Rural Business

چرا به یک مشاوره کسب‌وکار روستایی (Rural Business) نیازمندیم

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چرا به یک مشاوره کسب‌وکار روستایی (Rural Business) نیازمندیم

تصور اشتباهی است که فکر کنیم راه‌اندازی کسب‌وکار تنها مخصوص شهرهای بزرگ است و نمی‌توان در روستاها و شهرهای کوچک کسب‌وکار پردرآمدی به راه انداخت. هدف ما از این نوشته معرفی ایده‌هایی برای راه‌اندازی کسب‌وکار به‌صورت روستایی است. خوشبختانه چنین ایده‌هایی در کشور ما کاملاً کاربردی و عملی هستند، پس لطفاً تا آخر با ما همراه باشید تا خودتان متوجه شوید.
امروزه کسب‌وکارهای روستایی دیگر محدود و وابسته به عده‌ای خاص از اهالی یک روستا نیستند. بلکه با پیشرفت صنایع و ارتباطات، مشاغل روستایی نیز با تغییرات چشمگیری روبرو شده‌اند. بنابراین دیگر نه‌تنها یک فرد روستایی روی زمین گندم می‌کارد و دامداری می‌کند، بلکه دیگر افراد از نقاط دیگر نیز می‌توانند به این کار رو آورند. ایران یک کشور حاصلخیز ازنظر منابع طبیعی است. حتماً شنیده‌اید که بارها در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و یا صادرکننده آن بوده‌ایم، همچنین سایر محصولات کشاورزی و دامی نیز چنین شرایطی را داشته‌اند. همه این مطالب را گفتیم تا روشن کنیم که راه‌اندازی یک کسب‌وکار روستایی می‌تواند بسیار مفید و سودمند باشد. به این شکل که نه‌تنها باعث افزایش اشتغال می‌شود بلکه یک‌راه بسیار عالی برای صادرات و ورود به بازارهای جهانی نیز خواهد بود. البته اگر با برنامه‌ریزی و به‌صورت اصولی انجام گیرد. یقیناً بدون مشاوره، هیچ کسبوکاری در حوزه های مختلف به درآمد مطلوب نمی‌رسد.
زمانی خواهید توانست که ایده‌های مختلف را برای شروع کسب‌وکار در روستا ایجاد کنید و در آخر به یک گزینه‌ی مطلوب برسید که از شرایط آن منطقه، نیاز مردم و بازار اطلاع حاصل کرده باشید. با آگاهی داشتن از منابع و همچنین ماهیت سایر کسب‌وکارهای منطقه، می‌توانید با صاحبان کسب‌وکار وارد صحبت شده و در پایان هزینه‌ها و سایر مواد موردنیاز برای شروع کار را بررسی نمایید.
به خاطر داشته باشید قبل از شروع یک کسب‌وکار در روستا و شهرهای کوچک ابتدا باید درباره بازار محلی، نیازهای خاص آن منطقه و محل فیزیکی کار به‌خوبی تحقیق کنید. در مناطق روستایی کسب‌وکار شما به یک اجتماع کوچک وابسته است بنابراین انتخاب بهترین محل برای شروع کار می‌تواند در تعداد مشتریانی که به دست می‌آورید تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد. حتی اگر کسب‌وکار شما وابسته به خدمات است بازهم باید در شروع کار، بازار خود و نیاز مشتریان به خدماتتان را بررسی کرده باشید.

مقاله پیشنهادی:  برنامه لینکدین چگونه در 2022 جهانی شد؟!

اهمیت کارآفرینی در روستاها

امروزه کارآفرینی به‌عنوان ابزاری برای بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی شناخته می‌شود. همچنین پایداری اقتصاد و فعالیت در محیطی سالم از اهداف یک کارآفرین به‌حساب می‌رود. با این اوصاف، یک فعالیت از نوع کارآفرینی در قبال توسعه‌ روستایی، می‌تواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی را فراهم آورد. بدون این نوع نگاه، عوامل توسعه خود را تلف می‌کنید، بنابراین، صرف پذیرفتن این مبحث نمی‌توانید به‌تنهایی به توسعه در بخش روستایی برسید و فعالیت‌های اقتصادی شگرفی داشته باشید. کارآفرینی در نواحی روستایی می‌تواند پتانسیل‌های این نواحی را شناسایی و از تمام آن‌ها به نحو احسنت بهره‌وری کند.

مزیت‌های یک کسب‌وکار روستایی

پیشرفت صنعت و تکنولوژی از خواسته‌های قطعی هر جامعه‌ی آگاه و متمدن است. کمتر نهادی را می‌توان یافت که به فکر پیشرفت خود نباشد. می‌توان گفت بزرگ‌ترین مزیت راه‌اندازی کسب‌وکار روستایی افزایش بازار کار و همچنین حفظ روند صعودی پیشرفت است. امروزه مشاهده می‌شود که افراد جویای کار مجبور به ترک محل سکونت خود شده و در جست‌وجوی شغل مناسب در مکان‌های دیگر هستند. جلوگیری از نقل‌مکان ازنظر اقتصادی و حتی روانی بسیار مهم است. تصور کنید که با ایجاد مشاغل به‌صورت محلی، باعث اشتغال نیروی کار جوان و درآمدزایی شوید. همچنین، با ایجاد چنین بستری در کشور، تجارت خود را رونق بخشید و به پیشرفت صنایع مختلف دیگری مانند: کشاورزی و دامپروری نیز کمک کنید. از دیگر مزایایی کسب‌وکار روستایی افزایش تعاملات اجتماعی است که خود با ایجاد روابط کاری مختلف می‌تواند توسعه شمارا دوچندان کند.

ایده‌هایی برای شروع کسب‌وکار در روستا

۱- تأسیس داروخانه یا آزمایشگاه
۲- تأسیس فروشگاه لوازم الکترونیکی
۳- راه‌اندازی فروشگاه کود و بذر
۴- کشت مواد غذایی ارگانیک
۵- دامپروری و کشاورزی
۶- ایجاد انبار برای نگهداری محصولات و مواد اولیه
۷- راه‌اندازی واحدهای تولیدی
۸- بوتیک لباس
۹- برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت
۱۰- پرورش انواع ماهی
۱۱- راه‌اندازی کافی‌نت به همراه خدمات فتوکپی، پرینت و اسکن
۱۲-تجارت و صادرات میوه و سبزیجات
۱۳- پرورش گیاهان تزئینی و دارویی برای صادرات و مصرف داخلی
۱۴- تعمیر و نگهداری لوازم مخصوص کشاورزی و باغداری
این‌ها تنها بخشی از خدمات و کسب‌وکارهایی است که می‌توان در محیط روستایی ایجاد کرد و آن‌ها را توسعه داد.

مقاله پیشنهادی:  بازاریابی بازگشتی چیست؟

خدمات مشاوره آی‌تی‌هما در کسب‌وکارهای روستایی

یکی دیگر از خدمات آژانس دیجیتال مارکتیک آی‌تی‌هما مشاوره کسب‌وکار روستایی در شیراز است. به کمک تیم ما به بازار هدف خاص خود دسترسی پیدا می‌کنید و مشتریانی که مناسب کسب‌وکار خود هستند را شناسایی خواهید کرد. آژانس دیجیتال مارکتیک آی‌تی‌هما یک همراه مطمئن برای شما است زیرا همواره احترام به مشتری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید از طریق سیستم رزرو وقت مشاوره، با تیم ما به‌صورت حضوری یا آنلاین در ارتباط باشید. نکته‌ی دیگری که باعث می‌شود مشتریان بعد از مشاوره با این تیم حرفه‌ای ادامه دهند، حس مسئولیت‌پذیری مشاورین این مجموعه است که به‌طور یقین بعد از یک‌بار مراجعه متوجه آن خواهید شد. توجه داشته که در دنیای تکنولوژی و پیشرفت فرصت چندانی برای «آزمودن و خطا» نیست. این امر نه‌تنها ضرر مالی و روحی دارد بلکه سرعت شمارا گرفته و ممکن است از مسیر پیشرفت خود فاصله بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید از یک شرکت تبلیغاتی معتبر مشاوره بگیرید، با ما تماس حاصل کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *