it homa

تبلیغات کلیکی

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟ | معرفی ۱۱ نکته طلایی و مهم

تبلیغات در فضای مجازی بسیار مرسوم و علاوه‌‌بر نتیجه‌ای فوق‌العاده، راه درآمد خیلی خوبی برای کسب‌وکارها است؛ همان‌طور که می‌دانید، روش‌های مختلفی برای تبلیغات در فضای مجازی وجود دارد و یکی از محبوب‌ترین این روش‌ها، تبلیغات کلیکی (PPC) است.
اگر شما جزو افرادی هستید که از تبلیغات کلیکی (PPC) چیزی نمی‌دانید یا برعکس، با آن آشنایید و می‌خواهید در کسب‌وکارتان برای افزایش درآمد و جذب مشتری از آن استفاده کنید، این مقاله برایتان مفید است.
در قسمت اول به مفهوم تبلیغات کلیکی (PPC) می‌پردازیم و سپس دلایل و مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی را برایتان شرح می‌دهیم؛ در آخر از نکات تبلیغات کلیکی (PPC) در تعطیلات بررسی می‌کنیم.
فواید و بازدهی بالای تبلیغات کلیلی غیرقابل‌باور است! البته با توجه اسمش شاید فکر کنید نوعی تبلیغ است اما باید بدانید تفاوت‌های زیادی دارد؛ حتماً می‌دانید در تبلیغات، ابتدا پول زیادی می‌پردازید و بعد نتیجه کار را می‌بینید! درهرصورت (چه تبلیغات مؤثر باشد، چه نباشد) شما پول را پرداخت کرده‌اید؛ اما روش تبلیغات کلیلی، برعکس این ماجرا و روشی بسیار مطمئن برای جذب مشتری و صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات است.
اگر شما هم، از تبلیغات بیهوده و اتلاف پول، وقت و انرژی‌تان خسته شده‌اید، توصیه می‌کنم تبلیغات کلیکی را امتحان کنید؛ شما می‌توانید حتی در ایام تعطیلات مشتریان زیادی جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید.
حال بیایید مفهوم تبلیغات کلیکی (PPC) را بررسی کنیم.

تبلیغات کلیلی (PPC) چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC) مخفف کلمه «Pay Per Click» به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است. به‌طورکلی یعنی هربار که روی تبلیغ شما کلیک شود، باید هزینه آن را پرداخت کنید.
این تبلیغ مخصوص وب‌سایت و اپلیکیشن است؛ شما یک متن یا بنر تبلیغ طراحی کرده و آن را در اپلیکیشن یا وب‌سایت موردنظر می‌گذارید و بعد در ازای تعداد کلیک روی تبلیغتان در آن وب‌سایت یا اپلیکیشن، هزینه‌اش‌ را پرداخت می‌کنید.
این نوع تبلیغ یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های تبلیغات است چون هزاران نفر تبلیغ شمارا می‌بینند اما فقط زمانی که روی تبلیغ شما کلیک شود باید هزینه آن را پرداخت کنید؛ این تنها یکی از فایده‌های تبلیغات کلیکی (PPC) است. حال باید بدانید که چرا باید از تبلیغات کلیکی (PPC) استفاده کنید.

دلایل استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC)

• حدود ۹۸ درصد کاربران در موتورهای جستجو، اولین لینک را انتخاب می‌کنند.
• بیشتر از ۶۴ درصد مردم به تبلیغات صفحه اول گوگل اعتماد و برای خرید محصول یا استفاده از خدمات به آن مراجعه می‌کنند.
تبلیغات کلیکی (PPC) مزیت‌های بسیار زیادی دارد، به رشد و شهرت کسب‌وکارتان کمک می‌کند ما به‌طور خیلی مختصر به مزایای تبلیغات کلیکی (PPC) اشاره می‌کنیم‌:

معرفی مزایای تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری است. در اینجا به ۴ تا از اصلی‌ترین مزایای تبلیغات کلیکی (PPC) اشاره می‌کنیم.

۱. ارائه داده‌های مشخص و قابل ارزیابی

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف و زیادی، تمام اطلاعات مثل میزان سود، هزینه، کلیک‌ها و بازدیدها را به دست آورید؛ این مزیت به شما در شناختن نقاط ضعف و قوتتان کمک می‌کند.

مقاله پیشنهادی:  تبلیغات محیطی در شیراز

۲. سرعت‌بالا در دریافت نتیجه

قصد همه ما از تبلیغات، گرفتن نتیجه مطلوب و جذب مشتری در سریع‌ترین زمان ممکن است؛ سئو مثل مسابقه‌ای جهانی است، اما تبلیغات کلیکی (PPC) برخلاف آن بوده و نتیجه‌ای سریع دارد. به همین دلیل یکی از بهترین روش‌های تبلیغات است.

۳. دسترسی به مخاطبین هدف

در تبلیغات کلیکی (PPC) شما با استفاده از امکاناتی مثل موقعیت مکانی، زبان و کلمات کلیدی می‌توانید مخاطب هدف خود را پیدا و به آن‌ها محصولات را عرضه کنید یا خدماتتان را ارائه دهید.

۴. مقرون به‌صرفه بودن تبلیغات کلیکی (PPC)

همان‌طور که در قبل اشاره کردیم این نوع تبلیغات هزینه کمی دارد و شما درازای پول پرداختی، بازدیدکننده دریافت می‌کنید، به همین دلیل این روش بسیار مطمئنی برای تبلیغات است.
در تبلیغات دیگر (مثل تبلیغات اینستاگرام) شما باید قبل از انجام تبلیغ، هزینه موردنظر را پرداخت کنید اما در این نوع تبلیغات، این موضوع کاملاً برعکس است و شما بعد از دریافت بازدیدکننده، پول پرداخت می‌کنید.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از هر راهی به فکر کسب درآمد هستید، به شما تبریک می‌گویم. خیلی از کسب‌وکارها از تبلیغات کلیکی (PPC) استفاده نمی‌کنند؛ همین دقیقاً رمز موفقیت و پیشرفت بیشتر شما است!
برای پیشرفت در کسب‌وکار شما نیاز به رعایت چندین اصول مهم و نکات حیاتی دارید. یکی از این اصول انجام درست تبلیغات است و ما در اینجا برای انجام تبلیغات کلیکی (PPC) مطلوب، چندین نکته مهم‌ را به شما آموزش می‌دهیم. شما با استفاده از این نکات می‌توانید از تبلیغات کلیکی (PPC) مخاطبان زیادی جذب کنید.

نکات تبلیغات کلیکی (PPC) برای جذب مخاطب

در انجام تبلیغات کلیکی (PPC) باید به ۷ نکته بسیار مهم و تأثیرگذار دقت کنید؛ ما در ادامه تک‌تک نکات را به‌طور دقیق و مفصل برایتان شرح داده‌ایم و به شما قول می‌دهیم با رعایت این نکات، می‌توانید بهترین تبلیغات کلیکی (PPC) را انجام دهید.
اولین نکته در انجام هرکاری، تعیین هدف و قصدمان است که تبلیغات کلیکی (PPC) از این موضوع مستثنی نیست.

۱. تعیین اهداف برای تبلیغات کلیکی (PPC)

شما برای انجام تبلیغات کلیکی (PPC) باید هدف و برنامه مشخصی داشته باشید در غیر این صورت فقط وقت و پولتان را به هدر می‌دهید؛ حتی در بعضی موارد به ضرر کسب‌وکارتان است. برای جلوگیری از این اتفاق باید از خود چند سؤال مهم بپرسید مثل:

چگونه کاربران را به مشتری تبدیل کنم؟

موفقیت شما درگرو جذب مخاطب است! می‌دانید این یعنی چه؟ شما باید در مرحله اول مخاطبین خود را بشناسید، برای این کار، خود را جای مخاطب قرار دهید وازدید او نگاه کنید.
حتماً به این نکته توجه کنید که جذب کاربر به‌تنهایی کافی نیست! شما با استفاده از تبلیغات خوش‌رنگ و پرزرق‌وبرق فقط کاربر را جذب می‌کنید، مهم‌ترین کار، تبدیل کاربران به مشتری است!

هدف من از تبلیغ چیست؟

بعد از تعیین مخاطب هدف، قصدتان را از تبلیغات مشخص کنید؛ یعنی باید بدانید با انجام این تبلیغات چه نتیجه‌ای می‌گیرید، این‌طور با یک تیر دو نشان می‌زنید! هم کاربر را به محتوای موردنیازش می‌رسانید و هم خودتان به نتیجه دلخواهتان می‌رسید و سود می‌کنید.
مثلاً اگر محصول شما ژل لاغری است، هدف شما جذب کاربران و مشتریانی با اضافه‌وزن است! اگر هدفتان دقیقاً مشخص باشد، کار خود و مخاطبانتان راحت می‌شود و دقیقاً افرادی که به دنبال ژل لاغری هستند به تبلیغ شما واکنش نشان داده و در صورت ارائه تبلیغ اصولی، خیلی راحت او را به مشتری تبدیل می‌کنید.

مقاله پیشنهادی:  بازاریابی آنلاین چیست؟

۲. صداقت بهترین سیاست است!

شما باید تبلیغی صادقانه انجام دهید، این صداقت را در استفاده از کلمات کلیدی هم رعایت کنید؛ یعنی کلمه کلیدی مورداستفاده‌تان، با محصول، خدمات یا محتوایی که ارائه می‌دهید همخوانی داشته باشد و از اغراق زیادی استفاده نکنید.
برای شناسایی نقاط ضعف و قدرتتان و ارتباط بیشتر با مخاطبان، از دید آن‌ها نگاه کنید تا بتوانید روز‌به‌روز مشکلات و ضعف کارتان را شناسایی و برطرف کرده و مشتریان بیشتری جذب کنید.

۳. راه‌اندازی سیستم آنالیز وب‌سایت

یکی از مهم‌ترین نکات تبلیغات کلیکی (PPC) برای جذب مخاطب، راه‌‌اندازی سیستم آنالیز است؛ با این کار شما از تمام فعالیت‌هایی که در وب‌سایت کسب‌وکارتان انجام می‌شود، مطلع می‌شوید؛ درواقع یکسری ابزارهای رایگان برای تجزیه‌وتحلیل دریافت می‌کنید که اطلاعات کاملی مثل تعداد ورود کاربران به وب‌سایت، میزان زمان حضور فعالیت آن‌ها و موقعیت مکانی‌شان را در اختیارتان قرار می‌دهد که با این کار خیلی راحت می‌توانید سود و ضرر خود را محاسبه کنید.

۴. لینک دادن تبلیغات به صفحات جذاب

این مورد یکی از مهم‌ترین نکات تبلیغات کلیکی (PPC) است. برای تبدیل کاربران به مشتری، باید آن‌ها را با صفحه‌های جذاب و گیرا، رو‌به‌رو کنید. این صفحه باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب را برای خرید از شما ترغیب و متقاعد کند.
تابه‌حال چند بار بعد از کلیک روی تبلیغات و دیدن صفحات ناامید شده و خریدی انجام نداده‌اید؟ یا حتی چندبار در اینستاگرام به‌دلیل نامرتبی و جذاب نبودن صفحه، به نظرتان آن پیج نامعتبر بوده و از خرید منصرف شده‌اید؟ این صفحات هم دقیقاً مثل اینستاگرام، اگر جذاب نباشد مشتری را جذب نخواهند کرد!
چند وقت پیش یکی از دوستانم دقیقاً همین مشکل را داشت؛ یعنی باوجود تعداد کلیک و بازدیدکننده‌های زیاد، فروش چندانی نداشت. کاربران بعد از ورود به صفحه از خرید منصرف می‌شدند. بعد از مشورت با من، تصمیم به مرتب کردن و افزودن المان‌های جذاب به وب‌سایتش کرد؛ خیلی زود به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کرد و مشتری‌هایش روزبه‌روز بیشتر شدند؛ دقیقاً یکی از اصلی‌ترین نکات تبلیغات کلیکی (PPC) همین مورد است.

۵. استفاده بودجه موردنظرتان برای چند کلمه کلیدی

به‌جای اختصاص دادن کل بودجه به یک کلمه کلیدی، استفاده از چند کلمه کلیدی باعث افزایش بازخورد تبلیغاتتان می‌شود؛ برای انجام این نکته باید بودجه مدنظرتان را در مدت‌زمانی معین، بین چند کلمه کلیدی پخش و تقسیم کنید تا کاربران زیادی با تبلیغ شما به صفحات دسترسی پیدا کنند و نرخ کلیک و تعداد مشتری‌هایتان بیشتر شود.

مقاله پیشنهادی:  Robots.txtچیست و چه کاربردی دارد؟

۶. مرتبط بودن کلمات کلیدی با نوع تبلیغ

انتخاب کلمه کلیدی اهمیت بسیار زیادی دارد! احتمالاً دلیلش را بدانید؛ شما خود را جای کاربران بگذارید، برای رسیدن به محتوای موردنظرتان اولین کاری که انجام می‎‎‌دهید چیست؟
مسلماً جوابتان «سرچ کلمه کلیدی» است! دقیقاً همین‌طور است؛ پس کلمه کلیدی باید آن‌قدر اصولی انتخاب شود که مخاطب بعد از سرچ آن، مستقیماً و بلافاصله وارد صفحه شما شود. اگر کلمه کلیدی مورداستفاده‌تان ربطی به محتوای شما نداشته باشد، مخاطب به شما و محتوایتان ‌اعتماد نکرده و از صفحه‌تان خارج می‌شود.
البته انتخاب کلمات کلیدی اصول دیگری هم دارد، مثلاً می‌توانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و چون رقبای زیادی در این مورد ندارید، شانس بازدهی بیشتری دارید.
علاوه‌بر آن سعی کنید از کلمات خاص و منحصربه‌فرد استفاده کنید، چون باعث افزایش بازدید کاربران از وب‌سایتتان می‌شود.

۷. افزایش کیفیت متن تبلیغاتی

همیشه گفته‌ایم که کیفیت مهم‌تر از کمیت است؛ این مسئله حتی درزمینهٔ تبلیغات هم صدق می‌کند. مسلماً همه ما نگران جایگاه لینک تبلیغاتمان در گوگل هستیم! یکی از راه‌های کم کردن این نگرانی، بالا بردن کیفیت و هماهنگی متن تبلیغاتی با کلمات کلیدی است؛ با این‌کار، گوگل تبلیغ شمارا در جایگاه و موقعیت بهتری قرار می‌دهد و میزان بازدید و ایجاد مشتری بیشتر می‌شود.
برای ایجاد یک متن تبلیغاتی خوب می‌توانید از ویژگی‌های زیر استفاده کنید:
• از کلمه کلیدی مرتبط، حداقل یک‌بار هم که شده استفاده کنید.
• اطلاعات کامل و جامع، اما خلاصه درمورد محتوایتان بنویسید.
• اغراق زیادی خوب نیست، پیازداغ ماجرا را بیش‌ازاندازه، زیاد نکنید.
• متن تبلیغاتی باید جوری باشد که در لحظه اول، مخاطب را کنجکاو و توجه او را جلب کند؛ پس یک متن جذاب بنویسید که مخاطب از روی کنجکاوی هم که شده روی تبلیغ شما کلیک کند!

۸. نظارت دائمی و مداوم به روند تبلیغات

انتخاب کلمه کلیدی و متن تبلیغات کلیکی (PPC)، تازه شروع کار شماست! شما همیشه باید بر تبلیغاتتان را نظارت کنید؛ با این کار نقاط ضعف و اشتباهات خود را فهمیده و سعی در برطرف کردن آن می‌کنید.

سخن آخر

مهم‌ترین نکته در انجام تبلیغات کلیکی (PPC)، پرداخت هزینه، فقط و فقط برای نتایجی که برایتان دارد است؛ در تبلیغات دیگر ممکن است سرمایه‌تان هدررفته و باعث ضرر نوبت، اما در تبلیغات کلیکی (PPC) از این خبرها نیست و خیالتان از این بابت راحت است.
در این مقاله سعی کردیم دیدگاه خودمان را در رابطه با تبلیغات کلیکی (PPC) با شما در میان بگذاریم؛ همان‌طور که گفتیم تبلیغات کلیکی (PPC) از بهترین و مناسب‌ترین روش‌های تبلیغات است که روزانه همه ما با ‌آن‌ها سروکار داریم.
تابه‌حال از تبلیغات کلیکی برای رشد تجارتتان‌ استفاده کرده‌اید؟ یا تابه‌حال از طریق تبلیغات کلیکی (PPC) محصولی خریداری یا از خدماتی استفاده کرده‌اید؟ تجربیات و دانسته‌های خود را با ما در این زیر به اشتراک بگذارید و درصورت داشتن سؤال در سریع‌ترین زمان ممکن از مشاوران خبره ما پاسخ دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *