بازاریابی کتاب با روش اسلایس پیتزا

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر ناشر یا نویسنده هستید باید بدانید که روش‌های بهتری از راه‌های مرسوم برای بازاریابی و فروش کتاب وجود دارد. شما با استفاده از نکات طلایی موجود در این مقاله قادر خواهید بود فروش کتاب‌های خود را افزایش دهید. البته باید این بدانید که نکات ذکر شده در این مقاله بیشتر برای کتاب‌های تخصصی و آموزشی قابل استفاده است.

بازاریابی کتاب با روش اسلایس پیتزا! Book marketing with pizza slice method!

ما معتقدیم که نامناسب‌ترین مکان درفروش کتاب، کتاب‌فروشی است. درفروشگاه‌های کتاب، کتاب شما در میان هزاران کتاب به چشم نمی‌آید. همچنین احتمال دیده شدن کتابتان توسط مخاطبان هدف شما بسیار پایین است. بهترین روش افزایش فروش کتاب، بازاریابی مستقیم کتاب است. برای این کار می‌توانید از ایده‌ی فوق‌العاده اسلایس رایگان کتاب استفاده کنید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به شما یاد بدهیم چگونه با استفاده از این روش، میزان فروش کتاب‌های خود را افزایش دهید.

ایده اسلایس رایگان پیتزا

ایده-اسلایس-رایگان-پیتزا idea-slice-free-pizza

به‌طورکلی یک نکته‌ی جالب در یک کتاب موجب می‌شود تا آن کتاب توسط مخاطب خریداری شود. افرادی که به‌صورت حضوری در یک کتاب‌فروشی قصد خرید کتاب دارند، کتاب موردنظر خود را ورق می‌زنند و بخش‌های از آن را مطالعه می‌کنند. اگر در خلال مرور و مطالعه خود به نکته‌ای جالب برخورد کنند و آن نکته توجهشان را جلب کند، آن کتاب را خریداری می‌کنند.

ما فروش کتاب و به‌طورکلی محصولات آموزشی را به فروش پیتزا تشبیه می‌کنیم. یکی از ساده‌ترین راه‌های فروش پیتزا این است که یک قطعه از پیتزا را به افراد علاقه‌مند برای تست کردن بدهیم، به‌این‌ترتیب فرد با خوردن قطعه پیتزا و به‌احتمال‌قوی بیشتر شدن اشتهایش، اقدام به خرید پیتزای کامل می‌کند. شما نیز به‌عنوان نویسنده و یا ناشر یک کتاب بایستی اسلایس­هایی از پیتزای کتاب خود را تهیه کنید و به‌صورت رایگان در اینترنت یا فضای آفلاین پخش کنید.

این احتمال بسیار ضعیف است که مخاطب شما به کتاب‌فروشی برود و به‌طور اتفاقی کتاب شما را ببیند، ورق بزند و به‌طور اتفاقی نکته‌ی جالب شما را مشاهده کند و درنهایت کتاب شما را بخرد!

مقاله پیشنهادی:  استراتژی های تولید محتوای جذاب برای جذب مخاطب بیشتر

راهکار ما بسیار ساده این است که قسمت‌هایی از کتاب خود را به‌صورت الکترونیکی در اینترنت به‌صورت رایگان منتشر کنید. همچنین شما می‌توانید ازمحتوای کتاب خود یک پادکست یا ویدئو تهیه کنید و برای بازاریابی کتاب خود از آن‌ها  بهره‌مند شوید.

ایده‌هایی برای اجرای روش اسلایس پیتزا

یک-کتاب-الکترونیکی-an electronic book

۱- یک ‌فصل تأثیرگذار از کتاب خود را به یک کتاب الکترونیکی تبدیل کنید و در صفحه‌ی آخر فصل اول، اطلاعات کامل کتاب را درج کنید. بهترین کار این است که فصل اول کتاب را برای این منظور استفاده نکنید. معمولاً فصل اول کتاب‌ها به‌نوعی مقدمه است و حاوی مطالب مهم و جالب کتاب نیست؛ پس به‌اندازه‌ی کافی وسوسه کننده نخواهد بود. بهترین فصل کتاب را برای انتشار انتخاب کنید و آن را به‌صورت رایگان منتشر کنید و در اختیار مخاطبان قرار دهید. بهتر است جلد این کتاب الکترونیکی با جلد اصلی کتاب شما یکسان نباشد تا ابهامی ایجاد نکند. یک جلد متفاوت برای این منظور طراحی کنید.

خلاصه_ای-از-کتاب- a summary of the book

۲- راهکار بعدی این است که خلاصه‌ای از کتاب خود را به‌صورت الکترونیکی منتشر کنید و در دسترس همه قرار دهید. اکثر نویسندگان و ناشران تصور می‌کنند که با ارائه رایگان بخش‌هایی از کتاب یا خلاصه آن، میزان فروش کتابشان کاهش می‌یابد، اما تجربه نشان می‌دهد که همیشه عکس این تصور اتفاق می‌افتد. درواقع افراد هنگام خرید کتاب وقتی‌که احساس آشنایی با کتاب و مطالب آن را داشته باشند، راحت‌تر برای خرید کتاب اقدام می‌کنند. فراموش نکنید که در انتهای خلاصه‌ی کتاب خود، روش تهیه کتاب و اطلاعات تماس را قید کنید تا مخاطبان به‌سادگی بتوانند کتاب شما را تهیه کنند.

افزایش-فروش-کتاب-Increasing book sales

۳- روش بعدی و خلاقانه برای افزایش فروش کتاب، تهیه مطالب مکمل برای مخاطبان کتاب است. تصور کنید که شما یک کتاب در مورد آشپزی نوشته‌اید. در ابتدا یک کتاب الکترونیکی می‌سازید و در آن چند دستور غذا در آن درج می‌کنید. در ابتدای کتاب می‌نویسید که این کتاب برای خوانندگان کتاب آشپزی من تهیه‌شده است. اگر مطالب کتاب الکترونیکی شما جذاب باشد، علاقه‌مندان با شما ارتباط خواهند گرفت و به‌این‌ترتیب موفق به فروش کتاب اصلی‌تان می‌شوید.

مقاله پیشنهادی:  مشاور دیجیتال مارکتینگ
ساخت-یک-ویدیو-make-a-video-

۴- راهکار بعدی ساخت یک ویدیو برای مخاطبان کتاب است. شما باید یک یا چند فیلم ۳ دقیقه‌ای از محتوای کتاب خود تهیه کنید و آن را در پلتفرم‌های پخش ویدیو منتشر کنید. در این فیلم شما هیچ‌گونه تبلیغی از کتاب خود را انجام نمی‌دهید. روی صحبتتان با خوانندگان کتاب است مثلاً بگویید: «سلام. رضا دلاوری هستم. نویسنده‌ی کتاب شکستن مرزهای رشد. از شما به خاطر خرید کتاب سپاسگزاری می‌کنم. قصد دارم برای شما خواننده عزیز، نکات مهم کتاب را دوره کنم.»

این ویدیوها یک تیر و دو نشان است، یعنی هم باعث افزایش رضایت خریداران می‌شود و هم مخاطبان جدید را به سمت کتاب شما ترغیب می‌کند.

۵- اگر کتاب شما آموزشی است، می‌توانید یک پاورپوینت از تمام مهم کتاب خود تهیه کنید و آن را در سایت‌ها اشتراک‌گذاری اسلایدهای پاورپوینت منتشر کنید.

۶- راهکار بعدی ساخت یک فایل صوتی از محتوای مفید و مهم کتابتان است. فایل‌های صوتی که توسط نویسنده کتاب تهیه می‌شود بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد و تأثیر بالایی در جذب مخاطب دارد. این فایل‌های صوتی موجب می‌شود تا مخاطبان با آن گوش کنند و در صورت مطلوب بودن محتوا به خرید کتاب شما ترغیب شوند.

اسلایس ها را کجا منتشر کنم!

را-کجا-منتشر-کنم!Where-to-publish-it!

راحت‌ترین راه این است تا در موتور جستجوی گوگل، کلیدواژه‌ی «دانلود کتاب» را جست‌وجو کنید. در نتایج گوگل سایت‌های زیادی را  پیدا خواهید کرد که هزاران کتاب الکترونیکی رایگان برای دانلود دارند.

اکثر این سایت‌ها قابلیت آپلود کتاب توسط کاربران را نیز دارا هستند.

کتاب الکترونیکی خلاصه خود را در این وب‌سایت‌ها درج کنید. البته فراموشش نکنید که تائید و نمایش این کتاب‌ها معمولاً چند روز طول می‌کشد. اگر می‌خواهید احتمال تائید شدن کتابتان را افزایش دهید، سعی کنید تا حتی‌الامکان در کتاب خود تبلیغ نکنید. فقط در انتهای کتاب روش‌های تهیه کتاب را به مخاطبان توضیح دهید.

مقاله پیشنهادی:  مزیت‌های داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکارها

تعداد صفحات کتاب الکترونیکی اسلایسی شما نباید زیاد باشد. شما اجازه ندارید تا اسلایس­های پیتزای زیادی به مخاطب بدهید تا او سیر شود! انسان معاصر عجول و کم‌حوصله است! محتوای جذاب و کاربردی را در کتاب قرار دهید تا وقت مخاطب را کمتر از ۱۰ دقیقه نگیرد.

راهکار دیگر بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی است. شما قادر هستید در اینستاگرام ویدیوهای یک‌دقیقه‌ای منتشر کنید. از این امکان استفاده کنید و در بخش‌های یک‌دقیقه‌ای در مورد محتوای کتاب خود صحبت کنید. جملات و نکاتی از کتاب را به‌صورت پست در اینستاگرام و تلگرام خود منتشر کنید. داشتن کانال تلگرام و پیج اینستاگرام در افزایش تعامل با مخاطبان و درنتیجه فروش بیشتر کتاب به شما کمک بسزایی می‌کند.

شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی تخصصی‌تر مانند لینکدین برای بازاریابی کتاب خود استفاده کنید، مخاطبان احتمالی کتاب خود را بشناسید و مطالبی آموزشی در مورد محتوای کتاب خود منتشر سازید.

سخن پایانی

ما معتقدیم که میزان فروش کتاب فقط وابسته به یک‌چیز است. انگیزه و تلاش نویسنده کتاب!

 هیچ‌وقت به امید این نباشید تا ناشران برای شما درفروش کتاب کاری را انجام دهد. شما قادر هستید به‌تنهایی فروش کتاب خود را به‌شدت افزایش دهید. هرچقدر هم محتوای کتاب شما متفاوت و کاربردی باشد تا خودتان دست‌به‌کار نشوید کسی آن را نخواهید دید!

در این مقاله به تشریح ایده‌ی اسلایس برای افزایش فروش کتاب پرداختیم و راهکارهایی را برای اجرای این روش به شما همراهان آژانس دیجیتال مارکتینگ ای تی هما پیشنهاد کردیم.  از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بوده‌اید از شما تشکر می‌کنیم. لطفاً اگر نظر یا تجربه‌ای در مورد این مقاله دارید با آژانس دیجیتال مارکتینگ آی تی هما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *