landrover-history

تاریخچه برند لندرور (Land Rover):

زمان مطالعه: ۳۱ دقیقه

تاریخچه برند لندرور (Land Rover): داستان موفقیت ماشین‌های افسانه‌ای لندرور!

landrover-history

حتماً شما هم ماشین‌های پرقدرت شاسی‌بلندی را دیده‌اید که مثل آب‌ خوردن از کوه و تپه بالا می‌روند! فرقی نمی‌کند، زمین گلی باشد یا هوا بارانی! این ماشین‌ها در همه شرایط موفق عمل می‌کنند! یکی از کمپانی‌های تولید‌کننده این خودروها، لندرور است! برای نخستین بار در انگلستان دو برادر، اولین ماشین لندرور را ساختند. از آن روز این ماشین‌ها یاور انسان‌ها و حتی گاهی ناجی جانشان شده‌اند!!!
فردی را می‌شناسم که یک خودرو رینج رور (از ماشین‌های تولیدی لندرور) داشت. شبی زمستانی در جاده‌ای خاکی، گرفتار بارانی شدید شد. در آن جاده، سربالایی‌هایی وجود داشت که در هوای بارانی، گِلی می‌شد و بالا رفتن را سخت (و برای خودروهای سواری غیرممکن!) می‌کرد، اما این فرد با خودرو رینج رور قدیمی‌اش موفق شد سربالایی جاده را طی کند و جانش را نجات دهد!
این کمپانی با بیش از ۷۰ سال قدمت‌، داستانی طولانی از شکست‌ها و موفقیت‌ها دارد. این داستان‌ها همیشه راهگشا و امیددهنده هستند. لندرور کمپین‌های تبلیغاتی و چالش‌های هیجان‌انگیزی برای معرفی محصولاتش استفاده کرده است. روش‌ها و استراتژی‌هایی موفقیت و پیشرفت این شرکت بسیار جالب و خواندنی هستند. در ادامه ابتدا به سراغ آشنایی با مؤسس لندرور برویم و سپس وارد داستان اصلی می‌شویم!

بنیان‌گذار لندرور چه کسی بود؟

لندروور-بنیانگذار

موریس ویلکز (Maurice Wilks) مؤسس و بنیان‌گذار شرکت خودروسازی لندرور (Land Rover) است. موریس در ۱۹ آگوست ۱۹۰۴ در جزیره
انگلستان (Hayling Island) به دنیا آمد. او چهار برادر و یک خواهر داشت و خودش کوچک‌ترین عضو خانواده بود.
موریس در سال ۱۹۲۲ زمانی که ۱۸ ساله شد، در شرکت خودروسازی هیلمن (Hillman) در انگلستان شروع به کارکرد. از همان دوران متوجه علاقه‌اش به خودروسازی شد. موریس در سال ۱۹۲۶ با شنیدن تعریف‌هایی از شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors) تصمیم گرفت به ایالت متحده بروند و در این شرکت کار کند. اما او نتوانست مدت زیادی دوری از خانواده را تحمل کند بنابراین دو سال بعد به انگلستان و دوباره سرکارش در شرکت هیلمن بازگشت.
در سال ۱۹۲۹ برادر بزرگ‌تر موریس، اسپنر ویلکز (Spencer Wilks) در شرکت خودروسازی رُوِر (Rover) استخدام شد. یک سال بعد، او از موریس خواست تا هیلمن را ترک کند و به‌عنوان مدیر ارشد در شرکت رور مشغول به کار شود. موریس در طی دو سال خدمتش در کمپانی رور شایستگی‌ خودش را نشان داد، بنابراین در سال ۱۹۳۲ به سِمت مدیرعامل این شرکت منصوب شد.
زمانی که موریس در هیئت‌مدیره رور بود، تمام تلاشش را برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی می‌کرد. او در زمان جنگ جهانی سال ۱۹۴۳ تمام توانش را به کار گرفت تا برای هواپیماهای فرمانده نیروی هوایی سلطنتی انگلستان فرانک ویتال (Frank Whittle) موتورهای توربین گازی بسازد.
در این موتورها، سوخت با اکسید‌کننده (معمولاً هوا) در محفظه احتراق می‌سوزد. موریس در سال ۱۹۴۳ به دلیل ایجاد مشکلاتی با فرانک ویتال، پروژه ساخت موتور را به شرکت خودروسازی رولزرویس (Rolls-Royce) می‌دهد. پس‌ازاین رویداد، او به کار روی موتورهای توربین گازی ادامه داد و در سال ۱۹۴۹ از اولین موتور توربین گازی شرکت رور رونمایی کرد.

خودرو لندرور (Land rover) تولید شد!

لندروور-جیپ

پس از اتمام جنگ جهانی، خانواده ویلکز برای انجام کارهای مزرعه‌شان از ماشین‌های ارتشی جیپ (Jeep) استفاده می‌کردند. در همان روزها موریس و اسپنسر به ملاقات خانواده‌شان در مزرعه رفتند و ناگهان فکری به ذهنشان رسید!
آن‌ها تصمیم گرفتند برای کشاورزان یک ماشین مخصوص کار در مزرعه با موتور راور و بدنه جیپ بسازند و نام آن را لندرور بگذارند! سپس به ساحل نزدیک مزرعه‌شان رفتند و موریس طرح ذهنی خود را روی شن‌های ساحل برای اسپنسر کشید و درباره آن توضیح داد.
تا تابستان ۱۹۴۷ این دو برادر نمونه اولیه ماشین خود را بر اساس شاسی جیپ ساختند و ۵۰ خودرو لندرور را به‌منظور ارزیابی وارد بازار کردند. ماشین تکمیل‌شده لندرور در سال ۱۹۴۸ در نمایشگاه ماشین آمستردام به دنیا معرفی شد. پس از رونمایی از ماشین، شور و شوقی عجیب بین مردم نمایان و به‌سرعت فرم‌های خرید آن تمام شد!
به دلیل قابلیت آف‌رود (خارج از جاده اصلی و روی زمین‌های خاکی) لندرور بسیار موردتوجه کشاورزان قرار گرفت. موریس انتظار فروش ۵۰۰۰ دستگاه لندرور را داشت اما در کمال ناباوری ۸۰۰۰ عدد از این ماشین در سال اول عرضه فروخته شد.
در آن زمان این ماشین‌ها فقط در رنگ سبز روشن تولید می‌شد. تا پایان سال ۱۹۴۸ لندرور به بیش از ۷۰ کشور دنیا صادر و در اوایل سال ۱۹۴۹ این ماشین به ایالت متحده آمریکا نیز وارد شد. در سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ تغییراتی برای بهبود عملکرد در لندرور صورت گرفت.
چراغ‌های جلو بزرگ‌تر و قوی‌تر و طلق‌هایشان محکم‌تر شدند، سیستم چرخ‌ها بهبود و همچنین حجم موتور آن نیز افزایش یافت. در مدل اولیه لندرور حجم موتور ۱.۶ لیتر بود اما در سال ۱۹۵۱ برای افزایش قدرت آن با یک موتور ۲ لیتری جایگزین شد. در این سال نسبت فروش لندرور به ماشین‌های جاده‌ای رور، ۲ به ۱ بود!
این ماشین در ابتدا برای آف‌رود طراحی‌شده بود اما به دلیل عملکرد خوبش، به‌سرعت به ماشین محبوب نیروهای پلیس، پیمانکاران ساختمان، آتش‌نشان‌ها و … تبدیل شد. بین سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ این خودرو به دلیل فضای داخلی کم در محل نشیمن عقب و فضای بار موردانتقاد عده‌ای از افراد قرار گرفت.
به‌ همین دلیل لندرور محور اصلی این ماشین را از ۸۰ اینچ به ۸۶ ارتقا داد و سری جدید محور بلند (long wheelbase) را با محوری ۱۰۷ اینچی معرفی کرد. در همین سال ماشین‌های ۷ نفره نیز به بازار عرضه شدند. به این مدل‌ها سری یک می‌گفتند. در سال ۱۹۵۷ موتورهای دیزلی این شرکت با حجم ۲ لیتر به بازار عرضه شد. این موتورها بدون جرقه الکتریکی، سوخت را شعله‌ور می‌کردند.

معرفی سری دوم لندرور!

لندروور-سری دوم لندروور

این شرکت تا سال ۱۹۵۸ شاهد یک دوره حدوداً ۱۰ ساله موفق بود. در این سال لندرور متوجه شد برای جذب مشتریان جدید باید تغییراتی در ماشینش به وجود بیاورد، بنابراین سری دوم لندرور را در نمایشگاه آمستردام با موتورهای بنزینی بزرگ‌تر معرفی کرد.
این موتورهای بنزینی ۲.۲۵ لیتری، بر موتورهای دیزلی قدیمی مبتنی بودند. در سری دوم حرکت چرخ‌های عقب و عملکرد جعبه‌دنده (گیربکس) بهبود یافت. فروش سری دوم برای شرکت لندور عالی بود؛ در اولین سال عرضه ۲۸۰۰۰ عدد و سال بعدی ۳۴۰۰۰ عدد از این خودرو فروخته شد.
در سال ۱۹۶۱ لندرور حجم موتور دیزلی ماشین‌های قدیمی خود را از ۲ لیتر به ۲.۲ لیتر ارتفاع داد تا با موتور بنزینی مطابقت داشته باشد. این شرکت به این ماشین‌ها، سری IIA گفت. در آن سال‌ها دولت انگلستان برای صاحبان ماشین‌ها مالیات‌های زیادی در نظر می‌گرفت.
لندرور که همیشه از شرایط موجود استفاده هوشمندانه می‌کرد، یک سال بعد در ۱۹۶۱ اولین ماشین ۱۲ نفره خود را معرفی کرد! با این خودرو بزرگ دیگر خانواده‌های پرجمعیت نیازی به پرداخت مالیات برای چندین ماشین نبودند، بنابراین توجه آن‌ها به این ماشین‌ها جلب شد.
در ماه آوریل سال ۱۹۶۶ تولیدات شرکت لندرور از مرز نیم میلیون محصول گذشت! این شرکت در سال ۱۹۶۷ با کمپانی تولیدکننده کامیون و ماشین‌های سنگین لیلاند (Leyland) ادغام شد. لیلاند درگذشته شرکت خودروسازی بزرگ ترایمپ (Triumph) را خریده بود، بنابراین بعد از ادغام، قدرت لندرور بیشتر از همیشه شد!
یک سال بعد در ۱۹۶۸ لندرور به شرکت موتور بریتانیا (BMC) می‌پیوندد. شرکت موتور بریتانیا در کمپانی‌های تولید‌کننده ماشین آستین (Austin Motor Company) و شرکت خودروسازی موریس (Morris Motors Limited) مقداری زیادی سهام داشت. ادغام این غول‌های خودروسازی در سال ۱۹۶۸ باعث شد لندرور در بازار ساخت خودرو بی‌رقیب شود!

معرفی خودرو محبوب همه: رینج رور (Range Rover)!

لندروور-رینج روور

معرفی خودرو محبوب همه: رینج رور (Range Rover)!از زمان معرفی اولین لندرور، این شرکت به تولید ماشینی راحت‌تر و شیک‌تر فکر می‌کرد. از اواسط دهه ۱۹۶۰ تعداد سفارش‌های نظامی لندرور کاهش و مسافرت‌های خارج از شهر افزایش‌یافته بود. در این زمان عوامل مختلف دست‌به‌دست هم دادند و اولین خودرو رینج رور (Range Rover) ساخته شد

۲۵ عدد از نمونه اولیه رینج رور با حداقل امکانات (حتی بدون صندلی عقب!) در سال ۱۹۶۹ ساخته و وقتی ایرادات نسخه آزمایشی شناسایی شد، یک سال بعد در ۱۹۷۰ این شرکت ۲۰ عدد رینج رور برای معرفی به عموم ساخت.
راه‌اندازی موفقیت‌آمیز و تقاضای عمومی فراتر از حد انتظارات بود. راحتی، قابلیت آف‌رود، یدک‌کشی و سرعت‌بالا (تقریباً ۱۰۰ مایل در ساعت) باعث شد این ماشین به‌سرعت جای خود را بین مردم باز کند. رینج رور یک وسیله نقلیه منحصربه‌فرد بود. علاوه بر توانایی‌های آف‌رود عالی، تنها وسیله نقلیه‌ای است که به‌عنوان یک اثر هنری در موزه لوور به نمایش گذاشته‌شده است.
در سال ۱۹۷۲ این کمپانی ۷۵۰ هزارمین لندرور خود را می‌سازد و در همین سال ماشین رینج رور جایزه دِوار (Dewar) را دریافت می‌کند. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز مهندسی در بریتانیا برای اتومبیل است.

معرفی لندرور سری ۳ (III)!

لندروور-سری سوم

ماشین‌های سری ۲ چندین سال به‌عنوان کامیون فروخته شدند ولی اواخر سال ۱۹۶۹ تولید آن‌ها متوقف شد. لندرور متوجه شده بود برای پیشرفت باید تغییر کند، بنابراین در سال ۱۹۷۱ سری ۳ خود را معرفی کرد. بدنه این خودرو تغییر خاصی نسبت به سری قبلی نداشت اما تعویض دنده در سری ۳ به دلیل ایجاد تغییراتی در گیربکس راحت‌تر شده بود.
در سال ۱۹۷۲ لندرور کنترل جلو (Forward Control) یک تنی، بر اساس مشخصات ارتش بریتانیا با یک موتور ۳.۵ لیتری طراحی شد. کابین این خودرو دقیقاً روی موتور آن قرار داشت، به همین دلیل به آن نام کنترل جلو را دادند. این خودرو قدرت بکسل بارهایی را تا وزن ۴۰۰۰ پوند داشت.
یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این اتومبیل که امکان حمل آن با هلیکوپتر را ممکن می‌کرد، قابلیت جداسازی بیشتر قسمت‌های این ماشین بود. با تفکیک قسمت‌های مختلف این خودرو، وزن آن کمتر و بنابراین انتقال هوایی آن در زمان جنگ راحت‌تر ‌شد.
این خودرو در سال ۱۹۷۵ رسماً در ارتش بریتانیا و استرالیا استفاده شد. اگرچه این ماشین در این کشورها موفق عمل کرد اما توجه سایر کشورها را جذب نکرد، بنابراین در سال ۱۹۷۸ تولیدات آن کاملاً متوقف شد. در سال ۱۹۷۶ تعداد یک‌میلیون لندرور فروخته شد!

لندرور تا مرز ورشکستگی پیش رفت!

لندروور-ورشکستگی

کمپانی لیلاند در این سال‌ها عملکرد خوبی در مدیریت شرکت نشان نداد و وام‌های بانکی زیادی گرفت. در سال ۱۹۷۵ این شرکت به سمت ورشکستگی رفت. دولت بریتانیا برای جلوگیری از نابودی این کمپانی، کنترل آن را به عهده گرفت و در سال ۱۹۷۹ صنعت‌گر معروف، مایکل ادواردز (Michael Edwardes) را به سِمت مدیریت لندرور و لیلاند منصوب کرد.
او شرکت محدود لندرور (Land Rover Limited) را به‌عنوان یک کمپانی مجزا ایجاد کرد، بنابراین برای اولین بار در طول تاریخ لندرور تحت مدیریت مستقل است. مایکل قول داد تا سال ۱۹۸۰ تولیدات شرکت را دو برابر کند.
در سال ۱۹۷۹ این کمپانی نسخه جدیدی از لندرور با محور ۱۰۹ اینچی و موتور هشت سیلندر بنزینی را به‌نام استیج واج (Stage One) به بازار عرضه کرد. این ماشین علاوه بر قدرت بالا، در زمین‌های شیب‌دار عملکرد خوبی داشت.

تولید رینج رور ۴ در و گیربکس اتوماتیک!

لندروور-رنج روور4

مایکل تمام تلاشش را برای احیای دوباره شرکت به کار گرفت. او متوجه استقبال زیاد مردم از رینج رور شده بود، بنابراین برای جلب‌توجه دوباره آن‌ها در سال ۱۹۷۹ مدل چهاردر این ماشین را روانه بازار کرد. مدل قبلی فقط دو در داشت و راه رسیدن به صندلی‌های عقب، از همان درها بود؛ این اقدام مایکل دوباره اسم رینج رور را بر سر زبان‌ها و سودی زیاد برای شرکت آورد!
این اقدام هوشمندانه مایکل باعث تولید ۱۰۰ هزار دستگاه رینج رور تا سال بعد شد. مایکل دوباره شُکی دیگر به طرفداران این ماشین داد و مدلی جدید از رینج رور با گیربکس اتوماتیک معرفی کرد!

معرفی گیربکس ۵ دنده‌ای!

لندروور-معرفی گیربکس 5 دنده‌ای!

حدود سال ۱۹۸۳ کمپانی لندرور تصمیم گرفت روی تولید این ماشین به‌عنوان محصول اصلی‌شان تمرکز بیشتری کند؛ بنابراین مدل لندرور ۱۱۰ را معرفی کرد. این خودرو دارای ویژگی‌هایی مثل گیربکس ۵ دنده‌ای و ترمز‌های دیسکی جلو قوی بود. بعد از معرفی این گیربکس ۵ دنده‌ای، افراد زیادی از آن استقبال کردند بنابراین در همان سال کمپانی لندرور مدلی جدید از خودرو رینج رور سال پیش را با گیربکس ۵ دنده‌ای جدیدش وارد بازار کرد.
این کمپانی همیشه همین‌طور عمل می‌کرد. برای جلب و رضایت مشتری، عکس‌العمل آن‌ها را بررسی و بر اساس نتیجه‌های رفتاری مخاطبان، عملکرد و آپدیت‌های خودروهایش را برنامه‌ریزی و ماشین‌هایی بهتر از ورژن قبلی برای مشتریان تولید می‌کرد. با افزودن گیربکس ۵ دنده‌ای تولیدات سالیانه رینج رور به ۱۲۰ هزار دستگاه رسید!
در سال ۱۹۸۵ این کمپانی برای بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک‌ ماشین‌هایش، مدل جدید ۴ دنده‌ای آن را معرفی کرد. در طول این سال‌ها شرکت لندرور موفقیت‌های زیادی به دست آورده بود و تا آن زمان ماشین‌هایش را به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا می‌فروخت!

تولید موتور توربو شارژ همه را حیرت‌زده کرد!

لندروور-موتور توربو

حدود سال ۱۹۸۶ بود که دوباره این شرکت مخاطبانش را شگفت‌زده کرد! در آن زمان به‌طور ناگهانی، ماشین محبوب همه، رینج رور با موتوری ۲.۴ لیتری توربو شارژ عرضه شد! این موتورهای جدید، وزنی سبک‌تر دارند و به بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز کمک می‌کنند. با معرفی این موتور خاص دوباره فروش شرکت افزایش یافت، این یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های جذب مشتری آن‌ها بود!
کمپانی رینج‌رور معتقد بود نباید بین تولیدات خودروهای جدید فاصله انداخت، باید مدام نسخه‌های قبلی را آپدیت و روانه بازار کرد. این اقدام دو نتیجه مهم دارد: مشتری از محصولات کمپانی دور نمی‌شود و متوجه اهمیتی که شرکت برای آن‌ها قائل است نیز می‌شود! بر اساس همین طرز فکر خلاقانه، در همان سال موتور توربو شارژ به خودروهای لندرور موجود نیز افزوده شد.
در سال ۱۹۸۷ بالاخره خودرو رینج رور وارد بازار آمریکا شد! این خودرو در بازارهای خارجی نیز مانند داخلی فروش خوبی داشت. در سال ۱۸۸۸، چهلمین سالگرد تأسیس شرکت لندرور هم‌زمان با فروش ۱.۶ میلیون خودرو در سراسر جهان جشن گرفته شد!
در همین سال این شرکت‌به‌شرکت هوافضا بریتانیا (British Aerospace (BAe)) فروخته شد (تاکنون دولت آن را اداره می‌کرد). این شرکت بزرگ‌ترین کمپانی تولید‌کننده تسلیحات و امنیت هوایی در اروپاست.

مقاله پیشنهادی:  اهمیت جایگاه شناسی بر ذهن مخاطب

معرفی لندرور دیسکاوری!

لندروور-لندروور دیسکاوری

در ماه سپتامبر سال ۱۹۸۹ این کمپانی در نمایشگاه ماشین شهر فرانکفورت از خودرو جدید خود لندرور دیسکاوری (Land Rover Discovery) رونمایی کرد. این خودرو بانام اختصاری دیسکو (Disco) نیز شناخته می‌شود.
سری اول دیسکاوری بر اساس بدنه رینج رور ولی بسیار لوکس‌تر و خانوادگی‌تر طراحی‌شده بود. این خودرو اولین نسل واقعی از ماشین‌های خانوادگی شرکت لندرور محسوب می‌شد. طراحی منحصربه‌فرد، دیسکاوری را هم برای جاده و آف‌رود و هم برای رانندگی‌های روزانه داخل شهر مناسب می‌کرد.
در اولین عرضه، این خودرو ۳ در داشت؛ دو در برای جلو و یکی صندوق‌عقب! اما یک سال بعد در ۱۹۹۰ مدل پنج‌در دیسکاوری نیز عرضه شد. خودرو دیسکاوری، این کمپانی را از بازارهای سنتی قدیمی (مثل ارتش) دور و به بخش تفریحی و خانوادگی وارد کرد. طراحی فضای داخلی جذاب بارنگ آبی تیره و موتور پرقدرت ۳.۹ لیتری توجه بسیار از مردم را به خود جلب کرد!
حتماً فکر می‌کنید این کمپانی با معرفی ماشین جذاب دیسکاوی تا چندین سال دیگر چیزی برای عرضه نداشت! اما اشتباه می‌کنید. این کمپانی که تمرکزش را روی بهبود عملکرد خودروهای قبلی گذاشته بود، در سال ۱۹۹۰ دوباره دست‌به‌کار شد!

معرفی لندرور دیفندر!

در سال ۱۹۹۰ هم‌زمان با بیستمین سالگرد رینج رور، خودرو لندرور دیفندر (Defender) معرفی شد. این کمپانی با ایجاد تغییراتی در لندرور ۱۱۰ (که سال ۱۹۸۳ با موتور توربو شارژ معرفی‌شده بود) نسلی جدید از ماشین‌های لندرور را بانام دیفندر به بازار عرضه کرد. نام این خودرو (به معنی دفاع) نشان‌دهنده استراتژی‌های کمپانی لندرور، یعنی دفاع از جان و مال افراد است.

معرفی ترمز چهار کاناله ABS برای اولین بار!

هم‌زمان با معرفی دیفندر، این شرکت نسلی جدید از سیستم‌های ترمز چهارچرخ و چهار کاناله به‌‌نام اِی بی اِس (ABS) را به بازار معرفی کرد. این فن‌آوری اولین سیستم بهینه‌شده ترمز برای عملکرد بهتر ماشین‌ها در آف‌رود و جاده و باعث تغییر در دنیای خودرو شد. در آن سال با معرفی دیفندر و ترمز اِی بی اِس، فروش این شرکت با رشدی قابل‌توجه روبه‌رو و آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار رینج رور در دنیا شد.

افتتاح مجموعه «تجربه لندرور»!

از لندرور در سال‌ ۱۹۹۰ به‌عنوان تولید‌کننده پیشرو وسایل نقلیه آف‌رود در جهان یاد می‌شد. این شرکت در همان سال در شهر سولیهال (Solihull) انگلستان، مجموعه تجربه لندرور (Land Rover Experience) را افتتاح کرد.
کمپانی لندرور در این مجموعه خدمات زیادی به مردم ارائه می‌دهد. افراد می‌توانند رانندگی در آف‌رود با ماشین‌های لندرور را با پرداخت هزینه‌ای مناسب تجربه کنند. این شرکت پکیج‌های مختلفی بر اساس ساعت و مکان به افراد ارائه می‌دهد. در تمام طول سفر مربیان مجرب آف‌رود، شرکت‌کنندگان را همراهی و به آن‌ها نکات مهم در سفرهای خارج از جاده را گوشزد می‌کنند.
در این مجموعه، افراد علاوه بر کسب تجربه رانندگی با لندرور در آف‌رود، می‌توانند از خط تولید ماشین‌های این شرکت نیز بازدید کنند. راه‌اندازی ‌چنین مجموعه بزرگی سود زیادی برای لندرور داشت. بعضی از مالکین لندرور‌ها، رانندگی در آف‌رود را بلد نبودند، گاهی نیز افراد می‌خواستند قبل از خرید ماشین، رانندگی با آن را تجربه کنند. بسیاری از مردم بدون داشتن دلیلی خاص و فقط برای سرگرمی و تفریح به آنجا می‌رفتند.
بعد از افتتاح این مجموعه جذاب، فروش و سود جانبی شرکت لندرور افزایش قابل توجهی یافت. گاهی فقط تولید یک محصول به‌تنهایی کافی نیست. باید مزیت‌های استفاده از آن را به‌صورت واقعی به مشتری نشان داد. کمپانی لندرور با درک این موضوع، به‌صورت واقعی مزیت و تجربه استفاده از ماشین‌هایش را به همه مردم نشان داد و آن‌ها را به خرید محصولاتش ترغیب کرد.

معرفی سیستم‌ تعلق بادی!

لندروور-سیستم تعلق بادی

در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار در خودروهای شاسی بلند آف‌رود، سیستم تعلیق بادی (Air Suspension) معرفی و جایگزین سیستم‌های تعلیق فنری فولادی در ماشین‌های سنگین شد. در این سیستم‌ها لوله‌هایی متصل به مخزن ذخیره هوا، جریان هوا را در کل سیستم تعلیق هدایت می‌کنند.
ایجاد تجربه رانندگی راحت‌تر به دلیل کاهش صدا و لرزش در جاده باعث شد همه از این سیستم برای تولیدات جدید لندرور استقبال کنند. این سیستم بر اساس وزن خودرو (ماشین خالی یا با مسافر و بار) ارتفاع ماشین را تنظیم می‌کند.

معرفی کیسه هوا (اِیر بگ) برای راننده و سرنشین در دیسکاوری!

زمانی کوتاه پس از عرضه سیستم‌های تعلیق بادی، در سال ۱۹۹۴ تکنولوژی کیسه هوا (ایربگ یا Air Bag) برای راننده و سرنشینان در لندرور دیسکاوری معرفی شد. بعد از معرفی ایربگ، مشتریان که متوجه اهمیت جانشان برای این کمپانی شده بودند، از ماشین‌های دارای کیسه هوا لندرور استقبال زیادی کردند.
لندرور در تبلیغات خود مدام از مزایای کیسه هوا برای مخاطبانش می‌گفت: «این فن‌آوری حافظ زندگی شماست، بدون کیسه هوا برای جلوگیری از نیرو‌های وارده به بدن در اثر ضربه، امکان ایجاد مشکلات زیادی برای سلامت جسمی شما وجود دارد.» افزودن ایربگ به ماشین‌های لندرور، دوباره بازار خریدوفروش آن‌ها را در آمریکای جنوبی داغ کرد!

کمپانی آلمانی بی اِم دبلیو (BMW) لندرور را خرید!

در ۳۱ ژانویه سال ۱۹۹۴ بی ‌اِم‌ دبلیو (BMW) شرکت خودروسازی بزرگ آلمانی، کمپانی لندرور را خرید. مدت کوتاهی پس از مالکیت بی اِم دبلیو، این شرکت مدلی جدید از رینج رور را با شاسی جدیدتر و بلندتر و با سیستم تعلیق بادی و ایربگ به بازار عرضه کرد.
تا سال ۱۹۹۴ مدل‌های کلاسیک رینج رور تولید می‌شدند اما باعرضه این سری جدید، فروش آن‌ها به‌شدت کاهش یافت. در سال ۱۹۹۵ تولید سالیانه رینج رور به ۱۰۰ هزار عدد در انگلستان رسید. دو سال بعد در ۱۹۹۶ کمپانی لندرور که متوجه کاهش علاقه مردم به مدل‌های کلاسیک رینج رور شده بود، تولید آن‌ها را متوقف کرد.
چند سالی بود که لندرور در حال رقابت با رقیبانش هوندا و تویوتا (شرکت‌های ژاپنی تولیدکننده‌ خودرو) بود. هوندا باعرضه مدل‌ سی آر وی (CRV) و تویوتا با خودرو رافور (RAV4) بازار رقابتی سختی برای لندرور ایجاد کردند. اما این شرکت هیچ‌گاه شکست نخورد. او برای پیشی گرفتن از رقبایش دوباره خودرویی قدرتمندتر از گذشته ساخت!

معرفی خودرو فری‌لندر (Freelander)!

لندروور-فیریلندر

مردم در سپتامبر سال ۱۹۹۷ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت شاهد عرضه مدل جدید خودرو‌های لندرور، فری‌لندر (Freelander) بودند. این ماشین دارای موتور چهار سیلندر بنزینی یا دیزلی بود و در دو مدل (سه در و پنج در) به بازار عرضه شد.
این خودرو دارای (HDC) بود، نوآوری که برای اولین بار روی این ماشین به مردم معرفی شد. با فعال شدن این سیستم هنگام پایین آمدن از زمینهای ناهموار در آف‌رود، راننده دیگر نیاز به ترمز گرفتن ندارد. سیستم کنترل فرود بر تپه با همکاری سیستم ترمز چهارچرخ به‌طور خودکار سرعت‌پایین آمدن خودرو از تپه‌ها را کنترل می‌کند.
ویژگی دیگری از این خودرو که باعث درخشش آن بین رقیبانش (خودروهای شرکت‌های تویوتا و هوندا) شد، امکان باز شدن همه درها در هر شرایطی بود. گاهی درهای خودروهای آف‌رود بعد از تصادف، بی‌دلیل قفل می‌شوند و جان سرنشینان را به خطر می‌اندازند. اما شرکت لندرور با ساخت درهایی خاص به صاحبان این خودروها اطمینان داد که درها در هر شرایطی باز می‌شوند.

تولید سری دوم خودرو دیسکاوری!

در سال ۱۹۹۸ هم‌زمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس لندرور، نسل دوم از خودروهای پرطرفدار دیسکاوری (Discovery Series II) معرفی شد. این سری جدید طولی بیشتر از مدل‌های قبلی دارد و ۷ صندلی (دو عدد جلو، سه عدد عقب، دو عدد در قسمت بار) را در خود جا می‌دهد.
لندرور در زمان عرضه این محصول، از سیستم جدید خود اِی سی ای ACE (hydraulic anti-roll system) رونمایی کرد. این سیستم باعث تعادل بیشتر ماشین در پیچ‌های زیاد با کاهش میزان چرخش بدنه خودرو می‌شود.

کمپانی فورد، شرکت لندرور را خرید!

لندروور-فورد

در سال ۲۰۰۰ کمپانی خودروسازی آمریکایی، فورد (Ford Motor Company) شرکت لندرور را از بی اِم دبلیو خرید. بر اساس آمارهای اعلام‌شده تا سال ۲۰۰۱ سه میلیون لندرور در دنیا تولیدشده بود. در همین سال شرکت فورد حدود ۱ میلیارد پوند برای ساخت مدل جدید رینج رور هزینه و این مدل را به پرهزینه‌ترین رینج رور ساخته‌شده تا آن سال تبدیل کرد.
مدل جدید رینج رور با سری‌های قبلی بسیار متفاوت بود. ماشین اندازه‌ای بزرگ‌تر و تمام سیستم‌های معرفی‌شده لندرور (مثل سیستم‌های ترمز چهارچرخ، کنترل فرود بر تپه و اِی سی ای) را داشت. این خودرو‌ها با دو موتور مختلف (یکی ۳.۰ لیتری شش سیلندر توربو دیزل و دیگری ۴.۴ لیتری هشت سیلندر بنزینی) به بازار عرضه شدند.
در سال ۲۰۰۲ این کمپانی فیس لیفت جدید خودرو دیسکاوری را عرضه ‌کرد. فیس لیفت در صنعت خودروسازی به معنای بازنگری طرح کلی ماشین‌ها برای زیباسازی بیشتر ظاهر آن‌هاست. این کمپانی به‌منظور شبیه‌سازی ظاهر کلی دیسکاوری به سایر مدل‌های لندرور، بیشتر تغییرات را در قسمت جلویی ماشین پیاده ساخت. در همین سال تولید مدل جدید رینج رور از مرز ۵۰۰ هزار عدد گذشت!
یک سال بعد در ۲۰۰۳ این کمپانی فیس لیفتی جدید برای خودرو فری‌لندر نیز ارائه کرد. ارائه این فیس لیفت‌ها، علاوه برافزایش فروش شرکت، سودی جانبی نیز برای آن‌ها به وجود آورد! در صورت علاقه‌مندی صاحبان مدل‌های قبلی به‌ظاهر سری‌های جدید، لازم نبود هزینه کل ماشین را پرداخت کنند و آن را بخرند! آن‌ها می‌توانستند ظاهر ماشین‌های خودشان را با گذراندن موارد قانونی، با هزینه کمتر فیس لیفت کنند!

برگزاری چالش جی۴ لندرور!

یکی از بهترین راه‌های بازاریابی و جذب مشتری، برگزاری چالش‌ها و رقابت‌های جهانی از طرف کمپانی‌هاست. این چالش‌ها با جذب توجه گروه زیادی از افراد علاقه‌مند به آن حوزه، مشتریان زیادی برای کمپانی‌ها می‌آورند. در سال ۲۰۰۳ لندرور با دانستن این موضوع یک چالش ماجراجویی جهانی آف‌رود به نام چالش لندروور جی۴ (G4) ایجاد کرد.
کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت، تعدادی داوطلب را به رویداد بین‌المللی انتخاب شرکت‌کنندگان اصلی در بریتانیا می‌فرستادند. هر مرحله از این رقابت شامل فعالیت‌های ورزشی مثل دوچرخه‌سواری در کوهستان، کایاک‌سواری (نوعی قایق‌سواری)، صخره‌نوردی، شنا، دو، طناب زنی و همچنین رانندگی آف‌رود بود!
در سال ۲۰۰۳ اولین چالش لندرور جی۴ با ۱۶ کشور شرکت‌کننده برگزار و خلبان هواپیمای جنگی بلژیکی، رودی تولن (Rudi Thoelen) برنده شد. جایزه این مسابقات یک رینج رور سری جدید بود اما در آن سال رودی تولن درخواست دریافت دو عدد دیفندر به‌جای یک رینج رور را داشت و کمپانی لندرور این درخواست او را قبول کرد.
تاریخ ثابت کرده چالش‌ها (چه بزرگ و چه کوچک فرقی ندارد!) تا چه اندازه در جذب مخاطبان و افزایش فروش مؤثر هستند! در همین سال بعد از برگزاری این دوره از رقابت‌ها، نام لندرور بر سر زبان همه بود!
شبکه بریتانیایی بی بی سی (BBC) در برنامه تلویزیونی تاپ گی‌یِر (Top Gear به معنای تخته‌گاز) لندرور را به‌عنوان برترین خودرو تمام در دوران‌ها معرفی کرد! این برنامه پرطرفدار روی بررسی و نقد وسیله‌های نقلیه تمرکز داشت. بعد از پخش این شو تلویزیونی قیمت کلی سهام لندرور افزایش یافت.

معرفی نسل سوم دیسکاوری!

لندروور-نسل سوم دیسکاوری

در سال ۲۰۰۴ سری سوم دیسکاوری به بازار عرضه شد. در این مدل مضامین اصلی سری‌های کلاسیک با ویژگی‌های مدل‌های جدید قرن بیست و یکم ترکیب‌شده است. بدنه این مدل کاملاً یکپارچه و گیربکس آن ۶ دنده است.
این خودرو با موتورهای ۴.۴ لیتری هشت سیلندر بنزینی، ۲.۷ لیتری شش سیلندر دیزلی و ۴.۰ لیتری شش سیلندر بنزینی معرفی شد. دیسکاوری ۳ بانام لندرور اِل آر ۳ (LR3) در بازار آمریکای شمالی فروخته می‌شود.

رونمایی از فناوری تِرین ریسپانس (Terrain Response)!

معرفی محصول به‌تنهایی باعث جذب مشتری نمی‌شود؛ باید کاری نوآورانه کرد! لندرور هم‌زمان باعرضه این خودرو از فناوری جدیدترین ریسپانس (Terrain Response) نیز رونمایی کرد. با کمک این سیستم راننده قادر به انتخاب شرایط زمین از بین ۶ مدل موجود است. بعد از انتخاب، ماشین به‌صورت خودکار خود را با شرایط زمین وفق می‌دهد. این شش مدل شامل موارد زیر هستند:
مدل خودکار (AUTO): برای رانندگی در شرایط عادی است اما انتشار گازهای گلخانه‌ای را به حداقل می‌رسد.
مدل راک کرال (ROCK CRAWL): این مدل مخصوص زمین‌های صخره‌ای است.
مدل جِنرال دِرایوینگ (GENERAL DRIVING): مخصوص زمین‌های گل‌آلود و شیاردار است.
مدل گِرس،گِراول، اِسنو (GRASS GRAVEL SNOW): مخصوص زمین‌های سفت با سطح لغزنده مثل برف، سنگ‌ریزه و چمن است.
مدل سَند (SAND): مخصوص زمین‌های شنی و ماسه‌ای مثل ساحل و بیابان است.
مدل ماد و راتس (MUD AND RUTS): مخصوص زمین‌های دارای گل‌ولای است.
با معرفی این فن‌آوری دیگر هیچ جای تردیدی در افراد برای خرید این ماشین‌ها باقی نمی‌ماند. این حجم از سیستم‌ها و نوآوری‌های جذاب، رانندگی با لندرور را راحت و لذت‌بخش می‌کرد.
لندرور می‌دانست فقط ظاهر محصولاتش نمی‌تواند باعث افزایش فروش شود، بنابراین او در تمام سال‌های فعالیتش روی تولید سیستم‌های جدید برای افزایش رضایت مشتری و پیشی گرفتن از رقبایش متمرکز بود!

مقاله پیشنهادی:  14 راهکار طلایی برای افزایش انگیزه

عرضه رینج رور اسپرت!

در سال ۲۰۰۵ اولین مدل رینج رور اسپرت به بازار عرضه شد. این مدل در بسیاری جهات مشابه دیسکاوری ۳ بود فقط در سیستم تعلیقش تفاوت‌هایی وجود و یک موتور ۴.۲ لیتری هشت سیلندر بنزینی داشت.

حمایت از بنیاد حفاظت از محیط‌زیست بورن فری!

لندروور-حفاظت از محیط زیست

در همان سال ۵۰۰ هزارمین خودرو فری‌لندر از کارخانه لندرور خارج شد! شرکت روی این خودرو علامت پنجه حیوانات را چاپ کرد و به‌عنوان هدیه به موسسه خیره بورن فری (Born Free Foundation) همه کرد. بنیاد بورن فری، یک موسسه خیریه بین‌المللی محافظت از محیط‌زیست باهدف مبارزه با اسارت حیوانات است.
آشنایی لندرور و بورن فری به سال ۱۹۶۶ برمی‌گردد. در آن زمان بنیاد بورن فری مستندی برای حفاظت از محیط‌زیست ساخت و از خودروهای لندرور در آن استفاده کرد. شرکت لندرور دراین‌باره گفت: «ما متعهد می‌شویم با تأمین وسایل نقلیه و همچنین پشتیبانی پروژه‌های حفاظت از حیات‌وحش در سال‌های آینده به ارائه کمک‌های مادی به بنیاد بورن فری ادامه دهیم.»
این کار لندرور منعکس‌کننده رویکرد یکپارچه این شرکت برای ایجاد پایداری طبیعت جهانی است. در ادامه همکاری، لندرور خودروهایش را در کنیا، اتیوپی، هند و آفریقای جنوبی برای رفتن به جنگل‌ها و مناطق آف‌رودی در اختیار بورن فری گذاشت.
رئیس بنیاد بورن فری می‌گوید: «ما در خط مقدم حفاظت از حیوانات وحشی قرار داریم و برای این کار به خودروهای آف‌رودی لندرور متکی هستیم! این خودروها نه‌تنها ما را به مکان‌های خطرناک می‌برند بلکه ایمن و قابل‌اعتماد نیز هستند.»
همان‌طور که دیدید، علاوه بر برگزاری چالش‌ها و ارائه نوآوری‌های جدید، اقداماتی مثل پشتیبانی از گروه‌های مدافع حقوق حیوانات نیز برای شرکت‌ها در جذب مخاطب بسیار کارآمد است.

معرفی لندرور هیبریدی!

در سال ۲۰۰۶ لندرور باعرضه محصولی منحصربه‌فرد در نمایشگاه خودرو ژنو همه را انگشت‌به‌دهان گذاشت! این شرکت از اولین خودرو هیبریدی (Hybrid) خود رونمایی کرد. خودروهای هیبریدی با موتورهای سوختی وابسته به برق‌کار می‌کنند.
خودرو شاسی بلند هیبریدی دیزلی-الکتریکی لندرور دارای جدیدترین فناوری برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت بود. شرکت بعد از معرفی اولیه این خودروها فروش خوبی را تجربه کرد. لندرور می‌دانست در آینده بالاخره استفاده از سوخت‌های فسیلی برای خودرو منسوخ می‌شود، بنابراین با استفاده از خلاقیت خود آنچه مردم می‌خواستد را ساخت: یک خودرو برقی!
چه چیزی بهتر از ماشین‌هایی که با برق‌کار می‌کنند و به‌طور قابل توجهی مصرف سوخت را کاهش می‌دهند؟! بسیاری از افراد در آن زمان به آینده‌ای روشن در صنعت خودروسازی با کمک فن‌آوری هیبریدی امیدوار بودند. مهم نیست محصول شما چیست، همیشه با در نظر گرفتن آنچه آیندگان از شما انتظار دارند، پیش بروید.

معرفی سری دوم فری‌لندر!

در همان سال سری دوم خودرو فری‌لندر معرفی شد، ظاهر کلی آن شباهت زیادی به مدل‌های قبلی داشت اما کمی لوکس‌تر بود! این خودرو از موتورهای بنزینی شش سیلندر و چهار سیلندر دیزلی استفاده می‌کرد و در دو مدل گیربکس اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شد. فری‌لندر سری ۲ آخرین فن‌آوری‌های این شرکت را مثل‌ترین ریسپانس نیز داشت.
عرضه هم‌زمان دو ماشین لوکس در یک سال سود کلی این شرکت را ۲ برابر افزایش داد. لندرور بازهم با روش همیشگی‌اش بازاریابی کرد: نشان دادن قدرت! این اقدامات علاوه بر تأثیر زیاد روی سودآوری کلی شرکت، قدرت لندرور را به‌خوبی به همه دنیا نشان داد. مگر عرضه دو خودرو لوکس در یک سال کار آسانی است؟!

سال ۲۰۰۷ برای لندرور چگونه بود؟!

لندروور-فیس لیفتی

۲۰۰۷ سالی شلوغ برای لندروور بود! در ابتدا این شرکت فیس لیفتی جدید برای خودرو دیفندر عرضه کرد. این مدل جدید علاوه بر بهبود کلی ظاهری، موتوری دیزلی جدید ۲.۴ لیتری و گیربکسی شش دنده داشت. جذابیت طراحی داخلی این خودرو در سال ۲۰۰۷ آن را به نماد برند لندرور تبدیل کرد.
در همین سال این شرکت رکورد تولید ۴ میلیون لندرور را می‌شکند! به همین مناسبت آن‌ها یک عدد خودرو دیسکاوری ۳ به بنیاد بورن فری اهدا می‌کنند. هم‌زمان با این کار، لندرور از نمونه اولیه خودرو هیبریدی جدید خود، اِل آر ایکس (LRX) رونمایی می‌کند.
لندرور با انجام این دو کار (اهدای خودرو به بورن فری و ساخت مدل هیبریدی جدید) به‌طور هم‌زمان نگرانی خودش را نسبت به آینده محیط‌زیست نشان داد.

کمپانی تاتا موتورز، لندرور را می‌خرد!

لندروور-تاتا موتورز

در سال ۲۰۰۸ کمپانی فورد، شرکت ماشین‌سازی بریتانیایی جگوار (Jaguar) و لندرور را به‌طور هم‌زمان به کمپانی خودروسازی هندی تاتا موتورز (Tata Motors) به قیمت ۳.۲ میلیارد دلار می‌فروشد. تاتا موتورز متعهد می‌شود از تمام فن‌آوری‌ها و سرمایه خود برای پیشرفت این دو شرکت بهره گیرد. از آن سال به بعد به شرکت لندرور، جگوار لندرور می‌گویند.
در این سال هم‌زمان با جشن شصتمین سالگرد تأسیس لندرور، تاتا موتورز یک نسخه محدود (۱۸۰۰ عدد در کل دنیا) از دیفندر را تولید و نام آن را اِس وی اِکس (SVX) می‌گذارد. این محصول بارنگ مشکی و جزئیات نقره‌ای تولید شد. آیا می‌توانید میزان درخواست خرید برای این خودرو را تصور کنید؟!
لندرور در مصاحبه‌اش گفت: «اِس وی اِکس خودرویی است که باید قبل از مرگ آن را برانید!!!» این یکی دیگر از روش‌های مؤثر بازاریابی است. اگر لندرور این ماشین جذاب را هرروز (مانند سایر مدل‌ها) تولید می‌کرد هیچ‌گاه با این حجم از درخواست روبه‌رو نمی‌شد. اگر قصد فروش و ارائه خدماتی خاص دارید، آن‌ها را در مدت‌زمان و تعدادی محدود عرضه کنید!
در سال ۲۰۰۹ این شرکت بیستمین سالگرد تولید دیسکاوری را جشن گرفت و یک سال بعد در ۲۰۱۰ دوباره سری جدیدی از دیسکاوری را عرضه کرد.

عرضه نسل چهارم دیسکاوری!

لندروور-نسل چهارم دیسکاوری

سری چهارم خودرو دیسکاوری در ۲۰۱۰ عرضه شد. بیشتر تغییرات این مدل با سری‌های قبلی در مسائل مکانیکی آن است. بهبود وضعیت موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و ترمز‌ها باعث شد سری ۴ سریع جای مدل‌های کلاسیک قدیمی را بگیرد.
موتور این ماشین باقدرت ۲۴۱ اسب بخار (۱۸۰ کیلووات) نیروی بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی داشت ولی درعین‌حال ۱۰ درصد کمتر از آن‌ها گاز سی‌او۲ (CO2) تولید می‌کرد.

معرفی رینج رور ایووک (Evoque)!

در سال ۲۰۱۰ این شرکت از سری جدید رینج رور خود به‌نام ایووک (Evoque) در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در آمریکای شمالی رونمایی و یک سال بعد در ۲۰۱۱ وارد بازار کرد. این خودرو با سوخت‌های زیست‌محیطی سازگار بود و تمامی فن‌آوری‌های شرکت لندرور را داشت. طراحی جذاب خودرو ایووک باعث استقبال مردم از آن شد.

معرفی نسل چهارم رینج روور!

دو سال بعد در ۲۰۱۲ چهارمین نسل از خودرو رینج روور در نمایشگاه جهانی خودرو در پاریس نمایش داده شد. این خودرو اولین ماشین شاسی‌بلندی است که به‌جای بدنه فولادی (مثل نسل سوم) از بدنه یکپارچه تمام آلومینیومی استفاده می‌کند. به همین دلیل وزن نسل چهارم ۴۲۰ کیلوگرم کمتر از پیشینیانش است.
ازآنجایی‌که خودروهایی با وزن کمتر عملکرد بهتری در مناطق آف‌رود دارند، کاهش وزن یکی از نکات قوت این ماشین شد. این مزیت توجه افرادی را که به دلیل وزن زیاد رینج رور به دنبال استفاده از سایر مدل‌ها بودند جلب کرد.

معرفی نسل دوم از رینج رور اسپرت!

لندروور-رنج روور اسپرت

اولین سری از این ماشین‎‌های جذاب که در سال ۲۰۰۵ به عرضه‌شده بود با استقبال گروهی زیادی از خودرو دوستان روبه‌رو شد. بنابراین شرکت لندرور تصمیم به معرفی دومین سری از این خودرو محبوب را گرفت.
در ۲۷ مارس ۲۰۱۳ نسل دوم رینج رور اسپرت در نمایشگاه ماشین نیویورک به نمایش گذاشته شد. این خودرو نیز برخلاف سری‌های گذشته، بدنه‌ای آلومینیومی دارد و ۱۸۱ کیلوگرم سبک‌تر است. طراحی ظاهری این خودرو ترکیبی از نسل چهارم رینج رور و ایووک است.
طراحی جذاب و وزن کمتر این مدل باعث فروش سریع تمامی خودروهای تولیدی در مدت‌زمانی کم بعد از معرفی اولیه شد. انتهای سال ۲۰۱۳ لندرور سرجمع تعداد ۳۷۴۶۳۶ عدد خودرو فروخته بود! این شرکت همیشه از نکاتی که فروش خودروهای قبلی در اختیار او قرار می‌دادند برای افزایش میزان فروش محصولات بعدی‌اش استفاده می‌کرد.
یک سال بعد در ۲۰۱۴ لندرور با ایجاد تغییراتی جزئی در رینج رور اسپرت نسل دو، مدل اِس وی آر (SVR) این خودرو را روانه بازار کرد. اصطلاح اِس وی آر برای ماشین‌هایی به کار می‌رود که کارایی بالاتری نسبت به مدل اصلی‌شان دارند. این مدل در آن زمان سریع‌ترین، چابک‌ترین و قدرتمندترین رینج رور موجود بود!

معرفی اولین دیسکاوری اسپرت اِس یو وی (SUV)!

ابتدا این شرکت در سال ۲۰۱۴ از یک نمونه نمایشی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک رونمایی و این مدل را به‌عنوان طراحی اولیه دیسکاوری اسپرت اِس یو وی (SUV) معرفی کرد. چندین ماه بعد این مدل رسماً به بازار عرضه شد. مدل‌های اِس یو وی (sport utility vehicle)، ماشین‌های کاربردی اسپرت این شرکت محسوب می‌شوند. این مدل در سال ۲۰۱۷ پرفروش‌ترین مدل کمپانی لند رور شد.
در ژانویه ۲۰۱۴ وال‌استریت ژورنال گزارش داد که شرکت لندرور با فروش ۴۲۵۰۰۶ دستگاه خودرو در سال رکورد سال ۲۰۱۳ را شکسته است! این اتفاق به دلیل تقاضای زیاد خودروهای لوکس در تمام بازارهای بزرگ ازجمله چین، آمریکای شمالی و اروپا رخ داد.

لندرور بزرگ‌ترین نقاشی ساحلی دنیا را کشید!

لندروور-بزرگترین نقاشی

در سال ۲۰۱۵ شرکت لندرور دست به اقدامی زیبا زد! همان‌طور که می‌دانید سال‌ها قبل موریس برای اولین بار طرح ذهنی خود از خودرو لندرور را روی شن‌های ساحل نزدیک مزرعه‌شان کشیده بود. در سال ۲۰۱۵ این شرکت تصمیم گرفته بود نسل قدیمی خودرو دیفندر را از خط تولیدش خارج کند، بنابراین به همان‌جایی رفت که همه‌چیز آغازشده بود: ساحل!
آن‌ها برای معرفی سه مدل محدود از دیفندر در ساحل شنی خلیج رِد وارد (Red Wharf Bay) در منطقه اِینگلسی (Anglesey) بریتانیا، یک نقاشی یک کیلومتری از دیفندر روی شن‌های ساحلی کشیدند.
مدیر خط تولید لندرور می‌گوید: «امروز با بازآفرینی یکی از نمادی‌ترین رویدادهای شرکت لندرور، شور و اشتیاق ۶۸ ساله‌مان برای ارائه خدمات به مشتریان را نشان دادیم! من به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان و مسئولان شرکت لندرور متعهد به ساخت جانشینی مناسب برای دیفندر افسانه‌ای هستم.»
برای رسم طرح دیفندر روی ساحل از شش لندرور قدرتمند استفاده شد. برای کشیدن خطوطی بی‌عیب و نقص، هر لندرور یک شخم‌زن کشاورزی بزرگ ۳.۵ متری را یدک می‌کشید. فقط چند دقیقه بعد از اتمام این نقاشی ۱ کیلومتری (به‌صورت خطوط پیوسته ۴.۵ کیلومتری)، موج‌های ساحل آن را شستند!
بعدازاین رویداد، شرکت لندرور شاهد فروشی فوق‌العاده از سه نسخه محدود دیفندر به نام‌های هِریتِیج (Heritage)، اَدوِنچِر (Adventure) و آتوبایاگرافی (Autobiography بود. در آن سال‌ها عکس این نسخه‌های محدود و نقاشی جذاب و دیدنی ساحلی دیفندر درست به دست و در فضای مجازی پخش می‌شد! در آن سال ترافیک ورودی به سایت لندرور برای خرید این سه مدل به‌شدت افزایش یافت.
بعد از اتمام این رویداد زیبا، شرکت لندرور در سال ۲۰۱۶ آخرین دیفندر خود را در کارخانه منطقه سولیهیل انگلستان تولید و اعلام کرد که این خودرو دیگر در انگلستان ساخته نخواهد شد ولی در سایر کشورها به‌صورت محدود برای ارگان‌های خاص ساخته می‌شود.
روش معرفی یک محصول جدید، تأثیر زیاد در میزان فروش آن دارد. اگر لندرور فقط در طی بیانه‌ای این خودروها را معرفی و برای فروش عرضه می‌کرد شاید هیچ‌گاه شاید این حجم از ترافیک ورودی به وب‌سایت نمی‌شد؛ اما در عوض با کشیدن یک نقاشی ساحلی، در ابتدا توجه افراد را جلب و سپس محصولش را برای فروش عرضه کرد.
در این سال خودرو کانوِرتِبِل رینج رور ایووک (Range rover Evoque Convertible) به‌عنوان اولین خودرو شاسی‌بلند کانورتبل دنیا شناخته شد. (کانورتبل به خودروهایی که سقفشان باز و بسته می‌شود می‌گویند، این خودروها در ایران به اصلاح کروک نامیده می‌شوند)

فروش یک دیفندر باقیمتی عجیب در مزایده خیریه!

لندروور-فروش مزایده

در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ در مرکز مزایده بین‌المللی بونهاماس (BONHAMS) در بریتانیا یک خودرو دیفندر به قیمت ۴۰۰ هزار پوند (در ایران مبلغی معادل ۱۴ بیلیون تومان در سال ۲۰۲۲!) به یک شرکت‌کننده قطری فروخته شد و رکورد گران‌ترین فروش ماشین‌های این شرکت در مزایده را شکست! تمام پول حاصل از این مزایده به نهادهای بشردوستانه (مدافع محیط‌زیست و موسسه‌های مبارزه با فقر در دنیا) زیر حمایت لندرور اهدا شد.

این مبلغ یکی از بیشترین کمک‌های شرکت لندرور به موسسه‌های خیریه در دنیا مثل بورن فری است. بسیاری از افراد محافظ محیط‌زیست این اقدام لندرور را ستودند! همان‌طور که گفتیم کمک به نهادهایی که در تلاش برای بهتر سازی دنیا برای انسان‌ها و حیوانات هستند، همیشه باعث جلب‌توجه مردم و افزایش فروش و سود کلی شرکت می‌شود.

رونمایی از فن‌آوری صندلی تاشو کنترل از راه دور!

لندروور-صندلی تاشو

در سال ۲۰۱۶ شرکت لندرور از مدل جدید دیسکاوری خود با صندلی‌های تاشو کنترل از راه دور رونمایی کرد! در این ماشین صندلی‌های عقب قابلیت باز و بسته شدن از راه دور با تلفن همراه رادارند.
در ویدیو تبلیغ جالبی که این شرکت در کمپین تبلیغاتی معرفی این صندلی‌ها در سال ۲۰۱۶ ساخته بود، چند چترباز از هواپیمایی در حال پرواز به پایین می‌پرند تا سوار ماشین لندرور دیسکاوری خود شوند. همان‌طور که در آسمان هستند، با تلفن همراه خود به ماشینشان روی زمین دستور باز شدن صندلی‌ها را می‌دهند! تا زمانی که به زمین برسند صندلی‌شان کامل بازشده است!
این ویدیو نشان می‌دهد که فاصله شما با ماشینتان مهم نیست، به‌راحتی می‌توانید آن را با گوشی‌تان کنترل کنید! (حتی اگر بالای ابرها در آسمان باشید!) ساخت ویدیوهای تبلیغاتی جذاب یکی از راه‌های جذب مخاطبان است. ویدیوهایی که بر پایه خلاقیت و نوآوری ساخته و تدوین‌شده باشند همیشه نظر افراد را به خود جلب می‌کنند. شما می‌توانید این ویدیو را در کانال رسمی یوتیوب لندرور ببینید.

مقاله پیشنهادی:  چگونه از گوگل آنالیتکس برای بهبود کسب‌وکارمان استفاده کنیم

(https://www.youtube.com/watch?v=F650HMCBLEI)
در سال ۲۰۱۶ تعداد خودروهای فروخته‌شده لندرور به ۴۸۹۹۲۳ عدد رسید و باعث پیشی گرفتن لندرور از شرکت رقیبش کمپانی خودروسازی نیسان و تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین خودروساز بریتانیا تبدیل شد!

معرفی رینج رور وِلار!

لندروور- رینج رور وِلار

در ۱ مارس ۲۰۱۷ کمپانی لندرور از مدل جدید رینج رور وِلار (Velar) در لندن رونمایی کرد. مدیر طراحی شرکت لندرور گفت: «این خودرو بُعد جدیدی از مدرنیته را با سبک‌های کلاسیک رینج رور و ایووک ترکیب می‌کند.»
متخصصان خودرو معتقد هستند جای ماشینی مثل ولار همیشه بین رینج رور و ایوک خالی بود. در ولار یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی برای کنترل کامل خودرو در اختیار راننده است.
مدیر فن‌آوری لندرور درباره این نمایشگر لمسی می‌گوید: «این صفحه پنجره شما به جهان بیرون است. ولار با بررسی محیط اطراف پیشنهادهایی برای رانندگی بهتر به شما روی صفحه لمسی نمایش می‌دهد. (برای مثال در شرایط آب ‌و هوایی بد استفاده از سیستم تِرین ریسورس را پیشنهاد می‌کند). این نمایشگر لمسی هرگز مزاحم رانندگی شما نمی‌شود و مانند دستیاری شخصی به شما کمک می‌کند.»

معرفی نسخه محدود رینج رور کوپه!

در سال ۲۰۱۸ شرکت لندرور ناگهان از مدل فوق لوکس رینج رور کوپه (RANGE ROVER COUPE) در تعدادی محدود رونمایی کرد. این خودرو دو در به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس شرکت لندرور در لندن تولید شد و به دلیل طراحی داخلی ۴ نفره جذاب و چشم‌گیر در مدت‌زمانی کوتاه پس از معرفی اولیه کاملاً فروش رفت.
در سال ۲۰۱۸ این شرکت به دلیل کاهش فروش خودروهایش در بازار چین، با مشکل مالی زیاد و کاهش ۵۰ درصدی میزان سود روبه‌رو شد! این اتفاق تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ ادامه پیدا کرد ولی با معرفی رینج رور کوپه و افزایش فروش ۵۴ درصدی ایووک، میزان سود کلی دوباره ۲۴ درصد افزایش یافت و خسارات شرکت لندرور را تا حدودی جبران کرد

.نسل جدید دیفندر دوباره تولید شد!

لندروور-دیفندر

در سال ۲۰۱۶ مدیر لندرور قول ساخت جایگزینی مناسب برای دیفندر را به طرفداران این خودرو داده بود. در سال ۲۰۲۰ او به این وعده عمل کرد. در این سال نسل جدید دیفندر با طراحی و سیستمی کاملاً متفاوت از سایر اجدادش (دیفندرهای تولیدی بین سال‌ها ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶) به بازار معرفی شد.
این خودرو در اسلواکی در کارخانه نیترا (Nitra) متعلق به کمپانی مشترک جگوار لندرور تولید می‌شود. این کارخانه در سال ۲۰۱۸ در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع ساخته شد. به دیفندر نسل جدید به‌اختصار L663 می‌گویند.
تا اینجا متوجه شدید که این شرکت ۷ گروه متفاوت خودرو تولید می‌کند. خانواده رینج رور که شامل ایووک، ولار، اسپرت و مدل‌های جدید است. خانواده دیسکاوی که شامل دو گروه اسپرت و معمولی می‌شود و نسل جدید دیفندر که به‌تازگی معرفی‌شده است. حتماً برای شما هم این سؤال پیش‌آمده که درآمد کلی و ارزش برند لندرور چقدر است! خب برویم به آن پاسخ دهیم!

ارزش برند و میزان درآمد لندرور چقدر است؟!

لندروور-میزان ارزش سهام

این شرکت که اکنون بانام جگوار لندرور در حال فعالیت است، سرجمع ۳۹,۷۸۷ نفر کارمند دارد. بر اساس گزارش‌های سایت آمارگیری statista، درآمد جهانی سالیانه شرکت خودروسازی بریتانیایی جگوار لندرور بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ افزایش قابل توجهی داشت.
درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۱، ۹ میلیارد و ۸۷۱ میلیون پوند بود ولی در سال ۲۰۱۸ به بالاترین میزان خود یعنی ۲۷ میلیارد و ۸۸۶ میلیون پوند رسید! این شرکت از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ شاهد کاهش میزان کلی درآمد از رقم ۲۴ میلیارد پوند به ۱۹ میلیارد و ۷۳۱ میلیون پوند بود. کل دارایی این شرکت در سال ۲۰۱۹ رقمی معادل ۲۴ میلیارد و ۱۰۴ میلیون پوند اعلام شد.
سود کمپانی لندرور جگوار (قبل از پرداخت مالیات) در سال ۲۰۱۵ بالاترین میزان و در حدود ۲ میلیارد و ۶۱۴ میلیون پوند بوده است ولی لندرور در سال ۲۰۱۹ بازیان ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوندی بدترین سال خود را تجربه کرد. در سال ۲۰۲۱ هنوز هم شرکت لندرور با سود منفی ۸۶۱ میلیون پوند در حال ضرر دهی است.
ارزش برند لندرور جگوار در سال ۲۰۱۸ به بالاترین میزان خود ۶ میلیارد و ۲۲۱ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۲۱ به ۵ میلیارد دلار افت کرد. لندرور در لیست ۱۰۰ برند برتر دنیا در سال ۲۰۲۱ رتبه ۹۸ را به خود اختصاص می‌دهد.
لندرور جگوار اعلام کرد که مشکلات به وجود آمده از سال ۲۰۱۸ به علت کمبود تراشه برای ساخت ماشین است. آن‌ها قادر به تأمین سفارش‌های مشتری نیستند اما مدیران این شرکت برای حل بحران کمبود تراشه در حال مذاکره با شرکت خودروسازی تسلا هستند. آیا می‌دانید این مدیران در حال حاضر چه کسانی هستند؟

آشنایی با مدیران و کارمندان اصلی شرکت لندرور!

لندروور-آَشنایی با مدیران

مدیران هر کمپانی نقش زیادی در موفقیت و شکست آن دارند. میراث‌داران این ثروت عظیم در حال حاضر افراد زیر هستند:

آیا مدیر لندرور را می‌شناسید؟

لندروور-تیری بولوره

آقای تیری بولوره (Thierry Bollore) در سپتامبر ۲۰۲۰ به‌عنوان مدیر جگوار لندرور منصوب شد. آقای بولوره که حرفه مدیریت را از سال ۱۹۹۰ به‌عنوان مدیر فروشگاه کارخانه تایرهای کامیون میشلین (Michelin) آغاز کرد، بیش از ۳۰ سال تجربه در تجارت بین‌المللی دارد.
آقای بولوره دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) از دانشگاه پاریس و متخصص در امور مالی است. او علاوه‌بر زبان مادری خود فرانسوی، به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ژاپنی نیز مسلط است.

مدیر اجرایی کیفیت شرکت لندرور کیست؟

نایجل بلنکینسوپ (Nigel Blenkinsop) در اکتبر ۲۰۲۰ به‌عنوان مدیر اجرایی کیفیت منصوب شد و مسئول گزارش وضعیت کیفیت محصولات و رضایت مشتری به مدیر است. او درگذشته برای شرکت خودروسازی فورد نیز کار می‌کرد.
نایجل از رشته مهندسی برق و الکترونیک فارغ‌التحصیل شد ولی بعدها مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه وارویک (Warwick) در انگلستان دریافت کرد.

آیا می‌دانید چه کسی مدیر اجرایی برنامه‌های خودرو لندرور است؟

لندروور-نیک کالینز

نیک کالینز (Nick Collins) در اکتبر ۲۰۲۰ به سِمت مدیر اجرایی برنامه‌های خودرو کمپانی لندرور منصوب شد. نیک در مارس ۲۰۱۵ به‌عنوان مدیر خط تولید محصولات به جگوار لندرور پیوست و مسئولیت تولیدات رینج رور، رینج رور اسپرت، دیسکاوری و معرفی دیفندر جدید را بر عهده داشت.
او از سال ۱۹۹۳ در شرکت خودروسازی فورد در سمت‌های مدیریتی شروع کرد. نیک در ابتدا از دانشگاه ناتینگهام (Nottingham) در رشته مهندسی مکانیک فارغ‌التحصیل شد ولی بعداً مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را از کالج هنلی (Henley) گرفت.

مدیر اجرایی استراتژی‌های لندرور کیست؟

آقای فرانسوا دوسا (FRANÇOIS DOSSA) در ژوئن ۲۰۲۱ به‌عنوان مدیر اجرایی استراتژی‌های جگوار لندرور مسئول پایداری وضعیت شرکت شد. فرانسوا تجربه زیادی در حوزه رهبری در صنعت خودرو و سرمایه‌گذاری در سراسر اروپا و آمریکای لاتین دارد. او قبل از پیوستن به لندرور با کمپانی‌های خودروسازی بزرگی مثل رنو و نیسان همکاری می‌کرد.

مدیر ارشد تبلیغاتی کمپانی لندرور کیست؟

لنارد هورنیک (Lennard Hoornik) در ژوئن ۲۰۲۱ به‌عنوان مدیر ارشد بازرگانی و تبلیغات جگوار لندرور منصوب شد. او تجربه زیادی در صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی در سراسر اروپا، آسیا و بریتانیا دارد. لنارد درگذشته مدیر بازاریابی شرکت‌هایی بزرگ گوشی سازی مثل سونی اریکسون بود.
او به‌عنوان مدیر ارشد تبلیغاتی، مسئولیت تمامی فعالیت‌های فروش و بازاریابی جهانی برای هر دو برند جگوار و لندرور را بر عهده دارد. لنارد علاوه‌بر زبان مادری خود هلندی، به زبان‌های انگلیسی و آلمانی نیز مسلط است.

آیا می‌دانید مدیر برنامه‌های هم‌افزایی لندرور کیست؟

لندروور-هانو کرنر

هانو کرنر (HANNO KIRNER) در مارس ۲۰۱۶ به‌عنوان مدیر برنامه‌های هم‌افزایی لندرور منصوب شد. تمرکز هانو بر توسعه استراتژی‌های شرکتی برای ارائه محصولاتی مدرن است. مسئولیت‌های جهانی او شامل رهبری استراتژیک کمپانی، استراتژی بازاریابی محصول، خدمات مالی جهانی و فناوری اطلاعات است. او درگذشته با شرکت‌های بزرگ خودروسازی مثل رولز رویس همکاری می‌کرد.

آیا می‌دانید مدیر ارشد مالی لندرور کیست؟

آدریان ماردل (ADRIAN MARDELL) در ژوئن ۲۰۱۹ به سمت مدیر مالی جگوار لندرور منصوب شد. به‌عنوان عضوی از هیئت‌مدیره جهانی این شرکت، او مدیریت مالی کسب‌و‌کار را برای افزایش ارزش سهام رهبری می‌کند.
مسئولیت‌های آدریان شامل امور مالی شرکت و خزانه‌داری، بررسی گزارش‌های مالی، کنترل حسابداری، پرداخت مالیات و پشتیبانی تجاری است. تمام این مدیران برای پیشرفت شرکت از استراتژی‌های خاصی استفاده می‌کنند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

استراتژی‌های پیشرفت لندرور چه بود؟!

لندروور-استراتژی پیشرفت

با دانستن اینکه امروزه اولین کار خریداران خودرو، جستجوی مدل موردنظرشان در اینترنت است، شرکت لندرور می‌خواست توجه این افراد را در دنیای مجازی جلب کند. برای این کار او تمرکزش را روی پیشرفت صفحات مجازی خود مانند یوتیوب و اینستاگرام گذاشت. در حال حاضر لندرور سرجمع حدود ۱۰۰ میلیون بازدید از کل صفحات مجازی‌اش دریافت می‌کند!
۹۵ درصد خریداران وسایل نقلیه از کانال‌های دیجیتال برای تحقیق استفاده می‌کنند و لندرور می‌خواست در تمام دستگاه‌ها در هر نقطه از قیف خرید به خریداران دسترسی داشته باشد. مدیر تبلیغاتی لندرور می‌گوید: «فضای مجازی تنها مکان برای دسترسی به همه افراد است.»

استفاده از روش بازاریابی کراس‌چنل!

لندروور-روش بازاریابی کراس‌چنل

او برای این‌کار از روش بازاریابی کراس‌چنل (Cross-Channel Marketing) استفاده می‌کند. بازاریابی کراس‌چنل به معنای استفاده هم‌زمان از چندین کانال و پلتفرم متفاوت (سایت، گوشی تلفن همراه، ایمیل و …) برای ارتباط با مشتری و ارائه تجربه‌ای مشترک در تمامی آن‌هاست.
لندرور با شرکت‌های گوگل و یوتیوب درراه بازاریابی کراس‌چنل همکاری می‌کند. سرویس شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) گروهی بیش از ۲ میلیون وب‌سایت برای نمایش تبلیغات سایت‌ها در گوگل است. حدود ۹۰ درصد از کل افرادی که روزانه از گوگل استفاده می‌کنند، این تبلیغات را می‌بینند. مدیر تبلیغاتی لندرور می‌گوید: «حدود ۳۰ درصد از کل ترافیک سایت ما از صفحه سرچ گوگل است.»
این شرکت همچنین از تبلیغات یوتیوب نیز استفاده می‌کند. علاوه برداشتن کانالی فعال در این شبکه اجتماعی، لندرور روی سایر ویدیوها نیز تبلیغ محصولات خود را می‌گذارد. این‌کار حدود ۱۲ درصد نرخ تعامل او را افزایش داده است.
البته تمامی این تبلیغات کاملاً هوشمندانه است. مدیر بازاریابی لندرور دراین‌باره می‌گوید: «اگر کسی وارد سایت ما شد و (برای مثال) از خودرو ایووک بازدید و آن را به سبد خریدش اضافه کرد ولی هنگام پرداخت هزینه از صفحه خارج شد، ما در دفعات بعدی به این فرد تبلیغ دیفندر را نشان نمی‌دهیم، بلکه برای جذب دوباره او تبلیغی جذاب از ایووک را پخش می‌کنیم!» علاوه‌بر استفاده از فضای مجازی، لندرور استراتژی‌های خاصی برای ارائه محصولاتش در نظر داشت.

استراتژی ارائه محصول لندرور چه بود؟

در طول بیشتر از ۷۰ سال از زمان عرضه اولین لندرور، این شرکت همیشه روی نوآوری و تکنولوژی هنگام ساخت ماشین‌هایش تمرکز کرد. خودروهای این کمپانی به‌راحتی، سرعت و لوکس بودن معروف‌ هستند. لندرور خودروهای خود را برای افرادی علاقه‌مند به کیفیت تولید می‌کند.
مدیر این شرکت می‌گوید: «تمرکز لندرور روی ساخت خودروهایی قدرتمند و راحت است، نه ماشین‌هایی ارزان‌قیمت!» لندرور همیشه در ساخت خودروها از بهترین قطعات استفاده می‌کند، به همین دلیل علی‌رغم قیمت بالا، مشتریان از آن ماشین‌ها استقبال می‌کنند! بااین‌وجود لندرور برای قیمت‌گذاری نیز استراتژی‌های خاصی دارد.

استراتژی قیمت‌گذاری لندرور چیست؟

لندرور قیمت محصولات خود را بر اساس فاکتورهای بازارهای مختلف، کیفیت قطعات محصولات و مکان عرضه آن‌ها تعیین می‌کند. برای مثال لندرور گاهی از یک خودرو خاص چندین مدل با موتورهای متفاوت تولید می‌کند، این‌کار باعث تفاوت قیمت آن‌ها می‌شود.
ارائه قیمت‌های مختلف باعث کمک به افراد برای خرید ماشین موردنظرشان با توجه به بودجه آن‌ها می‌شود و همچنین به شرکت لندرور برای افزایش تعداد خریداران نیز کمک می‌کند. آیا می‌دانید لندرور از چه روش‌هایی برای معرفی محصولاتش استفاده می‌کرد؟

روش‌های معرفی محصولات لندرور چگونه بود؟

لندروور-روش معرفی

لندرور هنگام معرفی محصول تمرکز خود را روی ایجاد تصویری از ماشین‌هایش هنگام ماجراجویی در آف‌رود می‌کند! این شرکت به علت برگزاری کمپین‌های هیجان‌انگیز و رقابتی معروف است. لندرور برای نشان دادن قدرت ماشین‌هایش، مسابقه‌های هیجان‌انگیز و چالش‌های سرگرم‌کننده‌ای را در آف‌رود برگزار می‌کند.

سخن پایانی

همه ما عاشق ماشین هستیم! خودروها زندگی ما را متحول کردند و این حقیقت هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند. جایگاه خودروهای شاسی‌بلند قدرتمندی مثل لندرور چند سالی است که در بازار بازشده است؛ می‌دانید چگونه؟! با به‌کارگیری راهبردها و استراتژی‌های خاص جذب مشتری مخصوصا در فضای مجازی!
این کمپانی‌ها با تکیه‌بر دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت اصولی توانسته‌اند مشتریان زیای جذب کنند. البته ارائه محصولات جدید و نوآورانه نیز بسیار در پیشرفت یک سازمان مهم است.
لندرور با به‌کارگیری این دو اصل مهم توانست از سختی‌های مسیر موفقیت گذر کند. اگر به دنبال راهی برای پیشرفت کسب‌وکارتان هستید، ما در شرکت آی تی هما در تمامی مراحل دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت اصولی همراه شما هستیم.
به نظر من جذاب‌ترین روش تبلیغاتی لندرور، کشیدن نقاشی دیفندر روی شن‌های ساحل بود! نظر شما چیست؟! به نظر شما جذاب‌ترین و اثربخش‌ترین روش تبلیغاتی لندرور برای محصولاتش کدام بود؟ راستی اگر می‌خواستید یکی از خودروهای این شرکت را بخرید، کدام را انتخاب می‌کردید؟! مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!
آیا به خواندن داستان‌های برندهای مختلف علاقه دارید؟ دوست دارید از کدام برند برایتان بگوییم؟ این موضوع را حتماً در بخش دیدگاه به ما بگویید! فراموش نکنید این داستان مفید را برای دوستانتان نیز بفرستید.
شرکت‌ها و داستان‌های مرتبط: بی اِم دبلیو (BMW)، فورد (ford)، تاتا موتورز، جگوار، تویوتا، هیوندا

منابع:

https://www.winwaed.com/landy/history/series1.php
https://www.winwaed.com/landy/history/series2.php
https://www.winwaed.com/landy/history/rangerover.php
https://www.winwaed.com/landy/history/series3.php
https://www.winwaed.com/landy/history/fc101.php
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery
https://www.solihull.landroverexperience.co.uk/
https://www.caranddriver.com/research/a31994163/air-suspension/
https://www.cerroneseuropean.com/does-your-land-rover-have-hdc-failure/
https://www.cars-data.com/en/technical-terms/ace-active-cornering-enhancement.html
https://www.landroverclub.co.uk/land-rover-history/
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_G4_Challenge
https://www.landroverusa.com/our-story/terrain-response.html
https://www.landroverusa.com/our-story/social-responsibility/born-free-foundation-article.html
https://www.ifixit.com/Wiki/The_History_of_Land_Rover_-Small_Beginnings-Big_Results#Section_1969_Lighting_Regulations_Change https://www.winwaed.com/landy/history/timeline.php https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery_Sport https://media.jaguarlandrover.com/news/2015/01/land-rover-launches-year-defender-celebrations-giant-1km-sand-drawing-and-trio-limited#:~:text=To%20mark%20the%20launch%20of,fleet%20of%20six%20Land%20Rovers. https://media.landrover.com/news/2015/12/land-rover-defender-2000000-sells-record-ps400000-bonhams-charity-auction https://media.landrover.com/news/2016/09/land-rover-puts-world-first-intelligent-seat-fold-technology-extreme-test-remotely https://media.landrover.com/en-us/news/2017/03/world-premiere-new-range-rover-velar-unveiled-design-museum-london https://www.thesun.co.uk/motors/6176720/the-history-of-land-rover-70-years/ https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Defender(L663)
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover#BMW_era
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover
https://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_Wilks
https://www.statista.com/statistics/386886/jaguar-land-rover-global-revenue/
https://www.statista.com/statistics/387191/jaguar-land-rover-global-profit-before-tax/
https://www.statista.com/topics/5276/jaguar-land-rover-automotive/#dossierKeyfigures
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_Land_Rover#cite_note-annual20financial-4
https://interbrand.com/best-global-brands/land-rover/
https://www.jaguarlandrover.com/leadership
https://www.thinkwithgoogle.com/future-of-marketing/digital-transformation/cross-channel-marketing-drives-land-rover-digital-sales/
https://www.mbaskool.com/marketing-mix/products/17290-land-rover.html

1 دیدگاه دربارهٔ «تاریخچه برند لندرور (Land Rover):»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *