Johnson-&-Johnson2

داستان برند جانسون اند جانسون؛ رهبر بهداشت و درمان

زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson) یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه‌ی تولید تجهیزات پزشکی و محصولات بسته‌بندی دارویی و درمانی است. این شرکت بیش از یک قرن سابقه دارد و در حوزه‌های مختلف بهداشت و سلامت، یکی از رهبران اصلی بازار است.

جانسون اند جانسون در دهه‌های پایانی قرن نوزدهم با همکاری سه برادر راه‌اندازی شد و هم‌اینک یکی از بهترین و باارزش‌ترین شرکت‌ها به شمار می‌رود. مراکز جانسون اند جانسون اکثراً در نیوجرسی آمریکا قرار دارند.

این برند با ۲۵۰ زیرمجموعه در ۶۰ کشور دنیا در حال فعالیت است. محصولات جانسون اند جانسون  در بیش از ۱۷۵ کشور جهان خریدار دارد و درآمد این شرکت چند ده‌میلیاردی است. از بارزترین زیر برندهای جانسون اند جانسون می‌توان به برندهای بانداژ Band-Aid، محصولات پزشکی Tylenol، محصولات مراقبت از کودک Johnson’s، محصولات آرایشی بهداشتی Neutrogena و Clean & Clear اشاره کرد.

تاریخچه‌ی تأسیس

Johnson-&-Johnson0100

در سال ۱۸۸۶ سه برادر با نام‌های رابرت وود، جیمز وود و ادوارد مید شرکت جانسون اند جانسون را راه‌اندازی کردند. اشتیاق و تمایل  این سه برادر برای فعالیت در زمینه ی سلامت و پزشکی، در زمان کارآموزی رابرت در داروخانه ایجاد شد. رابرت در ۱۶ سالگی در جنگ داخلی آمریکا شرکت داشت و تمایلش به خدمات پزشکی به‌شدت افزایش یافت.

جنگ داخلی آمریکا در قرن ۱۹ در حدود ۷۲۰ هزار تلفات انسانی در پی داشت که بسیاری از آن‌ها به دلیل عفونت و بیماری از دنیا رفتند. در آن دوران، قطع عضو برای جلوگیری از گسترش عفونت یکی  از روش‌های رایج پزشکی بود و این اقدام با سرعت بالایی انجام می‌گرفت. قطع عضو در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم یک عمل جراحی با مدت‌زمان حداکثر سه دقیقه بود! این جراحی‌ها که اساساً با رعایت حداقلی اصول بهداشتی از سوی پزشک‌ها انجام می‌گرفت، موجب افزایش شیوع عفونت‌ها و بیماری‌ها در بین زخمی‌های جنگ می‌شد.

برادران بزرگ‌تر رابرت در میدان جنگ داخلی حضور داشتند، اما رابرت به دلیل سن پایینش از حضور در میدان‌های نبرد معاف بود. رابرت در داروخانه‌ی خانوادگی خود در نیویورک مشغول به کار شد. در آن زمان، داروخانه‌ها تا حدودی نقش پزشک را ایفا می‌کردند و رابرت با اشتغال در داروخانه، انواع فعالیت‌ها مانند ترکیب و ساخت دارو را یاد گرفت.

 رابرت در کار خود در داروخانه پیشرفت می‌کرد و در سال ۱۸۶۴ با هدف رشد بیشتر به فروش محصولات دارویی در نیویورک سیتی مشغول شد. اولین فعالیت اقتصادی او در سال ۱۸۷۳ با راه‌اندازی یک شرکت مستقل شروع شد. رابرت با جورج سیبری وارد مذاکره شد و شرکتش را به نام جانسون اند سیبری راه‌اندازی کرد. اولین شرکت دارویی جانسون با سرعتی باورنکردنی در نیویورک معروف شد. علت اصلی شهرت نیز پمادهای درمانی آن‌ها بود. پیشرفت و رشد جانسون اند سیبری به حدی سریع بود که بعد از چند سال محصولات آن‌ها در سطح جهانی شناخته شد.

رابرت وود در سال ۱۸۷۶ از نمایشگاه جهانی  فیلادلفیا بازدید کرد و این بازدید مسیر فعالیت‌های شغلی او را دستخوش تغییر کرد. در آن نمایشگاه، انجمنی جهانی با حضور پزشکان از سراسر دنیا برگزار شد که علت اصلی حضور جانسون همین بود. او شیفته‌ی یکی از سخنرانی‌های کنگره‌ی پزشکی شد. جوزف لیستر از سخنرانان کنگره بود که ایده‌ای را به نام جراحی ضدعفونی مطرح کرد.

اکثر پزشکان حاضر در کنگره جهانی در سال ۱۸۷۶ به ایده‌ی دکتر لیستر معتقد نبودند، اما جانسون آن را یک ایده‌ی عالی می‌دانست. جانسن تحت تأثیر ایده‌ی لیستر، مسیرش  را از شریک خود جدا کرد و در سال ۱۸۸۶ با همراهی برادرانش شرکت جانسون اند جانسون را شکل دادند. برادران جانسون با تمرکز بر تولید انبوه موارد و تجهیزات جراحی استریل ضدعفونی به صنعت پزشکی وارد شدند.

اتحاد جانسون‌ها و انقلاب استریل

Johnson-&-Johnson3

برادران جانسون ویژگی‌ها و مهارت‌هایی داشتند که در ایجاد تیم مدیریت شرکت بسیار مفید بود. رابرت مهارت بالایی در مدیریت کسب و کار و شناخت بازار داشت. ادوارد مهارت‌های تبلیغاتی داشت و بازاریابی محصولات بر عهده او بود. جیمز دارای توانایی‌های زیادی در زمینه‌ی مهندسی، تولید ماشین‌آلات و تجهیزات بود.

همان‌طور که گفتیم محصولات استریل و ضدعفونی اولین دستاوردهای جانسون اند جانسون بودند. آن‌ها انواع گاز  استریل، بخیه و پنبه‌ی بهداشتی تولید می‌کردند. این محصولات رفته‌رفته به بازارهای پزشکی وارد شدند و میزان عفونت و بیماری‌های مرتبط با آن را به میزان چشم‌گیری کاهش دادند. محصولات با کیفیت و دقت بالایی با هدف حفظ استریل تولید می‌شدند و برچسب‌های هشدار و آموزش استفاده از آن‌ها نیز در بسته‌بندی قرار  می‌گرفت.

برادران جانسون بعد از مدتی فعالیت به این درک رسیدند که تولید محصولات استریل برای بهبود شرایط درمان‌ها کافی  نیست. آن‌ها باید یک سری آموزش هم به پزشکان می‌دادند. به همین علت در سال ۱۸۸۸ یک سند به نام  Modern Methods of Antiseptic Wound Treatment با هدف آموزش به پزشکان منتشر کردند. گروه بازاریابی جانسون ‌اند جانسون از همان اول کار بر فرایندهای گسترده تمرکز داشت، آن‌ها با سفر به دورترین نقاط قاره‌ی آمریکا؛ ۸۵ هزار نسخه از این سند آموزشی را پخش کردند.

Johnson-&-Johnson010

این سند به‌مرورزمان به یک استاندارد برای جراحی در آمریکا مبدل  شد. در صفحات پشتی سند، محصولات شرکت معرفی‌شده بودند که نهایتاً به افزایش تقاضا و فروش منجر می‌شد. چند سال قبل از  اینکه جانسون اند جانسون این رویه را در علم پزشکی ارائه کند، جراحان در آمریکا با لباس‌های عادی و بدون رعایت  مسائل بهداشتی اقدام به عمل جراحی می‌کردند. در سال ۱۸۸۹ تمام  گروه‌های پزشکی از روش‌ها و تجهیزات استریل برای عمل جراحی استفاده می‌کردند. به‌این‌ترتیب جانسون اند جانسون تاثیرگذارترین برند در انقلاب استریل جهان محسوب می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  آموزش ساخت پادکست تبلیغاتی در 6 قدم

از بارزترین محصولاتی که در سال‌های اولیه فعالیت جانسون اند جانسون تولید شد، می‌توان به جعبه‌ی کمک‌های اولیه اشاره کرد. این محصول اولین محصول تجاری جانسون اند جانسون بود. اولین جعبه‌های کمک‌های اولیه برای مصارف درمانی کارگران راه‌آهن ساخته شد، اما رفته‌رفته به محصولی در مصرف کل جامعه تبدیل شد.

یکی از  اولین پزشکانی که به‌عنوان متخصص تحقیقات در جانسون اند جانسون شروع به کار کرد، فرد کیملر بود. او به‌عنوان مدیر علمی شرکت منصوب شد و تا ۴۵ سال بعد در همان جایگاه مشغول به فعالیت بود. فرد کیملر در همه‌ی برنامه‌های مهم جانسون اند جانسون از جمله تحقیقات علمی و تدوین اسناد آموزشی نقشی کلیدی داشت. از جمله دستاوردهای مفید کیملر در فرایند توسعه می‌توان به تغییر فرایندهای استریل اشاره نمود که در طی این توسعه، فعالیت‌های دستی به ماشینی تغییر یافت.

شرکت جانسون اند جانسون بعد از موفقیت‌های اولیه خود در ارائه محصولات ضدعفونی تخصصی، به تولید محصول برای مصرف‌کننده نهایی مشغول شد. شرکت محصولی برای کنترل آفات به کمک سولفور به بازار عرضه کرد که با تولید دودی خاص، از بیماری‌های عفونی در منازل و سایر مکان‌ها جلوگیری می‌کرد. جانسون اند جانسون  پاک‌کننده‌ی Amphenol، صابون Synol و ابزار تدخین Mosquitoon Fumigator را در همان سال‌ها تولید کرد.

فرایند خوب بازاریابی و فروش موفق محصولات استریل، باعث شد تا برادران جانسون شروع به توسعه‌ی سبد محصولات خود کنند. در سال ۱۸۹۴ آن‌ها اولین جعبه مخصوص زایمان را روانه بازار کردند که این جعبه قادر بود فرایند تولد بهداشتی تری را ایجاد کند. همچنین در همین سال پدر بچه با برند  JOHNSON’S روانه بازار شد که مقدمه‌ای برای ورود به بازار پردرآمد بهداشت کودک بود. محصولاتی هم در زمینه ی سلامت بانوان توسط جانسون اند جانسون معرفی کرد که موقعیت خود را در بازار تثبیت کند.

Johnson-&-Johnson4

در ابتدای قرن بیستم یک گردباد وحشتناک در گالوستون تگزاس روی داد که تلفات و مصدومان زیادی بر جای گذاشت. جانسون اند جانسون با ارسال تجهیزات بهداشتی و سلامت به تگزاس، قدم‌های اولیه را برای تبدیل‌شدن به شرکتی با مسئولیت اجتماعی برداشت.

جانسون اند جانسون از اولین شرکت‌هایی بود که رویکردهای بهداشت و سلامت را با دقتی خاص برای کارمندان خود اجرا می‌نمود. آن‌ها نه‌تنها به کارگران خود آموزش‌هایی را در حوزه‌های بهداشتی می‌دادند، بلکه واکسیناسیون نیروهای خود را نیز انجام می‌داند. در سال ۱۹۰۱ به‌طور روزانه بیش از ۵۰۰ کارگر در مقابل آبله واکسن دریافت می‌کردند.

زمین‌لرزه‌ی سان‌فرانسیسکو حادثه‌ی بعدی بود که با همکاری جانسون اند جانسون همراه شد. این شرکت پول و تجهیزات لازم برای  کمک‌های پزشکی و  بهداشت را به شهروندان سان‌فرانسیسکو عرضه می‌کرد. در سال  1910 یک تغییر بزرگ مدیریتی در ساختار جانسون اند جانسون ایجاد شد و طی آن، جیمز وود جانسون، به‌جای رابرت، مدیرکل شرکت شد.

مأموریت جانسون اند جانسون با آغاز جنگ جهانی اول در پیشگیری و درمان بیماری‌های عفونی، جدی‌تر شد. دولت وقت آمریکا برای رفع نیازهای داروئی میدان‌های جنگ به جانسون اند جانسون تکیه کرده بود. محصولات استریل این شرکت برای پانسمان مصدومان جنگی مورد استفاده قرار می‌گرفت. افزایش تقاضا از   طرف ارتش و دولت در زمان جنگ، کارگران و کارمندان را به اضافه‌کاری مجبور می‌کرد.

در سال‌های پایانی جنگ جهانی اول، بحران جهانی اپیدمی آنفولانزا در جهان آغاز شد. جانسون اند جانسون یک‌بار دیگر وارد گود شد و با ماسکی ضد اپیدمی، باعث پیشگیری از  بیماری عفونی جدید شد. تمام آمریکایی‌ها در آن سال‌ها باید از این ماسک استفاده می‌کردند تا از شیوع بیشتر آنفولانزا در این کشور پیشگیری شود. البته این اپیدمی به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین اپیدمی تاریخ بشریت شناخته شد و نهایتاً باعث مرگ ۵۰ میلیون نفر شد.

چسب زخم‌های Band-aid  از معروف‌ترین زیر برندهای جانسون اند جانسون هستند. در سال ۱۹۲۰ این محصول توسط یکی از کارمندان شرکت طراحی و تولید شد. این برند آمریکایی برای اولین بار چسب زخم مخصوص مصرف‌کننده را روانه بازار کرد و این امر به شهرت بیشتر جانسون اند جانسون کمک بسزایی کرد.

توسعه‌ی جهانی

Johnson-&-Johnson1

جانسون اند جانسون بعد از چند دهه اشتغال در زمینه ی بهداشت و درمان به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. این شرکت باید علاوه بر محصولاتش، مراکز مدیریت و فعالیت خود را هم به کشورهای خارجی صادر می‌کرد. اولین مرکز فعالیت شرکت در سال ۱۹۲۴ در بریتانیا راه‌اندازی شد. در سال‌های بعدی تا اغاز دهه‌ی ۱۹۳۰، جانسون اند جانسون به استرالیا، مکزیک و آفریقای جنوبی نیز وارد شد.

حوزه‌ی فعالیت بعدی جانسون اند جانسون، محصولات کنترل جمعیت و ضدبارداری بود. اولین محصولات این حوزه با برند Otho-Gynol روانه بازار شدند و امروزه هم به‌عنوان یکی از برندهای برتر این حوزه شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۳۲ تغییر ساختاری بعدی شرکت اتفاق افتاد. رابرت جانسون دوم (پسر بنیان‌گذار شرکت) به سمت مدیریت شرکت جانسون‌اند جانسون منصوب شد. او شرکت را از یک موسسه‌ی خانوادگی محدود به مجموعه‌ای غیرمتمرکز در بیزینس‌های جهانی تبدیل کرد. در همین توسعه‌های جهانی، این شرکت به کشورهای برزیل و آرژانتین هم راه پیدا کرد. همچنین مرکز تحقیق و توسعه‌ی در نیوجرسی راه‌اندازی شد که هدف آن تحقیقات در مورد سلامت زنان بود. 

مقاله پیشنهادی:  وبینار مارکتینگ: پلکان صعود کسب‌وکارها

جنگ جهانی دوم هم مانند جنگ جهانی اول باعث افزایش تقاضای کمک از جانسون اند جانسون شد. این شرکت باز هم تجهیزات بهداشتی و دارویی را به میدان‌های جنگ ارسال کرند و حتی ابزارهایی برای دفع حشرات موذی را در اختیار ارتش قرار دادند. بعد از جنگ، یکی از مسائل مهم آمریکا واکسیناسیون و سلامت عمومی بود و همین امر موجب شد تا جانسون اند جانسون به فکر ورود به حوزه‌ی دارو باشد.

در سال ۱۹۴۴ یکی از  بزرگترین محققان حوزه‌ی پزشکی به شرکت جانسون اند جانسون پیوست. دکتر فیلیپ لوین کشف کننده‌ی سیستم RH خون انسان بود و او در مرکز تحقیقات Ortho شروع به فعالیت کرد. وارد شدن دکتر فیلیپ لوین یک شروع خوب برای تبدیل‌شدن شرکت به کسب‌وکاری جهانی با تمرکز بر فعالیت‌های تشخیص و درمان بود. در همین سال شرکت جانسون اند جانسون سهام خود را به بازار سهام نیویورک عرضه کرد.

رابرت جانسون دوم  تصمیم داشت توسعه‌ی عرضی شرکت را در اولویت قرار دهد. به همین علت شرکت‌های متعددی را با تمرکز بر محصولات اصلی تأسیس کرد. از میان این شرکت‌ها می‌توان به Ethicon اشاره کرد که در سال ۱۹۴۹ از دل شرکت متولد شد.

تولید محصولات جدید در حوزه‌ی بهداشت کودکان از نوآوری‌های اواسط قرن بیستم شرکت جانسون اند جانسون بود. این شرکت در سال ۱۹۵۴ اولین شامپوی کودک را روانه‌ی بازار کردند که این محصول با کمک کمپین قدرتمند بازاریابی و با تاکید بر آسیب نرساندن به چشمان کودکان، سهم بزرگی از بازار را تصاحب کرد.

برنامه‌های خرید و ادغام، فرآیندهای بعدی توسعه شرکت بودند که در اواخر دهه ۱۹۵۰ با جدیت پیگیری می‌شدند. جانسون اند جانسون در سال ۱۹۵۹ شرکت Mcneil Laboratories را در آمریکا و شرکت cilag Chemie را در اروپا خرید و اولین گام‌های خود را برای تولید پیشرفته‌تر دارو برداشت. از محصولات بارز آزمایشگاه مک نیل می‌توان به استامینوفن کودکان اشاره کرد که به‌عنوان اولین داروی فاقد آسپرین به بازار عرضه شد.

گسترش فعالیت با خرید و ادغام

در سال ۱۹۶۱ جانسون اند جانسون یک خرید مهم انجام داد. شرکت Janssen Pharmaceutica که در بلژیک مستقر بود، توسط جانسون اند جانسون خریداری شد. بنیان‌گذار این شرکت، یک از مشهورترین محققان صنعت دارو در قرن بیستم بود که به تیم تحقیق و توسعه‌ی جانسون اند جانسون ملحق شد. دو سال بعد، تغییر مدیریتی جدید در شرکت روی داد و فیلیپ بی هافمن تحت عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت، مشغول له فعالیت شد. شرکت زمانی که تحت مدیریت هافمن بود، بر زمینه‌های تنظیم خانواده، اسکیزوفرنی و سلامت شخصی  متمرکز بود.

مدیریت جانسون اند جانسون در سال ۱۹۷۸ باز دچار تغییر شد و ریچارد بی سلارز به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره منصوب شد. او در اولین تصمیم مهم خود تصمیم گرفت تا مرکز مدیریت جدیدی را در نیوبرانزویک راه‌اندازی کند و برای اجرای این برنامه، با شرکت‌های متعدد شهر وارد مذاکره و همکاری شد.

مدیرعامل بعدی شرکت، جیمز ای برک بود که تا پایان دهه ۱۹۸۰ در این شرکت به فعالیت مشغول بود. از فعالیت‌های مهم او می‌توان به افزودن حوزه‌های جدیدی درمانی مانند بیماری‌های چشمی، درمان پیشرفته‌ی زخم‌ها و درمان بیماری‌های چشمی و همچنین گسترش مراکز فعالیت در چین و مصر اشاره کرد.

نوآوری‌های شرکت جانسون اند جانسون در دهه‌ای پایانی قرن بیستم ادامه داشت. این شرکت در سال ۱۹۸۷ لنز تماسی چشمی با برند ACUVUE را به بازار معرفی کردند که به‌عنوان اولین لنز چشمی یک‌بارمصرف با قابلیت استفاده تا یک هفته بود. در سال‌های بعد، نسخه‌ی یک‌روزه‌ی این لنزها هم طراحی و تولید شد.

در سال‌های پایانی دهه ۱۹۸۰، راف اس لارم به‌عنوان مدیرعامل  و رئیس هیئت‌مدیره‌ی جانسون اند جانسون انتخاب شد. او هم سیاست‌های خرید و ادغام را در پیش گرفت و همکاران تجاری زیادی را در حوزه‌ی بهداشت و درمان به شرکت جانسون اند جانسون اضافه کرد. از میان شرکت‌های خریداری‌شده در زمان او می‌توان به  Neutrogena Corporation، Kodak’s Clinical Diagnostics، Cordis Corporation و Centocor اشاره کرد. همچنین او با جدیت به توسعه‌ی کسب و کار در روسیه و اروپای شرقی ادامه داد.

در سال ۱۹۹۴ نوآوری دیگری از جانسون اند جانسون به بازار عرضه شد. آن‌ها استنت کرونری را تولید و معرفی کردند که این محصول انقلاب بزرگی در پزشکی قلب و عروق بود. استنت­های کرونری در عمل جراحی انسداد رگ‌ها و عروق مورد استفاده قرار می‌گیرد و با باز نگه‌داشتن رگ‌ها، جریان خون را حفظ می‌کند. نمونه‌های پیشرفته‌تری از استنت در سال‌های بعد توسط شرکت Cordis که از زیرمجموعه‌های جانسون اند جانسون بود به بازار عرضه شد.

چالش‌های جانسون اند جانسون

Johnson-&-Johnson01

ارتباط تنگاتنگ برندهای سلامت با جان مردم، باعث شکل‌گیری شدیدترین انتقادها به این برندها می‌شود. در حقیقت اشتباهات احتمالی این شرکت‌ها عواقب بسیار خطرناکی در پی دارد و به همین علت بیشتر از کسب‌وکارهای دیگر در صدر اخبار جنجالی قرار می‌گیرند. شرکت جانسون اند جانسون هم از این قاعده مستثنا نبود و در طی بیش از یک قرن تجربه، چالش‌های زیادی را تجربه کرد که برخی از این چالش‌ها با واکنش‌های قوی مدیران رفع شد و حتی به فرصتی برای بازاریابی شرکت تبدیل شد.

مقاله پیشنهادی:  تراکم کلمات کلیدی چیست و چگونه آن را رعایت کنیم؟

در سال ۱۹۸۲ یکی از داروهای معروف جانسون اند جانسون باعث مرگ ۷ نفر در نیویورک شد. داروها به‌طور عمدی با سیانید مسموم شده بودند. شرکت در یک واکنش بسیار سریع در یک هفته ۳۱ میلیون بطری داروی خود را از بازار جمع‌آوری کرد که در طی آن، رکورد یکی از بزرگ‌ترین جمع‌آوری‌های تاریخ آمریکا ثبت شد. این اتفاق موجب شد تا تغییراتی در بسته‌بندی این داروی بدون نسخه ایجاد شود و همچنین در قوانین دارویی آمریکا نیز تغییراتی به همراه داشت. هیچ متهمی در جریان این اتفاق دستگیر نشده و این پرونده هنوز باز است.

در سال ۲۰۱۰ زیرمجموعه‌ی مک نیل، به‌صورت داوطلبانه ۴۳ نوع داروی بدون نسخه مخصوص کودکان را از داروخانه‌ها و مراکز درمانی جمع‌آوری کرد. دلیل جمع‌آوری، انتشار اخباری مبنی بر خطا در روند تولید بود. در همان زمان این شرکت علاوه بر نشر بیانیه‌ی مبنی بر اجرای روندهای بررسی داخل سازمانی، یک وب‌سایت با هدف اطلاع‌رسانی درباره‌ی داروهای مشکوک راه‌اندازی کرد.

از چالش‌های دیگر شرکت جانسون اند جانسون می‌توان به محکومیت تبلیغات غیرصادقه در مورد داروی Risperdal اشاره نمود. این شرکت در ایالت‌های تگزاس، کارولینای شمالی، لوئیزیانا و آرکانزاس متهم به تبلیغات نا صادقانه برای این دارو شد.  جانسون اند جانسون با همکاری Omnicare که از  توزیع‌کنندگان دارو در آمریکا بود، محصول خود را باقابلیت‌های بیشتری تبلیغ کرده بود که باعث دخالت وزارت دادگستری در پرونده شد. در جریان تبلیغات این دارو، بسیار از پزشکان و محققان صنعت دارو به همکاری با جانسون اند جانسون محکوم شدند.

پرونده‌ی چالش‌برانگیز دیگر شرکت جانسون اند جانسون در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد و این برند و کارکنان آن را به پرداخت رشوه متهم کرد. در جریان این پرونده مشخص گردید که کارکنان این شرکت به پزشکان کشورهای لهستان، یونان و رومانی هزینه ای را برای کمک به افزایش فروش دارو پرداخت می‌کردند.

وضعیت حال حاضر برند جانسون اند جانسون

ویلیام سی ولدون به‌عنوان هشتمین مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره جانسون اند جانسون در سال ۲۰۰۲ به‌به سمت مدیریت منصوب شد. او با پیروی از استراتژی مدیران قبلی شرکت، توسعه  در حوزه‌های جدید را ادامه داد و تحقیقات و ساخت دارو برای بیماری‌های جدید مانند ایدز به شرکت اضافه شد. برای  رفع نیازهای بیماران خاص مانند ایدز و سل، جانسون اند جانسون شرکت Tibotc-Vicro را خریداری کرد.

البته فعالیت‌های شرکت جانسون اند جانسون در تشخیص و مبارزه با بیماری‌های مانند ایدز به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد. این شرکت در آن سال‌ها موفق به توسعه‌ی تجهیزات پزشکی پیشرفته‌ای برای شناسایی این نوع بیماری‌ها شد.

از  مهم‌ترین خریدهای شرکت جانسون اند جانسون در قرن بیستم می‌توان Pfizer را عنوان کرد. فایزر از معروف‌ترین برندهای صنعت بهداشت و دارو محسوب می‌شود و برندهای LISTERINE، BENGAY و BENADRYL در زیرمجموعه‌ی این شرکت هستند.

در سال‌های اخیر فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه‌ی جانسون اند جانسون ادامه داشت. این شرکت با همکاری سازمان ملل متحد برنامه‌ای را تحت عنوان Every Mother, Every Child اجرا کرد و در این برنامه بر بهبود اوضاع سلامت مادران و کودکان درحال‌توسعه متمرکز شد.

در سال ۲۰۱۲ الکس گورسکی به‌عنوان نهمین مدیرعامل جانسون اند جانسون معرفی شد. او هدایت شرکت را در دست گرفت و هنوز هم در همین سمت به فعالیت مشغول است. از جدیدترین خریدهایی که در زمان مدیریت گورسکی انجام شد می‌توان به شرکت Actelion که در حوزه‌ی زیست و فناوری فعالیت  دارد، اشاره کرد. این شرکت با قیمتی در حدود ۳۰ میلیارد دلار به زیر مجموعه‌ی جانسون اند جانسون ملحق شد. اکتلیون به‌عنوان بزرگ‌ترین خرید شرکت جانسون اند جانسون معروف است.

شرکت جانسون اند جانسون در حال حاضر با ۲۵۰ شرکت زیرمجموعه در ۶۰ کشور جهان در حال فعالیت است. طبق آخرین آمارها کارمندان این شرکت ۱۳۴ نفر هستند. این برند آمریکایی در سال ۲۰۱۸ فروشی بالغ بر ۸۱/۵۸ میلیون دلار داشته باشد. ای برند کماکان باقدرت در حال پیشروی در حوزه‌ی خود است.

سخن پایانی

جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson) یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه ی تولید تجهیزات پزشکی و محصولات بسته‌بندی دارویی و درمانی است. این شرکت بیش از یک قرن سابقه دارد و در حوزه‌های مختلف بهداشت و سلامت، یکی از رهبران اصلی بازار است.

جانسون اند جانسون در دهه‌های پایانی قرن نوزدهم با همکاری سه برادر راه‌اندازی شد و هم‌اینک یکی از برترین و باارزش‌ترین شرکت‌ها به شمار می‌رود. مراکز جانسون اند جانسون اکثراً در نیوجرسی آمریکا قراردادند.

این برند با ۲۵۰ زیرمجموعه در ۶۰ کشور دنیا در حال فعالیت است. محصولات جانسون اند جانسون  در بیش از ۱۷۵ کشور جهان خریدار دارد و درآمد این شرکت چند ده‌میلیاردی است. از بارزترین زیر برندهای جانسون اند جانسون می‌توان به برندهای بانداژ Band-Aid، محصولات پزشکی Tylenol، محصولات مراقبت از کودک Johnson’s، محصولات آرایشی بهداشتی Neutrogena و Clean & Clear اشاره کرد.

در این مقاله به بررسی و مرور تاریخچه‌ی برند جانسون اند جانسون پرداختیم.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. لطفاً تجربیات و نظرات خود را با آژانس دیجیتال مارکتینگ ای تی هما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *