How to write effective content

چگونه یک محتوای تاثیر گذار بنویسیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چگونه یک محتوای تاثیر گذار بنویسیم؟

شاید ده‌ها محتوا نوشته باشید اما هیچ سود نصیبتان نشده باشد! اما برخی فقط با نوشتن چند محتوای تأثیرگذار، دستاوردهای زیادی برای برند شخصی و کسب‌وکارشان به دست آورده‌اند؛ داستان از چه قرار است؟ چه عامل یا عواملی می‌تواند یک محتوا را ارزشمند و تأثیرگذار کند؟ اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای این سؤال هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
از شما می‌خواهیم که در نقش یک نویسنده‌ی طراح و خلاق ظاهر شوید نه یک ربات! حقیقت این است که کمیت اهمیت چندانی ندارد و فقط کیفیت محتوای شما تعیین‌کننده‌ی ارزشمندی محتوای شماست. تولید محتوای بی‌کیفیت، رضایت هیچ‌کس را جلب نخواهد کرد و نه‌تنها کسب‌وکار شما موفق نمی‌شود بلکه وقت و انرژی شما هم تلف می‌شود.
یادتان نرود که یکی از عوامل مهم در شکست کسب‌وکارها تولید محتوای بی‌کیفیت است.
به نظر ما محتوای ارزشمند محتوایی است که نه‌تنها برای کاربر سودمند باشد بلکه او را ترغیب کند که محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارد.
در ادامه به ۵ نکته‌ی مهم راهگشا برای نوشتن یک محتوای باکیفیت و ارزشمند می‌پردازیم:

۱- از حوزه خود خارج شوید!

محتوای تولیدشده‌ی شما نباید خسته‌کننده باشد. حتی اگر در یک حوزه‌ی کسل‌کننده فعال هستید الزاماً نیازی نیست که فقط در همان حوزه محتوا تولید کنید. سعی کنید خود را جای مخاطب هدف خود بگذارید و محتوایی جذاب و مفید تولید کنید.

۲- اهمیت و اولویت با مخاطبان شماست

در فکر این باشید که با محتوای خود رابطه‌ی عمیقی با مخاطبان هدف خود برقرار کنید. با آن‌ها تعامل کنید و در مورد پرسش‌های ذهنی، نیازها و مشکلات آن‌ها آگاهی پیدا کنید. همچنین بررسی کنید که مخاطبان شما کدام سایتها یا صفحات شبکه‌های اجتماعی را بیشتر دوست دارند و دقت کنید ببینید چه چیزهایی را بیشتر با بقیه به اشتراک می‌گذارند. از این طریق شما می‌توانید روی استراتژی محتوای خود بازبینی کنید و محتوایی تولید کنید که مخاطبان هدف شما آن را دوست داشته باشند.
 

۳-مخالفت کنید!

متأسفانه یا خوشبختانه در میان این اقیانوس قرمز فضای وب، خودی نشان دادن کار ساده‌ای نیست. یکی از روش‌های دیده شدن در میان طیف گسترده‌ای از محتواهای محیط وب، مخالفت کردن است. درواقع شما موضوعی که در حوزه‌ی کاری‌تان موجب آفت است را شناسایی می‌کنید و در مورد آن محتوا تولید می‌کنید، بعدازآن کاربران را به بحث و گفتگو ترغیب می‌کنید و نهایتاً با این کار افراد زیادی را با به سمت محتوای خود روانه می‌کنید و موردتوجه قرار می‌گیرید.

مقاله پیشنهادی:  هم‌افزایی یا سینرژی (Synergy) چیست؟

۴- عمل‌گراتر باشید

نوشتن محتوایی که برای افراد جالب باشد یک بحث و ساخت محتوایی که برای مخاطبین مفید باشید یک بحث دیگر است.
مفید بودن به این معناست که مخاطب شما پس از خواندن محتوای شما بتواند از آن الهام بگیرد و در کسب‌وکار یا زندگی خود از آن استفاده کند. به بیانی دیگر محتوای شما باید کاربردی باشد.
محتوایی که در عمل قابل‌اجرا باشد، بی‌تردید دارای ارزش و کیفیت بالایی است و علاوه بر سودمندی بر خواننده محتوا، او را تشویق می‌کند تا با دوستان و دایره‌ی ارتباطات خود آن را به اشتراک بگذارد؛ نهایتاً با این کار شما علاوه برافزایش بازدید محتوای خود، مخاطبان وفادار زیادی را جذب می‌کنید که به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.

۵- قصه گوی خوبی باشید

برترین محتواها، مخاطبان را حرکت می‌دهند! این حرکت باانگیزه می‌تواند شوخی کردن، متعجب کردن، الهام دادن یا سرگرمی باشد.
با قصه‌گویی خوب شما می‌توانید این انگیزه‌ها را در مخاطبان فعال کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای جلب‌توجه و نظر مخاطبان داستان‌گویی یا استوری تلینگ است. این مورد بر اثر گذر زمان برای تمام روانشناسان و جامعه شناسان اثبات‌شده است. با استراتژی قصه‌گویی شما می‌توانید ضریب نفوذ قابل‌توجه ای در مخاطبان خود ایجاد کنید. مدل‌های قصه‌گویی در حوزه‌ی خود را یاد بگیرید و راهی پیدا کنید تا به‌وسیله آن بتوانید محتوای خود را با قصه‌ای منتشر کنید که روی مخاطب شما تأثیر بالایی داشته باشد به‌طوری‌که شمارا به خاطر بسپارد.

سخن پایانی

در این مقاله به توصیف محتوای تأثیرگذار و تفاوت آن با محتوای بی‌کیفیت پرداختیم و ۵ نکته‌ی مهم در بحث نوشتن محتوای تأثیرگذار را برای شما شرح دادیم. امیدواریم توانسته باشیم دید جدیدی نسبت به محتوای تأثیرگذار به شما منقل کرده باشیم تا با بهره‌گیری از این نکات، بتوانید محتوای تأثیرگذاری تولید کنید و مخاطبان وفاداری برای خود و کسب‌وکارتان جذب کنید. لطفاً نظرات و تجربیات خود را در مورد محتوای تأثیرگذار با آژانس دیجیتال مارکتینگ آی تی هما به اشتراک بگذارید.

مقاله پیشنهادی:  کارشناس تولید محتوا کیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *