it homa

آموزش استفاده از هایلایت اینستاگرام و معرفی ترفندهای جذاب آن

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

آموزش استفاده از هایلایت اینستاگرام و معرفی ترفندهای جذاب آن

قابلیت استوری گذاشتن بعد از ارائه، آنچنان در میان کاربران محبوب شد که اینستاگرام تصمیم گرفت بیشتر از قبل به استوری‌ها بها بدهد و در همین راستا نیز هایلایت استوری را معرفی کرد. اگر نمی‌دانید هایلایت استوری چیست؟ باید بگویم هایلایت‌ها یکی از اولین مواردی هستند که کاربران بعد از ورود به پیج شما در زیر بخش بایو، به آن نگاه می‌کنند؛ و به شما این امکان را می‌دهد که مطالب مختلف را به‌صورت مرتب و طبقه‌بندی‌شده در اختیار فالوورهایتان قرار دهید. اگر می‌خواهید با استفاده از هایلایت اینستاگرام شاهد افزایش فالوور و افزایش درآمدتان از اینستاگرام باشید این نوشته را تا پایان بخوانید.
در این مقاله علاوه‌بر اهمیت هایلایت اینستاگرام و آموزش ساخت هایلایت اینستاگرام، بهترین اپلیکیشن‌های ساخت کاور هایلایت را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که می‌دانید استوری‌ها فقط به مدت ۲۴ ساعت روی پیج اینستاگرام می‌مانند و بعدازآن حذف می‌شوند. حال شما می‌توانید با استفاده از گزینه هایلایت کردن، استوری‌ها را در پیج‌تان به‌صورت منظم و جداگانه نگه‌داری کنید. کاربران نیز با ورود به صفحه شما قادر به تماشای استوری‌های قدیمی‌تان هستند.
فکر کنید شما در پیج اینستاگرام‌ خودگهگاه فیلم معرفی می‌کنید، برخی اوقات غذاهای خوشمزه درست می‌کنید و آخر هفته‌ها که به کوهنوردی می‌روید عکس از طبیعت و کوه، استوری می‌کنید. به‌راحتی می‌توانید با ساختن چند هایلایت تمام این استوری‌ها را طبقه‌بندی کنید تا فالوورهایتان بتوانند آن‌ها را یکجا مشاهده کنند. (مثلاً هایلایت کوهنوردی، یا هایلایت معرفی فیلم و…)
هر هایلایتی که باز می‌کنید گنجایش ۱۰۰ استوری را دارد؛ اما هیچ محدودیتی برای تعداد هایلایت‌های یک پیج وجود ندارد و به هر تعداد که بخواهید می‌توانید هایلایت با موضوعات مختلف بسازید.

بخش‌های مختلف هایلایت اینستاگرام

هایلایت اینستاگرام اصلاً چیز عجیب‌وغریب یا پیچیده‌ای نیست. اگر بخواهم ساده بگویم قابلیتی است برای پوشه بندی کردن استوری‌ها. لازم است بدانید هر هایلایت اینستاگرام سه بخش دارد:
الف) محتوای آن: که درواقع همان استوری‌هایی است که منتشر می‌کنید.
ب) نام هایلایت: نام هایلایت بسیار مهم است؛ زیرا نشان‌دهنده موضوع آن است. سعی کنید نامی که انتخاب می‌کنید جذاب بوده و خیلی طولانی نباشد.
ج) کاور هایلایت: مهم‌ترین بخش یک هایلایت است؛ زیرا اولین چیزی است که مخاطب می‌بیند و تأثیر بسزایی در لی‌اوت و زیبایی پیج شما دارد. درباره اهمیت و نحوه ساختن یک کاور هایلایت مخاطب پسند در ادامه مفصل صحبت می‌کنیم.

چگونه هایلایت اینستاگرام بسازیم؟

اگر هنوز در پیج اینستاگرام‌تان هایلایت استوری ندارید الان وقت آن است تا با دنبال کردن گام‌های زیر به‌آسانی و در عرض چند ثانیه هایلایت اینستاگرام خود را ساخته و از مزایای آن بهره‌مند شوید. ساختن هایلایت اینستاگرام اصلاً کار سختی نیست، برای ساخت آن باید یک یا چند استوری روی پیج‌تان آپلود کنید.
گام اول: وارد پیج اینستاگرام‌تان شده و استوری‌های خود را بازکنید.
گام دوم: اگر دقت کنید پایین صفحه سمت راست یک دایره که داخل آن‌یک قلب است، دیده می‌شود؛ روی آن بزنید.
گام سوم: حالا در صفحه جدید روی گزینه جدید یا new بزنید.
گام چهارم: برای هایلایت خود یک نام فارسی یا انگلیسی بنویسید.
گام پنجم: روی گزینه Add و سپس Done بزنید.
تبریک می‌گویم اولین هایلایت پیج شما ساخته شد! به هر تعداد و با هر عنوانی که بخواهید می‌توانید هایلایت‌های جدید بسازید.

مقاله پیشنهادی:  راهنمای خرید در بازارهای محلی شیراز

نحوه ساخت هایلایت اینستاگرام با استوری آرشیوشده

شاید بخواهید استوری‌هایی که قبلاً در پیج‌تان گذاشته‌اید و مهلت ۲۴ ساعته آن‌ها هم تمام‌شده است را به هایلایت‌ها اضافه کنید. اینستاگرام تمام استوری‌های شمارا در بخشی به‌نام آرشیو ذخیره می‌کند. برای اضافه کردن یک استوری قدیمی به هایلایت‌ها گام‌های زیر را دنبال کنید؛
گام اول: روی سه‌نقطه بالای پیج اینستاگرام‌تان بزنید و از منوی بازشده گزینه Archive را انتخاب کنید؛ در برخی دستگاه‌ها گزینه آرشیو بالای صفحه شخصی شما قرار دارد و علامت آن شبیه یک ساعت است.
گام دوم: در بخش آرشیو تمام استوری‌های قدیمی شما قابل‌مشاهده است، روی استوری موردنظرتان زده و گزینه هایلایت را انتخاب کنید.

گام سوم: استوری انتخاب‌شده را می‌توانید به هایلایت‌های قبلی اضافه کنید و هم می‌توانید روی گزینه Create Highlight کلیک کرده و یک هایلایت جدید بسازید.
گام چهارم: گزینه Done را بزنید؛ و تمام!

چگونه به هایلایت‌ها استوری جدید اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن استورهای جدید به هایلایت‌ها فقط کافی است وارد استوری‌های فعلی پیج‌تان شده و روی گزینه هایلایت موجود در پایین هر استوری بزنید. در بخش بازشده هر هایلایتی را که دوست دارید استوری جدید به آن اضافه شود انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب استوری موردنظر شما به هایلایت انتخاب‌شده افزوده شد.

چگونه کاور هایلایت را تغییر بدهیم؟

کاور هایلایت یکی از موارد بسیار مهم در ظاهر و لی‌اوت پیج شما است. هرچقدر در باب اهمیت کاور هایلایت بگویم کم گفته‌ام. در ادامه این نوشتار، یک بخش مجزا را به کاور هایلایت اختصاص داده‌ایم و به شما یاد می‌دهیم چگونه با کاور هایلایت‌های جذاب فالوور جذب کنید. در اینجا قصد داریم نحوه تغییر کاور هایلایت یا عکس هایلایت را به شما آموزش دهیم.
گام اول: وارد پیج‌تان شوید و انگشتتان را چند ثانیه روی یکی از هایلایت‌ها نگه‌دارید، مشاهده می‌کنید که یک منوی چندگزینه‌ای باز می‌شود.
گام دوم: از منوی بازشده روی گزینه ویرایش هایلایت یا Edit Highlight ضربه بزنید.

کاور هایلایت یکی از موارد بسیار مهم در ظاهر و لی‌اوت پیج شما است. هرچقدر درباره اهمیت کاور هایلایت بگویم کم گفته‌ام. در ادامه این نوشتار، یک بخش مجزا را به کاور هایلایت اختصاص داده‌ایم و به شما یاد می‌دهیم چگونه با کاور هایلایت‌های جذاب فالوور جذب کنید. فعلاً اینجا قصد دارم نحوه تغییر کاور هایلایت یا عکس هایلایت را به شما آموزش بدهم.
گام اول: وارد پیج‌تان شوید و انگشتتان را چند ثانیه روی یکی از هایلایت‌ها نگه‌دارید، مشاهده می‌کنید که یک منوی چندگزینه‌ای باز می‌شود.
گام دوم: از منوی بازشده روی گزینه ویرایش هایلایت یا Edit Highlight ضربه بزنید.

کاربرد و اهمیت هایلایت اینستاگرام

خب تا اینجای کار متوجه شدیم که هایلایت اینستاگرام باعث می‌شود استوری‌های ۲۴ ساعته ما، به‌صورت مرتب برای همیشه در پیج باقی بمانند؛ اما آیا تنها خاصیت و مزیت هایلایت اینستاگرام همین است؟ قطعاً خیر!
در آموزش استفاده از هایلایت اینستاگرام حرف زدن از اهمیت و کاربرد آن بسیار ضروری است؛ امروزه تمام متخصصان و کارشناسان فعال در اینستاگرام از اهمیت و ارزش بالای هایلایت اینستاگرام صحبت می‌کنند و تأکیددارند که تمام پیج‌های کاری و بلاگرها برای رشد و پیشرفت، باید هایلایت‌هایی مرتب و مخاطب‌پسند داشته باشند.
کسب‌وکارهای اینترنتی تاکنون استفاده خوبی از این قابلیت اینستاگرام کرده‌اند. برای مثال فکر کنید شما قصد دارید در پیج آشپزی‌تان، طرز تهیه انواع ژله‌ها را آموزش دهید؛ با اضافه کردن یک هایلایت به‌نام آموزش ژله تمام استوری‌ها و پست‌های مربوط به درست کردن ژله را در آن قرار می‌دهید. یا مثلاً برای کسب‌وکارهای اینستاگرامی سؤالاتی مثل: «چگونه سفارشم را ثبت کنم؟» یا «خریدم چندروزه به دستم می‌رسد؟» بسیار پرتکرار هستند و پاسخ دادن به آن‌ها بسیار وقت‌گیر است.
هایلایت اینستاگرام با حل کردن مشکلات این‌چنینی، کار آنلاین شاپ‌ها را تا حد زیادی آسان‌تر کرده است. کسب‌وکارهای اینترنتی جدول سایزبندی، لیست موجودی روزانه، نحوه ثبت سفارش، رضایت مشتریان، تخفیف‌ها و حراج‌ها و… را در هایلایت‌های جداگانه قرار می‌دهند و به‌راحتی کاربران با یک نگاه وارد هایلایت موردنظر شده و خریدشان را انجام می‌دهند.
درواقع یکی از کاربردهای مهم هایلایت اینستاگرام امکان طبقه‌بندی موضوعی محتواهای مختلف است. به‌عنوان یک کسب‌وکار، امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های پیج شما هایلایت‌های شما است زیرا همان‌طور که گفته شد یکی از اولین چیزهایی که کاربران به‌محض ورود به پیج شما متوجه آن می‌شوند هایلایت استوری‌ها است؛ اگر این هایلایت‌ها به‌اندازه کافی دقیق منظم باکیفیت و جذاب باشند افراد اعتماد کرده و از شما خرید می‌کنند.
البته اهمیت و کاربرد هایلایت اینستاگرام صرفاً مختص کسب‌وکارها نیست، اگر مطلب خاصی را در اینستاگرام آموزش می‌دهید به‌وسیله هایلایت‌ها می‌توانید آموزش‌های خود را دسته‌بندی‌شده در اختیار کاربران قرار دهید. از سوی دیگر اگر بلاگر یا اینفلوئنسر هستید هایلایت اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهای شما برای جلب‌توجه مخاطبان است.
وقتی افراد جدید وارد پیج شما می‌شوند اغلب وارد هایلایت‌های شما می‌شوند و حس صمیمانه موجود در استوری‌های قبلی شما، ممکن است باعث شود دکمه فالو را فشار بدهند، اما هایلایت اینستاگرام حتی برای کابران معمولی هم بسیار کاربرد دارد. کاربران عادی هم می‌توانند از قابلیت هایلایت، درست مثل یک آلبوم خاطرات استفاده کرده و از خاطرات درس و دانشگاه بگیر تا مسافرت و ازدواج، همه را هایلایت کنند.

مقاله پیشنهادی:  پروموشن چیست و معرفی 9 مورد از انواع پروموشن

بهترین اپلیکیشن‌های ساخت کاور هایلایت

تمام فعالان اینستاگرام بر اهمیت بالای هایلایت اینستاگرام تأکید می‌کنند. در این میان اولین چیزی که نظر کاربران را جلب می‌کند، کاور هایلایت است. داشتن کاور هایلایت زیبا و شیک و البته مرتبط با زمینه کاریتان، شمارا بسیار حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهد و مخاطب مطمئن می‌شود که شما برای صفحه‌تان وقت گذاشته‌اید. از سوی دیگر کاور هایلایت تأثیر بسیاری بر زیبایی و ظاهر پیج شما دارد، بنابراین حتماً باصرف وقت مناسب یک مجموعه کاورهایلایت زیبا برای خودتان طراحی کنید.
شاید آلان نق بزنید و بگویید؛ من که طراحی بلد نیستم! باید بگویم خوشبختانه طراحی کردن کاور هایلایت اینستاگرام اصلاً کار سختی نیست و با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه وجود دارد، می‌توانید در عرض چند دقیقه خودتان کاور هایلایت بسازید.
در این بخش چند اپلیکیشن ساده و کاربردی معرفی می‌شود تا بتوانید با استفاده از آن‌ها مثل یک طراح حرفه‌ای کاورهایلایت‌های جذاب طراحی کنید. این برنامه‌ها رایگان هستند و به شما کمک می‌کنند براساس سلیقه و متناسب با زمینه کاری و تم پیج‌تان کاور هایلایت شخصی‌تان را بسازید.

اپلیکیشن ساخت کاور هایلایت Canva

این اپلیکیشن بسیار جامع است و برای ساخت لوگو، انواع استوری‌ها و حتی پست‌های جذاب هم قابل‌استفاده است؛ این برنامه قدرتمند استیکرها، قالب‌ها و بک‌گراندهای متنوعی دارد و با استفاده از آن می‌توان به‌سادگی کاورهایلایت‌های زیبا و شیک ساخت.

اپلیکیشن ساخت کاور هایلایت HIGHLIGHT COVER MAKER

با نصب این اپلیکیشن به‌راحتی کاورهایلایت‌های جذاب و منحصربه‌فرد خودتان را بسازید. وجود استیکرهای متنوع، پس‌زمینه‌های زیبا و الگوهای مختلف از نقاط قوت این اپلیکیشن رایگان هستند. با ترکیب پس‌زمینه‌ها و استیکرها به‌نتایج زیبایی دست پیدا می‌کنید. همچنین می‌توانید متن موردنظرتان را به فارسی یا انگلیسی روی کاورها بنویسید.

مقاله پیشنهادی:  مسیر عصبی چیست و چگونه با ساخت مسیر عصبی جدید به موفقیت برسیم؟

اپلیکیشن ساخت کاور هایلایت STORYLIGHT

این برنامه دارای دسته‌بندی‌های بسیار مرتبی است که در همان نگاه اول متوجه آن می‌شوید، پس‌زمینه‌ها بر اساس رنگ و قالب‌ها بر اساس موضوع جداگانه طبقه‌بندی‌شده‌اند. با یک نگاه چیزی که می‌خواهید را پیدا می‌کنید و براساس سلیقه خود انواع کاور هایلایت‌ها را می‌سازید؛ برخی از قالب‌های این برنامه رایگان و برخی پریمیوم هستند. حدس می‌زنم برای شروع کارتان قالب‌های رایگان کافی خواهد بود.

اپلیکیشن ساخت کاور هایلایت STORY HIGHLIGHT ICONS – COVER MAKER APP

گرچه این برنامه برخلاف دو برنامه قبلی قالب‌های از قبل آماده‌شده ندارد اما با تنوع زیاد در استیکرها، قاب‌ها و پس‌زمینه‌هایش آزادی عمل زیادی برای ساخت کاور هایلایت‌های زیبا به شما می‌دهد.

اپلیکیشن ساخت کاور هایلایت STORY HIGHLIGHT COVER MAKER

این برنامه دارای قالب‌ها و تمپلت‌های محدودی می‌باشد، در این برنامه چهار دسته‌بندی، Water color، Drawing و Text وجود دارد که براساس نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید؛ وجود تمپلت‌های بسیار زیبا، باکیفیت و رنگارنگ یکی از مزایای این اپلیکیشن است.

در پایان

اینستاگرام دنیای بزرگی است که افراد به شیوه‌های مختلفی در آن به موفقیت، شهرت و ثروت رسیده‌اند. نقطه مشترک همه افراد موفق در اینستاگرام این است که حتی اگر در شروع کارشان حرفه‌ای نبوده‌اند در ادامه مسیر کم‌کم حرفه‌ای شده‌اند. برای اینکه فالوور جذب کنید باید علاوه‌بر محتوای خوب و مخاطب پسند، ظاهر صفحه‌تان نیز زیبا باشد.
در این زمینه از هایلایت‌های اینستاگرام و کاور آن هرگز غافل نشوید، با همین قابلیت ساده می‌توانید حسابی رشد و پیشرفت کنید؛ در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مربوط به نحوه ساخت هایلایت اینستاگرام و ساخت کاور هایلایت را به شما آموزش بدهیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد، اگر از این مقاله خوشتان آمد آن را با سایر دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *