طراحی سایت خبری(1)

طراحی سایت خبری در شیراز: اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

طراحی سایت خبری در شیراز: اطلاع رسانی به روز و دقیق به مخاطبان

 

بدون شک طراحی سایت خبری، به عنوان بی رقیب ترین رسانه ی اطلاع رسانی اخبار در جهان شناخته می شود. برای کسب و کار در حوزه های مختلف طراحی سایت از اهمیت بالایی بر خوردار است. افراد زیادی مشتاق گوش سپردن به خبر های تازه هستند. اما این روزا بسیاری از مردم بیشتر از اینترنت استفاده می کنند و اکثر اخبار ها را از طریق سایت های خبری مطالعه می کنند. طراحی وب سایت خبری به همین علت در شهر های مختلف از تقاضای بالایی بر خوردار است.

در سال های اخیر اهمیت طراحی سایت خبری افزایش چشم گیری داشته است، به طوری که بیشتر خبرگزاری ها در حال حاضر فعالیت های گسترده ای از طریق وب سایت های خود دارند. طراحی سایت خبری به مکانی برای آگاهی افرادی که می خواهند در رابطه با اخبار مورد علاقه خود اطلاعات کسب کنند و اینکه از اتفاقاتی که در این زمینه رخ داده است باخبر شوند تبدیل شده است. وب سایت های خبری می توانند تمام اخبار های خارجی و داخلی و رویداد های موجود را به کاربران ارائه دهند.

 

طراحی سایت خبری(2)

ویژگی های وب سایت خبری

احتمالا برای خیلی از شما سوال پیش می آید که چرا طراحی سایت خبری تا این اندازه مورد توجه و استقبال قرار گرفته است؟ علت های زیادی برای علاقه مندی به طراحی این قبیل  از سایت ها وجود دارد، که از مهم ترین این علت ها عبارتند از:

اکثر افراد علاقه مند به مطالعه کردن اخبار های فرهنگی، سیاسی، هنری و ورزشی و اقتصادی و غیره هستند. به همین علت در گذشته با گوش سپردن به اخبار رادیو و تلویزیون و خرید روزنامه های کاغذی به هدف خود دسترسی پیدا می کردند. اما امروزه که همه چیز به اینترنت متصل می شود، مطالعه اخبار نیز از طریق مرور سایت های فعال در این حوزه انجام میشود. به همین سبب ترافیک زیادی وارد این سایت ها شده و مورد توجه گوگل قرار می گیرند.

مقاله پیشنهادی:  بازار چیست و عوامل مؤثر بر آن کدامند؟

 

رایگان

یکی از ویژگی های خوب وب سایت خبری، رایگان بودن آن است. همین امر موجب افزایش تقاضا برای مطالعه اخبار از طریق سایت خبری بیشتر از روزنامه های کاغذی شده است.

ترافیک زیاد سبب افزایش اعتبار و ارزش سایت ها می شود و همچنین باعث تبدیل وب سایت ها به منبع کسب در آمد نیز خواهد شد. یکی از بهترین و پرطرفدارترین منابع برای تبلیغات اکثر برندها وب سایت های خبری می باشد.

 

صداقت در انتشار اخبار

صداقت در انتشار اخبار، یکی دیگر از ویژگی های مهم سایت خبری است و برای جلب توجه بیشتر مخاطبان اخبار شایعه و کذب منتشر نکند. اخباری که منتشر می شود هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک تر باشد، کاربران بیشتری را به سوی خودش جذب می کند. این وب سایت با این کار می تواند اعتبار بیشتری جلب کند. انتشار مطالب دروغ باعث بی اعتمادی نسبت به وب سایت خبری و کاهش مخاطبان آن می شود.

 

فضای تبلیغاتی

در رشد وب‌ سایت خبری به همان اندازه که ویژگی‌ های محتوایی و خدمات حائز اهمیت است، کسب در آمد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. گذشته از انتشار فیلمها، اخبار و جدید ترین داستان‌ های برتر جهان، ادغام تبلیغات در بخش های مناسبی از وب‌ سایت بدون این که مخاطبان را از خود دور کند، برای منافع مالی آن بسیار مهم است. مکان‌ های مناسب برای بنر های تبلیغاتی در طراحی وب سایت، استفاده از نوار های کناری، در ابتدای صفحه است.

طراحی سایت خبری(3)

تاریخ انتشار اخبار

تاریخ انتشار خبر در سایت یکی دیگر از نکات مثبت طراحی وب سایت خبری است. باید تاریخ انتشار اخبار در وب سایت نمایش داده شود و همچنین از قالب های مناسب برای نمایش اخبار استفاده گردد که سبب خستگی چشم مخاطب نشود و مخاطب بتواند به قسمت های مختلف وب سایت دسترسی پیدا کند.

مقاله پیشنهادی:  انواع روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام

 

اعلانات

یک سایت خبری خوب باید یک بخش اعلانات برای اطلاع از بروز ترین موضوعات داشته باشد تا افراد بتوانند به محض ورود به سایت از بروزترین اتفاقات رخ داده اطلاع کسب کند. همچنین این کار باعث صرفه جویی در وقت مخاطبان نیز می شود.

 

جستجو

قابلیت جستجو حرفه ای در یک طراحی وب سایت خبری باعث می شود تا کاربر به راحتی بتواند به هرآنچه که در نظر دارد دسترسی پیدا کند. این قابلیت به مخاطب این امکان را می دهد که قدرت انتخاب مطالب، بخش‌ها و موضوعات مورد علاقه‌ی خود را داشته باشد. اگر در وب سایت خبری این گزینه وجود نداشته باشد سبب می شود که مخاطب به احتمال زیاد به علت پیشنهاد جست و جوی مطالب دیگر، سایت را ترک خواهند کرد.

 

تولید محتوای مناسب

تولید محتوا زیبا و جذاب یکی دیگر از ویژگی سایت خبری حرفه ای است. طراحی وبسایت خبری باید از برترین تیم تولید محتوا و نویسنده کمک بگیرد تا اخبار به صورت خوب و غیر کپی منتشر شود تا مخاطب را به مطالعه ادامه خبر ترغیب کند.

 

اتصال به شبکه های اجتماعی

از دیگر ویژگی های یک سایت خبری خوب، اتصال به شبکه های اجتماعی و امکان آرشیو کردن اخبار و دسترسی به دسته بندی اخبار میباشد.

طراحی سایت خبری(4)

سرعت بالای لود تصاویر

سرعت بالای بارگذاری صفحات و تصاویر، یکی از نکات مهم در طراحی وب سایت خبری است. اگر شما فرض کنید چند دقیقه طول بکشد تا یک صفحه از وب سایت خبری بارگذاری شود. در این حالت صبر فرد تمام می شود و وب سایت خبری ما مخاطبان زیادی را از دست می دهد.

مقاله پیشنهادی:  طراحی سایت شرکتی در شیراز: معرفی حرفه ای کسب و کار خود به مشتریان

 

اطلاع رسانی به روز و دقیق به مخاطبان از طریق وب سایت خبری

یکی از مهم ترین نکاتی که برای کاربران بسیار مورد توجه قرار می گیرد، اطلاع رسانی به روز و دقیق اخبار است. وب سایت خبری باید اخبار بروز و جدیدی را به مخاطبان خود ارائه دهد. وب سایت خبری ملزم به فعالیت مداوم در سایت خود است. اگر در ارائه اخبار بروز رسانی مدام نداشته باشد، اکثر ستون‌ ها و بخش‌ های وب‌ سایت خالی باقی می‌ماند و همچنین باعث کاهش جلب توجه مخاطبان به وب‌ سایت خبری می‌شود. مطالب قدیمی سبب کاهش بازدید کنندگان می شود. اطلاع رسانی به روز و دقیق اخبار وب سایت یک امر ضروری برای تاثیر مثبت در نتایج موتور های جستجو و افزایش تعداد افراد بازدید کننده از آن است.

 

هدف وب سایت خبری

هدف از ایجاد وب سایت خبری گسترش سریع بروز ترین اخبار و کمک به بهبود سطح اطلاعات افراد می باشد. اگر یک وب سایت خبری دارای آرشیو اخبار باشد به مخاطبان کمک میکند تا تحلیل درستی از اتفاق های داخلی و جهانی داشته باشند و به طور هوشمندانه برای زندگی اجتماعی و فردی خود تصمیم گیری کنند.

به طور کلی اگر بخواهیم ذکر کنیم  هدف اصلی از طراحی وب سایت خبری جلب مخاطبان بیشتر و کسب درآمد به روش های مختلف از آن ها می باشد. ما می توانیم با راه اندازی نمونه های مختلفی از وب سایت خبری کاربران بیش تری را جذب کنیم و از طریق فروش رپورتاژ افزایش درآمد داشته باشیم.

یک وب سایت خبری باید بتواند از دیگر وب سایت های خبری متمایز باشد تا بتواند کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کند.  وجود امکانات متفاوت و ویژه  می تواند باعث شود که این وب سایت خبری مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *