چرا به سایت نیازمندیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چرا به سایت نیازمندیم؟

هر مجموعه اعم از کسب‌‎وکار‌های دولتی و خصوصی برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان و همچنین ارائه خدمات طراحی سایت به آن‌ها، نیازمند پایگاه و بستری مناسب است. امروزه به دلیل فراگیری نقش دنیای مجازی در زندگی روزمره، این بسترها به‌عنوان وب‌سایت تعریف می‌شوند. بهترین روش برای معرفی شما و خدماتتان، یک وب‌سایت است؛ و در مراحل بالاتر خواهید دید که وب‌سایت شما می‌تواند آن‌قدر پیشرفت کند که به هویت و شناسنامه شما تبدیل شود. درواقع وب‌سایت شما همان شرکت و دفتر شما در دنیای مجازی است. لذا به همان اندازه که شکل، ظاهر و امکانات دفتر شما در جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است، سایت نیز به همان اندازه نقش ارزشمندی در جذب کاربران به سمت کسب‌وکار شما دارد. با ایجاد یک سایت مناسب و پربازده نه‌تنها اعتبار کسب‌وکار خود را افزایش می‌دهید، بلکه باقدرت به عرصه دنیای مجازی قدم می‌گذارید. این قدرت و اعتبار است که موفقیت حرفه‌ی شمارا در فضای مجازی تضمین می‌کند. در این مقاله سعی شده است تا به برخی از مهم‌ترین فواید سایت اشاره شود. امیدواریم که این نکات بتواند به‌طور کاربردی برای شما مفید واقع شود.

همیشه در دسترس باشید

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های داشتن وب‌سایت، در دسترس بودن آن است. برخلاف دفتر شما که ناچار هستید در تعطیلات و اوقات خاصی از روز آن را بسته و فعالیت خود را متوقف کنید، و‌ وب‌سایت شما همیشه و در هر زمان از روز باز است و همواره اطلاعات شرکت شما به هر شکلی که بخواهید در حال نمایش است. این ویژگی که می‌توان آن را مهم‌ترین مزیت داشتن سایت نامید خود نقطه عطف تجارت و کسب‌وکار شماست. تصور کنید که این ویژگی چقدر به شما کمک می‌کند و می‌‎توانید خدمات خود را بدون محدودیت زمانی و مکانی و بصورت ۲۴ ساعته ارائه دهید و همواره آنلاین فعالیت کنید؛ بنابراین سرعت رسیدن به پیشرفت و ترقی افزایش‌یافته و همچنین دایره فعالیت‌های شما نیز گسترده‌تر می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  طراحی وبسایت فروشگاهی در شیراز

هزینه‌های خود را کاهش دهید

از دیگر مزایای داشتن وب‌سایت می‌توان به مدیریت هزینه‌های احتمالی اشاره کرد. بسیاری از هزینه‌های مربوط به تبلیغات، مالیات و … تنها با داشتن یک صفحه مناسب در یک وب‌سایت مناسب حذف می‌شوند؛ و شما آزادانه و بدون صرف هزینه‌های هنگفت با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید. شاید مهم‌ترین بخش هزینه‌ها اجاره یک دفتر یا ملک تجاری باشد و شما با هزینه‌ای به‌مراتب پایین‌تر و با ایجاد یک وب‌سایت مناسب می‌توانید بستری دائمی برای خود ایجاد کنید. بستری که چه‌بسا بسیار قابل‌قبول‌تر از داشتن یک دفتر فیزیکی باشد. ازآنجایی‌که می‌گویند زمان طلاست. قطعاً مهم‌ترین کاهش هزینه را نیز در بحث زمانی خواهید داشت. تسریع فرآیند خریدوفروش، مشاوره و پاسخگویی به مشتریان و … از دیگر نشانه‌های کاهش هزینه در صورت داشتن وب‌سایت می‌باشد.

ارائه محصولات یا خدمات

ارائه محصولات و خدمات در فضای سایت شما بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از دیگر روش‌های ارتباطی مانند تلفن، ارسال نامه و … صورت می‌گیرد. دلیل این موضوع آن است که باوجود وب‌سایت و فضای اینترنت، دستیابی به مشتریان بسیار آسان‌تر رخ خواهد داد و درعین‌حال هزینه‌های شما را نیز به‌شدت کاهش خواهد داد. شما با تولید محتوا و سئو سایت خود میتوانید کاربران زیادی را به سمت سایت خود روانه کنید.

تبلیغات و بازاریابی را بهتر انجام دهید

هر کسب‌وکاری برای موفقیت احتیاج به تبلیغات و بازاریابی دارد. به‌واسطه‌ی ایجاد یک وب‌سایت می‌توانید مشتریان دائمی و وفادار جذب کنید و با آن‌ها ارتباط بهتری برقرار ‌نمایید. پس از مدتی خواهید دید که این کاربران بر اساس تجربه خوشایند خود، دیگران را نیز به خرید از شما دعوت خواهند کرد؛ و این کار از آنجایی حائز اهمیت است که این اتفاق در بستر اینترنت با سرعت به‌مراتب بیشتری نسبت به دنیای واقعی رخ می‌دهد. یک وب‌سایت به‌روز و حساب‌شده می‌تواند بزرگ‌ترین بازاریاب شما باشد زیرا به‌کلی زیر نظر غول‌های دنیای مجازی ازجمله گوگل فعالیت دارید و این ارگان‌ها خود با داشتن میلیون‌ها کاربر، بزرگ‌ترین بسترهای تبلیغاتی هستند. همچنین دیگر نیازی به اجاره بنر، چاپ بی‌رویه مجله، بروشور و … نیستید. با داشتن یک وب‌سایت می‌توانید همه این موارد را بصورت نامحدود و باکیفیت و سرعت بیشتری برای خود فراهم کنید و هزینه‌های خود را ‌به‌شدت کاهش دهید. برخلاف تابلوها و برنامه‌های تبلیغاتی که زمان معینی دارند، این خود شما هستید که سایت خود را کنترل می‌کنید و ایجاد تبلیغ در آن و مدت‌زمان ماندگاری آن کاملاً به اختیار شما و باب میل خودتان صورت می‌گیرد؛ بنابراین دوام بیشتری خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی:  دراپ شیپینگ چیست و چگونه از آن کسب درامد کنیم؟

ارتباط همگانی و بین‌المللی

به‌درستی قابل‌ذکر می‌باشد که دنیای امروز به کوچکی یک دهکده درآمده است و به همین دلیل آن را دهکده جهانی نامیده‌اند. به‌واسطه‌ی فضای اینترنت و شبکه و به دلیل وجود سایت است که شما می‌توانید آزادانه در خارج از مرزهای کشور به‌راحتی تجارت خود را گسترش داده و فعالیت کنید. همچنین باوجود بستری بنام وب‌سایت در فضای مجازی؛ ایجاد محیط‌های گفتگو و ارتباط با مشتری نیز بسیار آسان می‌گردد.

در پایان

با ایجاد یک سایت، شما وارد دنیای جدید از امکانات و مزایا خواهید شد. هدف از این مقاله پاسخ به این سؤال بود که اساساً ما چرا به سایت نیاز داریم؟ برای پاسخ به این سؤال، به مهم‌ترین ویژگی‌های سایت اشاره کردیم. البته بهتر است بدانید موارد دیگری نیز هستند که شما با داشتن سایت به آن‌ها دست پیدا خواهید کرد. توجه داشته باشید که بعضی دیگر از امکاناتی که سایت در اختیار شما می‌گذارد متناسب با نوع سایت شما و نیازهای شما خواهد بود. موارد دیگری ازجمله: استخدام پرسنل، اطلاع‌رسانی، ایجاد پرسش و پاسخ‌های متداول و اتوماسیون را می‌توان ازجمله مواردی مثال زد که بسته به نیازهای شما متغیر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *