Benefits of a website for businesses

مزیت‌های داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکارها

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

مزیت‌های داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکارها

اولین قدم برای پیشرفت، آشنایی با مزایای وب‌سایت برای کسب‌وکارتان است. امروزه با افزایش محبوبیت جهانی اینترنت، هر فرد روزانه حدود ۶ ساعت از وقتش را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند!
درست است که شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و… به رشد کسب‌وکارتان کمک زیادی می‌کنند اما وب‌سایت پایگاه اصلی هر شغلی محسوب می‌شود. وب‌سایت مثل یک چهارراه، تمام شریان‌های اطراف (اینستاگرام، توییتر، تلگرام و …) را به‌هم وصل می‌کند.
امروزه تمام جنبه‌های زندگی ما به اینترنت گره‌خورده است. اگر می‌خواهید مشتریان، برند‌تان را حرفه‌ای‌تر تصور کنند، از مزایای وب‌سایت برای کسب‌وکار خود غافل نشوید. نداشتن وب‌سایتی کاربردی باعث از دست‌دادن مشتریان زیادی می‌شود.
همچنین از دیگر مزایای وب‌سایت، ارائه و تبلیغ خدمات یا محصولاتتان به افراد بیشتری در همه جای دنیاست. در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از سایر مزایای وب‌سایت برای کسب‌وکارتان می‌پردازیم.

مزایا وب‌سایت برای کسب‌وکارها

یکی از مزایای وب‌سایت راحتی یافتن کسب‌وکار شما برای مشتریان با یک جستجو ساده در اینترنت است.

۱. تبلیغاتی پایدار

از مزایای وب‌سایت ارتقا کسب‌وکارتان است. بدون وب‌سایت، بازاریابی کسب‌وکارهای سنتی، سخت است و بازدهی بسیار کمتری دارد. شما در تبلیغات سنتی باید از آگهی‌های چاپی (بروشور‌ها، مجله‌ها، تراکت‌ها و …) استفاده کنید. این آگهی‌ها علی‌رغم هزینه زیاد، بازدهی خوبی ندارند!

وب‌سایت‌ها گم نمی‌شوند!

یکی از نمونه‌های تبلیغات چاپی، کارت‌های ویزیت افراد است. برای مثال شما با گم‌کردن کارت ویزیت دکترتان تمام اطلاعات، آدرس و راه‌های تماس با او را از دست می‌دهید!
پس با همین یک مثال ساده متوجه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های وب‌سایت شدید! با داشتن وب‌سایتی معتبر، مشتری‌ها به‌راحتی با یک جستجوی ساده در اینترنت، آدرس و راه‌های تماس با شما را از وب‌سایتتان به دست می‌آورند.

وب‌سایت‌ها پایدار هستند!

همه می‌دانیم آگهی‌های سنتی چاپی پایدار نیستند؛ یعنی در حالت خوش‌بینانه (اگر افراد آن‌ها در سطل زباله نیندازند!!) بعد از مدتی مخدوش و خراب می‌شوند، اما از بهترین مزایای وب‌سایت قابلیت به‌روزرسانی محتوایش است.

هزینه تبلیغات وب‌سایت‌ها زیاد نیست!

تبلیغات، اصلی مهم برای پیشرفت هر شغلی است اما هزینه‌های زیادی دارد. وب‌سایت شما به طور خودکار تبلیغی واضح برای کسب‌وکارتان است. از مزایای وب‌سایت اطلاع‌رسانی آسان به مشتریان بدون هیچ هزینه اضافی برای تبلیغات چاپی است. شما با به‌روزرسانی وب‌سایت‌، اطلاعات لازم را به مشتریانتان می‌دهید.

۲. افزایش اعتبار کسب‌وکارتان

شناخته شدن کسب‌وکار شما در فضای اینترنت، باعث افزایش اعتبار برندتان می‌شود. اگر در فضای مجازی حضور ندارید، به‌عنوان یک کسب‌وکار حرفه‌ای دیده نمی‌شوید.

قانونی‌بودن با وب‌سایت!

معمولاً راه‌اندازی یک وب‌سایت، نشان‌دهنده قانونی‌بودن کسب‌وکار شماست، بنابراین کاربران با اطمینان بیشتری از شما خرید می‌کنند. طبق نظر سرمایه‌داران بنام، داشتن وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین دلایل خرید مردم از برندهای بزرگ است، پس رسمیت کسب‌وکار کوچک شما، از مزایای وب‌سایت است!

افزایش اعتماد مشتری!

وقتی شما در صفحه وب‌سایت همه چیز را در مورد کسب‌وکارتان به مشتریان بگویید و اطلاعات تماس و آدرس محل کارتان را به اشتراک بگذارید، یک هویت مجازی معتبر برای سازمانتان ایجاد کردید. مشتری با مشاهده اطلاعاتتان، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند!

حرفه‌ای ظاهر شوید!

آمارها نشان می‌دهند کاربران تمایل بیشتری به خرید از وب‌سایت‌ها نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی دارند. یکی از مزایای وب‌سایت که احتمالاً به آن فکر هم نکرده باشید، حضوری حرفه‌ای در بازار کار است. داشتن وب‌سایت بیشتر از یک صفحه اینستاگرام نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شماست.
نظرسنجی‌ها می‌گویند: «۸۴ درصد کاربران اینترنت، دارندگان یک وب‌سایت را حرفه‌ای‌تر از سایر صاحبان شبکه‌های اجتماعی می‌دانند!» می‌توانید در کنار استفاده از یک وب‌سایت، برای بالابردن ورودی آن، از شبکه‌های اجتماعی هم کمک بگیرید.

مقاله پیشنهادی:  گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردهای شگفت‌انگیزی دارد؟

۳.افزایش فروش‌

راه‌های زیادی برای افزایش فروش وجود دارد و وب‌سایت یکی از آن‌هاست. به دلیل افزایش رقابت در بازارهای اینترنتی، اگر می‌خواهید در تجارتتان پیشرفت کنید باید از امکانات موجود در فضای مجازی استفاده کنید.

ساخت پایگاه فروش فعال

از مزایای وب‌سایت استفاده از آن به‌عنوان یک پایگاه فروش فعال برای سازمانتان است. امروزه افراد به دلیل مشغله‌های زیاد، به خرید آنلاین بدون ترک خانه علاقه دارند.

افزایش رتبه سئو

یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو، گوگل است. طبق آمار ۶۰ درصد مردم از طریق موتور جستجوگر گوگل برای خرید تحقیق می‌کنند و از این مقدار حدود ۶۱ درصد، نظرات کاربران راجع‌به محصولات را می‌خوانند. اگر مطالب خوبی در وب‌سایتتان منتشر کنید، موتور‌های جستجوگر آن را به مشتریان نشان می‌دهند.
بنابراین از مزایای وب‌سایت، افزایش رتبه گوگل و درنتیجه آشنایی مشتریان بیشتری با سایت شماست.

فروش آسان محصولات

فرایند فروش در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به‌سختی صورت می‌گیرد؛ اما از مزایای وب‌سایت، ایجاد درگاهی امن برای پرداخت مستقیم مشتریانتان است. اگر پست‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان حاوی لینک‌های هدایت‌کننده به وب‌سایتتان باشند، قادرید از حداکثر مزایای وب‌سایت بهره ببرید.

درآمد تبلیغاتی

از دیگر مزایای وب‌سایت، کسب درآمد از راه تبلیغات است. برای مثال اگر یک تبلیغ PPC در سایتتان منتشر کنید، تبلیغ‌دهندگان در ازای هر کلیک روی تبلیغ، هزینه‌ای به شما پرداخت می‎‌کنند.

۳. کسب‌وکارتان را ۲۴ ساعته کنید.

نداشتن محدودیت زمانی برای ارائه خدمات از مزایای وب‌سایت است. امکان خرید آسان برای مشتریان از طریق وب‌سایت حتی در روز‌های تعطیل نیز وجود دارد. درواقع وب‌سایت‌ها بدون دریافت حقوق بیشتر، اضافه‌کاری می‌کنند!!
وب‌سایت شما هر زمان و مکانی در دسترس مشتریان است، بنابراین از مزایای وب‌سایت، کاهش نگرانی‌تان درمورد ازدست‌دادن مشتریان به دلیل بسته‌بودن فروشگاهتان است. می‌توانید با استخدام یک نفر به‌صورت دورکار برای بخش پشتیبانی، محدودیت زمانی پاسخگویی به سؤالات مشتریان را به طور کامل حذف کنید. هرچقدر کسب‌وکارتان بیشتر در دسترس باشد، مشتریان بیشتری جذب می‌کند.

۵. کمک به شناخت مشتریان‌

برای افزایش رضایت مشتری باید نیازهای آن‌ها را بدانید. یکی از مزایای وب‌سایت کسب اطلاعات درباره علایق و نیاز‌های مشتریان است. وب‌سایت‌ها داده‌های مفیدی راجع‌به کاربران جمع‌آوری و برای دسترسی راحت‌تر شما، آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به شما در بهبود محصولات و خدماتتان کمک می‌کند. درنتیجه شما به‌راحتی قادر به ارزیابی عملکرد خود و شناسایی استراتژی‌های مؤثر جذب مشتری هستید.
آیا می‌دانستید یکی از مزایای وب‌سایت دیدن میزان ورودی آن‌هاست؟ از طریق وب‌سایت داده‌های زیر را به دست می‌آوردید:
• مشتریانتان بیشتر اهل کجا هستند؟
• کدام محتوای شما بیشتر موردعلاقه مخاطبانتان قرار گرفته است؟
• مخاطبان شما از موبایل استفاده می‌کنند یا لب تاب؟
همچنین برگزاری نظرسنجی در وب‌سایتتان، اطلاعات بیشتری درباره مشتریان به شما می‌دهد. کسب این اطلاعات به‌صورت سنتی کاری تقریباً غیرممکن است!

مقاله پیشنهادی:  چت بات چیست؟ معرفی اهمیت و کاربرد چت بات

۶. حذف مرزهای جغرافیایی

یکی از مزایای وب‌سایت حذف محدودیت‌های جغرافیایی کسب‌وکارتان است. شما می‌توانید به‌سادگی به مشتریانتان در تمام دنیا دسترسی داشته باشید، به آن‌ها خدمات و محصولاتتان را عرضه کنید.
در زمان همه‌گیری جهانی بیماری کرونا همه افراد متوجه مزایای وب‌سایت برای کسب‌وکارشان شدند. با تعطیلی فروشگاه‌های حضوری، کسب‌وکارها به دودسته تقسیم شدند: یک دسته با شروع فعالیت آنلاین، هر روز موفق‌تر و دسته دیگر به دلیل نداشتن نوآوری و ناسازگاری با شرایط موجود، ورشکسته شدند.
بعد از همه‌گیری بیماری کرونا، تغییر بزرگی در طرز تفکر مردم نسبت به خرید آنلاین رخ داد. اعتماد و علاقه آن‌ها به خریدهای آنلاین بیشتر و در بسیاری از موارد، جایگزین خرید حضوری شد. امروزه کمتر کسی تجربه خرید آنلاین را ندارد!
شما در کسب‌وکار حضوری‌تان محدود به یک شهر، کشور یا منطقه جغرافیای خاص هستید و تقریباً تمام مشتریانتان فقط از همان منطقه‌ها هستند.
بنابراین از واضح‌ترین مزایای وب‌سایت، دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر از همه‌جای دنیاست. هر نوع کسب‌وکاری دارید، از وب‌سایت برای یافتن مشتری‌های جدید، و شکستن مرزهای جغرافیای استفاده کنید!

۷. کمک در کاهش هزینه‌ها

از مزایای وب‌سایت تبلیغ رایگان برای محصولات و خدمات سازمان‌ها و جذب مشتری‌های جدید است.

کاهش زمان سوددهی

کمبود بودجه برای همه کسب‌وکارهای کوچکی، اتفاقی آشناست. شما در کسب‌وکارهای نوپا با گذر زمان به سود زیادی می‌رسید؛ اما از مزایای وب‌سایت کاهش زمان سوددهی شماست. شما می‌توانید از طریق سایت در زمان کمتری بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید.

بازاریابی ویروسی!

وب‌سایت‌ها بخشی از دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) هستند. بازاریابی ویروسی در سال‌های اخیر رونق چشمگیری گرفته است. آیا معنی آن را می‌دانید؟ از مزایای وب‌سایت برای کسب‌وکار‌های کوچک بازاریابی ویروسی است. یعنی اگر محصولات و مطالب شما توجه مشتریان را به خود جلب کند، افراد به آن‌ها لینک می‌دهند، در موردش صحبت و آن‌ها را به دیگران معرفی می‌کنند. این‌گونه مطالب شما، دست‌به‌دست بین کاربران می‌چرخند و ترافیک زیادی به سمت سایتتان می‌آورند؛ بنابراین داشتن وب‌سایت برای استارت‌آپ‌های کوچک، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌های رشد است.

۸. برندتان را در معرض دید بگذارید!

یکی از مهم‌ترین کارها برای استارت‌آپ کوچک شما، معرفی برندتان به مخاطبان هدفتان است. آن‌ها باید حوزه کاری و تأثیر آن را در زندگی‌شان درک کنند! معرفی کامل برند شما از مزایای وب‌سایت است. ارائه آنلاین اطلاعات شرکتتان به کاربران ناآشنا، باعث شکل‌گیری سریع ارتباط بین شما می‌شود.
یک وب‌سایت از راه‌های زیر به شرکت شما برای دیده‌شدن و کسب اعتماد کمک می‌کند:
• تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم برای کسب‌وکارتان
• جذب مشتریان جدید
• حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی
یکی دیگر از جنبه‌های معرفی برند (که اغلب نادیده گرفته می‌شود)، افزایش اعتماد مشتری است.
تصور کنید شما قصد خریدهاست برای سایتتان را دارید. دو گزینه پیشروی شماست: یکی از آن‌ها مهندس X است که همه او را به دلیل مطالب خوب وبلاگش می‌شناسند. گزینه بعدی یک سایت ناآشناست که هیچ مطلب خاصی ندارد!
مطمئنم انتخاب شما گزینه اول است! پس یکی دیگر از مزایای وب‌سایت، افزایش احتمال خرید و اعتماد مشتریان به شماست.

مقاله پیشنهادی:  کلاهبرداری فیشینگ چیست؟

۹. ارائه نمونه کار به مخاطبان

یک سؤال خیلی مهم از شما دارم! تصور کنید برای خرید یک دوچرخه وارد وب‌سایتی می‌شوید. هیچ عکس واقعی از دوچرخه‌ها موجود نیست! قسمت نظرات کاربران هم کاملاً خالی است! آیا شما از آن سایت خرید می‌کند؟
در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید باید عکس‌ها و مدارکی از کارهای گذشته‌تان برای جلب نظر مشتری در وب‌سایتتان قرار دهید. اگر هیچ چیزی برای نشان‌دادن توانایی‌تان نداشته باشید، چرا مردم باید از شما خرید کنند؟ یکی از مزایای وب‌سایت قابلیت اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است. باید برای پیشرفت کسب‌وکارتان از این قابلیت استفاده کنید.
اشتراک‌گذاری نظر افرادی که درگذشته از خدمات یا محصولات شما استفاده کردند، به انتخاب کاربران کمک زیادی می‌کند. از دیگر مزایای وب‌سایت، اشتراک‌گذاری تجربه‌های کاربران قبلی با مشتریان جدیدتان است.
با ارائه بازخوردها و نظرات کاربران قبلی و مزیت‌های رقابتی شرکتتان، بسیاری از مشتریان جواب سؤالاتشان درباره محصول یا خدمات شما را می‌گیرند؛ درنتیجه مدت‌زمان خریدشان کاهش می‌یابد.

۱۰. آموزش به مشتریانتان

اگر بتوانید خودتان را متخصص حوزه کاری‌تان نشان دهید، مشتریان بیشتری جذب می‌کنید. بازدیدکنندگان با دیدن اطلاعات زیاد شما، از خریدشان مطمئن می‌شوند. عرضه فایل‌های آموزشی مفید در وب‌سایتتان نشان‌دهنده تخصص شما در کارتان است. همچنین می‌توانید با ساخت ویدئوهای جذاب آموزشی، جزئیات محصول و نحوه عملکرد آن را نشان دهید. ارائه آسان اطلاعات مفید و آموزش‌های هدفمند از مزایای وب‌سایت است.
هر چه سایتتان کمک بیشتری در انتخاب محصولات به مشتریان کند، فروشتان افزایش می‌یابد. از مزیت‌های وب‌سایت ارائه آسان مشاوره‌های آنلاین و آفلاین است. مشاوره‌های رایگان درباره جزئیات محصولات و خدمات، باعث افزایش بازخوردهای مثبت از مشتریانتان می‌شوند.

کلام آخر

در این مقاله درباره مزایای وب‌سایت برای رشد کسب‌وکار‌ها و جذب مشتریان جدید گفتیم. دانستید که راه‌اندازی وب‌سایتی معتبر برای معرفی کسب‌وکارتان اجباری نیست، اما برای پیشرفتتان بسیار مهم است.
با وجود ۴.۷ میلیارد کاربر اینترنتی از سراسر دنیا، اگر به فکر ارتقا کسب‌وکار‌تان به سطح بالاتری هستید، باید یک وب‌سایت بسازید. نباید این بازار پررونق را از دست بدهید. از مزایای وب‌سایت شکستن مرز‌های جغرافیای و کسب اعتبار از کاربران در سراسر دنیاست.
بسیاری از کسب‌وکارهای مرتبط به هم برای خریدوفروش از اینترنت استفاده می‌کنند. آن‌ها قبل از عقد قرارداد، برای حدود ۸۵ درصد از معاملات تجاری‌شان، به‌صورت آنلاین تحقیق می‌کنند؛ بنابراین وب‌سایت‌ها فقط باعث جذب مشتری نمی‌شود! از مزایای وب‌سایت کمک به رشد کسب‌وکارتان در تعامل با سایر شرکت‌هاست.
وب‌سایت‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی برای شما به وجود می‌آورند. سرمایه‌گذاران بالقوه با مراجعه به وب‌سایتتان اطلاعات زیر را دریافت می‌کنند:
• چه پروژه‌هایی درگذشته انجام داده‌اید
• حوزه فعالیت شرکت شما چه چیزی است
• به دنبال چه اهدافی در آینده هستید
بنابراین از دیگر مزایای وب‌سایت ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌های خوب است.
همچنین با وبلاگ‌نویسی می‌توانید اعتماد مشتریان را جلب و آن‌ها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید. از مزایای وب‌سایت برای پیشرفتتان غافل نشوید و به‌عنوان سکوی پرتاب برندتان به آن نگاه کنید.
به نظر شما کدام یک از مزایای وب‌سایت برای جذب مشتری مؤثرتر است؟ فراموش نکنید این مقاله مفید را برای هرکسی که از مزایای وب‌سایت برای کسب‌وکارش اطلاعی ندارد بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *