Improve site SEO

آموزش کسب درآمد از یوتیوب(YouTube)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آموزش کسب درآمد از یوتیوب(YouTube)

یوتیوب یک سرویس معتبر و جهانی برای اشتراک گذاری ویدیو است. درواقع این سیستم یک سرویس رایگان برای همرسانی ویدیوها و تماشای آنلاین آن‌ها است که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. این شبکه به شدت وابسته به حضور افراد عادی است بطوری‌که بیشتر ویدیوهای بارگذاری شده در آن، توسط این گونه افراد قرار داده می‌شود. این پلتفرم از سال ۲۰۰۹ به طور کامل دسترسی را برای کاربران ایرانی غیرفعال کرده است و برای ورود به آن نیازمند استفاده از فیلترشکن هستید. یوتیوب یکی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد می‌باشد که برای کاربرانش درآمد بسیاری را حاصل کرده است از درآمدهای چند دلاری تا چندین میلیون دلاری. یوتیوب اکنون یکی از پربازدیدترین سایت‌ها و مکانی جدید برای کشف و یادگیری و سرگرمی است. امروزه توجه کاربران ایرانی به یوتیوب افزایش یافته است. بنابراین اگر حضور خود در این پلتفرم را افزایش دهید قطعا به سود خود شماست. یوتیوب میلیون‌ها دنبال کننده دارد و به‌صورت روزانه ویدیوهای آن بیش از چند صد میلیون بار بازدید می‌شوند. در یوتیوب هر نوع مخاطب با علایق مختلف یافت می‌شود، پس هر کسب‌وکاری می‌تواند راه خود برای موفقیت در این شبکه را پیدا کند. در سرویس یوتیوب علاوه بر امکان تماشا کردن ویدیوها، امکانات زیادی از قبیل: توانایی لایک‏کردن، بارگذاری کردن، انتشار ویدیو و همچنین دنبال‏ کردن دیگر کانال‌ها و شبکه‌ها، نیز وجود دارد. کسب درآمد از یوتیوب بااینکه برای شهروندان ایران کمی دشوار است اما بسیار پردرآمد است. بسیاری از کسانی که می‌خواهند از طریق راه‌اندازی کانال یوتیوبی کسب درآمد کنند، این طرز فکر رادارند که به دلیل این‌که در ایران زندگی می‌کنند کسب درآمد اینترنتی از یوتیوب برایشان غیرممکن است و نمی‌توانند از این طریق درآمدزایی داشته باشند. اما درواقع این‌طور نیست! یکی از مزیت‌های YouTube برای ایرانی‌هایی است که قصد کسب درآمد دلاری رادارند که با وضعیت فعلی ارز در کشورمان برای شما بسیار سودمند خواهد بود. اما در حقیقت به دلیل تحریم‌ها، کسب درآمد از یوتیوب کمی برای ایرانی‌ها دشوار شده است. اما بازهم افراد بسیار زیادی در ایران هستند که در حال حاضر در حال کسب درآمد از یوتیوب هستند و به درآمدهای بسیار بالایی در ماه رسیده‌اند. در این نوشته به نحوه کسب درآمد از YouTube خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی:  8 راز مهم رفتن به اکسپلور اینستاگرام

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب

خوشبختانه علی‌رغم بعضی موانع، شبکه YouTube فرصت‌های خوبی جهت کسب درآمد از درون سیستم خود ایجاد کرده است. برای مثال شما می‌توانید از طریق تبلیغات درآمد حاصل کنید، به‌نحوی‌که ابتدا نشان دهید بالای ۱۸ سال سن دارید و تبلیغات شما متناسب با محتوای کانال موردنظر است. همچنین از طریق عضویت ویژه در (YouTube Premium) می‌توانید درآمد داشته باشید. به‌طوری‌که ابتدا افرادی را که طرفدار شما هستند و دوست دارند در کانال شما باشند، در آن عضو کنید. بنابراین هرزمانی که یکی از اعضای YouTube Premium ویدئویی از شما مشاهده نماید، بخشی از هزینه اشتراک او به شما اختصاص داده خواهد شد. البته باید سعی کنید ویدئوهایی باکیفیت و متناسب همراه با محتوایی قوی را در کانال قرار ‌دهید. از دیگر راه‌هایی که می‌توان در این شبکه درآمدزایی کرد عبارت‌اند از:

۱- فروش کالا

برای فروش کالا در یوتیوب باید بالای ۱۸ سال سن داشته و حداقل ۱۰۰۰۰ مشترک داشته باشید. سعی کنید محتواهای باکیفیت خود را به محتوای ویدئویی تبدیل کنید و در یوتیوب قرار دهید.

۲- تبلیغات اسپانسری یوتیوب

اگر بتوانید از برندهای موجود حمایت کنید قطعاً به یکی از سودآورترین روش‌های درآمدزایی از یوتیوب دست پیدا خواهید کرد. چراکه یک شرکت همواره برای تبلیغ برند یا محصول خود در ویدئو به تولیدکننده محتوا نیازمند است.

۳- استفاده از لینک‌های وابسته

استفاده از لینک‌‌های وابسته در YouTube می‌تواند یک فرصت ایده‌آل برای درآمدزایی باشد. برای نمونه اگر شما محصولات و یا خدماتی را توصیه و تبلیغ کنید و کاربرانی با مشاهده آن، برای خرید از لینک شما استفاده ‌کنند، پورسانت دریافت خواهید ‌کرد. به‌منظور ارائه بهتر، می‌توانید لینک‌های مربوطه را در ابتدای توضیحات خود قرار داده و یا در مورد آن‌ها در ویدئوهای خود توضیح دهید. مهم‌ترین چیز در این بخش جلب رضایت و اعتماد دنبال‌کننده‌ها است. درواقع شما زمانی قابل‌اعتماد هستید که در حل مشکلات و آموزش به کاربران خود کمک کنید و راه‌حل مناسب در اختیار آن‌ها قرا دهید.
اگر هنوز ویدئوهای شما مورد استقبال قرار نگرفته است. سعی کنید اصول ساخت یک ویدیو مناسب را آموخته و اجرا کنید. همچنین سعی کنید کلات کلیدی مناسب با نیازهای کاربران خود استفاده کنید. این کلمات در عنوان ویدئو، توضیحات و تگ‌های ویدئوی خود شما مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این میان تعدادی فاکتور کلیدی برای رتبه‌بندی سئوی یوتیوب وجود دارد که بهتر است آن‌ها را در نظر بگیرید: تعداد کامنت‌ها، نرخ کلیک در نتایج جستجو، مشترک شدن بعد از دیدن ویدئو، مدت‌زمان ویدئو و…

مقاله پیشنهادی:  چرا به سایت نیازمندیم؟

درآمد دلاری با هر ۱۰۰۰ بازدید در YouTube

قطعاً تاکنون پیج‌های مختلفی را بررسی کرده‌اید و در پیج‌ها و کانال‌های مختلف این را شنیده‌اید که هر ۱۰۰۰ بازدید چه مقدار باعث درآمدزایی از یوتیوب می‌شود. برای پاسخ به این سؤال که هر ۱۰۰۰ بازدید در یوتیوب چقدر درامد دارد؟ نیاز است در ابتدا بدانیم شرایط کسب درامد از یوتیوب چیست؟
۱- کانال شما حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) داشته باشد.
۲- بازدید ویدئوهای کانال حداقل ۴۰۰۰ ساعت در یک سال باشد.
۳- محتوای کانال متناسب با خط‌مشی‌ها و سیاست‌های محتوایی و تبلیغاتی گوگل باشد.
دقیق نمی‌توان گفت میزان درآمد حاصل از یوتیوب در هر ۱۰۰۰ بازدید چقدر است. زیرا درآمد شما از یوتیوب بستگی به چند مورد دارد:

۱- کانال و حوزه فعالیت

قطعاً موضوعی که با آن یک کانال را در یوتیوب راه‌اندازی می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. یوتیوب به کانال‌هایی که موضوعات جدی و فنی را بررسی می‌کند توجه دارد؛ برای مثال قطعاً ویدئوهای آموزشی نقش مهمی در کسب درآمد شما خواهد داشت. سعی کنید تمرکز خود را بر روی یک موضوع خاص قرار دهید. همچنین بهتر است موضوعات شما در یک راستا و به‌هم‌پیوسته باشد.

۲- شرکت‌های تبلیغ‌دهنده

توجه کنید که هر نوع تبلیغی که با بودجه بالاتری تهیه‌شده باشد، به همان اندازه بیشتر موردتوجه گوگل قرار می‌گیرد و بنابراین رتبه بالاتری نیز خواهد داشت.

۳- کشور بازدیدکننده

معمولاً کشورهایی که به لحاظ سطح رفاه بالاتر هستند، هزینه تبلیغات‌ آن‌ها برای بازدیدکنندگان آن کشور هم بیشتر است. یعنی اگر ۱۰۰۰ بازدید اول شما از کشورهایی مانند: آمریکا، کانادا، و کشورهای اسکاندیناوی باشد، شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. دلیل این تفاوت نیز مشخص است، بازدیدکننده‌های این کشورها قدرت خرید بیشتری دارند! برای مثال یک تولیدکننده بنگلادشی که ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب از هموطنان خودش کسب کرده است؛ زیر یک دلار دریافت می‌کند؛ اما محتوای مشابه یک شهروند آمریکایی می‌تواند به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب ۱۵ تا ۲۰ دلار باشد.

مقاله پیشنهادی:  ریتارگتینگ محصول چیست؟

چگونه از یوتیوب پول بگیریم!؟

روش‌های محدودی برای کسب درآمد از شبکه YouTube وجود دارد. به‌عنوان‌مثال اگرشخصی را خارج از کشور می‌شناسید، که با او آشنایی دارید می‌توانید از او بخواهید برای شما کارهای عضویت در یوتیوب را انجام بدهد و ایمیل شمارا به‌عنوان ایمیل مدیر کانال به ثبت برساند. البته با داشتن اطلاعات او، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. به‌این‌ترتیب شما مدیر کانال شده و می‌توانید از این طریق به درآمد برسید. البته توجه داشته باشید که برای دریافت درآمد، کارهای تسویه‌حساب را باید از طریق آن فرد در خارج از کشور انجام دهید. روش دیگری که وجود دارد این است که شما زیرمجموعه شرکت‌های ثبت‌شده‌ای در اروپا و آمریکا ‌شوید و درآمد خود را در ابتدا به‌حساب این شرکت‌ها واریز کنید و سپس از طریق آن‌ها و به شکل غیرمستقیم آن پول به‌حساب شما ریخته‌شود. در این روش ممکن است مجبور شوید درصد بالایی در حدود نیمی از سود را به‌عنوان پورسانت پرداخت کنید، اما این شرکت‌ها در اکثر مواقع خدمات مناسبی ارائه می‌دهند و همچنین محتوای شما بدون انتشار غیرقانونی نزد خود محافظت می‌کنند. بنابراین کسی نمی‌تواند محتوای شمارا برای خود برداشته و به نام خود منتشر کند. توجه داشته باشید که قراردادهای این‌گونه شرکت‌ها غالباً بلندمدت هستند. بنابراین در زمان عقد قرارداد، به نکات مهم و جزییات توجه داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *