تبلیغات محیطی در شیراز

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تبلیغات محیطی در شیراز

یکی دیگر از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ آی‌تی‌هما، تبلیغات محیطی در شهر شیراز است. تبلیغات نقش مهمی در معرفی شما و کسب‌وکارتان بازی می‌کند. برای این‌که بتوانید کسب‌وکار خود را در رقابت با دیگران سربلند کنید، باید به بخش مربوط به تبلیغات توجه ویژه کرده و دانش استفاده از آن را تقویت کنید. برای این منظور، روش‌های گوناگونی وجود دارد که حتماً با اکثر آن‌ها آشنا هستید. یکی از مهم‌ترین این روش‌ها، به‌کارگیری تبلیغات محیطی در سطح محل سکونت است. تبلیغات محیطی، ابزاری پرکاربرد و مؤثر برای معرفی برند و کسب‌وکار شما به مردم شهر است. رفت‌وآمدهای آن‌ها و عبورومرورشان به هر دلیلی در سطح شهر می‌تواند شمارا در معرض دید قرار دهد. به همین ‌دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم نسبت به این نوع از تبلیغات شناخت کافی داشته باشید و در استفاده از آن جدیت به خرج دهید.

تبلیغات محیطی به چه معنی است؟

شاید بهترین تقسیم‌بندی تبلیغات، دسته‌بندی آن‌ها ازنظر روش هدف‌گیری مخاطبان باشد. تبلیغات محیطی ابزاری است که مخاطبین شمارا زمانی که در سطح شهر رفت‌وآمد می‌کنند و یا مشغول کار و فعالیت هستند، مورد هدف قرار داده و آن‌ها را با ماهیت کسب‌وکار شما آشنا می‌کنند. استفاده‌ی بهینه و درست از این ابزار، تأثیر زیادی بر روی مخاطبین شما خواهد داشت. همین عبورومرور در سطح شهر، ناخودآگاه باعث دیده شدن المان‌های تبلیغاتی نصب‌شده در مسیر می‌گردد و درنتیجه برند یا محصول معرفی‌شده‌ی شما در ذهن آن‌ها ثبت می‌شود.

اهداف تبلیغات محیطی چیست؟

هدف اصلی استفاده از تبلیغات محیطی، بازاریابی و شناسایی محصولات و خدمات شما است. مشتری پیش از اینکه برای تهیه محصول موردنظر خود اقدام کند، نام محصولات و یا خدمات شمارا به ذهن سپرده است و همین موضوع اهمیت تبلیغات محیطی را نشان می‌دهد. اجرای تبلیغات محیطی به‌صورت اصولی و در زمان مناسب، مشتری را کنجکاو می‌کند که به دنبال محصولات و خدمات شما رفته و آن‌ها را خریداری کند. فراموش نکنید که تبلیغات محیطی باید در مشتری احساس نیاز ایجاد کند. در این صورت است که کسب‌وکار شما، بازار هدف را در به تصاحب خود درمیاورد.

مقاله پیشنهادی:  مشاوره کسب‌وکار در شیراز

انواع مختلف تبلیغات محیطی در شیراز

همانطورکه اشاره کردیم، تبلیغات محیطی از بخش‌ها و ابزارهای مختلفی تشکیل می‌شوند که هریک از این ابزارها کاربرد و تأثیر تبلیغاتی منحصربه‌فرد خود رادارند. اگر بخواهیم تعدادی از این ابزارها رل نام ببریم، می‌توان آن‌ها را به شرح زیر بیان کرد:
۱- بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی
۲- ایستگاه‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی
۳- استندهای تبلیغاتی
۴- تابلوی سردر فروشگاه‌ها
۵- تلویزیون‌های تبلیغاتی ثابت و سیار
۶- لایت باکس‌ها
۷- دیوارنگاری‌های دیداری و نوشتاری
۸- تبلیغات ترانزیتی

به‌عنوان‌مثال می‌توان گفت که مؤثرترین و پربازده‌ترین روش بازاریابی محیطی، استفاده از بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی است. اگر در طراحی و محل نصب آن‌ها دقت شود و این کار به‌صورت اصولی انجام پذیرد، قطعاً تأثیرگذاری زیادی بر مخاطبان خواهد داشت. مخصوص به محل نصب بیلبورد توجه ویژه داشته باشید. اگر بیلبورد در محل مناسبی قرارگرفته باشد قطعاً به‌سرعت بیشتری مشتری را جذب خود می‌کند.
همچنین تبلیغات ترانزیت نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. علاوه بر وسایل حمل‌ونقل عمومی در فرودگاه‌ها و مترو نیز دیده می‌شود درواقع ترانزیت نوعی تبلیغ محیطی است که روی بدنه وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو، تاکسی و … نصب می‌شود. هدف ترانزیت این است که افرادی که از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند تبلیغ را ببینند اگر می‌خواهید این بازار هدف را در دست بگیرید باید نوآوری و خلاقیت زیادی به خرج دهید.

تبلیغات محیطی، مزایا و معایب

پیش‌تر به مزایای این‌گونه از تبلیغات اشاره کردیم. اما اگر بگوییم مهم‌ترین مزیت تبلیغات محیطی تأثیرگذاری آن بر قدرت تصمیم‌گیری مشتری است، اشتباه نکرده‌ایم. تبلیغات محیطی در کنار این مزیت، معایبی نیز دارند، برای مثال، شما برای اخذ مجوز جهت ارائه آگهی در سطح شهر باید پیگیر بوده و اعصاب فولادی داشته باشید! بنابراین، این کار همان‌طور که می‌تواند باعث قدرت گرفتن یک برند شود، دردسرهای زیادی نیز دارد و می‌تواند باعث کاهش محبوبیت آن برند نیز گردد.
یکی دیگر از ابزارهای تبلیغات محیطی در شیراز، درج آگهی در روزنامه‌ها می‌باشد. اگرچه در دنیای امروز با پیشرفت اینترنت و افزایش سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف روبرو هستیم و کمتر کسی مطالعه خود را خارج از این فضا انجام می‌دهد، اما درج آگهی و تبلیغات در روزنامه هنوز هم مخاطب خاص خود را دارد. فراموش نکنید که عده زیادی از جامعه، امکانات آنلاین شدن را نداشته و بنابراین بیشتر به روزنامه‌ها و مجلات دسترسی دارند و از این طریق به خرید محصولات موردنظر خود می‌پردازند.

مقاله پیشنهادی:  مهم‌ترین وظایف مدیر کمپین‌های تبلیغاتی

مدیریت تبلیغات محیطی در شیراز

آژانس دیجیتال مارکتینگ آی‌تی‌هما برای فراهم کردن یک بستر قدرتمند تبلیغاتی به‌عنوان یک ابزار مؤثر در پیشرفت کسب‌وکارها، اقدام به تعبیه خدمتی در راستای مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی کرده است. تیم تبلیغاتی و بازرگانی ما با پشتوانه سال‌ها تجربه در عرصه بازاریابی و تبلیغات، می‌تواند نقش مهمی را در موفقیت کسب‌وکار شما بازی کند. دراین‌راستا، شما می‌توانید با ما تماس گرفته و از جزئیات طرح‌های مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی ما مطلع گردید. لازم به ذکر است که آژانس دیجیتال مارکتینگ آی‌تی‌هما با در اختیار داشتن طیف وسیعی از ابزارهای تبلیغات محیطی و اینترنتی، همراه با تیمی از کارشناسان خبره در امر تبلیغات، در کنار شما عزیزان هستند تا ضمن ارائه مشاوره‌های اصولی و مؤثر، تمامی نیازهای تبلیغاتی شمارا برآورده کنند. شما می‌توانید با خیالی آسوده و بدون درگیر شدن با جزئیات، از تمامی ابزارهای تبلیغاتی تیم آی‌تی‌هما بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *