conversion rate

نرخ تبدیل چیست؟ نحوه محاسبه و ۷ نکته در مورد آن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نرخ تبدیل چیست؟ نحوه محاسبه و ۷ نکته در مورد آن

نرخ تبدیل یا کانورژن ریت (Conversion Rate) درصد مخاطبینی را که اقدام به خرید/ثبت‌نام/ مقصود خاصی کرده‌اند را نمایش می‌دهد. این درصد در گزارش‌های بازاریابی به‌صورت CR نیز نشان داده می‌شود.
با یک مثال ساده نرخ تبدیل را شرح می‌دهیم:
اگر شما بنر تبلیغاتی خود را در سایتی قرار دهید و ۱۰۰ نفر روی بنر کلیک کنند و ازاین‌بین ۱ نفر محصول یا خدمت شمارا از سایت‌تان خریداری کند. نرخ تبدیل این تبلیغ شما به ازای خرید، ۱ درصد می‌شود.

فرمول نرخ تبدیل

بر اساس این فرمول، مشخص می‌شود که چه مقداری از کلیک یا بازدیدها تبدیل به یک اقدام (مثلاً خرید) می‌شود.
درواقع نتیجه‌ی تقسیم تعداد افرادی که محصول شمارا خریداری کرده‌اند بر کل بازدید کاربران، تعداد تبدیل‌ها است و این تعداد را اگر در ۱۰۰ ضرب کنیم، درصد نرخ تبدیل به دست محاسبه می‌شود.

۷ موضع مهم در مورد نرخ تبدیل

۱ مفهوم تبدیل در فضای دیجیتال مارکتینگ اصطلاح گسترده‌ای است و می‌تواند به هر اقدامی اشاره کند. (مانند خرید، گرفتن شماره موبایل کاربر، ثبت‌نام در خبرنامه، دیدن ویدئوی خاص و …)
 
۲ – بر اساس گزارش مالی شرکت ادوبی (Adobe) نزدیک به ۴۰ درصد از بازاریابان آن‌ها گزارش داده‌اند که نرخ تبدیل فروش آن‌ها نزدیک به ۰.۵ درصد بوده است.
 
۳ – با اندازه‌گیری نرخ تبدیل می‌توانید تبلیغات خود را به لحاظ بازگشت سرمایه (ROI) مدیریت کنید و سایت خود را برای افزایش نرخ تبدیل بهینه کنید.
 
۴ – شما باید نرخ تبدیل‌های بسیاری از اقدام‌های کاربر را محاسبه کنید و روزبه‌روز شاهد رشد نرخ تبدیل کاربران در اقدام‌های مختلف (گرفتن لید، عضویت در خبرنامه، ثبت‌نام، خرید) باشید.

۵- به‌عنوان‌مثال اگر نرخ تبدیل شما ۵ درصد محاسبه‌شده است، می‌توانید این‌گونه تحلیل کنید که هر فرد در صفحه‌ی محصول شما به‌احتمال ۵ درصد محصول را خریداری می‌کند.

 6 – اصطلاح CRO به معنای بهینه‌سازی نرخ تبدیل است. این تکنیک با آزمون‌وخطا، تحلیل رفتار کاربر و همچنین تست A/B به افزایش و بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌پردازد.
 
۷- بر اساس گزارش ای ویو (EyeView)، اضافه کردن ویدئو به صفحات فرود می‌تواند نرخ تبدیل را تا ۸۶ درصد افزایش دهد.
 
در این مقاله به تعریف نرخ تبدیل و روش محاسبه‌ی آن پرداختیم و همچنین چند مورد درباره‌ی نرخ تبدیل را بررسی کردیم. لطفاً نظرات و تجریبات خود را در مورد نرخ تبدیل با ما در میان بگذارید.
 
مقاله پیشنهادی:  وبینار مارکتینگ: پلکان صعود کسب‌وکارها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *