روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

چطور می‌تونیم فروشمون رو توی اینستاگرام افزایش بدیم؟

اینستاگرام یکی از محبوب و معروف‌ترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی و همچنین یکی از بهترین فضاها برای دیجیتال مارکتینگ است. اینستاگرام یکی از فرصت‌های دیده شدن و تعامل با مشتریان هر کسب‌وکاری است. با توجه به اماری که در ادامه ارائه خواهیم کرد، چه اکانت اینستاگرام نداشته باشید، چه در این شبکه اجتماعی تازه‌وار باشید و چه در حال دست و پنجه نرم کردن با افزایش نرخ جذب فالور و مشارکت فالورها و یا هر مرحله دیگری که هستید، با ما همراه باشید تا راه‌های قطعی افزایش فالور و در نهایت افزایش فروش و سودآوری که یکی از روش‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای شما شرح دهیم.
۱) حدود ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرامی حداقل یک برند را دنبال می‌کنند.
۲) ۸۳ درصد از کاربران اینستاگرامی، برندها و محصولات جدید و مورد نیاز خود را از طریق این پلتفرم جستجو می‌کنند و می‌یابند.
۳) ۸۰ درصد ازکاربران اینستاگرامی اظهار داشتند که اینستاگرام در تصمیم‌گیری برای خرید آن‌ها را یاری کرده است.
پس به این نتیجه خواهیم رسید که اگر عرصه‌ای برای عرض اندام و معرفی برند و محصولات خود می‌خواهید بهتر است هر چه سریع‌تر در اینستاگرام مشغول شوید. در ادامه چندین راهکار برای افزایش فالور و در نتیجه افزایش فروش ارائه کردیم که امیدواریم در این زمینه به شما کمک کند. با آی‌تی هما همراه باشید.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

حرفه‌ای جلوه کنید، جلب اعتماد کنید

اگر شما بتوانید به وسیله محتواهایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، سطح حرفه‌ای بودن و تخصص خود را به مشتریان نشان دهید، آنگاه امکان اعتماد کردن آن‌ها به شما بسیار زیاد است و آن‌ها صلاحیت فروش محصول یا ارائه خدمات و یا فعالیت در زمینه تخصصی کسب‌وکار را برای شما قئل خواهند شد.
برای رسیدن به این اعتماد و جلب صلاحیت از سوی مخاطبان می‌توانید از سوابق و پیشینه کاری خود با مخاطبان سخن بگویید؛ حضور خود در مراسم‌ها وایونت‌های تخصصی حوزه کاری خود را به تصویر بکشید؛ آموزش‌هایی در زمینه کاری خود به مخاطبان ارائه کنید و … .

پروسه خرید سریع و آسان

ببا بی‌حوصلگی که این روزها از مشتریان می‌بینیم، همچنین با توجه به درگیری‌های روزمره‌ای که همگی ما با آن روبرو هستیم، کسی زحمت طی کردن یک مسیر پیچ در پیچ و سخت برای خرید یک محصول را به خود نمی‌دهد. بنابراین باید بتوانید یک مسیر ساده، سریع، قابل فهم برای مشتریان ترسیم کنید و آن را مرحله به مرحله برای مخاطبان خود توضیح دهید و آن‌ها را در این خصوص روشن کنید. حتی می‌توانید این توضیحات را در قالب یک پست ثابت و یا استوری‌های هایلایت شده نیز در اختیار مشتریان جدید قرار دهید.
همچنین باید بتوانید راه‌های متفاوتی را برای پرداخت در نظر بگیرید تا در صورت جوابگو نبودن یا اختلال در یکی از راه‌ها، دیگر راه‌ها بتوانند کارایی لازم برای مشتریان و شما داشته باشند و فروش شما مختل نشود. نکات بسیاری در این زمینه‌ها را در مقاله انواع روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام بازگو کردیم و در ادامه به نکات افزایش فروش در این مقاله خواهیم پرداخت.

به موقع و به درستی پاسخگوی مشتریان باشید

اگر بتوانید در اولین فرصت به دایرکت‌ها و کامنت‌های خود پاسخگو باشید، احساسات خوشایند متفاوتی از برند، نام و خدمات‌رسانی خود در ذهن و جان مشتری باقی گذاشته‌اید. با پاخگویی به موقع و خوشرویی به مشتری در وهله اول فعالیت مداوم و هوشیار بودن خود را نشان داده‌اید؛ در وهله دوم نیز اهمیت او برای خود را به او یادآور شده‌اید؛ و همچنین مشکلات و سوالات او را پاسخگو بوده‌اید و آن‌ها را حل کرده‌اید. پس جای هیچ تردیدی برای اعتماد او و اعتبار خود باقی نمی‌گذارید و به همین سبب او نیز به خرید از شما ترغیب خواهد شد و همچنین شما را به دیگران نیز معرفی خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی:  چابک سازی چیست و چگونه چابک سازی کنیم؟

به درستی و باکیفیت تولید محتوا کنید

اینستاگرام، پلتفرمی برای به اشتراک گذاری محتواهای بصری است. محتواهای تصویری و ویدیویی اما محتواهای متنی، صوتی و ترکیبی از هر کدام از این‌ها نیز قابل بارگذاری هستند. برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را به بهترین نحو جذب کنید، باید بتوانید محتوایی با کیفیت، جذاب، مرتبط و مفید ارائه کنید که در وهله اول مشتری را از نظر بصری جذب کند و در وهله بعد او را نگه داشته و ما را به مقاصد خود نزدیک و نزدیک‌تر کند.
محتواهای قابل اشتراک در اینستاگرام، می‌توانند در قالب‌های متفاوتی با مخاطبان به اشتراک گذاشته شوند. از جمله این قالب‌ها می‌توان به استوری، پست، لایو، کپشن نام برد. در ادامه به تفضیل به بررسی هر مورد و نکاتی که باید در هر یک رعایت کنیم اشاره می‌شود.
برای پست‌های اینستاگرامی خود از تصاویر با کیفیت و جذاب برای مخاطب استفاده کنید. حتی اگر خودتان به اصول عکاسی مسلط نیستید و دوربین‌های حرفه‌ای در دست ندارید، این کار را به یک تیم متخصص بسپارید و یا با گوشی‌های هوشمند با کیفیت بسیار بالا و با نورپردازی حداقلی و در زوایای مختلف از محصولات و یا رویداد‌هایی که نیاز دارید، عکاسی کنید. تا مشتری‌های شما از زوایای مختلف محصول را ببینند و شکی نداشته باشند و به راحتی آن را انتخاب کنند.
در پست‌ها، علاوه بر عکس‌ها توانایی به اشتراک‌گذاری ویدیو نیز دارید. ویدیوها نرخ جذب مخاطب بیشتری را نسبت به عکس‌ها به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین استفاده از آن‌ها برای جذب و نگه داشتن هر چه بیشتر مخاطب در اکانت خود ضروری است. البته باید نکاتی را در نظر بگیرید تا این مختوا را خسته کننده جلو ندهد. شما باید بتوانید ویدیویی جذاب، با حداقل زمان ممکن تولید کنید که مخاطب بی‌حوصله امروز را دلزده نکند و البته چند ثانیه اول هر ویدیو، کنکوری‌ست برای خودش! پس باید بتوانید بخش اول ویدیو را آنقدر جذاب و همراه با نیاز مخاطب تنظیم کنید که بهترین بازخورد را از آن دریافت کنید.
پست‌های شما باید با هدف خاصی منتشر شوند. این اهداف با اهداف سازمانی شما هم‌سو و هم‌راستا است. برای مثال این هدف می‌تواند افزایش نرخ ترافیک سایت شما باشد. شما باید بتوانید مخاطب خود را به وسیله این پست به انجام هدف شما ترغیب کنید.

کپشن‌ها، قلب تپنده هر پست اینستاگرامی هستند. شما می‌توانید از کپشن‌ها به عنوان عنصری بسیار موثر در افزایش فروش در اسنتاگرام بهره ببرید. عکس‌های اینستاگرامی ویترین کار شماست اما کپشن همان فروشنده ماهری است که شما برای فروش محصول خود به کار گرفته‌اید. بنابراین باید توجه داشته باشید که کپشن بسیار دقیق و با پیروی از اصول کپشن نویسی نوشته شود. در واقع از آنجایی که کپشن‌ها نقش ctaها یا فراخوانی برای انجام اقدامی را به عهدا دارند باید بتوانند مخاطب را به انجام عملی که انتظار دارید ترغیب کنند. کپشن‌ها می‌توانند به منظور معرفی محصولی، معرفی خدمات، معرفی راه‌های ارتباطی مخاطبان با شما، راه‌های خرید، ترغیب به افزایش تعامل، هدایت به سایت و … نوشته شوند.
استوری‌ها، بخش صمیمی ماجرا با مخاطبان است. شما می‌توانید از این محتوا بهره فراوانی در ارتباط و تعامل با مخاطبان خود بگیرید. تنها باید مراقب تعداد استوری‌های بارگذاری شده در روز، زمان بارگذاری آن‌ها و سبک و سیاقی که در به اشتراک گذاری آن‌ها دارید، باشید. حضور به موقع، پویا و مستمر شما به وسیله انتشار استوری‌های شما قابل درک است؛ پس سعی کنید همیشه برای مخاطبان حاضری بزنید! شما می‌توانید از استوری‌ها بهره بگیرید و مخاطبان را به پست‌های خود ارجاع دهید؛ و یا حتی می‌توانید به وسیله قرار دادن لینک آن‌ها را به سوی سایت شرکتی یا فروشگاهی خود هدایت کنید.
* استفاده از پشت صحنه‌ها، ویدیوهایی از محیط کار و جو کاری بین شما و کارکنانتان و … باعث ارضا کنجکاوی مخاطبان شما خواهد شد و آن‌ها را از حقیقی بودن و معتبر بودن شما مطمئن خواهد کرد. همچنین این فرصت را فراهم می‌آورد تا احساس نزدیکی و صمیمتی بین شما و مخاطبان حاصل شود.
* همچنین استفاده از محتواهایی با مفهوم داستان برند یا شکل‌گیری کسب‌وکار شما تا به امروز یا سفر شما و فالورها تا رسیدن به این نقطه‌ای که هستید بسیار جذاب خواهد بود و سبب شکلگیری صمیمیتی میان شما مخاطبان خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:  برنامه تیک تاک چیست؟

از محتواهای UGC بهره بگیرید

محتواهای User Generated Contact یا همان محتواهای تولید شده توسط کاربر، محتواهای قدرتمندی هستند که به علت تبلیغاتی و از سوی فروشنده نبودن، تاثیر عمیقی بر دیگر مخاطبان دارند. شما می‌توانید از مخاطبانی که از محصول یا خدمات شما رضایت داشته‌اند بخواهید محتواهایی در خصوص دریافت بسته‌های خرید، انباکسینگ بسته‌های خرید، تجربیات خرید، تجربیات استفاده از محصول و … تولید کنند و شما نیز این محتواها را با هشتگ مخصوص خودتان و یا هشتگ‌های موثر و مرتبط با زمینه کاری خود آن‌ها را به اشتراک بگذارید. این کار کمک می‌کند که دیگر مخاطبان شما اعتماد بیشتری به مجموعه شما بکنند و اعتبار بیشتری برای آن قائل شوند و یا اینکه مخاطبانی که هنوز با شما آشنایی ندارند می‌توانند از این طریق با شما آشنا شده و نگاه بهتری به صفحه شما پیدا کنند و در نهایت همه این‌ها جذب مخاطب بیشتر و فروش بهتر خواهد بود.

هشتگ‌ها را فراموش نکنید

هشتگ‌ها یکی از راه‌های موثر افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش در اینستاگرام هستند. با استفاده از هشتگ‌گذاری اصولی و هدفمند و به شیوه درست می‌توانید به طور رایگان به اهداف افزایش نرخ بازدید، مشارکت، خرید و … دست یابید. شما باید طی یک تحقیق مفصل به این پی ببرید که مشتریان بالقوه و بازار هدف شما بیشتر از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند و با توجه به آن فهرستی از هشتگ‌های مناسب تهیه کنید و از آن‌ها در پست‌ها با محتواهایی مناسب بهره بگیرید. همچنین می‌توانید هشتگ خاصی را در نظر بگیرید که مخاطبان فراوانی در زمینه کاری شما دارد و با استفاده از آن هشتگ، مخاطبان آن هشتگ را به پیج خود بیاورید. علاوه بر این‌ها می‌توانید از هشتگ‌های مختص محصول خود بهره بگیرید و از این طریق درباره محصول خود اطلاعات بیشتری به مشتریان بدهید. در نهایت می‌توانید هشتگی اختصاصی برای برند خود و با توجه به شعار کاری و زمینه کسب‌وکار خود ایجاد کنید و به عنوان نماد خود از آن بهره ببرید.

رفتار فالورهای خود را زیر نظر بگیرید

یکی از راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام، دنبال کردن فالوورها و تحلیل رفتارهای آن‌ها در این شبکه اجتماعی است. اگر بتوانید به درستی طیف گسترده‌ای از مخاطبان خود را زیر نظر بگیرید و از علایق، زمان فعالیت، انتقادات، ترجیحات آن‌ها را به درستی تشخیص دهید؛ با استفاده از اطلاعات حاصل شده می‌توانید طبق سلیقه مشتریان خود برنامه‌ریزی و عمل کنید و همان چیزی را منتشر کنید که آن‌ها می‌خواهند. این کار باعث می‌شود تصویر خوشایندی از شما در ذهن آن‌ها بماند و همین تصویر خوشایند نیز منجر به خرید بیشتر و یا معرفی شما به دیگران خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:  ترفندهای نوشتن کپشن اینستاگرام که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید!

تقویم محتوایی

یکی از راه‌های موفقیت، برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن است. برای رسیدن به موفقیت در پلتفرم اینستاگرام و هر پلتفرم دیگری باید بتوانید برای آن برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی در اینستاگرام شامل ایجاد استراتژی محتوایی و تقویمی برای آن است. این استراتژی باید بتواند به شما بگوید که چه محتوایی را به چه دلیل و با چه هدف و مقصودی، در چه بازه زمانی و با چه جزئیاتی منتشر کنید. این برنامه محتوایی باید با نوع کسب‌وکار شما متناسب باشد و صفحه شما و فعالیت در آن را به دسته‌بندی‌های مشخصی تقسیم کند. بر این اساس و بنابر بازخوردی که از هر بخش دریافت می‌کنید، می‌توانید نیازهای مشتریان خود را بسنجید و نوع کپشن‌نویسی، هشتگ‌گذاری، اختصاص لوکیشن، نوع تگ‌ها و … محبوب و مورد استقبال را تشخیص دهید و روند رو به رشدی را پیش بگیرید.

آفرها و پروموشن‌ها، انگیزه خرید بیشتر

گاهی اوقات مشتریان بالقوه شما منتظر فرصتی هستند که بتوانند خرید بهتری از شما داشته باشند. این فرصت را با آفرها و تخفیفات به آن‌ها بدهید و با شرایطی ویژه از ان‌ها استقبال کنید و در ذهن آن‌ها ماندگار شوید. حتی می‌توانید به یک دسته خاص از مخاطبان خود هدیه‌هایی بدهید و از این طریق به جذب مخاطب بیشتر و در نهایت فروش بیشتر کمک کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

با آمار منتشر شده از کاربران ایرانی اینستاگرام، و رسیدن تعداد آن‌ها به بیش از ۲۵ میلیون و همچنین وجود اینفلوئنسرهای موفق ایرانی در ایران و خارج از آن، می‌توان اینفلوئنسر مارکتینگ را یک روش کارا و موثر برای تبلیغات اینستاگرامی دانست. به این دلیل که افراد به توصیفات و تبلیغات هم‌نوعان و هم کیشان خود که از محصول یا خدماتی استفاده کرده‌اند، بیشتر اعتماد می‌کنند و ارتباط می‌گیرند. اینفلوئنسرها می‌توانند با توصیف کسب‌وکار شما و داستان آن با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کرده و شما را به آن‌ها معرفی کنند. حتی می‌توانند محصول یا خدماتی از شما را که خود از ان بهره گرفته‌اند را نیز به طور خاص معرفی کنند و به فروش هر چه بیشتر آن کمک کنند.

ایجاد ارتباط میان پیج اینستاگرامی و سایت فروشگاهی خود

شما باید سایت فروشگاهی خود را به صفحه اینستاگرامی خود لینک دهید و نرخ بازدید آن را از طریق نرخ بازدید صفحه اینستاگرامی خود بالا ببرید.

سخن پایانی

امروزه شبکه‌های اجتماعی بسیار پر مخاطب و پر بازدید هستند و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. نکاتی که در بالا مطرح شد، ایده‌های بسیار زیادی برای فعالیت هر چه بهتر در اینستاگرام به شما ارائه خواهد کرد که منجر به افزایش نرخ جذب مخاطب، مشارکت و همچنین فروش شما خواهد شد. برای رسیدن به پاسخ باقی سوالاتتان در این زمینه می‌توانید از متخصصان سوشال مدیا تیم آی‌تی هما کمک بخواهید. ما برای شماست که اینجاییم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *