The-story-of-the-John-Deere-brand

داستان برند جان دیر

زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

جان دیر (John Deere) یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین است و مشهور محصولات خود را در حوزه‌ی کشاورزی و جنگل‌داری تولید می‌کند.

جان دیر (John Deere) که برند شرکت Deere & Company، یک برند آمریکایی در حوزه‌ی ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین است که تاریخچه آن به دهه‌های اول قرن ۱۹ برمی‌گردد. امروزه جان دیر با انواع محصولات خود در زمینه‌های کشاورزی، ساختمان، جنگل‌داری، موتورهای دیزل و تجهیزات انتقال نیروی ماشین‌آلات سنگین در حال فعالیت است. جان دیر به دلیل محصولات پیشرفته و خلاقانه‌ای که در طول دو قرن فعالیت به بازار ارائه کرد، همواره در بین برترین شرکت‌های آمریکایی و جهانی قرار دارد.

اولین رویداد تاریخی مهم جان دیر در سال ۱۸۳۷ رخ داد که بیان گذار شرکت یعنی جان دیر، در پی تولید ابزاری برای راحت‌تر کردن کار کشاورزان بود. جان دیر که یک آهنگر بود، زیرساخت کسب‌وکاری را شکل داد که امروزه حتی پس از گذشت بیش از ۱۸۰ سال، هنوز باهدف بهبود و تسهیل کسب‌وکار صنعت گران و کشاورزان در حال فعالیت است. امروزه برند جان دیر بیشتر با به انواع تراکتور و ماشین‌های مشابه شناخته می‌شود. جان دیر تولید این ماشین‌آلات را از ابتدای قرن بیستم میلادی با خرید شرکت گاری واترلو آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، جان دیر در فهرست فورچن ۵۰۰ آمریکا، رتبه‌ی ۸۷ و در فهرست جهانی، رتبه‌ی ۳۲۹ را از آن خود کرد. این شرکت علاوه بر تولید ماشین‌آلات و تجهیزات، خدمات مالی را هم به مجموعه‌ی خود اضافه کردند. سهام جان دیر در بازار بورس و اوراق بهادار نیویورک عرضه می‌شود و طبق آخرین گزارش آماری، درآمد جان دیر ۳۶.۳۵۷ میلیارد دلار گزارش‌شده است. ساختمان مرکزی این شرکت در مولین ایلینوی قرار دارد و هنوز هم از نشان اصلی گوزن (Deere) در لوگو استفاده می‌کنند.

تاریخچه تأسیس جان دیر

جان دیر یک آهنگر از اهالی دیتور ایلینوی بود که در سال ۱۸۳۷ با اختراع یک بیل شخم‌زنی، اساس و بنیاد یک کسب‌وکار تجهیزات کشاورزی را ایجاد کرد. کشاورزان آمریکا در آن سال‌ها از کارایی و بهره‌وری پایین بیل‌های شخم‌زنی راضی نبودند. بیل‌های این کشاورزان برای خاک ساخته‌شده  بودند و توانایی شخم زدن زمین‌های چمن‌زار را نداشتند. جان دیر، یک بیل استیلی تولید کرد. او برای تأمین مواد اولیه این اختراع از یک اره‌ی شکسته استفاده کرد. ابداع این بیل، جان دیر را از یک آهنگر ساده به یک متخصص تولید تبدیل کرد. او در مهر و موم‌های بعد مقیاس تولید بیل‌های شخم‌زنی خود را ارتقا داد و در سال ۱۸۴۲ موفق شد ۱۰۰ محصول تولید کند. بعد از گذشت ۱۰ سال از شروع کار جان دیر در ساخت تجهیزات کشاورزی، زمان توسعه‌ی کسب‌وکارش فرا رسیده بود. او به مولین رفت و به همراه یک شریک، مرکز تولیدی بزرگی را در آنجا تأسیس کرد. مولین در مجاورت رودخانه‌ی میسی سیپی قرار داشت و منابع آبی و گزینه‌های حمل نقل بهتری را در اختیار جان دیر می‌گذاشت. پس از یک سال، کارخانه‌ی مولین، تولید خود را دو برابر افزایش داد.

جان دیر با شرکای خود بر سر کیفیت محصولات چالش داشا و این چالش‌ها در سال ۱۸۵۲ به اوج خود رسید. او مجبور شد تا سهم شرکای خود را بخرد تا به‌تنهایی شرکت را مدیریت کند. شرکای جان دیر معتقد بودند که هر محصولی با برند آن‌ها تولید شود، فروش خوبی خواهد داشت؛ ولی جان دیر می‌گفت اگر کیفیت محصولات شرکت پایین بیاید، قطعاً رقیب جدیدی از راه می‌رسد و آن‌ها را در بازار شکست می‌دهد.

جان دیر یک آهنگر  قهرمان

در دهه‌ی  ۱۸۵۰ میلادی، آمریکا دچار یک بحران ملی بود. شرکت جان هم از تأثیرات این بحران مستثنا نبود و به همین دلیل جان دیر مجبور به اجرای تغییراتی ساختاری در شرکت شد. جان برای فرار از ورشکستگی، ساختار مدیریت را بهینه کرد. او تمام فعالیت‌های اجرایی را به پسر ۲۱ ساله‌اش، چارلز دیر، سپرد. چارلز تا ۴۹ سال بعد مدیر شرکت جان دیر بود.

اولین ماشین شخم‌زنی متحرک جان دیر یعنی ماشین  Hawkeye Riding Cultivator در سال ۱۸۶۳ تولید شد. آن‌ها وسیله‌ی نقلیه‌ای اختراع کرده بودند که با اسب حرکت می‌کرد و زمین را شخم می‌زد.

جان دیر به یک گیره‌ی چوبی مجهز بود که اگر با زمین برخورد می‌کرد شکسته می‌شد و درنتیجه از آسیب خوردن بیل اصلی جلوگیری می‌کرد. همین مکانیسم یک قرن بعد در یکی از ماشین‌آلات خودکار جان دیر مورداستفاده قرار گرفت.

در دهه‌ی ۱۸۶۰ جان دیر سه پتنت (حق امتیاز) را به نام خود ثبت کرد. این حق امتیازها، اولین ثبت نوآوری‌های شرکت بودند. اولین پتنت، در سال ۱۸۶۴ برای طراحی و قالب‌های ریخته‌گری بیل‌های استیل ثبت گردید.

جان دیر در همان دهه و بعد از گذشت ۳۱ سال مالکیت شخصی و شراکتی، به یک شرکت رسمی تبدیل شد و Deer & Company نام‌گذاری شد. چهار سهام‌دار به‌عنوان سهام‌داران اولیه انتخاب شدند و جان و چارلز دیر، مجموعا ۶۵ درصد از سهام شرکت را تحت مالکیت داشتند.

اولین شعبه‌ی شرکت جان دیر در سال ۱۸۶۹ با همکاری چارلز و آلوا منصور در میسوری کانزاس سینی تأسیس شد. این شعبه هم‌اکنون به‌عنوان شرکت اصلی توزیع جان دیر شناخته می‌شود. بعد از گذشت ۲۰ سال از راه‌اندازی اولین شعبه، پنج شعبه‌ی دیگر در شهرهای مختلف آمریکا تأسیس شد.

در سال ۱۸۷۳ جان دیر به‌عنوان شهردار مولین انتخاب گردید. او با تأسیس کسب‌وکار سودآور در آن منطقه، به رونق اقتصادی کمک کرده بود، حالا با کمی آزادی از کارهای اجرایی شرکت خودش، به بهبود و نوسازی شهر محل زندگی خود مشغول می‌شد. لوگوی گوزن جهنده‌ی جان دیر، در سال ۱۸۷۶ در دفتر حق امتیازهای امریکا ثبت گردید. این نشان هم‌اینک قدیمی‌ترین نشان تجاری آمریکایی در میان شرکت‌های فورچن ۵۰۰ است. لوگوی جان دیر بعد از گذشت ۱.۵ قرن و با وجود تغییرات طراحی مدرن، هویت خود را حفظ کرده است.

مقاله پیشنهادی:  داستان برند مسترکارت؛ اعتبار و اعتقادی جهانی

توسعه‌ی بازار

شرکت Deere & Mansur که به‌عنوان یک زیرمجموعه از جان دیر در کانزاس سیتی راه‌اندازی شده بود، در سال ۱۸۷۷ یک شعبه در مولین تأسیس کرد تا محصولات جدیدی را به جان دیر اضافه کند. ماشین‌آلات کاشت ذرت، اولین محصول دیر و منصور بودند که کاملاً مجزا و مستقل از زیرمجموعه‌ی کانزاس سیتی داشتند.

این شرکت در سال ۱۹۱۰ به‌صورت کاملاً رسمی با جان دیر ادغام شد.

نمایشگاه جهانی  پاریس

در سال ۱۸۷۵ میلادی نمایشگاه جهانی پاریس، موقعیت خوبی برای جان دیر بود تا محصولات خلاقانه و نوآورانه خود را به مشتریان جهانی ارائه کنند. آن‌ها در این نمایشگاه، بیل شخم‌زنی Gilpin Sulky Plow را ارائه کردند که این محصول در رقابت با ۵۰ محصول مشابه، برنده شد و جایزه‌ی هزار فرانکی نمایشگاه را از آن خود کرد.

در سال ۱۸۸۱ میلادی اولین کارخانه‌ی جان دیر مجهز به نورپردازی در راک آی لند کانتی شروع به فعالیت کرد. تجهیزات کارخانه از شرکت برق شیکاگو خریداری شده بود. بنیان‌گذار جان دیر، پنج سال بعد در سن ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

در سال ۱۸۹۲ جان فرولیش، یک اختراع تاریخی در زمینه‌ی ماشین‌آلات سنگین ثبت کرد و به این وسیله تاریخ کشاورزی وارد مرحله‌ای جدید شد. جان فرولیش اولین تراکتور گازوئیلی جهان را با موفقیت اختراع کرد. او شرکت  Waterloo Gasoline Engine را برای تولید همین ماشین‌آلات تأسیس کرد. جان دیر در سال ۱۹۱۸ شرکت جان فرولیش را خرید و به حوزه‌ای سودآور از تولید ماشین‌آلات کشاورزی وارد شد.

با توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف کشاورزی، جان دیر رویکردهای متفاوتی را در بازاریابی و تبلیغات خود در پیش گرفت. جان دیر در سال ۱۸۹۵ مجله‌ای به نام The Furrow منتشر و با شعار «مجله‌ای برای کشاورزان آمریکایی» فعالیت خود را آغاز کرد. تعداد مشترکان این مجله تا سال ۱۹۱۲ به چهار میلیون نفر رسید. این مجله‌ی اختصاصی هم‌اکنون به ۱۴ زبان دنیا ترجمه و چاپ می‌شود و در ۱۱۵ کشور جهان دارای مشترک است. مجله‌ی The furrow امروزه لقب بزرگ‌ترین مجله‌ی تخصصی کشاورزی را دارد.

چارلز دیر، مدیر باسابقه‌ی شرکت جان دیر در سال ۱۹۰۷ دار فانی را وداع گفت. داماد اول، ویلیام باترورث مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت و تا ۲۱ سال بعد در این سمت باقی ماند. در زمان مدیریت ویلیام، فروش سالیانه جان دیر از ۴.۵ به ۶۱ میلیون دلار رسید و جان دیر را به شرکت پرچم‌دار حوزه‌های کشاورزی و تولید تراکتور مبدل کرد. از اقدام‌های مهم ویلیام می‌توان از راه‌اندازی مرکز  صادرات جان دیر در نیویورک سیتی نام برد. فرانک سیلوی، مدیر اول زیرمجموعه‌ی صادراتی بود که در سال ۱۹۱۱، اولین سفرهای تجاری را با هدف بررسی بازارهای جدید به آمریکای جنوبی، انگلستان، فرانسه، روسیه و اتریش انجام داد.

جان دیر در دهه‌ی دوم قرن بیستم، به بازارهای مختلفی وارد شده بود و راهکارهای جامع کشاورزی به مشتریان ارائه می‌کرد. وسایل نقلیه مزرعه، تجهیزات کاشت و برداشت و محصولات مشابه در شرکت جان دیر تولید و به بازار عرضه می‌شد. جان دیر در سال ۱۹۸۱ تراکتورهای برند  Waterloo Boy را تولید کرد. در همان سال اول فعالیت، جان دیر موفق به فروش ۵،۶۳۴ تراکتور واترلو بوی شد.

در پایان دهه‌ی دوم قرن بیستم، بازار تراکتور در آمریکا به بازاری اشباع تبدیل شد. شرکت‌های زیادی سعی می‌کردند تا حداکثر استفاده و منفعت را از صنعت پر رونق کشاورزی داشته باشند و در نتیجه کلاه‌برداری‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی در این صنعت به وفور دیده می‌شد. در این دوران، فعالان صنعت ماشین‌آلات کشاورزی، برای حفظ کیفیت محصولات خود، استانداردی تحت عنوان Nebraska Tractor Tests تدوین کردند. اولین آزمایش این استاندارد، روی یک تراکتور واترلو بوی جان دیر انجام گردید.

اولین کمباین برند جان دیر در سال ۱۹۲۷ با نام NO.2 با قدرت ۳۵ اسب بخار تولید گردید. جان دیر، این کمباین را در ابعاد ۱۲ و ۱۶ فوتی طراحی کرد. یک سال بعد، مدل کوچک‌تر این کمباین به نام No.1 ساخته شد که ابعاد ۸ یا ۱۰ یا ۱۲ فوتی داشت. یک رخداد مهم دیگر در سال ۱۹۲۸ برای جان دیر به وقوع پیوست و ویلیام باترورث به‌عنوان مدیر اتاق بازرگانی ایلات متحده منصوب گردید؛ بنابراین چارلز دیر ویمن، به‌عنوان مدیر جان دیر انتخاب شد.

بحران اقتصادی دهه ۱۹۳۰، ضربه‌های سنگینی به همه‌ی کسب‌وکارهای آمریکایی از جمله جان دیر زد. البته این شرکت با اجرای استراتژی‌های مخصوص مشتریان وفادار، علیرغم کاهش ۸۶ درصدی فروش، موفق به حفظ مشتریان قدیمی خود شد. همچنین با وجود این مشکلات اقتصادی، جان دیر به تولید محصولات جدید ادامه می‌داد. جان دیر در سال ۱۹۳۴ یک تراکتور به نام MODEL A را روانه بازار کرد. یک سال بعد، مدل مشابه و کوچک‌تر این تراکتور به نام MODEL B به بازار ارائه شد. این دو مدل تا سال ۱۹۵۲ در مجموعه محصولات جان دیر حضور داشتند. در سال ۱۹۳۵ هم اولین تراکتور کاملاً صنعتی جان دیر به نام MODEL DI تولید شد.

در سال ۱۹۳۷ میلادی، جان دیر موفق به رکوردشکنی در فروش شد. آن‌ها رکورد فروش ۱۰۰ میلیون دلار را فقط چند سال بعد از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا شکستند. سال بعد، یک طراح مشهور به نام هنری دیرفوس به استخدام جان دیر در آمد و از طریق همکاری با مهندسان شرکت، طراحی تراکتورهای مدل A و B را بهینه‌سازی کرد. فعالیت این طراح در جان دیر، باعث بهبود طراحی و مدرن شدن تراکتورها شد.

مقاله پیشنهادی:  برنامه لینکدین چگونه در 2022 جهانی شد؟!

چارلز دیر ویمن که به‌عنوان مدیرکل جان دیر در حال فعالیت بود، سابقه‌ی فعالیت در ارتش آمریکا را داشت. او در سال ۱۹۴۲ به‌عنوان سرهنگ به ارتش  فراخوانده شد و برتون پیک به‌صورت موقت در جای او نشست. جان دیر هم مثال اکثر کسب‌وکارهای بزرگ دیگر، در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم به تولید تجهیزات نظامی روی آورد. تا سال ۱۹۴۳ انواع تراکتورهای نظامی، قطعات هواپیمای جنگی و تجهیزات حمل‌ونقل نظامی توسط جان دیر تولید شد.

محصولات نوآورانه و فعالیت جهانی

مدیران جان دیر در طی ۱۰۰ سال فعالیت، به تمام نیازهای کشاورزان شناخت پیداکرده بودند و همواره در پی تولید محصولی برای رفع نیازهای آن‌ها بودند. در سال ۱۹۴۷ یکی از محصولات شاهکار شرکت یعنی تراکتور MODEL M در زیرمجموعه‌ی John Deere Dubuque  تولید شد. سپس از طریق همین پلتفرم برای ساخت تراکتوری با چرخ ممتد استفاده شد که MC نام گرفت. مهندسان جان دیر با افزودن یک تیغه به ساختار چرخ ممتد، یک بولدوزر بر اساس پلتفرم M ساختند. این محصولات، زیرساخت‌های اساسی کسب‌وکار جان دیر در صنعت جنگل‌داری را تشکیل دادند.

در سال ۱۹۵۰ یک محصول نوآورانه برای برداشت پنبه توسط جان دیر تولید شد. این محصول اولین ماشین در بازار بود که پنبه را با دقت بالایی از بوته آن جدا می‌کرد. پس از چهار سال، ماشین نوآورانه بعدی جان سون برای مزارع ذرت طراحی و تولید شد. این ماشین جدید، فرایند برداشت و دانه کردن گیاه ذرت را به‌صورت خودکار و ترکیبی انجام می‌داد. این ماشین به یک کمباین MODEL 45 تجهیز شده بود و امکان برداشت ۸۰ هزار متر مربع را در هر بار عملیات فراهم می‌کرد.

در سال ۱۹۵۷ محصول نوآورانه بعدی جان دیر طراحی و تولید شد. ۱۴T Baler نام این ماشین حدید بود که به‌ صورت خودکار بسته‌بندی علوفه را انجام می‌داد. ۱۴T Baler دست‌های کوچک مکعب مستطیلی علوفه را بسته‌بندی می‌کرد و به‌صورت خودکار به واگن جمع‌آوری انتقال می‌داد. با استفاده از این ماشین، عملیات برداشت علوفه تنها توسط یک نفر قابل انجام شد.

ماشین‌آلات صنعتی در نیمه‌ی دوم قرن بیستم، به دسته‌ای با اهمیت در میان محصولات جان دیر تبدیل شدند. مدیران شرکت، یک زیرمجموعه به نام Industrial Equipment تأسیس کردند که با شراکت دیگر فعالان صنعتی، بازار بزرگی را هدف قرار داده بود. اولین دسته از محصولات این زیرمجموعه هم به‌صورت ماشین‌های با چرخ ممتد معرفی شدند. جان دیر در محصولات صنعتی خود از طیفی متفاوت از رنگ زرد استفاده می‌کرد تا به‌وسیله آن، تمایز خود را با بقیه محصولات نشان دهد و

جان دیر برای افزایش و گسترش ابعاد بازار خود، در سال ۱۹۵۸ فعالیت‌های مالی خود را آغاز کرد. در این سال شرکت John Deere Credit با هدف پرداخت تسهیلات مالی به خریداران داخلی تجهیزات جان دیر تأسیس شد. شرکت جدید، مدیریت همه‌ی فعالیت‌های مالی فروش و توزیع را عهده‌دار شد تا گزینه‌های مالی و اعتباری شرکت، سازمان‌دهی و افزایش پیدا کند.

در سال ۱۹۶۰ نسل جدید تراکتورهای قدرتمند و حرفه‌ای جان دیر به بازار ارائه شد.  این محصولات با نام New Generation of Power معرفی شدند و تاکید بالایی بر قدرت آن‌ها انجام می‌شد. ۴ محصول اول این دسته، در نمایشگاه دالاس رونمایی شدند. این تراکتورهای جدید، به ۴ یا ۶ سیلندر تجهیز شده بودند و قدرت بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های دو سیلندری داشتند.

در سال ۱۹۶۳ زیرمجموعه‌ی محصولات مصرف‌کننده‌ی جان دیر، شروع به فعالیت کرد این زیرمجموعه بعدها به Turf تغییر نام داد. جان دیر در ابتدا محصولاتی مانند تراکتورهای کوچک باغ داری در این زیرمجموعه می‌ساخت و رفته‌رفته انواع چمن‌زن و برف روف را به محصولات اضافه کرد. سال بعد، ساختمان مرکزی جان دیر تأسیس شد که امروزه نیز این ساختمان به‌عنوان مرکز مدیریت بین المللی جان دیر فعالیت دارد. ابرو سارینن، طراحی این ساختمان را انجام داد و به این طریق جوایز بین المللی زیادی را هم کسب کرد.

در سال ۱۹۶۵ جان دیر با ساخت محصولی به نام John Deere 440 فعالیت خود را در حوزه‌ی جنگل‌داری توسعه داد. این ماشین در دسته‌ی اسکیدر جای داشت و کاربرد آن در قطع، دسته‌بندی و حمل‌ونقل درختان بود. جان دیر با اجرای بخش‌های جانبی و تجهیزات حرفه‌ای، اسکیدر قدرتمندی را به بازار ارائه کرده بود که با بهره‌گیری از تکنولوژی چهار چرخ گردان، ۴۲ اسب بخار قدرت را برای مشتریان فراهم می‌کرد. از محصولات نوآورانه‌ی دیگر جان دیر طراحی محافظ راننده‌ی تراکتور در سال ۱۹۶۶ بود که این محصول بعد به‌صورت رایگان در اختیار فعالان صنعتی و کشاورزی قرار گرفت.

محصولات غیرتخصصی و مخصوص کاربران معمولی، در دهه‌های آخر قرن بیستم جای خود را در میان محصولات جان دیر باز کرد. در سال ۱۹۷۱ اسنوموبیل جان دیر به بازار عرضه شد.  از محصولات دیگر آن دوران می‌توان به چهار مدل تراکتور  Generation II اشاره کرد که راحتی و امنیت زیادی را به کاربر ارائه می‌کرد.  در سال ۱۹۷۷ محصول بعدی شرکت به نام  John Deeree 743 Tree Harvester برای افزایش سرعت جابجایی و قطع درختان طراحی شد و فناوری آن در محصولات امروزی نیز دیده می‌شود. در سال ۱۹۷۹ ماشین برداشت پنبه‌ی جدیدی با چهار محور برداشت طراحی و تولید شد که طبق  بررسی‌های اولیه، این ماشین ۸۵ درصد باعث بهبود کارایی و بازدهی می‌شد.

در سال ۱۹۷۸ رابرت هنسون به‌عنوان مدیرکل جان دیر انتخاب شد و پس از چهار سال و بعد از بازنشستگی هیوت، او مدیرعامل جام دیر شد. هنسون در شرایط سخت اقتصادی دهه ۱۹۸۰، شرکت را زنده نگه داشت و حتی موفق به افزایش آمار فروش شد. هنسون با مدیریت خود توانست جان دیر را در سال ۱۹۸۵ به حوزه‌ی سلامت وارد کند و به‌این‌ترتیب زیرمجموعه‌ی  John Deere Health Care افتتاح شد.

مقاله پیشنهادی:  داستان برند کولگیت؛ بیش از 200 سال تولید محصولات بهداشتی

در سال ۱۹۸۷ جشن ۱۵۰ سالگی جان دیر برگزار شد؛ اما در آن سال‌ها شرکت جان دیر با بحران‌های متعهدی اقتصادی روبرو بود. جریان درآمدی از محصولات صنعت کشاورزی به‌شدت کاهش یافته بود و گزارش‌های مالی شرکت، حاکی از خسارت ۹۹ میلیون دلاری شرکت بود. یک سال بعد، قرارداد همکاری با برند ماشین‌آلات هیتاچی، جان دیر را به حوزه‌ای جدید وارد کرد.

از محصولات نوآورانه جان دیر در دهه‌ی پایانی قرن بیستم می‌توان به خط تولید محصولات Gator Utility Vehicle اشاره کرد. این محصولات شامل ماشین‌هایی با هدف حمل‌ونقل، یدک کشی در صنعت کشاورزی و جنگل‌داری بود. سری جدید تراکتورهای جان دیر در سال ۱۹۹۴ روانه بازار شد که جان دیر اعلام کرد که هدایت و انعطاف بسیار بالایی را به کاربر ارائه می‌دهد. حق امتیاز اختصاصی شاسی به‌کاررفته در این سری تراکتورها، به شرکت جان دیر تعلق داشت. شاسی این سری از محصولات دارای سیستم تعلیق حرفه‌ای و هدایت پیشرفته بود.

رابرت هنسون در سال ۱۹۹۰ بازنشسته شد و هنس بچرر به‌عنوان جایگزین او انتخاب شد. هنس بر ارزش‌های بنیادی جان دیر تمرکز بود و توسعه‌ی بین المللی را در اولویت اول جان دیر قرار داده بود.

جان دیر در واپسین سال‌های قرن بیستم و در زمان اوج‌گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تصمیم گرفت از فناوری‌های جدید بهره‌مند شود. آن‌ها با استفاده از مهندسان نرم‌افزار، اولین سیستم نظارت زمین را در تمامی کمباین‌های سری ۹۰۰۰ خود تعبیه کردند. این نوآوری به‌صورت زنده و در حین حرکت نظارت دقیقی بر رطوبت و بازدهی زمین به کشاورز ارائه می‌کرد. جان دیر در سال ۱۹۹۸ میلادی شرکت بزرگ Cameco که یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های تجهیزات برداشت نیشکر بود را خریداری کرد و همچنین همکاری خود را با شرکت هیتاچی گسترش داد تا ماشین‌های جنگل‌داری حرفه‌ای‌تر مبتنی بر حفاری بسازد. شرکت  Deere-Hitachi هم‌اینک در کانادا، برزیل و ایالات‌متحده آمریکا، مراکز تولیدی دارد.

جان دیر در سال ۲۰۰۰ با هدف توسعه‌ی بازارهای فعالیت، شرکت Timberjack را خریداری کرد. این شرکت از پیشروان تجهیزات جنگل‌داری در دنیا بود. در همان سال، کارخانه‌ی جدید تولید تراکتور جان دیر در پونا هند شروع به فعالیت کرد.

توسعه‌ی مراکز فعالیت جهانی، یکی از حوزه‌های تمرکز جان دیر در قرن ۲۱ بود. جان دیر در سال ۲۰۰۶ شرکتی را در تیانچین چین تأسیس کردند که این شرکت تولید تجهیزات حمل‌ونقل را انجام می‌داد. رشد بعدی جان دیر، خریداری شرکت Ningbo در چین بود که باعث توسعه و گسترش فعالیت‌های جان دیر در آسیا شد.

جان دیر در سال ۲۰۰۹ یک محصول جدید با کاربرد برداشته پنبه روانه‌ی بازار کرد. ماشین جدید جان دیر، پس از برداشت پنبه آن را به‌صورت استوانه‌ای بسته‌بندی می‌کرد، درنتیجه، عملیات برداشت و ارائه پنبه، با کمترین توقف و با کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شد.

ماشین‌آلات سنگین با قدرت اسب بخار بالاتر از ماشین‌های معمولی، در برابر استاندارهای آلایندگی محدودیت‌های زیادی دارند. در سال ۲۰۱۰ جان دیر موفق به دریافت استاندارد سخت‌گیرانه‌ی Interrim Tier 4 برای محصولات خود شد و به اولین شرکتی تبدیل شد که ماشین‌های خود را با استاندارد ذکر شده و قدرت ۱۷۵ اسب بخار تولید می‌کرد. و در همان سال، اولین ماشین برداشت نیشکر این شرکت با دو محور برداشت، در نمایشگاه جان دیر در آمریکای لاتین معرفی شد.

در سال ۲۰۱۳، اسمیت سوئین، بیل شخم‌زنی جان دیر را در لیست «۱۰۱ کالایی که آمریکا را ساختند»  قرارداد.

در سال  ۲۰۱۴، جان دیر عملکرد خود را در فناوری و مخصوصاً کلان داده گسترش داد و مجموعه‌ی مستقل آن‌ها تحت عنوان Intelligent Solutions Group، راهکارهای توسعه‌ای با محوریت داده را به مشتریان عرضه می‌کرد. محصولات نرم‌افزاری جان دیر جمع‌آوری، نگه‌داری، جابه‌جایی و تحلیل دیتا را برای مشتریان خود انجام می‌دهند.

از جدیدترین شرکت‌های که توسط جان دیر خریداری شده می‌توان به شرکت Wirtgen اشاره کرد. ای شرکت در زمینه‌ی ماشین آلان راه‌سازی از رهبران بازار جهانی این صنعت بود.

سیاست‌های جان دیر در مرود ایجاد محدودیت تعمیر نرم‌افزار تراکتورها، همواره مورد انتقاد کارشناسان و مشتریان بوده است. جان دیر تعمیر و شخصی‌سازی نرم‌افزارها را به تعمیرگاه‌های اختصاصی خود محدود کرده‌اند که این کار مونوپولی در صنعت ایجاد می‌کند.

سهام شرکت جان دیر هم‌اینک با نماد DE در بازار بورس و اوراق بهادار آمریکا خریدوفروش می‌شود. جان می، به‌عنوان مدیرعامل و مدیرکل جان دیر فعالیت می‌کند و وظیفه‌ی راهبری حدود ۷۴ هزار کارمند را بر عهده‌دار. قبل از او، رابرت لین و ساموئل آلن، به ترتیب مدیریت کل این شرکت را بر عهده داشتند. آخرین آمار مالی، درآمد جان دیر در سال ۲۰۱۸ برابر با ۳۷/۵ میلیارد دلار گزارش‌شده است که از این میزان، ۴/۰۵ میلیارد دلار سود برای جان دیر کسب شده است.

سخن پایانی

جان دیر (John Deere) که برند شرکت Deere & Company، یک برند آمریکایی در حوزه‌ی ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین است که تاریخچه آن به دهه‌های اول قرن ۱۹ برمی‌گردد. امروزه جان دیر با انواع محصولات خود در زمینه‌های کشاورزی، ساختمان، جنگل‌داری، موتورهای دیزل و تجهیزات انتقال نیروی ماشین‌آلات سنگین در حال فعالیت است. جان دیر به دلیل محصولات پیشرفته و خلاقانه‌ای که در طول دو قرن فعالیت به بازار ارائه کرد، همواره در بین بزرگترین شرکت‌های آمریکایی و جهانی قرار دارد. در این مقاله به بررسی و مرور سیر رشد و پیشرفت برند جان دیر پرداختیم. از اینکه تا انتهای مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ ای تی هما همراه بوده‌اید از شما تشکر می‌کنیم. لطفاً نظرات خود را در مورد مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *