ithoma

تبلیغات نوتیفیکیشن (Notification Marketing) چیست؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تبلیغات نوتیفیکیشن چیست؟

ithoma

تبلیغات نوتیفیکیشن نوعی جدید و به‌روزتر از تبلیغات آنلاین می‌باشد که به سرعت در حال رشد در فضای دیجیتال است. این تبلیغات راهی جدید و موثر برای درگیر کردن و جذب بیشتر مشتریان با برند است. به این وسیله، طیف وسیعی از کاربران فعال موبایل و کامپیوتر را در هر جا و هر زمان هدف‌گیری کنید و با آن‌ها تعامل کنید‌. در این مقاله سعی داریم که شما را با کلیات تبلیغات نوتیفیکیشن آشنا کنیم. این نوع تبلیغ شامل یک تصویر و یک متن است که پیشنهادات خود را در آن مطرح کرده و به نمایش می‌گذارید. این تبلیغات پیام‌های کوتاهی مانند پیامک (SMS)هستند و مستقیماً به دستگاه لپ‌تاپ یا موبایل کاربرها ارسال و توسط آن‌ها دریافت می‌شود.

تبلیغات نوتیفیکیشن چگونه نمایش داده می‌شوند؟

شما می‌توانید برای تبلیغات نوتیفیکیشن خود از متن یا بنر برای انتقال پیامتان استفاده کنید. یک تبلیغ از نوع نوتیفیکیشن معمولاً شامل قسمت‌‌های زیر است:
• آیکون یا یک تصویر که می‌تواند لوگوی شما باشد.
• تیتر یا عنوان (معمولاً محدود به ۳۰ کاراکتر).
• متنی که شامل پیشنهاد‌ها و فراخوان‌ها باشد.
• بنر تبلیغاتی که شامل یک تصویر با ابعاد بزرگ باشد.

مزایای تبلیغات نوتیفیکیشن

۱- دریافت ترافیک باکیفیت‌

تبلیغات نوتیفیکیشن برای افرادی که به ارسال نوتیفیکیشن دسترسی داده‌اند، ارسال می‌شود. به همین دلیل کلیک‌های دریافتی از این تبلیغات کاملاً حقیقی هستند و به‌مرورزمان شمارا باسلیقه مخاطبانتان آشنا خواهد کرد.

۲- افزایش نرخ تبدیل کاربران

نرخ تبدیل افرادی که روی تبلیغات نوتیفیکیشن شما کلیک می‌کنند و تبدیل به مشتریان یا مخاطبان شما می‌شوند، به نسبت بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی بیشتر است.

۳- دسترسی بیشتر به کاربران

نوتیفیکیشن‌ها مستقیماً توسط مرورگرها ارسال می‌شوند. حتی اگر کاربران موردنظر مشغول وبگردی یا در حال استفاده از دستگاهشان نباشند، تبلیغات نوتیفیکیشن شمارا دریافت می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از این نوع تبلیغات و با ارسال پیام به مخاطبین خود یادآوری کنید که وجود دارید و هرلحظه در حال فعالیت هستید. از طریق پیام‌های اعلان، می‌توانید یادآوری‌های متفکرانه، پیشنهاد‌ها شخصی شده و اخبار جدید را به کاربران خود ارائه دهید. اگر اعلان‌های تلفن همراه شما می‌توانند ارزش شخصی مستقیم را نشان دهند، به‌احتمال‌زیاد شما برای طولانی‌مدت کاربران را حفظ خواهید کرد.

مقاله پیشنهادی:  گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردهای شگفت‌انگیزی دارد؟

۴- افزایش آگاهی از برند

نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکی از بهترین ابزارها در کسب‌وکار است. با توجه به این‌که هزینه‌های تبلیغات زیاد است این مورد می‌تواند یک روش بسیار مفید برای تبلیغات شما باشد. این روش بسیار هدفمند بوده و می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد که یکی از بهترین ابزار‌ها برای تبلیغات در عصر حاضر ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی است. در تبلیغات نوتیفیکیشن، آگهی‌های شما به‌طور مناسب در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد و حتی آن دسته از کاربران که روی تبلیغات شما کلیک نکرده‌اند هم از برند یا پیشنهادات شما آگاهی پیدا می‌کنند.

نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکی از بهترین ابزارها در کسب‌وکار است. با توجه به این‌که هزینه‌های تبلیغات زیاد است این مورد می‌تواند یک روش بسیار مفید برای تبلیغات شما باشد. این روش بسیار هدفمند بوده و می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد که یکی از بهترین ابزار‌ها برای تبلیغات در عصر حاضر ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی است. در تبلیغات نوتیفیکیشن، آگهی‌های شما به‌طور مناسب در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد و حتی آن دسته از کاربران که روی تبلیغات شما کلیک نکرده‌اند هم از برند یا پیشنهادات شما آگاهی پیدا می‌کنند.

تبلیغات نوتیفیکیشن برای چه کسب‌وکار‌هایی مناسب است؟

اگر شما یک سایت یا فروشگاه اینترنتی دارید و یا هدف شما معرفی و بازاریابی محصولی خاص می‌باشد، می‌توان گفت ارسال نوتیفیکیشن برای کسب‌وکار شما مناسب و پربازده خواهد بود.

با چه روش‌هایی از نوتیفیکیشن استفاده کنیم؟

در حالت ارسال تبلیغات از طریق نوتیفیکیشن دو روش وجود دارد. روش کلیکی و ارسالی. هزینه در روش اول یعنی روش تبلیغات کلیکی برحسب کلمات تضمینی که به‌کاررفته محاسبه می‌شود و در روش ارسالی هزینه‌بر حسب تعداد پیام‌هایی که ارسال می‌شود محاسبه می‌گردد. اما برای هر کسب‌وکاری چه روشی مناسب است و برحسب چه چیزی تعیین می‌شود که از کدام روش استفاده گردد؟
اگر شما دارای یک سایت هستید می‌توانید از روش ارسالی استفاده کنید. داشتن یک اپلیکیشن برای کسب‌وکارتان نیز می‌تواند دلیلی باشد تا شما از روش ارسالی استفاده کنید. در حالت کلی روش ارسالی می‌تواند در بسیاری از موارد بسیار خوب و قابل کاربرد باشد. در روش کلیکی لازم است شما وارد سایت و یا لینک تبلیغاتی شده و هزینه اندکی بپردازید. درازای این پرداخت شما می‌توانید پیام‌های خود را منتشر کنید. روش ارسال تبلیغ با استفاده از روش کلیکی بسیار محبوب می‌باشد و امروزه موردتوجه کسب‌وکارهای بسیار زیادی قرارگرفته است.

مقاله پیشنهادی:  مقایسه آنلاین مارکتینگ و آفلاین مارکتینگ

چه زمانی تبلیغ ارسال کنیم؟

اینکه شما در چه بازه زمانی پیام‌های خود را ارسال می‌کنید بسیار مهم است. بعلاوه بر اینکه شما چه نوع روشی را برای ارسال پیام‌های خود به کار می‌گیرید باید به زمان مناسب برای ارسال نوتیفیکیشن نیز توجه داشته باشید. برای مثال به نظر شما آیا پیامی که ساعت ۵ صبح یا ۱ بامداد ارسال می‌کنید مشتریان شمارا آزرده نخواهد کرد؟
طبق تحقیقات بهترین زمان برای ارسال پوش تبلیغاتی از کمی پیش از ظهر تا غروب تقریباً ساعت ۱۷ می‌باشد. همچنین بهترین روز برای این کار روزهای اواسط هفته است، زیرا اوایل هفته معمولاً افراد مشغول روزمرگی‌های خود هستند و فرصت کافی برای دیدن تبلیغات شمارا ندارند. این در حالی است که همه‌چیز به شناخت شما از مخاطب بستگی دارد و با توجه به این مساله می‌توانید زمان مناسب را برای ارسال پیام‌های خود انتخاب کنید.

چه سیستم‌عامل و برنامه‌هایی از نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند؟

ازجمله سیستم‌عامل‌ها و مرورگرهایی که از ارسال نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مرورگر کروم، فایرفاکس، سافاری، Edge.
• سیستم‌عامل‌های Windows, macOS, Linux در رایانه.
• سیستم‌عامل‌های IOS و اندروید در تلفن همراه.

هزینه تبلیغات نوتیفیکشن چقدر است؟

این هزینه‌ها معمولاً به دو روش انجام می‌شوند:

پرداخت به ازای کلیک

در این روش شما باید بودجه‌ای را مشخص کنید و سپس به ازای هر یک کلیک کاربران، مبلغ مشخص را برداشت کنید. برای مثال ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر کلیک کم ‌شود.

پرداخت به ازای ارسال

در این روش شما به ازای ارسال تعداد مشخصی نوتیفیکیشن مبلغ مشخصی را می‌پردازید. قابل‌ذکر است که برای مشاهده دقیق قیمت‌ها می‌توانید به صفحه خدمات ارسال تبلیغات نوتیفیکشن در DeepAd سر بزنید.

مقاله پیشنهادی:  اینفوگرافیک چیست و چگونه اینفوگرافیک طراحی کنیم؟
حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم کامل‌ترین و مفیدترین مطالب را در مورد تبلیغات نوتیفیکیشن ارائه دهیم. اگر بعد از خواندن این مقاله ترغیب شده‌اید که تبلیغات نوتیفیکیشنی را امتحان کنید و ببینید چقدر می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید و پول‌ساز باشد، می‌توانید با مشاوران ما تماس گیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *