت بالای بازدید استوری در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آگاه هستیم و احتمالاً شما به دنبال راهی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام خود هستید!
سال ۲۰۱۶ وقتی که اینستاگرام از قابلیت جدیدی با نام استوری پرده‌برداری کرد، کمتر کسی می‌توانست تصور کند که این ابزار تا این حد کاربردی و تأثیرگذار باشد. امروزه تعداد بازدیدکنندگان استوری‌های اینستاگرام حتی از پست‌ها نیز پیشی گرفته و جایگاه ویژهای در میان مخاطبان یافته است.
استوری اینستاگرام در سراسر دنیا به ابزاری قدرتمند برای فروش محصولات و ارتباط اشخاص با دنبال‌کنندگانشان، تبدیل شده است. تمام بیزینس‌ها و اشخاصی که در اینستاگرام فعالیت دارند از اهمیت بالای استوری برای رشد و پیشرفت پیج آگاه هستند و به همین دلیل همگی در تلاشاند تا با افزایش بازدید استوری اینستاگرام، درآمدشان را نیز افزایش بدهند.
در این مقاله قصد داریم شما را با اشتباهات رایجی که منجر به کاهش بازدید استوری اینستاگرام میشود آشنا کرده و در ادامه راهکارهای طلایی افزایش بازدید استوری اینستاگرام را نیز به شما آموزش دهیم.
همچنین اگر تا پایان این مطلب همراه ما باشید یک فوت کوزه‌گری هم یاد میگیرد که به شما کمک میکند تا به‌سرعت آمار بازدید استوری‌هایتان را افزایش بدهید.

چرا افزایش بازدید استوری اینستاگرام مهم است؟

پاسخ این سؤال شاید زمانی که تازه قابلیت استوری معرفی شد، چندان واضح نبود. اما امروزه تقریباً همه ما از میزان اهمیت استوری برای یک کسب‌وکار اینترنتی آگاه هستیم.
آمارها نشان میدهد که روزانه ۲۰۰ میلیون نفر استوری‌های اینستاگرام را تماشا می‌کنند! توصیه میکنم برای درک بزرگ بودن این عدد یکبار دیگر آن را بخوانید. این یعنی یک فرصت طلایی برای رشد و فروش بیشتر شما!
صاحبان برندها، بلاگرها و اینفلوئنسرها نیز همگی با آگاهی از سطح بالای اهمیت استوری، وقت زیادی را صرف آماده‌کردن محتوای جذاب برای استوریهایشان میکنند. این موضوع دلیل روشنی دارد و آن هم این است که بازدید استوری بسیار بیشتر از بازدید پست‌های اینستاگرام است.
مخاطبان روزانه زمان زیادی را صرف تماشای استوری‌های پیج مورد علاقه‌شان می‌کنند؛ بنابراین شما برای دیده‌شدن و افزایش درآمدتان ناگزیر هستید که از قابلیت‌های استوری اینستاگرام استفاده کرده تا با افزایش بازدید استوری از این طریق، بیشتر از قبل با مخاطب تعامل داشته باشید.

دلایل کم‌شدن بازدید استوری

افت تعداد بازدیدهای استوری خوشایند هیچ فعال اینستاگرامی نیست. افراد بعد از این‌که متوجه کم‌شدن تعداد بازدید استوری‌هایشان می‌شوند؛ به هر دری می‌زنند ولی نمی‌توانند از کاهش بازدید استوری‌ها جلوگیری کنند.
راه‌حل چیست؟ در اولین قدم باید اشتباهات خود را شناسایی کرده و از تکرار آن‌ها جلوگیری کنید.
اشتباهات رایج در گذاشتن استوری عبارت‌اند از؛
• کیفیت پایین استوری‌ها
• استفاده از هشتگ‌های تکراری و غیر هدفمند
• شادوبن شدن پیچ
• استفاده از ربات افزایش ویو استوری
• استوری‌های تکراری و بدون محتوا
• خرید فالوور فیک
• تغییر زمینه کاری پیج

خرید فالوور فیک برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

چند ماه پیش یکی از دوستان ما برای گسترش کسب‌وکار و افزایش فروشش یک پیج اینستاگرامی درست کرد، روزانه هم زمان بسیار زیادی را صرف عکاسی از محصولات و تولید محتوا می‌کرد.
چند روزی از فعالیتش نگذشته بود که ما با عدد زیبای ۵۰K بالای پیجش مواجه شدم. با خودم گفتم «به‌به! ببین چقدر زود و با چه سرعتی توانستم این‌همه فالوور جذب کند.»
پس بی‌معطلی به او زنگ زدم و رمز و راز موفقیتش را جویا شدم. او هم آدرس یک وب‌سایت فروش فالوور واقعی را به من داد و با گفتن جمله «کیفیت کارشان عالی است» تلفن را قطع کرد.
خرید فالوور از آن دسته اشتباهات مرگبار است که معمولاً از بیخ‌وبن پیج شما را نابود می‌کند. بعد از آن هرچقدر هم که برای تولید محتوای خوب و باکیفیت تلاش کنید راه به جایی نمی‌برید. حتماً می‌پرسید سرگذشت آن دوست ما چه شد؟
باید بگویم علی‌رغم وقت بسیاری که برای عکاسی و تولید محتوا می‌گذاشت، بعد از چندین ماه تلاش مستمر و با تعداد فروش بسیار اندکی، مجبور شد یک اکانت دیگر بسازد و از صفر شروع به کار کند!

کاهش بازدید استوری با تغییر زمینه کاری پیج

تغییر موضوع پیج به علت فروش پیج یا تغییر زمینه کاری معمولاً رایج است. اما خوب است بدانید مخاطبینی که صفحه شمارا فالو کرده‌اند ممکن است موضوع و زمینه کاری جدید پیج شما را دوست نداشته باشند و در نتیجه یا پیجتان را آنفالو کنند و یا دیگر علاقه‌ای به دیدن پست‌ها و استوری‌های شما نداشته باشند.
وقتی این دسته افراد استوری‌های شما را سریعاً رد می‌کنند و یا از آن خارج می‌شوند و هیچ تعاملی با پیج شما نداشته باشند اینستاگرام متوجه می‌شود که کاربران صفحه شمارا دوست ندارند و استوری‌های شما را به تعداد کمتری نشان می‌دهد. نتیجه هم که کاملاً مشخص است؛ کاهش بازدید استوری‌های!
بنابراین توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است از این کار خودداری کنید، و برای کسب‌وکار جدیدتان یک پیج جدید بسازید.

مقاله پیشنهادی:  اصول هشتگ گذاری

راهکارهای طلایی افزایش بازدید استوری اینستاگرام

حالا که بااهمیت استوری گذاشتن و اشتباهات رایجی که منجر به کاهش بازدید استوری‌ها می‌شود آشنا شدیم، وقت آن است که با به‌کاربستن چند راهکار طلایی شاهد رشدی چشمگیر در افزایش بازدید استوری پیج اینستاگرامتان باشید.

تولید محتوای خوب تولید کنید

اولین گام موفقیت و جلب‌توجه کاربران همین است. قبل از منتشر کردن هر استوری از خودتان بپرسید آیا این استوری برای مخاطب من مفید و جالب است یا خیر؟
خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید که آیا این استوری ارزش دیدن دارد؟ تمایل دارید استوری‌های بعد از آن را نیز مشاهده کنید؟
بنابراین قبل از آنکه از کم بودن تعداد بازدید استوری‌ها گلایه کنید، یک‌بار دیگر کیفیت محتوایی که هرروزه منتشر می‌کنید را ارزیابی کرده و به آن امتیاز بدهید.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام با استفاده از هشتگ

هشتگ ابزار قدرتمند و بسیار مفیدی است که اغلب افراد فقط در پست‌ها از آن استفاده می‌کنند. این در حالی است که شما با استفاده از هشتگ‌های ترند و هدفمند می‌توانید شاهد افزایش بازدید استوری پیجتان باشید.
حتی با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید فالوورهای جدید نیز جذب کنید. برای قراردادن هشتگ در استوری‌هایتان از نکات زیر غافل نشوید؛

• از هشتگ‌های رقیبان خود استفاده کنید
• در استفاده از هشتگ افراط‌وتفریط نکنید
• از هشتگ‌های نامرتبط و تکراری استفاده نکنید
• از هشتگ‌های اسپم هرگز استفاده نکنید
• هشتگ اختصاصی خودتان را بسازید
• از هشتگ‌های داغ و ترند غافل نشوید

به دایرکت‌ها پاسخ بدهید

بیایید بین دو پیج الف و ب یک مقایسه انجام بدهیم. این دو پیج به لحاظ کیفیت و موضوع محتوا یکسان هستند و شما معمولاً هر روز استوری‌های این دو پیج را ریپلای کرده و نظرتان را بیان می‌کنید.
ادمین پیج الف گویا خیلی سرش شلوغ است و معمولاً پاسخی به دایرکت‌های شما نمی‌دهد؛ اما ادمین پیج ب اغلب اوقات باحوصله پاسخ دایرکت‌های شما را می‌دهد و حتی با شما وارد مکالمه می‌شود.
کاملاً طبیعی است بعد از مدتی با پیج الف دیگر هیچ تعاملی نداشته باشید و حتی دستتان بر روی دکمه انفالو نیز برود.
بنابراین برای بالارفتن نرخ تعامل و افزایش بازدید استوری اینستاگرام، همواره زمان خوبی را برای ارتباط مستقیم و پاسخ‌دادن به دایرکت‌های مخاطب‌های اختصاص بدهید.

افزایش بازدید استوری از طریق لوکیشن

این قابلیت هم جزو قابلیت‌های کمتر شناخته شده، برای افزایش ویو استوری اینستاگرام است. اما خوب است بدانید کسب‌وکارهای زیادی در اینستاگرام با استفاده از همین روش ساده فالوورهای زیادی جذب کرده و توانسته‌اند بازدید استوری‌هایشان را افزایش دهند.
حتماً می‌پرسید چگونه؟
برای مثال فکر کنید‌؛ همین امشب قصد دارید با دوستتان برای صرف شام به یک رستوران بروید. در اینستاگرام وارد بخش لوکیشن شده و عبارت رستوران شیراز را سرچ می‌کنید.
در این حالت رستوران‌هایی که از قابلیت لوکیشن استفاده کرده‌اند برای شما به نمایش در‌می‌آیند و شما می‌توانید وارد پیج آن‌ها شوید.
بنابراین علاوه بر افزایش ویو استوری اینستاگرام، مشتری نیز جذب کرده‌اید!

افزایش ویو استوری اینستاگرام با استفاده از چالش‌ها

این روزها بازار چالش‌های تیک‌تاکی و اینستاگرامی داغ است و عده زیادی دوست دارند این چالش‌ها را انجام داده و یا ویدئوهای آن را تماشا کنند.
خب شما هم دست‌به‌کار شوید برای شروع هم می‌توانید با یک ایده خلاقانه چالش مخصوص خودتان را راه‌اندازی کنید؛ و هم می‌توانید از چالش‌های داغ تیک‌تاکی استفاده کنید.
یادتان نرودمخاطب‌ها را به شرکت در چالش دعوت کنید. این کار نه‌تنها باعث افزایش سین استوری شما می‌شود بلکه باعث افزایش محبوبیت برند شما هم خواهد شد.

افزایش سین استوری با استفاده از استیکر شمارش معکوس

استیکر شمارش معکوس یا Countdown sticker زمانی کاربرد دارد که قصد دارید یک پست جدید از محصولاتتان منتشر یا یک لایو برگزار کنید.
با قراردادن این استیکر در استوری‌هایتان از یک سو توجه کاربران را به رویداد مورد نظرتان جلب می‌کنید و از دیگر سو، مخاطب با لمس کردن این استیکر باعث بالارفتن نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت استوری‌های شما می‌شود. نتیجه همه این‌ها هم‌افزایش سین استوری‌های شماست.

مقاله پیشنهادی:  اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و اینفلوئنسر کیست؟

افزایش بازدید استوری اینستاگرام با استفاده از نظرسنجی

استیکر Poll یا نظرسنجی یکی از محبوب‌ترین استیکرهای اینستاگرام است.
با استفاده از این استیکر به‌راحتی کاربران را وارد تعامل با پیج خود می‌کنید و همین که کاربر یکی از دو گزینه آن را انتخاب کند، دفعات بعدی نیز اینستاگرام استوری‌های شما را بیشتر به آن افراد نشان می‌دهد.
برای استفاده از این استیکر از سؤالات دوگزینه‌ای جذاب و چالشی استفاده کنید.

افزایش سین استوری اینستاگرام با استفاده از پرسش‌وپاسخ

استیکر کوئسشن یا جعبه پرسش‌وپاسخ یک راه تعاملی بسیار مفید و دوطرفه است. به این صورت که هم شما می‌توانید از مخاطب سؤال بپرسید و هم مخاطبان می‌توانند از شما سوال‌هایشان را بپرسند.
اگر سؤال‌ها و پاسخ‌ها را استوری کنید افراد برای دیدن پاسخ سؤالات خودشان تمام استوری‌های شما را می‌بینند و به‌این‌ترتیب باعث افزایش بازید استوری اینستاگرام شما می‌شوند.
البته این نکته را فراموش نکنید که برای جلوگیری از خسته شدن کاربران در استفاده از استیکرهای اینستاگرام زیاده‌روی نکنید.

افزایش بازید استوری اینستاگرام از طریق انتشار فیلم

کاربران معمولاً استوری‌هایی که شامل عکس باشند را خیلی سریع رد می‌کنند. شما باید کاری کنید تا مخاطب زمان بیشتری را برای دیدن استوری‌هایتان صرف کند، یک راه مناسب آن استوری کردن یک فیلم کوتاه از محصولات، محیط کار و یا خودتان است.
از این طریق مخاطب زمان بیشتری را صرف تماشای استوری شما کرده و آمار سین استوری شما افزایش می‌یابد.

افزایش سین استوری اینستاگرام با استفاده از چیستان و معما

گه‌گاهی برای جلب‌توجه کاربران و درگیرکردن آن‌ها یک چیستان و معمای جالب استوری کنید.
ناخودآگاه افراد برای فکرکردن به آن معما مدت‌زمان بیشتری روی استوری شما باقی می‌مانند. حتی می‌توانید برای کسی که زودتر از بقیه پاسخ صحیح را پیدا کند هم یک جایزه تعیین کنید.
مثلاً: کد تخفیف خرید از محصولات یا خدماتی که دارید!

تداوم در تولید محتوای خوب

در تولید محتوای خلاقانه و جذاب، ثابت‌قدم باشید. در اینستاگرام صبور بودن شرط اول موفقیت است.
بنابراین توقع نداشته باشید با رعایت کردن نکاتی که تا به اینجا گفته شد یک‌شبه بازدید استوری‌هایتان ده برابر شود. این راهکارها همگی زمانی به نتیجه می‌رسند که به‌صورت مداوم به کار گرفته شوند.

اپلیکیشن‌‌های جادویی برای ساخت استوری

اگر به‌خاطر داشته باشید پیش‌ازاین گفتم یکی از شروط اولیه برای جلب‌توجه مخاطب تولید محتوای جذاب و باکیفیت است و از شما خواسته بودم در تولید استوری‌ها خلاقیت به خرج دهید.
شاید تصور کنید طراحی استوری‌های خوش‌رنگ و لعاب‌کار افراد حرفه‌ای است و شما از پس آن برنمی‌آیید. در این بخش از مقاله چند اپلیکیشن قدرتمند معرفی می‌کنم تا از این به بعد به‌راحتی استوری‌های جذاب و مخاطب‌پسند تولید کنید.
بدیهی است که اگر استوری‌های شما به لحاظ گرافیکی زیبا و جذاب باشند مخاطبان نیز علاقه بیشتری به تماشای این استوری‌ها خواهند داشت و به‌این‌ترتیب سین استوری‌هایتان افزایش می‌یابد.

اپلیکیشن استوری ساز Mojo

این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین ابزارهای استوری ساز در میان کاربران اندروید و آی‌ او اس است. این اپلیکیشن با دارابودن تنوع بالایی از فونت‌ها و قالب‌ها به شما در ساختن یک استوری جذاب کمک می‌کند.
از سوی دیگر این برنامه کیفیت بالایی دارد و هنگام خروجی گرفتن استوری نهایی، شاهد افت کیفیت آن نخواهید بود.

اپلیکیشن استوری ساز Unfold

این برنامه هم جزو محبوب‌ترین و کامل‌ترین‌ها در میان اپلیکیشن‌های استوری ساز است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه به‌راحتی کلاژ‌های زیبا و استوری‌های مدرن بسازید و شاهد افزایش سین استوری اینستاگرام خود باشید.

اپلیکیشن استوری ساز Canva

این اپلیکیشن یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای استوری ساز اینستاگرام است. با بیش از یک میلیون عکس بک‌گراند و بالای ۶۰ هزار قالب متنوع و جذاب قطعاً شما هم یکی از کاربران همیشگی آن خواهید شد.
از این اپلیکیشن علاوه بر ساخت استوری‌های زیبا برای طراحی قالب پست‌های اینستاگرامی نیز می‌توانید بهره بگیرید.

اپلیکیشن ساخت استوری Mostory

این برنامه کاربردی و محبوب قابلیت‌های متنوعی دارد. از جمله؛
• افزودن نوشته به‌عکس و فیلم
• تنوع بالا در استیکرها، فونت‌ها و قالب‌ها
• قراردادن آهنگ بر روی ویدئو

اپلیکیشن ساخت استوری StoryChic

این برنامه هم نسخه اندروید و هم نسخه آی ‌او اس دارد. داشتن فیلترهای جذاب، قالب‌های متنوع و فونت‌های متحرک از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن کاربردی است.

ساعت‌های طلایی گذاشتن استوری در اینستاگرام

این یکی از آن فونت‌های کوزه‌گری مهم در گذاشتن استوری است. اگر تمام ترفندها و نصایح بنده را تا اینجا به‌خوبی اجرا کنید بازهم ممکن است آن‌طور که باید، شاهد افزایش بازدید استوری‌های پیجتان نباشید.
در این قسمت می‌خواهم آخرین فن استاد یا همان فوت کوزه‌گریِ گذاشتن استوری در اینستاگرام را به شما بیاموزم.
خیلی مهم است که در چه ساعتی استوری‌هایتان را منتشر می‌کنید. برخی ساعات در اینستاگرام ساعات طلایی هستند به این معنا که در این ساعات کاربران بیشتری آنلاین هستند و احتمال آن‌که استوری شما را نیز مشاهده کنند بسیار زیاد است.
پس حتماً مراقب باشید که در ساعات اشتباه استوری و یا پست نگذارید. حتماً الان می‌پرسید از کجا بفهمیم ساعات طلایی اینستاگرام چه زمانی است؟

مقاله پیشنهادی:  مفهوم AMP ای‌ام پی چیست و چه تأثیری دارد؟

• اولین راه شما آزمون‌وخطا کردن است. چند روز به‌صورت امتحانی در ساعات مختلف استوری بگذارید و آمار آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.
• دومین راه استفاده از ابزارها و امکانات رایگان خود اینستاگرام است. این ابزارها، تحلیل‌ها و اطلاعات ارزشمندی درباره پیجتان به شما ارائه می‌کنند. از جمله این‌که در چه ساعاتی باید استوری بگذارید.
برای اینکه به‌صورت دقیق از این ابزار کاربردی اینستاگرام سر در بیاورید با ادامه این مطلب همراه باشید.

افزایش بازدید استوری با استفاده از ابزار Insight

ابزار Insight یک ابزار کاملاً رایگان است که اینستاگرام برای رشد و پیشرفت بیزینس‌ها در اختیار شما قرار داده است. در اینستاگرام تمام اکانت‌های کاری که به‌صورت پابلیک یا عمومی هستند، بخشی به نام اینسایت یا insight وجود دارد.
با ورود به بخش اینسایت دنیایی از اطلاعات و آنالیزهای مخصوص پیج خودتان را مشاهده می‌کنید.
در این بخش می‌توانید پربازدیدترین و کم ‌بازدیدترین استوری‌ها و پست‌های پیجتان را ببینید و متوجه شوید مخاطبان چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند.
از سوی دیگر اگر بر روی گزینه اینسایت و سپس بر روی follower Total یا Audience کلیک کنید، در صفحه پیش روی‌تان نمودارهایی می‌بینید که نشان می‌دهد فالوورهای شما بیشتر در چه روزهایی از هفته و در چه ساعاتی آنلاین هستند.
از این اطلاعات برای کشف ساعات طلایی گذاشتن استوری و گذاشتن پست در پیجتان استفاده کنید و شاهد افزایش بازدید استوری اینستاگرام و درآمد خود باشید.

آیا خرید بازدید استوری اینستاگرام خوب است؟

در تمام زمینه‌ها معمولاً افراد به دنبال راه‌های میان‌بر برای رسیدن به موفقیت هستند، اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. همه‌روزه تبلیغات زیادی با عنوان فروش فالوور، ویو استوری و… را شاهد هستیم.
اما آیا خریدن ویو استوری کار درستی است؟ قبل از آن خوب است بدانید اغلب این بازدیدها که خریداری می‌شود، بازدیدهای فیک هستند. یعنی اکانت‌هایی که هیچ فعالیتی در اینستاگرام ندارند، هیچ فعالیتی در پیج شما نیز ندارند و صرفاً یکبار استوری شما را به‌وسیله یک ربات سین می‌کنند.
پس هرگز گول واقعی بودن این بازدیدها را نخورید. این جمله صرفاً یک شگرد تبلیغاتی برای خالی‌کردن جیب شما و نابودکردن پیجتان است.
هوش مصنوعی اینستاگرام به‌راحتی فرق اکانت فیک و واقعی و همچنین فرق بازدید فیک و واقعی را تشخیص داده و از سال ۲۰۱۹ با اعمال قوانین و الگوریتم‌های سخت‌گیرانه بسیاری از اکانت‌هایی که از این طریق سعی در افزایش بازدید استوری‌های خود داشته‌اند را غیرفعال کرده است.
ما نیز به‌هیچ‌عنوان استفاده از اپلیکیشن‌های رایگان و پولی افزایش بازدید استوری و همچنین ربات‌ها را به شما توصیه نمی‌کنیم. زیرا معمولاً بعد از استفاده از این ابزارها بازدید استوری‌های پیج شما بیش از قبل کاهش پیدا کرده و حتی ممکن است اینستاگرام اقدام به بستن صفحه شما کند.

کلام آخر

استوری ابزار قدرتمند و بسیار مفیدی است که باعث ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان و جلب اعتماد آنان می‌شود؛ به شرطی که ترفندهای صحیح استفاده از استوری اینستاگرام را به‌خوبی بدانید و در تولید محتوا به نکاتی که گفته شد دقت کنید.
این نکته را نیز همواره در نظر داشته باشید که در افزایش بازدید استوری اینستاگرام، اولین استوری شما بسیار مهم است. اگر اولین استوری شما برای مخاطب جالب باشد او به دیدن استوری‌های بعدی نیز ترغیب می‌شود.
امیدواریم راهکارهای افزایش سین استوری اینستاگرام این مقاله توانسته باشد به شما برای افزایش بازدید استوری‌هایتان کمک کند. حتماً این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید تا بتوانند بازدید استوری‌هایشان را افزایش دهند.
اگر برای افزایش بازدید استوری پیجتان از ترفندهای دیگری نیز استفاده کرده‌اید، آن را در کامنت‌ها با ما و سایر مخاطبان آژانس دیجیتال مارکتینگ آی‌تی هما به اشتراک بگذارید. همچنین سؤالات خود را در بخش کامنت‌ها بپرسید تا به آنها پاسخ دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *