piles-and-shelves-of-books

خلاصه کتاب تبدیل رؤیا به ثروت

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کتاب تبدیل رؤیا به ثروت اثر مایکل مسترسون یک کتاب عالی مخصوص کارآفرین‌های محتاط است که قصد دارند کسب‌وکار خود را توسعه دهند. این کتاب برای افرادی که تصمیم به تأسیس یک کسب‌وکار کوچک دارند هم مناسب است و توصیه می‌شود. در این مطلب خلاصه‌ خلاصه کتاب تبدیل رؤیا به ثروت را به شما ارائه می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

این کتاب یکی از برترین کتاب‌های حوزه‌ی کارآفرینی است. مخاطبان اصلی کتاب، تمام افرادی هستند که ایده‌های بکری در ذهن دارند اما از اینکه به میدان عمل وارد شوند ترس و واهمه دارند.ای

کتاب تبدیل رؤیا به ثروت به کارآفرینان میاموزد که چگونه بدون ریسک‌های بزرگ به ثروت دست پیدا کنند. نویسنده‌ی کتاب تبدیل رؤیا به ثروت، خودش یک کارآفرین محتاط است و علاقه‌ی زیادی به ریسک کردن ندارد و به همین علت افرادی که ریسک گریز و محتاط هستند را به خوبی درک می‌کند.

اگر با افرادی در مورد تبدیل رؤیا به ثروت حرف بزنید، آن‌ها به شما می‌گویند که اولین قدم برای این کار این است که اگر کارمند هستید شغل خود را رها کنید و تمام تمرکز و انرژی خود را روی این تغییر بگذارید. با اینکه ممکن است در مسیر بی‌پول شوید، محصولاتتان زود به فروش نرسند و صدها مشکل دیگر که امکان دارد به وجود آید اما کتاب تبدیل رؤیا به ثروت اثر مایکل مسترسون روش متفاوتی را ارائه می‌دهد و از مخاطب خود می‌خواهد که با کمترین خطر به اهداف خود دست یابد. اگر شما نیز مانند مایکل مسترسون یک کارآفرین محتاط و کم ریسک هستید تا پایان مقاله با ما همراه شوید؛ چون قرار است درس‌های بزرگی را یاد بگیرید.

آشنایی با مایکل مسترسون، نویسنده کتاب تبدیل رؤیا به ثروت

the-book-Turning-Dreams5

مایکل مسترسون نویسنده کتاب تبدیل رؤیا به ثروت، یکی از کارآفرینان عجیبی است که اصلاً تمایلی به ریسک ندارد و به همین علت توانسته نظر بسیاری افراد را به خود جلب کند. این کارآفرین تمایلی به حضور در رسانه‌ها ندارد اما رسانه‌ها دوست دارند از او و درس‌هایش استفاده کنند. مایکل مسترسون به بیزینس های زیادی کمک کرده و نقشی عمیق در موفقیت آن‌ها داشته است. اگر رزومه کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار او را بررسی کنید، ارزش برخی از کسب‌وکارهایی که راه‌اندازی کرده بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار است.

یکی از موارد جالب در مورد مایکل مسترسون این است که او در صنایع مختلفی مانند املاک، انتشارات، ورزش، تفریحی و سرگرمی نقش‌آفرینی داشته و تقریباً در تمامی این حوزه‌ها هم موفق بوده است. کتاب تبدیل رؤیا به ثروت یکی از پرطرفدارترین کتاب‌ها در حوزه‌ی کارآفرینی است که با توجه به نیاز مخاطب به احتیاط و ریسک نکردن نوشته شده است.

خلاصه کتاب تبدیل رؤیا به ثروت

بسیاری از افراد به دلایل اشتباهی به مسیر کارآفرینی وارد می‌شوند و حتی زمانی که به مرحله‌ی رشد و توسعه هم ورود می‌کنند باز هم دچار اشتباهات بسیاری می‌شوند. درس‌های نهفته در کتاب تبدیل رؤیا به ثروت به شما کمک می‌کند تا دید بهتر، دقیق‌تر و شفاف‌تری نسبت به کارآفرینی داشته باشید. در ادامه به خلاصه کتاب تبدیل رؤیا به ثروت می‌پردازیم:

مقاله پیشنهادی:  هرم مازلو چیست؟ 5 سطح نیاز انسان از دید مازلو

۱- ریسک کنید اما ریسک منطقی

حواستان باشد که ریسکی را بپذیرید که حساب‌شده و منطقی باشد. برخی از کارآفرینان، بیل گیتس را مثال می‌زنند که از دانشگاه انصراف داد و به سمت مسیر موفقیت خود رفت. در حالی که این واقعیت ندارد. بیل گیتس یک ترم مرخصی گرفت تا برنامه‌نویسی را یاد بگیرد. اگر ایده‌ی بیل گیتس جواب نمی‌داد و موفقیتی حاصل نمی‌شد، بدون شک او باز به دانشگاه بازمی‌گشت و درسش را ادامه می‌داد.

در اکثر داستان‌های موفقیت برندهای بزرگ مانند اپل، به وضوح می‌توان دید که این برندها در شروع به کار، منابع مالی قابل‌توجهی نداشته‌اند اما بعد از مدتی رشد کرده‌اند و به این ترتیب توانستند سرمایه‌گذاران را به کسب‌وکار خود علاقه‌مند کنند و پس از آن وارد فاز توسعه‌ی اصلی شدند. این برندها از یک گاراژ، اتاق یا ساختمانی کوچک شروع به فعالیت کردند.

پس هیچ الزامی وجود ندارد که زمانی که قصد دارید کسب‌وکار خود را تأسیس کنید از شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، خارج شوید. لزومی ندارد که تمامی دارایی‌های خود را به پول تبدیل کنید و به کسب‌وکار خود تزریق کتید.

شما باید تمام تلاش خود را بر کسب‌وکار خود معطوف کنید و با کمترین سرمایه آن را توسعه دهید و زمانی که به بلوغ اولیه رسید برای آن سرمایه جذب کنید.

۲- کارآفرینی محافظه‌کارانه را فرا بگیرید

the-book-Turning-Dreams3

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ایده‌ها و رؤیاهای زیادی در سرتان دارید و ایمان دارید که ایده‌های شما موفقیت‌آمیز هستند اما جرئت ریسک کردن و رها کردن شغل ثابتتان را ندارید، خلاصه کتاب تبدیل رؤیا به ثروت برای شما بسیار راهگشا است؛ چرا که به شما می‌آموزد که چگونه به یک کارآفرین محتاط تبدیل شوید.

کارآفرین محتاط فردی است که شغل ثابت خود را حفظ می‌کند اما در عصرها و آخر هفته‌ها بر کسب‌وکار خودش کار می‌کند. برای ساخت یک کسب‌وکار قرار نیست تمام پل‌های پشت سر خود را تخریب کنیم. زمانی که کسب‌وکار جدید به بازدهی نسبی رسید و حداقل درامد آن با درامد شغل ثبات مساوی شد، زمان آن است که شغل ثابت را کاملاً رها کنید و تمام انرژی و زمان خود را صرف کسب‌وکار شخصی خود کنید.

البته داشتن دو شغل در کنار هم کار دشواری است و نیازمند برنامه‌ریزی، کار سخت، نظم است. تصور کنید که یک روز کامل در محل کار ثابت خود در حال فعالیت بوده‌اید و هم‌اینک باید به منزل برگردید و بر کسب‌وکار خود کار کنید. این روش واقعاً آسان نیست اما اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید، کاملاً ممکن است.

کارآفرین محافظه‌کار باید کسب‌وکار خودش را بر پایه عشق و اشتیاق شروع کند و زمان و انرژی زیادی برای آن بگذارد. درباره‌ی آن هر روز اطلاعات خود را بالا ببرد و سعی کند که بازاریابی، مذاکره و فروش را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرد.

کارآفرین محافظه‌کار تمرکز و زمان خود را بر تولید یا ارائه محصولی می‌گذارد که واقعاً نیاز جامعه باشد و از صرف زمان و انرژی بر محصولی که هیچ تقاضایی در بین مخاطبان ندارد، اجتناب می‌کند؛ چون خوب می‌داند که بزرگ‌ترین گنجینه‌اش زمان است و نباید بر کارهای بیهوده زمان خود را هدر بدهد.

مقاله پیشنهادی:  داستان موفقیت جردن بلفورت یا گرگ وال‌استریت

۳-  باید توانایی فروش محصولات خود را داشته باشید

قبل از اینکه به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار خود باشید، باید از خودتان بپرسید که آیا محصولی که قصد دارم تولید و به بازار ارائه کنم، فروش خوبی خواهد داشت؟

پاسخ به این سؤال بسیار مهم و اساسی است.

تا زمانی که ایده کسب‌وکارتان سودآور نشده است به هیچ‌وجه ریسک نکنید و کسب‌وکار ثابت خود را رها نکنید. قبل از هر چیز در مورد مشتریان احتمالی و نیازهای آن‌ها تحقیق کنید و ارزشی که محصولتان ایجاد می‌کند را بررسی کنید.

۴- یک کارآفرین محافظه‌کار باید به این ابزارها تجهیز شده باشد

کارآفرین محافظه‌کار تمایل دارد که یک کسب‌وکار خوب را شروع کند و رشد و پیشرفت را تجربه کند اما هیچ تمایلی به خطر کردن ندارد و دوست دارد همه‌چیز منطقی و حساب‌شده باشد. شما به‌عنوان یک کارآفرین محتاط باید به ابزارهای زیر مجهز شوید:

  •  نگرانی به‌اندازه‌ی کافی
  • یک شغل ثابت با درامد مناسب برای مایت از کسب‌وکار جدید
  • یک برنامه دقیق برای مدیریت کسب‌وکار

بعضی از کارآفرینان زیاد هم محتاط نیستند، به علت‌های نامعقولی قصد دارند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند. در ادامه به برخی از این دلایل بد برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین اشاره می‌کنیم:

  • اگر الان فاقد شغل هستید و تصور می‌کنید که اگر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید؛ خیلی زود دغدغه های مالی شما رفع خواهند شد.
  • اگر فکر می‌کنید که اگر برای کسی کار نکنید، مشکلات شما حل خواهد شد.
  • اگر فکر می‌کنید اگر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، ساعات کمتری از روز را کار خواهید کرد. این تفکر یک باور بسیار اشتباه است؛ چون که اگر شما کسب‌وکاری راه بیندازید حداقل تا چند سال اول باید زمان بسیار زیادی روی کسب‌وکار خود بیندازید.
  • اگر دوست ندارید با انسان‌ها در تعامل باشید و از شر همکار، زیر دست و مدیر در امان باشید!
  • اگر فکر می‌کنید که با کارآفرینی خیلی راحت و بی‌دردسر به پول می‌رسید.

۵- سه‌گام بسیار ضروری برای تبدیل کردن رؤیا به ثروت

در خلاصه کتاب تبدیل رؤیا به ثروت به شما گوشزد می‌کنیم که برای راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار شخصی باید سه‌گام مهم و اساسی را بردارید.

– مدیریت زمان

زمانی که یک کارآفرین محافظه‌کار کسب‌وکار خود را راه می‌اندازد، بایستی قادر باشد زمان خود را به نحو احسن مدیریت کند. کارآفرین محتاط از ساعت ۸ تا ۱۶ در حال فعالیت بر کار ثابت خودش است و پس از آن باید به کسب‌وکار خودش برسد. پس مدیریت زمان برای این فرد بسیار حائز اهمیت است. یک کارآفرین محتاط باید اهدافی شفاف برای خود تعیین و با مدیریت زمان به سمت آن اهداف پیشروی کند.

– تأمین مالی

یکی از مواردی که باید در کسب‌وکار شخصی خود در نظر بگیرید، تأمین و جذب سرمایه برای ادامه‌ی مسیر رشد و توسعه است. یکی از این روش‌ها این است که از کسی پول قرض بگیرید و یا با فردی شریک شوید و یا شخص یا موسسه‌ای را متقاعد کنید که بر کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کند. جذب سرمایه در شروع کمی دشوار است اما وام گرفتن کار سختی نیست.

مقاله پیشنهادی:  خلاصه کتاب دیوانگان ثروت ساز

– به کسب‌وکار خود شتاب دهید

یک کارآفرین محافظه‌کار سعی می‌کند تا سرعت کسب‌وکار خود را به حدی بالا ببرد تا بتواند خیلی زودتر به درامد و سود برسد. یکی از روش‌های تسریع بخشی این است که از افراد باتجربه‌ی صنعت خود کمک بگیرید. آن‌ها تجربه‌ی لازم را برای حل چالش‌ها و موانع شما را دارند.

۶- فوق ستاره‌ها را استخدام کنید

مایکل مسترسون در کتاب می‌گوید:

«زمانی معجزه‌ها رخ می‌دهد که فوق ستاره‌ها را استخدام کنید»

اگر قصد دارید کسب‌وکارتان خیلی زود به توسعه و سودآوری برسد و به یکی از بهترین‌های صنعتتان مبدل شود، بایستی مجموعه‌ای از بهترین‌ها را در کسب‌وکار خود به کار بگیرید. اگر مجموعه‌ای از افراد نابغه و کارآمد را در بیزینس خود داشته باشید، به احتمال قوی کسب و کار‌ شما به یک کسب کار منحصر به فرد و استثنایی در صنعتتان تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، یک کسب‌وکار برای رسیدن به یک درجه عالی به عوامل مختلفی نیاز دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • کیفی بالا محصول یا خدمات
  • محصولات موردنیاز بازار
  • بازاریابی موفق

اما همه‌ی این عوامل زمانی به موفقیت می‌انجامد که یک عامل دیگر هم به آن‌ها اضافه شود. آن عامل وجود فوق ستاره‌ها در کسب‌وکار است.

اگر قصد دارید کسی را برای کسب‌وکار خود استخدام کنید باید خصوصیت‌های زیر را در او بررسی کنید:

۱- سرعت انجام کار با دقت و نظم

۲- اخلاق کاری

۳- احترام به مشتریان

 

سخن پایانی

کتاب تبدیل رؤیا به ثروت یکی از برترین کتاب‌های حوزه‌ی کارآفرینی است. مخاطبان اصلی کتاب تمام افرادی هستند که ایده‌های بکری در ذهن دارند اما از اینکه به میدان عمل وارد شوند ترس و واهمه دارند.

کتاب تبدیل رؤیا به ثروت به کارآفرینان میاموزد که چگونه بدون ریسک‌های بزرگ به ثروت دست پیدا کنند. نویسنده‌ی کتاب تبدیل رؤیا به ثروت، خودش یک کارآفرین محتاط است و علاقه‌ی زیادی به ریسک کردن ندارد و به همین علت افرادی که ریسک گریز و محتاط هستند را به خوبی درک می‌کند.

کتاب تبدیل رؤیا به ثروت اثر مایکل مسترسون یک کتاب عالی مخصوص کارآفرین‌های محتاط است که قصد دارند کسب‌وکار خود را توسعه دهند. این کتاب برای افرادی که تصمیم به تأسیس یک کسب‌وکار کوچک را دارند هم مناسب است و توصیه می‌شود. در این مطلب خلاصه کتاب تبدیل رؤیا به ثروت را به شما ارائه کردیم.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بوده‌اید از شما تشکر می‌کنیم. لطفاً نظرات و تجربیات خود در مورد کتاب تبدیل رویا به ثروت را با آژانس دیجیتال مارکتینگ ای تی هما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *