1it homa

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

اهمیت لینک سازی در سئو

موتورهای جستجو به بک لینک‌ها توجه زیادی می‌کنند و با کمک آن‌ها می‌توانند ارزش و اعتبار یک سایت را مشخص کنند. گوگل از سیستم امتیازدهی PAGE RANK استفاده می‌کند تا میزان ارزش یک صفحه را مشخص کند؛ سپس با کمک این مورد مشخص می‌کند که نتیجه در چه صفحه‌ای و در چه رتبه‌ای نمایش داده شود. استفاده از پیوندهای باارزش کمک می‌کند تا سایت شما در نتایج جستجو در صفحات بالایی قرار بگیرد.
با توجه به موارد گفته‌شده؛ لینک‌های فالو یا نوفالو چه ارزشی دارند؟ چگونه می‌توان از این لینک‌ها برای افزایش رتبه سایت استفاده کرد؟ اهمیت استفاده از لینک‌های فالو نوفالو چیست؟ در ابتدا بهتر است بگوییم هر دو این لینک‌ها از ارزش بالایی برخوردار هستند اما نحوه صحیح و استفاده درست از هرکدام در طراحی سایت می‌تواند به نحوی برافزایش رتبه، اعتبار و ترافیک سایت شما تأثیر داشته باشد.

لینک فالو چیست؟

لینک فالو یک پیوند معمولی از وب‌سایت شما است که به‌عنوان یک بک لینک شناخته می‌شود. زمانی که یک وب‌سایت استاندارد به سایت شما لینک می‌دهد مستقیماً بر روی اعتبار سایت شما تأثیر می‌گذارد که این مورد تأثیر زیادی بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو دارد؛ هر چه سایت پیونددهنده ارزش بیشتری داشته باشد به سایت شما نیز اعتبار بیشتری داده می‌شود.
برای مثال زمانی که یک سایت معتبر در مقاله خود از سایت شما استفاده کرده و آن را لینک می‌دهد، گوگل سایت شمارا معتبر دیده و به افزایش رتبه شما کمک می‌کند. همان‌طور که گفتیم این مورد رتبه سایت شمارا بهبود بخشیده و باعث می‌شود که سایتتان در صفحه‌نمایش جزء موارد برتر باشد؛ همین مورد باعث افزایش ترافیک به سایتتان می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  چطور یک غریبه را به مشتری تبدیل کنیم؟

ابزارهای مورداستفاده برای مشخص شدن نوع پیوندها

اگر می‌خواهید متوجه شوید که لینک فالو است یا نوفالو، می‌توانید کدهای HTML سایت خود را بررسی کنید؛ در صورت وجود تگ FOLLOW آن لینک فالو بوده و در صورت نوشته شدن NOFOLLOW آن تگ نوفالو است. برای این مورد ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند متوجه شوید نوع پیوند چیست و چه تأثیری بر رتبه سایتتان می‌تواند داشته باشد:
MOZ
SEOquake
این ابزارها به‌صورت کامل سایت را بررسی کرده و انواع لینک‌ها را به شما نمایش می‌دهند.

چقدر زمان می‌برد تا گوگل لینک‌های فالو را تشخیص دهد؟

برای این مورد جواب قاطع و مشخصی وجود ندارد به دلیل اینکه موتورهای جستجو روزانه صفحات زیادی را خزش و بررسی می‌کنند، به‌صورت تقریبی می‌توان گفت لینک‌های فالو بین ۲ تا ۴ روز پس از ثبت شناخته می‌شود. اگر سایت شما تازه‌کار است و با سایت‌هایی که تعامل دارید نیز سایت‌های کوچکی هستند؛ زمان بیشتری طول می‌کشد تا PAGERANK پیوندهای سایت شمارا تشخیص دهد. اگر این احتمال وجود دارد که از سایتی دارای رتبه بالا بک لینک دریافت کنید؛ همین مورد به شما کمک می‌کند در عرض چند روز لینک‌های شما شناخته شود.
*پیوندهای فالو یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو هستند و تأثیر بسزایی در افزایش رتبه سایت دارند؛ با توجه به همین مورداستفاده صحیح و درست از آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

لینک نوفالو چیست؟

لینک نوفالو لینکی است که از تگ نوفالو در آن استفاده می‌شود؛ درواقع اضافه کردن این تگ به این معنی است که پیوند و لینک‌های مشخص‌شده بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیری ندارند و درواقع خزنده‌های گوگل این موارد را خزش نمی‌کنند. استفاده از تگ نوفالو به گوگل می‌گوید که درواقع این لینک را مشاهده نکنید و آن را خزش نکنید؛ با این کار شما به گوگل می‌گویید من این پیوند استفاده را ضمانت نمی‌کنم.

مقاله پیشنهادی:  طراحی سایت خبری در شیراز: اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان

چه زمانی از لینک‌های نوفالو استفاده کنیم؟

زمانی که نمی‌خواهید وب‌سایت مورداستفاده را تأیید کنید می‌توانید لینک‌های نوفالو استفاده کنید. برای مثال در سال ۲۰۰۵ زمانی که اولین بار افراد در قسمت نظرات از ساخت لینک استفاده کردند؛ این موضوع برای بسیاری از صاحبان سایت ناخوشایند بود به همین دلیل بحث لینک نوفالو باز شد و از آن برای عدم اعتباربخشی به سایت‌های نامعتبر استفاده می‌شود.

تأثیر لینک فالو بر روی رتبه‌بندی سایت

زمانی که درباره ارزش لینک سازی صحبت می‌کنیم، منظور استفاده از لینک‌هایی است که باعث افزایش اعتبار و رتبه سایت می‌شود. موتورهای جستجو از عوامل مختلفی برای رتبه‌بندی سایت استفاده می‌کنند؛ بک لینک‌های معتبر و باارزش به همراه محتوای مناسب از فاکتورهای اصلی در این مورد هستند. طبق آنالیزهای انجام‌شده، مشخص‌شده که سایت‌های نشان داده‌شده در سایت اول ۳.۸ درصد کاربران بیشتری نسبت به سایت‌های سایر صفحات دارند.
تعداد لینک‌های فالو اهمیت زیادی در رتبه‌بندی دارد اما عوامل مختلفی می‌تواند در ارزش آن‌ها تأثیر بگذارد؛ عواملی مانند:
ساخت لینک‌های مناسب: به‌جای خرید بک لینک‌ها توصیه می‌شود به‌صورت طبیعی اقدام به بک لینک سازی کنید. مشارکت در خرید بک لینک باعث مجازات گوگل می‌شود!

تنوع ارتباط: داشتن تنوع در ارتباط با سایر دامنه‌ها بسیار عالی است. هرچند همکاری با دامنه‌هایی در حوزه کاری شما می‌تواند تأثیر خوبی در افزایش ترافیک داشته باشد اما ارتباط با دامنه‌های زیاد تأثیر خوبی بر روی رتبه شما در گوگل و اعتبار شما دارد.

اعتبار بالای صفحه خارجی: هرچقدر که اعتبار یک صفحه بیشتر باشد، ارزش و اعتبار بیشتری به صفحه شما می‌بخشد؛ به همین دلیل لینک سازی در سایت‌های اسپم و غیرمجاز به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

مقاله پیشنهادی:  اسپم اسکور چیست؟ و چگونه اسپم اسکور سایت را کاهش دهیم؟

مرتبط بودن لینک: زمانی که شما اقدام به لینک سازی می‌کنید باید به این موردتوجه داشته باشید که متن لینک شده مرتبط با حوزه کاری شما باشد.

جایگاه مناسب: لینک‌هایی که در ۲۰۰ کلمه اول محتوا قرار می‌گیرند جزء مفیدترین لینک‌ها شناخته می‌شوند.

به‌روزرسانی: همان‌طور که به‌روزرسانی محتوا باعث بهبود رتبه سایت می‌شود؛ لینک سازی‌های جدید نیز تأثیر زیادی در افزایش رتبه سایت دارند.

ارزش پیوندهای نوفالو در سئو

هدف اصلی وب‌سایت‌ها از لینک سازی افزایش اعتبار است اما اگر افراد از لینک‌های نوفالو نیز استفاده کنند این مورد می‌تواند به‌عنوان یک سیگنال برای سئو مورداستفاده قرار بگیرد. استفاده از نام تجاری و برند شما در صفحات مختلف به گوگل این موضوع را می‌رساند که این نام اهمیت داشته و مورداستفاده افراد است. گوگل از لینک‌های نوفالو به‌عنوان سیگنالی برای رتبه‌بندی سایت و برند استفاده می‌کند. طبق آخرین بررسی‌های AHREFS استفاده از لینک‌های نوفالو می‌تواند به‌اندازه استفاده از لینک‌های فالو اهمیت داشته باشد. درواقع می‌توان گفت استفاده از نام برند و یا کسب‌وکار شما در سایت‌های معتبر به طریقی می‌تواند در رتبه سایت شما و افزایش اعتبار و ترافیک تأثیر داشته باشد.

سخن آخر

به‌طورکلی هر لینکی توسط موتورهای جستجو خزش شده و از آن در رتبه و یا سیگنال دهی استفاده می‌شود. با انتخاب تگ فالو یا نوفالو شما به گوگل می‌فهمانید که این لینک را بررسی کند و از اعتبار آن استفاده کند یا خیر! رعایت اصول سئو از مواردی است که باعث می‌شود سایت شما بتواند جزء نتایج برتر گوگل قرار بگیرد. لینک سازی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در استراتژی سئو است؛ با توجه به اینکه لینک‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم روی سایت تأثیر داشته باشند، مهم است که زمان لینک سازی به فالو و نوفالو بودن آن توجه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *