ترفندهای تبلیغات همسان

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

ترفندهای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان در میان کاربران و صاحبان کسب‌وکارها بسیار محبوب است، این نوع از تبلیغات کمک می‌کند تا بنرها و لینک‌های تبلیغاتی بیشتر دیده‌شده و بیزنس‌ها رشد سریع‌تری داشته باشند و برای کاربران مزاحمتی ایجاد نمی‌کند؛ درنتیجه بازدهی بسیار خوبی دارد! اما چگونه؟

معرفی ۱۰ مورد از طلایی‌ترین ترفندهای تبلیغات همسان

برخلاف گذشته که تبلیغات معمولاً فقط در تلویزیون قابل‌دیدن بود، امروزه دوروبر ما پر از تبلیغات است؛ از بیلبوردها و تراکت‌های تبلیغاتی در سطح شهر گرفته تا تبلیغات گسترده در فضای مجازی.
ما روزانه صدها تبلیغ از برندها و محصولات مختلف را می‌بینیم، مثلاً ده‌ها تبلیغ رنگارنگ را هنگام دانلود آهنگ از وب‌سایت می‌بینیم، نتیجه این بمباران تبلیغاتی، پدیده‌ای به نام blindness Banner به‌معنای نابینایی نسبت به تبلیغات است.
نابینایی نسبت به تبلیغات به این معناست که افراد هنگام ورود به وب‌سایت‌ها چشمشان به تبلیغات عادت کرده و دیگر تبلیغات را نمی‌بینند. این وضعیت باعث کاهش نرخ کلیک روی بنر و لینک‌های تبلیغاتی می‌شود و به‌شدت به وب‌سایت‌ها و صفحات بزرگ و همچنین صاحبان کسب‌وکارها آسیب می‌زند.
راه‌حل این مشکل تبلیغات همسان یا native ads است. ما در این مقاله قصد داریم شمارا با مفهوم تبلیغات همسان، ترفندهای تبلیغات همسان و نکات مهمی که باید درمورد تبلیغات همسان بدانید، آشنا کنیم.

تبلیغات همسان چیست؟

همان‌طور که گفتیم مشکل بزرگی که تبلیغ‌دهندگان و تبلیغ‌کنندگان با آن مواجه شدند، این بود که کاربران نسبت به بنرها و لینک‌های تبلیغاتی نابینا شده بودند و بنابراین اصلاً وارد لینک‌های مربوط به تبلیغات نمی‌شدند. راه‌حل مشکل این بود که محتوای تبلیغاتی دقیقاً مشابه سایر محتوای وب‌سایت‌ها باشد تا عملاً تبلیغ از محتوای معمولی قابل‌تشخیص نباشد.
مثلاً شما مقاله‌ای را با عنوان راهکارهای لاغری می‌خوانید و در بخشی از این مقاله، خیلی ریز و نامحسوس استفاده از چند نوع قرص لاغری، به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش وزن معرفی می‌شود. به چنین تبلیغاتی، تبلیغات همسان گفته می‌شود؛ محتوای تبلیغ دقیقاً همسو و مشابه بقیه مطالب اطراف آن است و کاربران در ابتدای امر متوجه جنبه تبلیغاتی آن نمی‌شوند.
برای مثالی دیگر، این روزها که بازار تبلیغات در اینستاگرام داغ است، کاربران معمولاً به استوری‌ها و یا پست‌های تبلیغاتی توجه چندانی نمی‌کنند. بدیهی است که در این شرایط نه بلاگرها و اینفلوئنسرها درآمدی دارند و نه تبلیغ دهندگان بازدهی مدنظرشان را دریافت می‌کنند.
در اینستاگرام برای حل این مشکل از تبلیغات همسان استفاده می‌شود و پست‌های تبلیغاتی شبیه یک پست عادی در میان سایر پست‌ها در اکسپلور و پیج‌ها به‌نمایش درمی‌آید تا افراد تعامل بیشتری با آن داشته باشند.
حتی گوگل هم از تبلیغات همسان بهره می‌برد به این صورت که لینک‌های تبلیغاتی را در میان لینک‌های معمولی در نتایج جستجوها بالا می‌آورد، به‌گونه‌ای که کاربر معمولاً متوجه تبلیغ بودن آن نمی‌شود. البته یک علامت کوچک AD به‌معنای تبلیغات، کنار چنین لینک‌هایی دیده می‌شود که در نگاه اول اغلب کاربران توجهی به آن نمی‌کنند.
لازم به‌ذکر است که تبلیغات همسان تنها مخصوص وب‌سایت‌های اینترنتی نیست، این شیوه بازاریابی را در تلویزیون، سینما، تمام شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌ها و حتی روزنامه‌ها و مجلات می‌توان پیاده‌سازی کرد.
بنابراین نرخ کلیک بسیار بالای تبلیغات همسان، باعث شده برای کسب‌وکارهای مختلف بسیار سودآور و مفید باشد. اگر تمایل به انجام تبلیغات همسان دارید، قبل از آن باید از ترفندهای تبلیغات همسان آگاه شوید؛ ما در ادامه این مقاله، شمارا با این مهم‌ترین ترفندهای تبلیغات همسان آشنا می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی:  تبلیغات همسان چیست؟

آشنایی با معایب و مزایا، از مهم‌ترین ترفندهای تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یکی از بهترین و کارآمدترین استراتژی‌ها برای برگزاری یک کمپین تبلیغاتی موفق است. تجربه نشان داده است که تبلیغاتی که اصطلاحاً ظاهرشان شبیه تبلیغ نیست، بیشتر در حافظه افراد می‌مانند؛ اما به‌هرحال تبلیغات همسان‌هم مثل بسیاری از روش‌های بازاریابی و تبلیغات، نقاط ضعف و قدرت خودش را دارد. ما در این بخش آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایای تبلیغات همسان

یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات همسان یا Native Ads افزایش نرخ کلیک روی بنر و لینک‌های تبلیغاتی و افزایش بازدید تبلیغات است. علت آن‌هم کاملاً روشن است، کاربران معمولاً نسبت به تبلیغات گارد بسته دارند و زمانی که ندانند یک لینک تبلیغ است به‌آسانی روی آن کلیک کرده و وارد آن می‌شوند!
از طرفی هنگام استفاده از تبلیغات همسان، دیگر شاهد بنرهای زرد، قرمز و چشمک‌زن در بالای وب‌سایت‌ها نیستیم. درواقع آن حجم زیاد تبلیغات آزاردهنده که شبیه تبلیغات دور زمین فوتبال است از بین رفته و چشم مخاطب خسته نمی‌شود!

معایب تبلیغات همسان

اما در کنار چنین مزایایی، معایبی هم وجود دارد. ازجمله اینکه کاربران ممکن است قادر به تشخیص محتوای معمولی از محتوای تبلیغی نباشند. برای حل کردن این دغدغه راه‌حلی به نام لیبلینگ Labeling وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره‌ می‌کنیم.
از طرفی ممکن است خط مشی و استانداردهای تبلیغ‌کننده و تبلیغ دهنده با یکدیگر یکسان نباشد. در این صورت ممکن است اعتبار تبلیغ‌کننده نزد مخاطبانش زیر سؤال برود و هم اعتبار برند تبلیغ دهنده نزد مشتریانش خدشه‌دار شود. خوشبختانه امروزه تولیدکنندگان محتوا و کسانی که تبلیغات همسان انجام می‌دهند با دقت به تمام جزئیات مانع به‌وجود آمدن چنین مشکلاتی می‌شوند.

علامت‌گذاری تبلیغات همسان یا Labeling

هم‌زمان که عده‌ای روش تبلیغات همسان را برای فواید و مزایایی که دارد تحسین می‌کنند، عده زیادی هم از آن انتقاد می‌کنند. عمده‌ترین دلیل انتقاد از تبلیغات همسان، تشابه زیاد این نوع تبلیغات با محتوای اصلی است.
همان‌طور که گفتم در بسیاری از مواقع کاربران قادر به تشخیص تبلیغ از محتوای اصلی نیستند؛ حتی در جستجوهای گوگل،لینک تبلیغات، کاملاً شبیه به لینک‌های معمولی است و همین موضوع یکی از چالش‌ها و بحث‌های مهم پیرامون تبلیغات همسان را شکل داده است.
راه‌حل چیست؟ تبلیغ دهندگان تمایل دارند برای افزایش نرخ کلیک تا حد ممکن میان تبلیغشان و محتوای اصلی سایت تفاوتی نباشد. از طرفی ممکن است بعدازآنکه کاربران متوجه متن یا عکسی تبلیغاتی شوند، اعتبار برند سایت کم شود.
راه‌حل این مشکل، لیبیل یا برچسب زدن به تبلیغات است. این برچسب یا علامت، نه آن‌چنان بزرگ است که در همان نگاه اول فریاد بزند که من تبلیغ هستم! و نه طوری است که قابل‌دیدن نباشد. توییتر و گوگل دو نمونه بسیار خوب از برچسب‌گذاری محتواهای تبلیغی هستند و معمولاً در کنار محتوا و لینکی که تبلیغ باشد علامت AD یا sponsored دیده می‌شود.
البته شما می‌توانید تبلیغات همسان برندتان را بدون هیچ‌گونه لیبل یا برچسبی انجام دهید اما توجه کنید که برخی کاربران بعد از این‌که متوجه شوند آن محتوا یک تبلیغ بوده، اعتمادشان نسبت به برند شما کاهش یابد. به‌هرحال تصمیم با شما است! در ادامه این مطلب، کارآمدترین ترفندهای تبلیغات همسان منتظر شما هستند.

مقاله پیشنهادی:  نقشه سفر مشتری (CUSTOMER JOURNEY MAP) چیست؟

معرفی ۱۰ مورد از ترفندهای تبلیغات همسان

خوشبختانه در کشورمان ایران شاهد نمونه‌های موفق و برتر استفاده از تبلیغات همسان هستیم، اگر شما هم تمایل دارید تبلیغات همسان موفقی را برگزار کنید ما در این بخش ۱۰ مورد طلایی از ترفندهای تبلیغات همسان را برای شما نوشته‌ایم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید تبلیغات سودآور و موفقی داشته باشید.

۱-همگونی تبلیغ با محتوای قبل و بعدازآن

یکی از ابتدایی‌ترین و البته مهم‌ترین ترفندهای تبلیغات همسان، طراحی تبلیغات به‌گونه‌ای است که با محتوای اصلی اطرافش تفاوتی نداشته باشد. درواقع همان اصل اولیه تبلیغات همسان که بارها به آن اشاره شد، یعنی انجام تبلیغات به‌گونه‌ای که مخاطب نتواند تبلیغ را از محتوای معمولی تشخیص دهد.

۲-رعایت اصول نگارشی در تولید محتوا

هیچ‌چیز مانند یک غلط املایی یا ایراد نگارشی نمی‌تواند اعتبار برند شمارا نابود کند. تمام زحمات و تلاش‌های شما برای طراحی خلاقانه یک تبلیغ، باوجود ایرادات نگارشی و املایی بر باد می‌رود. این‌یکی از اصلی‌ترین ترفندهای تبلیغات همسان است!
از طرفی استفاده از کلمات تأثیرگذار و هیجان‌انگیز کاربران را به کلیک تشویق می‌کند. برندها و کسب‌وکارها نیز به‌خوبی از اهمیت این موضوع آگاه‌اند و برای جلوگیری از به‌وجود آمدن چنین ایراداتی از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا کمک می‌گیرند.

۳-تیتر و تصویر مناسب

تیتر و تصویری که برای تبلیغات همسان انتخاب می‌کنید باید با کسب‌وکارتان و هم با سبک‌کاری تبلیغ دهنده هماهنگ باشد؛ زیرا هدف شما از این تبلیغات، جلب اعتماد و دریافت ورودی بیشتر از لینک‌هایتان است!
بنابراین انتخاب تصویر و تیتر با درنظر گرفتن سبک‌کاری تبلیغ‌کننده، زمینه کاری تبلیغ دهنده و سلیقه مخاطب از اصلی‌ترین ترفندهای تبلیغات همسان است.

۴-استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغات همسان

یکی دیگر از ترفندهای تبلیغات همسان، همکاری با بلاگرها، اینفلوئنسرها و صفحات بزرگ در اینستاگرام است. این افراد بدون هیچ اشاره مستقیمی به محصولی خاص، می‌توانند آن را تبلیغ کرده و طرفدارانشان را به خرید آن محصول ترغیب کنند.
برای اینکه تبلیغات همسان شما موفق‌تر باشد با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که سبک‌کار و زندگی‌شان تاحدودی با محصولات و زمینه کاری شما همخوانی دارد. برای مثال همکاری در تبلیغ محصولات آرایشی با بلاگری که اصلاً اهل آرایش نیست، بسیار کار اشتباهی است.

۵-پادکست‌ها را دست‌کم نگیرید

اگر به‌دنبال مخاطبان خاص و ویژه‌ای هستید باید به سراغ تبلیغ در پادکست‌ها بروید. امروزه پادکست‌ها بسیار پرطرفدار هستند و در میان شنوندگان آن‌ها، مشتریان بالقوه‌ای برای بیزنس شما وجود دارد. از کارآمدترین ترفندهای تبلیغات همسان حضور در پادکست‌های محبوب به‌شکل مصاحبه، گفتگوی دوستانه و … است.

۶-محتوای خلاقانه و کاربرپسند

محتوا و تبلیغی که با چاشنی طنز، داستان‌سرایی و لحنی صمیمی نوشته‌شده باشد باعث جلب‌توجه و افزایش تعامل کاربران می‌شود. به‌همین علت هم تولیدکنندگان محتوا و گردانندگان وب‌سایت‌ها همواره تلاش می‌کنند تا با انتخاب عناوین و تیترهای جذاب مخاطبان را تا پایان متن باخود همراه کنند.
یکی دیگر از اصلی‌ترین ترفندهای تبلیغات همسان، نوشتن متن و انتخاب تصاویری است که مخاطب با آن احساس صمیمیت کرده و موردپسند او باشد.

مقاله پیشنهادی:  مدیریت زمان چیست و چگونه زمان را مدیریت کنیم؟ (راهنمای جامع مدیریت زمان)

۷-تبلیغات مختصر و مفید

پژوهش‌ها نشان داده است که کاربران حوصله خواندن متن‌های بیشتر از یک الی دو خط را ندارند و ۸۰ درصد از کاربران در فضای مجازی، تماشای محتوای بصری (مثل ویدیو) را ترجیح می‌دهند. توجه به خلاصه و مفید بودن مطالب، از بهترین ترفندهای تبلیغات همسان است.
بنابراین از نوشتن طومارهای تبلیغاتی بپرهیزید؛ زیرا عکس‌های شلوغ و متن‌های طولانی نه‌تنها مناسب تبلیغات native، بلکه مناسب هیچ نوع تبلیغی نیستند. به‌جای آن سعی کنید تمام هدف و ویژگی‌های مثبت تبلیغات خود را در قالب متنی کوتاه و تصاویر جذاب خلاصه کنید.

۸-استفاده از محتوای تولیدشده توسط مخاطبانتان (محتوای UGC)

یکی از ارزشمندترین محتواها، محتوایی است که مشتریان و کاربرانتان تولید می‌کنند. برای مثال اگر شما تولیدکننده کیف‌های چرم دست‌دوز باشید و مشتریانتان عکس‌هایی از کیفی که خریده‌اند برای شما ارسال ‌کنند یا در صفحه اجتماعی‌شان به اشتراک بگذارند، به این عکس‌ها محتوای UGC می‌گویند.
این نوع محتوا یکی از تأثیرگذارترین ترفندهای تبلیغات همسان است که منجربه افزایش اعتماد افراد نسبت به برند شما نیز می‌شود.

۹-محتوای ۲۴ ساعته

این روزها استوری اینستاگرام تبدیل به بستری بزرگ برای انواع تبلیغات شده است. همین قابلیت در اپلیکیشن‌های یوتیوب، تیک‌تاک و لایکی هم وجود دارد؛ استفاده از ابزار از دیگر ترفندهای تبلیغات همسان است که شما می‌توانید با آن تبلیغاتی ۲۴ ساعته تولید و منتشر کنید.

۱۰-متفاوت عمل کنید

مردم از تبلیغات عادی و معمولی خسته شده‌اند. حتی در بسیاری از موارد تبلیغات همسان‌هم به یک‌شکل تکراری انجام می‌شوند که کاربران را خسته و دلزده می‌کند. برای آنکه تبلیغات سودآور و موفقی داشته باشید باید تصمیمات متفاوت و 

 

جسورانه اتخاذ کنید؛ بنابراین از ایده‌ها و سبک‌های جدید وخلاقانه اصلاً نترسید و آن‌ها را امتحان کنید.
ایجاد تفاوت و ایده پردازی از مهم‌ترین واصلی‌ترین ترفندهای تبلیغات همسان است که باید به آن توجهی خاص و ویژه کنید!

سخن آخر

تبلیغات یکی از ارکان مهم برای رشد و توسعه هر کسب‌وکاری است و از سویی حجم زیاد تبلیغات مستقیم موجب خستگی کاربران می‌شود. ازاین‌رو استفاده از ترفندهای تبلیغات همسان باعث می‌شود تا هم برندها درآمدشان افزایش پیدا کند و هم مخاطبان از تبلیغات خسته نشوند.
جالب است بدانید براساس تحقیقات انجام‌شده استفاده از ترفندهای تبلیغات همسان، باعث شده تا شهرت برندها ۸۲ درصد افزایش پیدا کند و همچنین میزان فروش نیز در این روش نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی ۱۸ درصد بیشتر بوده است.
شما می‌توانید با استفاده از ترفندهای تبلیغات همسان که در این نوشتار خواندید، تبلیغات موفق و پربازدهی را برگزار کرده و از این راه درآمدتان را افزایش بدهید. اگر این مقاله مفید را دوست داشتید آن را برای سایر دوستان و همکارانتان ارسال کنید تا با ترفندهای تبلیغات همسان آشنا شوند.
همچنین آژانس دیجیتال مارکتینگ منتظر نظرات شما و دیگر ترفندهای تبلیغات همسان که شما می‌شناسید هستیم و مشتاقانه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *