روش جادویی افزایش کامنت در اینستاگرام

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

۱۲ روش جادویی افزایش کامنت در اینستاگرام

روش‌های رایگان افزایش کامنت

تقریبا آرزوی تمام چهره‌های فعال اینستاگرامی، افزایش تعداد کامنت‌ پست‌هایشان است. به نظر شما چرا تا این حد تعداد کامنت‌ها مهم است؟
قبلا تنها ملاک و معیار افراد برای ارزیابی یک پیج تعداد فالوورها و بعد از آن تعداد لایک هر پست بود اما الان شرایط کاملاً تغییر کرده است؛ هم اینستاگرام الگوریتم‌های خود را تغییر داده و بهای کمتری به تعداد لایک‌ها میدهد و هم افراد باتجربه‌تر شده اند.
تعداد کامنت‌های هر پست امروزه ملاک بسیار مهمی در ارزیابی میزان مفید بودن یک پست است. همچنین برای آنکه متوجه نرخ تعامل یک پیج و فالوورهای واقعی صفحه‌ای شوید، به تعداد کامنتها توجه کنید.

استفاده از روش های افزایش کامنت‌ پست‌های اینستاگرام، این روزها دغدغه‌ بسیاری از کسب‌وکارها و اینفلوئنسرهای کوچک و بزرگ است. در این میان گاهی افراد برای افزایش تعداد کامنت‌های پست خود دست به کارهای اشتباه و خطرناکی همچون خرید کامنت فیک می‌زنند. کاملا واضح است که این کار علاوه بر تحمیل هزینه مالی، باعث ضرر به پیج شما نیز می‌شود؛ حتی ممکن است اینستاگرام پیج شما را ربات تشخیص داده، آن را بلاک و یا برای همیشه غیرفعال کند!
از سوی دیگر مخاطبان با نگاهی ساده به راحتی متوجه فیک بودن کامنت‌های زیر پست شما می‌شوند و ممکن است دیگر اعتمادی به پیج شما نکنند. اگر با ما تا پایان این مقاله همراه باشید با روش‌های جادویی و کاملاً رایگان افزایش کامنت اینستاگرام آشنا میشوید و با اجرای این روش‌ها درپیجتان شاهد انفجار تعداد کامنت‌هایتان خواهید بود!

۴ نکته ضروری برای افزایش کامنت اینستاگرام

پیش از آنکه به سراغ یادگیری روش‌های جادویی افزایش کامنت اینستاگرام برویم لازم است ۴ نکته را حتماً رعایت کنید. این چهار نکته زمینه را برای دریافت کامنت ارگانیک برای پست‌های شما مهیا می‌کنند؛ بنابراین قبل از هر تلاشی برای جلب‌توجه مخاطب و تشویق او به کامنت گذاشتن، این موارد را در نظر داشته باشید.

الف: پابلیک کردن پیج اینستاگرام

پرایوت بودن پیج شما، درست مثل بسته بودن درب یک مغازه است؛ برای جذب مشتری باید درب مغازه خود را باز کنید. برای آن که افراد زیادی پست‌های شما را ببینند نیز در مرحله اول لازم است که پیج خود را در حالت پابلیک یا عمومی قرار بدهید.
برای عمومی کردن اکانت خود، باید به بخش Setting رفته و گزینه privacy را بزنید و بعد گزینه حساب کاربری شخصی یا account private را به حالت عمومی یا switch to public تغییر دهید.

ب: نوتیفیکیشن کامنت‌ها را فعال کنید

نوتیفیکیشن کامنت و لایک در اغلب موارد به‌صورت پیش‌فرض فعال است اگر قبلاً آن را غیرفعال کرده‌اید با رفتن به منوی. تنظیمات و ورود به بخش Notifications آن را مجدداً فعال کنید. با فعال نوتیفیکیشن‌ها در صورت دریافت کامنت جدید به‌‌سرعت متوجه آن می‌شوید و می‌توانید با پاسخگویی به‌موقع مخاطب را به گذاشتن کامنت‌های بیشتر ترغیب کنید.

ج: ارزیابی روند تولید محتوا

برای جذب تعداد بیشتر کامنت ارگانیک در ابتدای کار باید محتوای خود را ارزیابی کنید؛ یعنی بررسی کنید که کدام نوع پست و استوری برای مخاطبان پیج شما جذاب‌تر بوده و کدام نوع محتوا را کمتر دوست داشته‌اند. به‌این‌ترتیب اگر لازم باشد باید تغییراتی در روند تولید محتوای خود ایجاد کنید.

مقاله پیشنهادی:  چرا به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمندیم؟

د: داشتن تقویم محتوایی

برای انتشار پست‌ها و استوری‌های پیجتان به برنامه‌ریزی نیاز دارید به این منظور حتماً یک تقویم زمانی و یک تقویم محتوایی دقیق تهیه کنید. این که هر موقع بیکار بودید یا حوصله‌تان سر رفت یک پست منتشر کنید به‌هیچ‌عنوان روند درستی نیست و ازآنجایی‌که معمولاً منجر به رشد پیجتان نمی‌شود، در بلندمدت ناامیدی و سرخوردگی شما را به همراه دارد.

۱۲ روش جادویی رایگان افزایش کامنت اینستاگرام

اگر به دنبال راهی هستید تا به‌صورت رایگان کامنت‌های پیج خود را افزایش بدهید، حتماً این بخش از مقاله را بخوانید. در این قسمت ما قصد داریم شما را با روش‌های مؤثر و عملی افزایش کامنت در اینستاگرام آشنا کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید شاهد انفجار کامنت‌های پست‌هایتان باشید باید از همه یا تعداد زیادی از این راهکارها به طور هم‌زمان در پیج خود، استفاده کنید.
بعد از اصلاح تنظیمات پیجتان، برای افزایش کامنت اینستاگرام باید تمام این موارد را رعایت کنید:

انتشار پست‌ها در زمان مناسب

حتی اگر بهترین و جذاب‌ترین محتوا را هم تولید کنید اگر در زمان مناسبی آن را منتشر نکنید عملاً انگار هیچ کاری نکرده‌اید. فهمیدن این‌که چه زمانی برای انتشار پست بهتر است؛ هم سخت است و هم آسان.
سخت است چون مخاطب و موضوع هر پیج متفاوت است و بهترین ساعت برای هر کسب‌وکاری ممکن است تفاوت داشته باشد و آسان است چون شما به‌راحتی و کمی آزمون‌وخطا و البته با استفاده از آمار‌های موجود در بخش اینسایت / Insights اینستاگرام می‌توانید بهترین ساعت را پیدا کنید و در آن ساعت‌ها پست خود را منتشر کنید.اگر پست‌هایتان به‌خوبی دیده نمی‌شوند و کامنت مناسبی دریافت نمی‌کنید احتمالاً یکی از ابتدایی‌ترین علل آن همین باشد.

به کامنت‌ها پاسخ بدهید

اگر به دنبال افزایش نرخ تعامل صفحه‌تان هستید، و می‌خواهید مخاطبان برای تمام پست‌هایتان کامنت بگذارند، اولین شرط آن این است که به کامنت‌هایشان پاسخ بدهید. این نشان‌دهنده احترامی است که برای فالوور‌هایتان قائل هستید و آن‌ها را به گذاشتن کامنت‌های بیشتر ترغیب می‌کند.
سعی کنید به‌تناسب موضوع پست‌ها و با چاشنی طنز با مخاطب خود هم‌کلام شوید وقتی افراد می‌بینند که کامنت‌های زیر یک پست پاسخ داده شده است بیشتر مشتاق می‌شوند که کامنت بگذارند.

کپشن تأثیرگذار بنویسید

یک پست خوب علاوه بر تصویری جذاب، به کپشنی جذاب نیز نیازمند است. برای آنکه مخاطب وقت بیشتری را صرف پیج شما کند و در نهایت دست به کامنت شود، باید تمام هنر خود را در نوشتن کپشن بکار بگیرید.
اگر هنوز فوت و فن‌های نوشتن یک کپشن خوب را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله نحوه نوشتن کپشن خوب و تأثیرگذار را بخوانید.  برای نوشتن کپشن سعی کنید از چاشنی طنز استفاده کنید و تجربیات گذشته خود با لحنی دوستانه و صمیمی به مخاطب منتقل و همچنین از نوشتن مطالب اهانت‌آمیز و غیراخلاقی خودداری کنید.

مقاله پیشنهادی:  لیست هشتگ‌های پربازدید اینستاگرام در ایران و جهان

پست چالشی بگذارید

پست‌هایی بگذارید که کاربران به‌نوعی مجبور به واکنش نشان‌دادن بشوند. برای مثال می‌توانید از آن‌ها بخواهید بین دو مدل ماشین یکی را انتخاب کنند. می‌توانید از آن‌ها بپرسید به نظرتان نتیجه دربی این هفته چه می‌شود؟ همچنین پست‌های مقایسه‌ای، چالشی، چیستان و معما معمولاً باعث می‌شوند کاربران دست به کامنت شوند. البته مراقب باشید که در تولید چنین پست‌هایی زیاده‌روی نکنید و از موضوع اصلی پیجتان دور نشوید.

پست جدید خود را استوری کنید

طبق الگوریتم‌های اینستاگرام دو سه ساعت اول پس از انتشار پست بسیار پراهمیت است. اگر در دو سه ساعت ابتدایی مخاطب با پست شما تعامل خوبی داشته باشد آن پست وارد اکسپلور شده و به تعداد بیشتری نمایش داده می‌شود.
برای آنکه هم تعداد کامنت‌های بیشتری دریافت کنید و هم وارد اکسپلور شده و فروش خود را بیشتر کنید باید بعد از انتشار پست خود، آن را در استوری نیز منتشر کنید تا فالوورهای فعال پیجتان از پست جدید باخبر شده و نرخ تعامل آن بالا برود.

از افراد بخواهید دوستانشان را منشن کنند

یکی از روش‌های قدیمی افزایش کامنت اینستاگرام که ممکن است هنوز هم برای برخی از محتواها جواب بدهد همین است. از مخاطبان خود بخواهید یک یا چند نفر از دوستان خود را زیر پست شما تگ یا منشن کنند. اگر خوش‌شانس باشید و تعداد زیادی از افراد این کار را کنند، پست‌های شما هم کامنت‌های زیادی دریافت می‌کند و هم به اکسپلور می‌رود. البته همان‌طور که گفتم این روش برای همه محتواها ممکن است جواب ندهد.

محتوای ویدئویی بسازید

تجربه نشان داده است که میزان تعامل و درگیری افراد با پست‌های ویدئویی بیشتر است. کاملاً قبول دارم که تولید محتوای ویدئویی وقت‌گیر است و ممکن است دردسرهای خاص خودش را نیز داشته باشد؛ اما به شما قول می‌دهم بعد از ساخت دو سه ویدئوی اول، قلق کار دستتان می‌آید و از سوی دیگر با افزایش تعداد کامنت‌های دریافتی، حسابی انگیزه خواهید گرفت.
صرفاً کافی است نکات مهم در تولید محتوای ویدئویی مثل موضوع خوب، کیفیت مناسب و کاور جذاب را در نظر گرفته و شروع به کار کنید.

بهترین روش افزایش کامنت اینستاگرام: پرسش!

یکی از روش‌هایی که فالوورهای شما را به گذاشتن کامنت ترغیب می‌کند مطرح‌کردن سؤال در اسلاید‌ها و یا در متن کپشن است. هرچه سؤالی که می‌پرسید جذاب‌تر و چالشی‌تر باشد تعداد کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید بیشتر خواهد بود.
اگر ایده‌ای برای سؤال ندارید، ناامید نشوید زیرا به‌راحتی و با یک جستجوی ساده در اینترنت با تعداد زیادی سؤال جذاب و مخاطب‌پسند مواجه می‌شوید.

صفحه خود را برون‌سپاری کنید

بسیاری از افراد به‌خصوص صاحبان برندها و کسب‌وکارها به علت مشغله کاری زیاد و یا عدم شناخت کافی نسبت به فضای اینستاگرام نمی‌توانند به‌خوبی صفحه اینستاگرامی خود را مدیریت کنند.
این افراد به کمک شرکت‌ها و اشخاصی نیاز دارند که کارشان تولید محتوای درست و اصولی و مدیریت صحیح پیج اینستاگرام است. گرچه من شخصاً توصیه می‌کنم با اندکی آزمون‌وخطا خودتان چم‌وخم کار را پیدا کنید، ولی شما می‌توانید برای مدتی کوتاه پیج خود را به این تیم‌ها بسپارید تا با صرف وقت و خلاقیت زیاد شاهد افزایش تعداد لایک، کامنت و فالوورها باشید.

مقاله پیشنهادی:  چگونه با محتوا در مشتری ایجاد نیاز کنیم؟

از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

هشتگ‌ها بسیار قدرتمندند و برای رشد در اینستاگرام باید از آن‌ها استفاده کنید. چه در استوری‌ها و چه در پست‌ها با استفاده صحیح از هشتگ‌ها می‌توانید شاهد افزایش ویو و کامنت‌ها باشید.
این نکته را همواره به یاد داشته باشید که شاید یک‌بار استفاده از هشتگ‌های نامربوط باعث شود تا ورودی خوبی دریافت کنید اما در طولانی‌مدت با این روش نه‌تنها پست‌های شما دیده نمی‌شود بلکه حتی ممکن است اینستاگرام دست به تنبیه کردن پیج شما بزند و برای مدت زیادی حتی باوجود استفاده از هشتگ‌های صحیح هیچ ورودی از هشتگ‌ها دریافت نکنید.

تولید محتواهای چالشی

برای افزایش کامنت‌های خود باید متناسب با موضوع پیجتان محتواهای چالشی تولید کنید. من به‌شخصه توصیه نمی‌کنم برای افزایش ویو و تعامل به‌سوی محتوای زرد بروید زیرا در طولانی‌مدت به‌شدت آسیب‌زا خواهد بود و چهره برند و کسب‌وکار شما را مخدوش می‌کند. در عوض سعی کنید همواره با استفاده از اخبار جدید و خلاقیت خود محتوای جذاب و چالشی تولید کنید.

برگزاری مسابقه اینستاگرامی

این روزها بازار مسابقات اینستاگرامی داغ است و باید اعتراف کنم این مسابقات هنوز هم کارایی دارند و اگر درست و اصولی برگزار شوند با نتایج خوبی هم همراه هستند. ایده افزایش تعداد کامنت‌ها به‌وسیله برگزاری مسابقه گرچه ایده جدیدی نیست اما بسیاری از صفحات بزرگ اینستاگرامی از آن استفاده کرده‌اند و جواب خوبی هم گرفته‌اند.
اساس این‌جور مسابقه‌ها معمولاً به این صورت است که از مخاطبان خود می‌خواهند در یک بازه زمانی مشخص مثلاً ۲۴ ساعت، زیر یک یا چند پست مشخص کامنت بگذارند. بعد از پایان بازه زمانی، قرعه‌کشی کرده و تعدادی را به‌عنوان برنده خوش‌شانس معرفی می‌کنند. در این‌جور مسابقات معمولاً جایزه‌ها ارزش بالایی داشته و مخاطب را برای گذاشتن تعدادی کامنت وسوسه می‌کنند.
اگر به اجرای این مسابقات علاقمندید حتماً مقاله آموزش برگزاری مسابقه اینستاگرامی را بخوانید!

در آخر

بالا بودن تعداد کامنت‌های یک پیج درواقع به منزله محبوبیت و مفید بودن محتوای آن پیج است. وقتی تعداد کامنت‌های یک پست زیاد باشد آن پست در اکسپلور به تعداد بیشتری نمایش داده می‌شود و اینگیجمنت ریت پیج شما افزایش می‌یابد.
همه این‌ها به معنای افزایش تعداد مخاطبان و افزایش میزان درآمد شما از صفحه اینستاگرامتان است. ما نیز در این مقاله سعی کردم تا مؤثرترین روش‌های افزایش تعداد کامنت اینستاگرام را با شما در میان گذاشته و به شما برای رشد و پیشرفت در اینستاگرام کمک کنیم. توصیه می‌کنم در کنار یک برنامه‌ریزی منظم از روش‌های جادویی افزایش کامنت استفاده کنید تا شاهد رشد و موفقیت خود باشید. اگر از مطالب این مقاله خوشتان آمد آن را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز بتوانند از این روش‌ها استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *