1 Introduction to 22 essential WordPress plugins

معرفی ۲۲ افزونه ضروری وردپرس

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

معرفی ۲۲ افزونه ضروری وردپرس

با استفاده از پلاگین یا افزونه‌های ضروری وردپرس، در طراحی سایت بدون کدنویسی می‌توانید امکانات جدید و پیشرفته را به سایتتان اضافه کنید. وردپرس دارای مجموعه بزرگی از افزونه‌‌ها یا پلاگین‌هاست که اساس کار هر وب‌سایتی را شکل می‌دهند و از این نظر بسیار حائز اهمیت هستند.
برخی از افزونه‌های ضروری وردپرس رایگان بوده و برای نصب برخی باید هزینه پرداخت کنید. با استفاده از این افزونه‌ها وب‌سایتتان زیباتر و حرفه‌ای‌تر به نظر رسیده و مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید.
ما در این مقاله ضمن معرفی پلاگین‌ها شما را با ۲۲ مورد از افزونه‌های ضروری وردپرس آشنا می‌کنیم.

پلاگین یا افزونه چیست؟

پلاگین یا معادل فارسی آن افزونه، درواقع برنامه‌ای است که روی برنامه اصلی سوار شده و باعث کامل‌تر شدن آن می‌شود. برخی افراد افزونه‌های ضروری وردپرس را به آپشن‌های خودرو نیز تشبیه می‌کنند. برای مثال پلاگین الکسا یا Alexa Toolbar افزونه‌ای است که کاربران روی مرورگرشان نصب‌کرده و با استفاده از آن رتبه جهانی هر سایتی را مشاهده می‌کنند.
پلاگین تشکیل شده از کلمه Plug به معنای پریز برق است. افزونه‌ها تا حدود زیادی کارکردی مشابه پریز برق دارند. پریز برق باعث می‌شود که وسایل برقی به منبع اصلی (برق) وصل شوند.
البته برای پلاگین اصطلاحات دیگری همچون Extension و Add-on نیز استفاده می‌شود. سازندگان نرم‌افزارها معمولاً برای کم‌حجم‌تر کردن نسخه اولیه برنامه، از پلاگین‌ها استفاده می‌کنند. در این صورت افراد متناسب با نیازهایشان افزونه‌های ضروری وردپرس را نصب می‌کنند.
از سوی دیگر پلاگین نویسی شغل پردرآمدی برای افراد زیادی است. این افراد در ساخت افزونه‌ها خلاقیت و نوآوری زیادی داشته و همین امر باعث می‌شود تا کاربران علاقه بسیاری به نصب انواع پلاگین‌ها داشته باشند.
البته قرار نیست تمام نرم‌افزارها از پلاگین استفاده کنند. انتخاب پلاگین‌ها تا حدود زیادی سلیقه‌ای است.

معرفی افزونه‌های ضروری وردپرس

ازآنجاکه استفاده از افزونه‌های ضروری وردپرس می‌تواند باعث رشد و پیشرفت وب‌سایت شما شود در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ۲۲ مورد از افزونه‌های ضروری وردپرس آشنا کنیم. استفاده از این افزونه‌ها (که معمولاً رایگان هستند) باعث افزایش سرعت عمل شما می‌شوند.
البته اگر در این زمینه تجربه کمی دارید شاید یافتن افزونه‌های ضروری وردپرس و بهترین پلاگین‌ها کمی سخت باشد بنابراین حتماً این مطلب را تا پایان بخوانید؛ ما لیستی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس برای شما آماده کرده‌ایم.
برویم سراغ اولین مورد از لیست بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس:

۱. افزونه WPForms

افزونه WPForms یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس برای هر وب‌سایتی است. این افزونه بیش از ۴ میلیون نصب فعال داشته که برای ساخت فرم تماس با ما در وب‌سایت‌ها کاربرد دارد. بخش تماس با ما تقریباً یکی از واجب‌ترین قسمت‌های هر وب‌سایت است و برنامه‌نویسان این افزونه را دقیقاً برای ساخت چنین فرم‌هایی طراحی کرده‌اند.
برای ساخت فرم تماس با ما تنها چند دقیقه زمان نیاز دارید، با استفاده از افزونه WPForms می‌توانید انواع فرم‌های تماس، فرم‌های اشتراک ایمیل، خبرنامه، نظرسنجی و … را بسازید.
استفاده از امکانات اولیه این مورد از افزونه‌های ضروری وردپرس، رایگان است ولی اگر می‌خواهید از تمام امکانات آن استفاده نمایید باید نسخه پریمیوم آن را بخرید.

مقاله پیشنهادی:  طراحی وبسایت مشاور املاک در شیراز

۲. افزونه Yoast SEO

دومین مورد از لیست افزونه‌های ضروری وردپرس، پلاگین Yoast SEO با بیش از ۵ میلیون نصب فعال است. وب‌سایت‌های زیادی با بهره‌گیری از این افزونه توانسته‌اند رتبه الکسا و گوگل خود را ارتقا داده و درآمد بیشتری کسب کنند. از این پلاگین برای ساخت نقشه سایت، برچسب‌های متاتگ و … استفاده می‌شود.
خوشبختانه کار با آن بسیار ساده بوده و حتی افراد مبتدی نیز قادر به کارکردن با آن هستند. افزونه Yoast SEO دو ورژن رایگان و پریمیوم دارد که به‌دلخواه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۳. افزونه MailChimp

اگر قصد ارسال خبرنامه‌های هیجان‌انگیز و جذاب را دارید باید از افزونه MailChimp استفاده کنید. یکی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس پلاگین MailChimp با بیش از ۲ میلیون نصب است. این پلاگین به سایت شما وصل شده و خبرنامه‌ها را برای کاربرانتان ایمیل می‌کند.

۴. افزونه Akismet

پلاگین Akismet ضداسپم، ضد هرزنامه و کاملاً رایگان است. برای محافظت از وب‌سایتتان در مقابل پیام‌های اسپم کافی است این افزونه را نصب کنید.
Akismet به‌صورت خودکار نظرات را بررسی کرده و کامنت‌های اسپم را شناسایی و حذف می‌کند. این افزونه جزو افزونه‌های ضروری وردپرس است و بیش از ۵ میلیون نصب فعال نیز دارد.

۵. افزونه W3 Total Cache

پلاگین W3 Total Cache یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس که اتفاقاً موردتوجه اغلب وب مستران نیز قرار گرفته است. این پلاگین بیش از ۱ میلیون نصب داشته و به‌عنوان بهترین افزونه برای بهینه‌سازی و بهبود عملکرد سایت‌های وردپرسی شناخته می‌شود.
این پلاگین زمان بارگذاری سایت را کاهش داده و با افزایش سرعت عملکرد آن، تجربه کاربری مثبتی به مخاطبان سایت می‌دهد.

پلاگین W3 Total Cache یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس که اتفاقاً موردتوجه اغلب وب مستران نیز قرار گرفته است. این پلاگین بیش از ۱ میلیون نصب داشته و به‌عنوان بهترین افزونه برای بهینه‌سازی و بهبود عملکرد سایت‌های وردپرسی شناخته می‌شود.
این پلاگین زمان بارگذاری سایت را کاهش داده و با افزایش سرعت عملکرد آن، تجربه کاربری مثبتی به مخاطبان سایت می‌دهد.

۶. افزونه UpdraftPlus

از دیگر افزونه‌های ضروری وردپرس می‌توان به پلاگین UpdraftPlus با بیش از ۳ میلیون نصب اشاره کرد. این پلاگین برای پشتیبان‌گیری از راه دور و ذخیره کردن آن، کاربرد دارد.
با استفاده از این افزونه می‌توانید فایل‌های بک‌آپ را در ایمیل، Rackspace، FTP یا Dropbox ذخیره کنید. این پلاگین نیز نسخه‌های پریمیوم و رایگان دارد.

۷. افزونه WP Rocket

پلاگین قدرتمند و کاربردی WP Rocket یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس است که برای فشرده کردن فایل‌ها، بارگذاری تصاویر و کش کردن صفحات کاربرد دارد. اگر به دنبال افزونه‌ای با قابلیت Lazy load برای افزایش سرعت وب‌سایتتان هستید حتماً از WP Rocket استفاده کنید.
البته لازم به ذکر است این پلاگین نسخه رایگان ندارد و برای استفاده از آن باید نسخه پریمیوم را بخرید.

۸. افزونه Sucuri

پلاگین رایگان Sucuri بیش از ۸۰۰ هزار نصب فعال دارد و یکی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس و حتی یکی از قدرتمندترین پلاگین‌های امنیتی است.
این افزونه وظیفه حفاظت از وب‌سایت شما در مقابل حملات DDoS، بدافزارها و حملات XSS را برعهده دارد. این پلاگین برای تمام کاربران رایگان است.

مقاله پیشنهادی:  راهنمای طراحی وب سایت های چند زبانه برای موسسات مالی بین المللی

۹. افزونه RafflePress

این پلاگین یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های ضروری وردپرس در زمینه مسابقه بوده و بیش از ۱۰ هزار نصب فعال دارد. این افزونه باعث افزایش لیست ایمیل و ترافیک سایت شده و شرایطی را فراهم می‌کند تا افراد هنگام ورود به سایت ایمیل خود را ثبت نمایند. از این لیست ایمیل برای ارسال لینک‌های تبلیغاتی و خبرنامه‌ها می‌توانید استفاده کنید.
ازطرفی این پلاگین با ترغیب کاربران به فالوکردن شما در سایر شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش دنبال‌کنندگانتان نیز می‌شود. اگر می‌خواهید از امکانات پیشرفته این پلاگین بهره‌مند شوید باید افزونه RafflePress Pro را نصب کنید.

۱۰. افزونه learnpress

اگر شما هم قصد دارید از راه فروش دوره‌های آموزشی کسب درآمد کنید حتماً پلاگین learnpress به دردتان می‌خورد. با کمک این افزونه می‌توانید پک‌های آموزشی‌تان را در اینترنت به فروش رسانده و سود کنید.
این پلاگین رایگان یکی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس بوده که بیش از ۱۰۰ هزار نصب فعال نیز دارد.

۱۱. افزونه SEMRush

اگر به دنبال پلاگینی برای بهینه‌سازی و بازاریابی وب‌سایت خود هستید، بهترین گزینه افزونه SEMRush است. این پلاگین یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های ضروری وردپرس بوده و ضمن بررسی متن‌ها از نظر خوانایی و واژه‌های کلیدی، پیشنهاداتی برای بهترشدن متن نیز ارائه می‌دهد.
همچنین کلمات کلیدی مرتبط با متن را نیز به شما معرفی می‌کند. این افزونه کاملاً رایگان بوده و تأثیر بسزایی در بهبود سئو سایت شما می‌گذارد.

۱۲. افزونه WP Mail SMTP

از این پلاگین برای ارسال ایمیل به‌وسیله SMTP استفاده می‌شود. پلاگین WP Mail SMTP با بیش از ۲ میلیون نصب، یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های ضروری وردپرس بوده و برای پیکربندی ایمیل‌ها، تعیین کردن میزبانی SMTP، تنظیم یوزر نیم و پسورد SMTP و تعیین آدرس و نام ایمیل کاربرد دارد.

۱۳. افزونه Insert Headers and Footers

از جمله افزونه‌های ضروری وردپرس پلاگین پرسرعت Insert Headers and Footers است. این افزونه با بیش از ۱ میلیون نصب فعال و سرعت لود بسیار بالا، کمک می‌کند تا بدون ویرایش قالب وردپرس، بتوانید کدهای مربوط به CSS، Google Analytics، Facebook Pixel و غیره را به وب‌سایتتان اضافه نمایید.

۱۴. افزونه WooCommerce

از دیگر افزونه‌های ضروری وردپرس، افزونه WooCommerce با بیش از ۵ میلیون نصب فعال است که به‌عنوان بهترین پلاگین در زمینه فروشگاه ساز آنلاین نیز شناخته می‌شود. پلاگین ووکامرس هرآنچه که برای ساخت یک فروشگاه آنلاین نیاز داشته باشید را کاملاً رایگان اختیارتان قرار می‌دهد.
امکاناتی از قبیل ایجاد صفحات محصول، تعریف انواع محصولات و کالاها، ویرایش و تغییر کالا، پیکربندی، مشخص‌کردن نحوه پرداخت و غیره تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های این افزونه قدرتمند است.

۱۵. افزونه WPML

پلاگین WPML برای ترجمه وب‌سایت به زبان‌های دیگر بسیار کاربرد دارد. این پلاگین یکی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس در زمینه ترجمه وب‌سایت بوده و تنها در نسخه پریمیوم عرضه شده است.
بنابراین اگر می‌خواهید علاوه بر بازدیدکنندگان فارسی‌زبان کاربران دیگر نیز بتوانند از مطالب شما استفاده کنند، باید از این پلاگین جهت شخصی‌سازی و ترجمه سایت بهره بگیرید.

۱۶. افزونه Google XML Sitemaps

مورد بعدی از لیست افزونه‌های ضروری وردپرس، پلاگین محبوب Google XML Sitemaps با بیش از ۲ میلیون بار نصب است. از این افزونه برای تهیه نقشه وب‌سایت‌های وردپرسی استفاده می‌شود.
اگر می‌خواهید موتورهای جستجوگر بهتر سایت شما را پیدا کنند و از این طریق بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، باید برای جهت سئو و بهینه‌سازی سایتتان این پلاگین را نصب نمایید. خوشبختانه لازم نیست برای نصب این افزونه هزینه‌ای پرداخت کنید و استفاده از آن کاملاً رایگان است.

مقاله پیشنهادی:  طراحی سایت برای نهادهای علمی و پژوهشی: نکات و ترفندها

۱۷. افزونه iThemes Security

پلاگین امنیتی iThemes Security از دیگر افزونه‌های ضروری وردپرس برای حفظ و ارتقای امنیت وب‌سایت بوده و بیش از ۱ میلیون بار نصب شده است. این پلاگین بیش از ۳۰ شیوه ایمن‌سازی و حفاظت از وب‌سایت داشته و قادر است تمام حفره‌های امنیتی و نقاط ضعف وب‌سایت‌ها را شناسایی و برطرف کند. استفاده از این افزونه قدرتمند را به‌شدت توصیه می‌کنیم.

۱۸. افزونه Yet Another Related Posts Plugin

اگر می‌خواهید کاری کنید که کاربران بیشتر در سایتتان مانده و تعداد بیشتری از صفحات را تماشا کنند باید پلاگین Yet Another Related Posts Plugin را که یکی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس است، نصب کنید.
این افزونه پست‌های مرتبط را به کاربران پیشنهاد می‌دهد و کاربر را ترغیب می‌کند تا سایر صفحات سایت را نیز تماشا کند و از این طریق موجب بالارفتن ترافیک وب‌سایت می‌شود.

۱۹. افزونه Smush Pro

برای کاهش حجم تصاویر، بهینه‌سازی، تغییر و تنظیم اندازه عکس‌ها از پلاگین Smush Pro که یکی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس است، استفاده می‌شود. این پلاگین دو نسخه پریمیوم و رایگان داشته و بیش از ۱ میلیون بار نصب شده است.

۲۰. افزونه Contact Form 7

برای ساخت و مدیریت فرم‌های تماس افزونه رایگان Contact Form 7 بسیار پیشنهاد می‌شود. این پلاگین یکی از قدرتمندترین موارد موجود در لیست افزونه‌های ضروری وردپرس بوده و بیش از ۵ میلیون بار هم نصب شده است.
به علت رابط کاربری آسان و راحت و همچنین امکان شخصی‌سازی فرم‌ها این پلاگین بسیار محبوب است.

۲۱. افزونه Duplicator

اگر به دنبال پلاگینی برای بک‌آپ گرفتن، کپی‌کردن و انتقال وب‌سایت خود هستید، حتماً پلاگین Duplicator را نصب کنید. این پلاگین رایگان با بیش از ۱ میلیون بار نصب، یکی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس در زمینه پشتیبان‌گیری است.

۲۲. افزونه Redirection

یکی از بهترین افزونه‌های ضروری وردپرس در حوزه مدیریت تغییر مسیر پلاگین Redirection با بیش از ۲ میلیون بار نصب است.
این افزونه کمک می‌کند تا بتوانید لینک‌هایی که دچار مشکل شده‌اند را پیدا کرده و مشکلشان را برطرف کنید. با برطرف‌شدن خطاهای موجود در سایت رتبه آن نیز افزایش می‌یابد.

کلام آخر

یکی از مزیت‌های افزونه‌های ضروری وردپرس، این است که روی تعداد زیادی وب‌سایت تست شده و عملکردشان نیز کاملاً تأیید شده است. این در حالی است که اگر بخواهید با کدنویسی همین قابلیت‌ها را به وب‌سایتتان اضافه کنید، باید وقت و هزینه زیادی صرف نمایید.
از سوی دیگر امروزه تعداد پلاگین‌ها آن‌قدر زیاد شده که انتخاب بین آن‌ها بسیار سخت و گیج‌کننده است. ما سعی کردیم در این مقاله شما را با افزونه‌های ضروری وردپرس آشنا کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید سئو، عملکرد، سرعت و امنیت سایتتان را ارتقا دهید.
این مطلب مفید را حتماً آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها را نیز با افزونه‌های ضروری وردپرس آشنا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *