Whoosh-Mali

۱۰ ترفند هوش مالی برای افزایش ثروت

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

همه‌ی انسان‌ها برای رسیدن به آسایش و رفاه به پول نیازمند هستند. اگر شما پول داشته باشید توانایی خرید خیلی چیزها را دارید و می‌توانید یک زندگی رؤیایی برای خود بسازید. بسیاری از افراد زمان خود را صرف کسب درامد می‌کنند، بدون اینکه اصلاً بدانند هوش مالی چیست.

اگر شما منبع درامد یا شغلی داشته باشید، با پولی که کسب می‌کنید می‌توانید سه کار را انجام دهید: شما می‌توانید آن را خرج کنید، پس‌انداز کنید و یا پول خود را سرمایه‌گذاری کنید. این حق انتخاب می‌تواند میزان هوش مالی شما و مقدار ثروت شما در آینده را تعیین کنید.

رابرت کیوساکی در کتاب پدر پولدار، پدر فقیر می‌گوید: «پول بدون هوش مالی، سریعاً نابود می‌شود»

چگونه افزایش هوش مالی باعث ثروتمند شده شما می‌شود:

هوش-مالی

راز جذب پول و ثروتمند شدن شما هیچ ارتباطی با تحصیلات و مدرک تحصیلی شما ندارد. درواقع این مورد ارتباط مستقیمی با هوش مالی شما دارد. مهم‌ترین رکن رفتار شما در ارتباط با پول است.

برای هر فرد، ثروت معنای بخصوصی دارد. ثروتمند شدن برای شما چه مفهومی دارد؟ آیا مبلغ زیادی در حساب بانکی شما وجود دارد؟ آیا این استقلال و آزادی را دارید تا هر کاری دلتان بخواهد را اجرایی کنید؟

همه‌ی ما دوست داریم طعم ثروتمند شدن را بچشیم. در این مقاله به شما میاموزیم تا چگونه در زندگی خود ثروت خود را افزایش دهید. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فکر مداوم افزایش درآمدزایی

افزایش-درآمدزایی

برای ثروتمند شدن فقط کسب درامد زیاد کافی نیست. لازم است شما یاد بگیرید که چطور پولی را که به دست می‌آورید را نگهداری و افزایش دهید. پس مهم نیست که درامد شما چقدر است، مهم میزان پولی است که در حساب خود و میزان دارایی‌های شما است.

تصور کنید که در یک قرعه‌کشی برنده مقداری پول نقد می‌شوید. شما خیلی شاد هستید و تصمیم می‌گیرید پول خود را برای خرید لوازم دلخواهتان خرج کنید. اگر شما این کار را انجام دهید، قطعاً دوباره به نقطه‌ی اول می‌رسید؛ اما گر بخشی از پول را در بازار سهام و بورس سرمایه‌گذاری کنید، مقداری از پول را در سپرده پس‌انداز و بخش دیگری از پول را پس‌انداز کنید. شما قادر خواهید بود تا در چند سال آینده ثروتمندتر باشید.

کسب پول و نگهداری از آن نیازمند هوش مالی بالایی است. مرسوم‌ترین توصیه مالی این است که پس‌انداز یکی از اثرگذارترین تصمیمات مالی است. آیا صرفه‌جویی و پس‌انداز می‌تواند شما را ثروتمند کند؟ خیر! این ممکن نیست. پس‌انداز پول، قدرت خرید را به علت تورم کاهش می‌دهد.

مقاله پیشنهادی:  14 راهکار قدرتمند افزایش هوش مالی

قاعده کلی این است که ۱۰ درصد از درامد خود را پس‌انداز کنید، اما هیچ اجباری نیست. شما می‌توانید هرچقدر که دوست دارید ۲۰ درصد، ۳۰ درصد و یا ۵۰ درصد از درامد خود را پس‌انداز کنید.

وارن بافت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران جهان می‌گوید:

«پس از خرج کردن آنچه را که باقی مانده را پس‌انداز نکنید، آنچه را پس از پس‌انداز باقی می‌ماند را خرج کنید.»

هوش مالی به شما توصیه می‌کند که برای پس‌انداز کردن، پس‌انداز نکنید. پس‌انداز کنید تا بتوانید سرمایه‌گذاری کنید. روش کار کردن پول برای خودتان را بیاموزید، این همان تکنیکی است که ثروتمندان به کار می‌بندند.

آموختن روانشناسی پول

روانشناسی-پول

مورگان هوسل، نویسنده‌ی کتاب «روانشناسی پول» در کتاب خود می‌نویسد: در پول درآوردن رفتار شما مؤثرتر از عقل شماست! این موضوع به نحوه‌ی رفتار شما در مورد سه عادت اصلی پول یعنی هزینه، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است.

بنابراین پولداری و ثروتمندی هیچ ارتباطی به علم، تجربه، ضریب هوشی و میزان مهارت شما در ریاضیات ندارد، بلکه افکار، احساسات و رفتار شما درباره‌ی پول نقش زیادی در این مورد دارد. خبر خوب این است که شما قادر هستید بدون توجه به سابقه خانوادگی، تجربیات و مدرک تحصیلی، پولدار شوید.

شما باید با خوش بینی به آینده و تغییر عملکرد و نگرش خود نسبت به پول و افزایش هوش مالی خود به سمت اهداف خود حرکت کنید و مطمئن باشید با این راهکارها حتماً به اهداف مالی خود دست پیدا خواهید کرد.

پول باید آزادی‌بخش باشد

ثروتمند شدن به این معنا نیست که شما پول زیادی داشته باشید و بتوانید با پول خود به چیزهایی که می‌خواهید برسید. پول باید آزادی‌بخش باشد. شما باید آزادی داشته باشید تازمان خود را صرف فعالیت‌هایی  که کنید که دوست دارید. پس ثروتمند بودن به معنی آزادی برای انجام کارهای موردعلاقه در هر زمان و مکان است.

هر دفعه که چیزی می‌خرید، باید بدانید که کمی زمان و آزادی خود را از دست می‌دهید. درواقع لوازمی که به آن‌ها نیاز مبرم ندارید را هیچ‌وقت خریداری نکنید، چون این امکان وجود دارد که آزادی شما را سلب کنند.

وارن بافت، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار دنیا، در سن ۱۱ سالگی اولین سهام خود را خریداری کرد و این مزیت را کسب کرد که خیلی زود شروع به کسب اطلاعات در مورد سرمایه‌گذاری کند. وارن بافت اکنون ثروتمندترین سرمایه‌گذار دنیا است.

برای درک بهتر مزیت‌های سرمایه‌گذاری زودهنگام، باید جادوی سود مرکب را درک کنید. هرچقدر به پول شما سود بیشتری تعلق بگیرد. روند رشد پولتان بیشتر و سریع‌تر انجام خواهد گرفت. زمانی که سود سرمایه‌گذاری شما افزایش پیدا می‌کند، شما سود مبلغ اصلی به‌علاوه‌ی سودهای قبلی را به دست می‌آورید.

مقاله پیشنهادی:  خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن + معرفی 25 خطای شناختی

پس خیلی سریع سرمایه‌گذاری خود را اغاز کنید. این کار موجب می‌شود تا شما فرصت یادگیری بیشتری داشته باشید و به لحاظ هوش مالی ارتقا پیدا کنید. همچنین با سرمایه‌گذاری سود هنگام، امنیت آینده خود را تضمین خواهید کرد.

دوری از امکانات غیرضروری

صرفه‌جویی کاربردترین و مؤثرین روش رسیدن به ثروتمندی است. در دنیای مدرن، به زندگی با امکانات کم، اصطلاحاً مینیمالیسم میگویند. زندگی مینیمالیستی منطق ساده‌ای دارد، هزینه‌های خود را کنترل کنید و آن‌ها را پایین نگه دارید. تا حتی‌الامکان پس‌انداز کنید. برای چیزهای غیرضروری هزینه نکنید و کالاهایی که به آن‌ها نیازی ندارید را به فروش برسانید.

پیدا کردن راه‌های جدید برای کسب درامد

هوش-مالی..

هیچ‌وقت فقط روی یک منبع درامد حساب نکنید، چون هیچ‌وقت با آن ثروتمند نمی‌شوید. چندین جایگاه درآمدی بسازید. هر فرد ثروتمند چند منبع درامد مختلف دارد.

طبق تحقیقات انجام‌شده، هر فرد میلیاردر دارای حداقل ۷ منبع درآمدی است.

برای اینکه منابع درآمدی خود را افزایش دهید، باید مهارت‌های جدیدی کسب کنید تا به این وسیله بتوانید درامدهای بیشتری را داشته باشید. کار روزانه خود را حفظ کنید و شغل دوم خود را راه‌اندازی کنید. زندگی افراد موفق جهان را بخوانید، از آن‌ها الهام بگیرید و فرصت‌طلب باشید.

شما می‌توانید از این نمونه‌ها به‌عنوان منابع درامد جدید  خود استفاده کنید: سود سهام، وبلاگ نویسی، یوتیوب، بازاریابی وابسته، آموزش آنلاین، فری لنسرینگ، فروش آنلاین و …

دارایی‌های سود ساز خریداری کنید

یکی از بهترین راه‌های کسب درامد از پول، خرید اموال است. افراد دارای هوش مالی بالا دارایی‌هایی را خریداری می‌کنند که سودآور باشند.

این دارایی‌ها شامل سهام، اوراق قرضه، املاک، اسکناس و … است. هرچقدر دارایی‌های شما بیشتر باشد، ثروتمندتر خواهید شد.

رابرت کیوساکی می‌گوید: افراد فقیر و دارای هوش مالی پایین، تمام درامد خود را صرف هزینه‌ها می‌کنند. از طرفی دیگر ثروتمندان به علت داشتن هوش مالی بالا، دارایی‌هایی را خریداری می‌کنند که درامد زا هستند.

اهداف مالی داشته باشید

اهداف-مالی-داشته-باشید

شما فقط با داشتن اهداف مالی است که قادر خواهید بود درامد، هزینه، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خود را رصد کنید. تعیین اهداف مالی به شما یک دید شفاف و واضح می‌دهد که دوست دارید به لحاظ مالی در زندگی خود چه جایگاهی داشته باشید.

اهداف خود را مکتوب کنید. ببینید که در پنج سال یا ده سال آینده دوست دارید در چه جایگاه مالی باشید. پس از آن، برنامه‌ای را تنظیم کنید که مسیر راه رسیدن به اهداف را برای شما شفاف‌سازی کند. یادتان باشد که در اهداف خود حتماً یک بازه‌ی زمانی را تعیین کنید.

مقاله پیشنهادی:  با قانون پارکینسون و نقش آن در مدیریت

در مورد عادات پولی خود سخت‌گیر باشید و برای درامدها، پس‌اندازها، هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود برنامه‌ریزی کنید.

هیچ زمان یادگیری را فراموش نکنید

یادگیری هیچ‌وقت پایانی ندارد. هر روز فرصت جدید یادگیری و رشد است.

در مورد پول و هوش مالی همیشه در حال تحقیق و آموزش باشید و روش‌های جدید افزایش هوش مالی و ثروت آفرینی را یاد بگیرید. روش‌های مختلف کسب درامد را بررسی کنید و با بررسی زندگی افراد موفق و ثروتمند از زندگی آن‌ها درس بگیرید.

مهارت‌هایی را یاد بگیرید که به شما امکان کسب درامد می‌دهند. چند جریان درامد جدید بسازید، روش‌های مدیریت مالی را یاد بگیرید و عادت‌های خوب پولی را تقویت کنید.

یادتان باشد که هرچقدر بیشتر یاد بگیرید، پتانسیل شما برای کسب درامد و ثروتمند شده افزایش پیدا می‌کند.

 

سخن پایانی

همه‌ی انسان‌ها برای رسیدن به آسایش و رفاه به پول نیازمند هستند. اگر شما پول داشته باشید توانایی خرید خیلی چیزها را دارید و می‌توانید یک زندگی رؤیایی برای خود بسازید. بسیاری از افراد زمان خود را صرف کسب درامد می‌کنند، بدون اینکه اصلاً بدانند هوش مالی چیست.

اگر شما منبع درامد یا شغلی داشته باشید، با پولی که کسب می‌کنید می‌توانید سه کار را انجام دهید: شما می‌توانید آن را خرج کنید، پس‌انداز کنید و یا پول خود را سرمایه‌گذاری کنید. این حق انتخاب می‌تواند میزان هوش مالی شما و مقدار ثروت شما در آینده را تعیین کنید.

قدم‌های کوچک منجر به تغییرات بزرگ می‌شود. تغییرات کوچکی در عادت پولی خود بسازید. موارد غیرضروری را خریداری نکنید. سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کنید. برای ثروتمند شدن نیاز نیست پول هنگفتی داشته باشید. سرمایه‌گذاری‌های کوچکی داشته باشید اما در این کار مداومت و استمرار داشته باشید. با جادوی سود مرکب شما ثروتمندتر خواهید شد.

این ثبات است که منجر به رشد می‌شود. اگر به عادات خود در سرمایه‌گذاری پایبند باشید، قطعاً سرمایه شما افزایش پیدا خواهد کرد. یادتان باشد که باید صبور باشید. روش‌های سریع ثروتمند شدن را فراموش کنید و بدانید که پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا می‌شود.

بر خودتان تمرکز و سرمایه‌گذاری کنید و با افزایش هوش مالی خود به رشد خود ادامه دهید. در این مقاله به هوش مالی و ۱۰ تکنیک افزایش هوش مالی اشاره کردیم.

 از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بوده‌اید از شما تشکر می‌کنیم. لطفاً نظرات و تجربیات خود را در مورد هوش مالی با آژانس دیجیتال مارکتینگ ای تی هما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *