How to sell books on the Internet

نحوه فروش کتاب در اینترنت ۶ تکنیک واقعی فروش آنلاین کتاب

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی کتابها در پلتفرم های فروش کتاب مانند فیدیبو و … چند هزار بار فروخته شده اند. اگر شما هم دستی بر آتش دنیای نشر و کتاب داشته باشید حتما می دانید که این تعداد فروش چه میزان سود می سازد.

اگر شما هم کتابی را تالیف کرده اید و می خواهید راهکار و نحوه ی فروش کتاب تان در اینترنت را بدانید در این مقاله چم و خم مسیر را به شما نشان خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

نحوه فروش کتاب در اینترنت

نحوه فروش کتاب در اینترنت

تمام روش های قید شده در این مقاله کاملا حقیقی میباشد و بطور مشخص به نحوه ی فروش کتاب در اینترنت می پردازیم. شما پس از آگاهی یافتن از این روش ها قادر خواهید بود انها را عملی کنید و فروش کتاب خود را به شدت افزایش دهید و سود خوبی از فروش کتاب خود به دست آورید.

 فروش کتاب در کتابراه و …

نحوه فروش کتاب در اینترنت 2

در حالت عادی برای فروش کتاب به‌صورت آنلاین شما نیاز به بازاریابی اینترنتی دارید، درواقع شما باید هزینه تبلیغات را بپردازید تا کتاب خود را در معرض مخاطبان هدف خود قرار دهید تا کاربران با دیدن کتاب شما و تبلیغات شما کتاب را سفارش دهند؛ اما پلتفرم‌های آنلاینی در سطح اینترنت وجود دارند که دارای کاربران زیادی هستند و شما قادرید نسخه‌ی الکترونیکی و چاپی کتاب خود را در ان فضا قرار داده و به فروش برسانید.

یکی از معروف‌ترین این سایت‌های وب‌سایت فیدیبو، کتابراه و طاقچه است. همچنین شما قادرید که نسخه‌ی صوتی کتابتان را نیز در این سایت‌ها به فروش برسانید برای شروع این کار کافی است به وب‌سایت‌های این پلتفرم‌ها مراجعه، ثبت‌نام کنید و کتاب خود را در ان ثبت کنید تا کتابتان در معرض هزاران کاربر قرار گیرد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که این پلتفرم‌ها در ازای فروش هر نسخه از کتاب شما کارمزدی را دریافت می‌کنند که میزان کارمزد در قسمت شرایط و قوانین سایتشان در دسترس هست.

مقاله پیشنهادی:  VPSچیست؟

 فروش کتاب در دی جی کالا

 فروش کتاب در دی جی کالا

دی جی کالا مختص فروش کتاب‌های چاپی است. اگر کتابتان را در سایت فروشگاهی دی جی کالا ثبت کنید، با توجه به میلیونی بودن کاربران و مشتریان دی جی کالا این شانس را خواهید داشت با حضور در دسته‌بندی‌های کتاب‌های دی جی کالا فروش کتابتان را افزایش دهید.

در طرفی تصاویر جذاب از کتاب و همچنین توضیحات راغب کننده هم تأثیر بسزایی در افزایش فروش کتاب شما خواهد داشت. سعی کنید در بخش توضیحات کتاب، به صورتی واقعی اما جذب‌کننده از کتاب خود بنویسید و فهرست مطالب و قسمتی مهم از کتاب خود را در ان بیاورید. با نوشتن توضیحات خوب خواهید توانست مخاطبان را به خرید کتاب متقاعد کنید.

برای فروش کتابتان تبلیغ آنلاین کنید

نحوه فروش کتاب در اینترنت 4

برخی از پلتفرم‌های فروش کتاب اجازه تبلیغات در صفحات مختلف را به شما می‌دهند اگر می‌خواهید فروشتان را افزایش دهید به این قسمت بودجه‌ای را برای تبلیغات اختصاص دهید.

همچنین شما می‌توانید کتاب خود را برای یک اینفلونسر حوزه‌ی کتابتان ارسال کنید و با پرداخت مقداری پول از او تقاضا کنید که در یک استوری یا پست یا لایو کتاب شمارا به مخاطبان هدف خود معرفی کند و لینک ان را هم در اختیار مخاطبان مشتاق قرار دهد تا نسبت به خریداری ان اقدام کنند.

حتی شما می‌توانید با سیستم همکاری درفروش در قبال فروش هر کتاب از طریق اینفلونسرها مبلغی را به‌عنوان پورسانت به او اختصاص دهید و یک معامله دو سر برد را ایجاد کنید.

از دیگر روش‌های تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ و پوش مارکتینگ است که با استفاده هدفمند و اصولی از آن‌ها خواهید توانست فروش کتاب خود را افزایش دهید.

مقاله پیشنهادی:  تبلیغات CPM یا تبلیغات بر اساس نمایش چیست؟

از تبلیغات گوگل کمک بگیرید

نحوه فروش کتاب در اینترنت 5

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که با جستجوی عبارت خرید کتاب در گوگل در صدر سایت‌ها، دی جی کالا را مشاهده کرده‌اید. درواقع این رقابت در نتایج موتور جستجوی گوگل سئو نام دارد اما سئو کردن یک سایت و رقابت با سایت‌هایی مانند دی جی کالا نیازمند صرف هزینه و زمان بالایی است. خب راهکار چیست؟

تبلیغات گوگل! شما با پرداخت مبلغی به گوگل قادر خواهید بود با کلمه‌ی کلیدی هدف خود در صدر نتایج گوگل قرار گیرید. به‌عنوان‌مثال اگر کتاب شما در حوزه روانشناسی است می‌توانید تعیین کنید که وقتی کاربری عبارت کتاب روانشناسی را در گوگل جستجو کرد صفحه کتاب شمارا در صدر نتایج گوگل مشاهده کند این روش بسیار جادویی و مؤثر است.

فروش کتاب در آمازون!

نحوه فروش کتاب در اینترنت 6

همان‌طور که می‌دانید سایت آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در جهان است. این وب‌سایت هم مانند دی جی کالا به کاربران اجازه‌ی فروش محصولاتشان را می‌دهد. شما قادرید در این سایت کتاب یا هر محصول دیگر خود را به جهانیان بفروشید.

اگر معتقدید که کتابتان پرمحتواست و مخاطبان زیادی حتی خارج از ایران و در سطح جهانی دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که کتاب خود را در سایت آمازون ثبت کنید و به از این طریق کتاب خود را در معرض فروش جهان قرار دهید. همچنین شما می‌توانید نسخه‌ی صوتی کتاب خود را نیز در این سایت به فروش برسانید. شما می‌توانید ترجمه‌ای از کتاب خود را به‌صورت کتاب الکترونیکی صفحه‌آرایی کنید و در سایت آمازون به فروش برسانید.

کلام آخر

نحوه فروش کتاب در اینترنت 7

در این مقاله به بررسی روش‌های افزایش فروش کتاب به‌صورت آنلاین پرداختیم. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بوده‌اید از شما تشکر می‌کنیم. لطفاً نظرات و تجربیات خود را با آژانس دیجیتال مارکتینگ ای تی هما به اشتراک بگذارید.

مقاله پیشنهادی:  داستان‌سرایی یا استوری تلینگ چیست و چگونه محتوای استوری تلینگ بنویسیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *