From zero to one hundred, contact us page design

معرفی مهم‌ترین ویژگی های صفحه تماس با ما

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

صفر تا صد طراحی صفحه تماس با ما

یکی از بخش‌های پراهمیت هر وب سایت صفحه تماس با ما یا Contact Us است. بسیاری از طراحان و صاحبان سایت‌ها، وقت زیادی را صرف طراحی صفحه تماس با ما نکرده و از قالب‌های تکراری استفاده می‌کنند. این در حالی است که صفحه ارتباط با ما مهم‌ترین پل ارتباطی بین شما و کاربران سایت‌تان بوده و باید به اندازه سایر بخش‌ها برای طراحی آن وقت و سلیقه به‌خرج دهید.
با طراحی یک صفحه تماس با ما جذاب نه‌تنها همواره در دسترس کاربران‌تان هستید، بلکه تعداد بیشتری از مخاطبان تبدیل به مشتری کسب‌وکارتان می‌شوند. از این رو ما قصد داریم در این مقاله ضمن معرفی صفحه تماس با ما و نمونه‌های موفق آن، به ویژگی های صفحه تماس با ما نیز بپردازیم.

صفحه تماس با ما چیست؟

در تمام وبسایت‌ها بخشی به نام تماس با ما وجود دارد. این قسمت شامل تمام راه‌های ارتباطی کاربران با صاحبان وبسایت است و کاربران را به بخش پشتیبانی متصل می‌کند. آیکن مربوط به این بخش، معمولا جایی که بیشتر در دسترس افراد باشد (مثلا هدر سایت) قرار می‌گیرد.
هدف از طراحی چنین بخشی در سایت‌ها، رفع ابهامات و سوالات احتمالی کاربران و هدایت آن‌ها به سوی کارشناسان فروش و بخش پشتیبانی است.
اما قبل از طراحی این قسمت لازم است که از ویژگی‌های صفحه تماس با ما آگاه باشید و براساس آن‌ها طراحی را انجام دهید. از سوی دیگر با ساخت یک صفحه ارتباط با ما، متناسب با کسب‌وکارتان نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش می‌دهید.
اگر تمایل دارید که بخش تماس با ما را طبق اصول طراحی کنید، حتما این مطلب را تا پایان بخوانید، ما در ادامه این مقاله شما را با ویژگی‌های صفحه تماس با ما آشنا می‌کنیم.

ویژگی های صفحه تماس با ما

همان‌طور که گفته شد صفحه تماس با ما یکی از پراهمیت‌ترین بخش‌های هر وبسایت است لذا باید طراحی آن متناسب با زمینه کاری سایت و نوع مخاطب انجام شود. ما در این بخش قصد داریم مهم‌ترین ویژگی‌های صفحه تماس با ما را بررسی کنیم تا بااستفاده از آنها بتوانید بهترین صفحه ارتباط با ما را برای وبسایتتان طراحی کنید.
مهم‌ترین ویژگی‌های صفحه ارتباط با ما عبارت‌اند از:

محتوای جذاب

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در صفحه تماس با ما به آن اشاره شود، شعار کسب‌وکارتان است. امروزه اهمیت داشتن شعار کوتاه و جذاب بر کسی پوشیده نیست. آن‌چه که به‌نظر ضروری می‌رسد استفاده از این شعار در صفحه تماس با مای هر وبسایت است.
یکی از ویژگی‌های صفحه تماس با ما، تولید محتوای جذاب و خوانا است. متاسفانه بسیاری از افراد اهمیتی چندانی به متن و نوشته‌های این بخش نداده و این موضوع مهم را دست کم می‌گیرند. نوشته‌های این بخش ضمن کوتاه و مختصر بودن باید قلمی ساده و قابل فهم داشته باشند.
استفاده از کلمات سنگین و جملات پیچیده موجب سردرگمی مخاطب شده و هیچ سودی برای شما ندارد. توصیه می‌کنم برای جذاب‌تر شدن بخش تماس با ما، از لحن دوستانه و گرم در نوشته‌ها‌ غافل نشوید.

مقاله پیشنهادی:  utm چیست؟

استفاده از عکس و تایپوگرافی

از دیگر ویژگی‌های صفحه تماس با ما، استفاده از تایپوگرافی و یا فونت‌های زیبا است. گرچه استفاده از این موارد باعث زیبایی بصری سایت می‌شود اما توجه داشته باشید که هدف اصلی این بخش ارائه راه‌های ارتباطی به مخاطب است، و نباید با استفاده از فونت‌ها و تایپوگرافی‌های عجیب و غریب کاربران را گیج و سردرگم کنید.
در کنار نوشته‌ها می‌توانید از تصاویر (عکس گروهی پرسنل در محل کار) متناسب با فضای وبسایت‌تان استفاده کنید. ترجیحا سعی کنید استفاده از تصاویر را در این بخش به‌حداقل برسانید تا کاربران با یک نگاه بتوانند به‌ راه‌های ارتباطی دسترسی پیدا کنند.

پاسخ به سوالات کاربران

این روزها وبسایت‌های بزرگ دنیا در تلاش هستند تا با پاسخگویی به سوالات در عرض ۲۵ ثانیه، کاربران بیشتری را به‌سوی خود جذب کنند. به‌ این ترتیب، فارغ از این‌که در کجا زندگی می‌کنید، در سریع‌ترین زمان ممکن جواب سوالات خود راپیدا می‌کنید.
بسیاری از وبسایت‌ها نیز مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالات را در بخشی به‌نام سوالات متداول آرشیو می‌کنند تا کاربران بدون فوت وقت به پاسخ سوالات‌شان برسند.
یکی از ویژگی‌های صفحه تماس با ما، پاسخ به سوالات و ابهامات احتمالی مخاطب است. از طرفی شما می‌توانید برای صفحه ارتباط با ما وبسایت‌تان فرم‌ فنی طراحی کنید، تا کاربران با پر کردن این فرم‌ها بتوانند مشکلات‌شان را با شما درمیان بگذارند.

ایجاد ارتباط با منابع خود

در حالت عادی کاربران ابتدا اطلاعاتی درباره شما و کسب‌وکارتان پیدا کرده‌ و پس از آن وارد صفحه ارتباط با ما می‌شوند. اما بسیاری از سایت‌ها با استفاده از CTA کاربران را به صفحه‌ای که حاوی اطلاعات جامعی از کسب‌وکارشان باشد، هدایت می‌کنند.
اگرچه یکی از ویژگی‌های صفحه تماس با ما سادگی آن است اما گاهی اوقات باید بین صفحه تماس با ما و منابع کسب‌وکارتان ارتباطی ایجاد کنید. اگر تمایل دارید که سادگی و خلوتی این بخش را همچنان حفظ کنید بهتر است هدر را هنگام اسکرول صفحه نیز نگه‌دارید تا کاربران به سایر بخش‌های سایت نیز دسترسی داشته باشند.

مقاله پیشنهادی:  رستوران KFC: داستان گذشته‌ای سخت تا آینده‌ای درخشان!

لینک به شبکه‌های اجتماعی

این روزها اغلب افراد در یک یا چند شبکه اجتماعی اکانت داشته و در آن‌ها فعال هستند. پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد افراد زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و به‌همین دلیل هم شبکه‌های اجتماعی تبدیل به بستر مناسبی برای تبلیغات کسب‌وکارها شده‌اند.
بنابراین از مهم‌ترین ویژگی‌های صفحه تماس با ما این است که باید حاوی لینک بیزنس‌تان در شبکه‌های اجتماعی باشد تا کاربران بتوانند شما را در آن‌ها دنبال کنند.
برای مثال برای بسیاری از کسب‌وکارها جذب دنبال کننده در توییتر بسیار مهم است. این کسب‌وکارها می‌توانند با قرار دادن لینک توییتر خود، مخاطبان زیادی جذب کنند.

وارد کردن راه‌های ارتباطی

درج اطلاعات کامل تماس، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صفحه تماس با ما است. در این قسمت باید مشخصات کامل بیزنس، شماره تلفن، فکس، آدرس ایمیل، آدرس دفتر مرکزی و شعبات نوشته شود.
همچنین باید ساعات شروع و پایان کار فروشگاه و ساعات پاسخگویی را در بخش تماس با ما بنویسید. فراموش نکنید؛ درصورت جابه‌جایی محل کار یا تغییر در شماره تماس‌ها، حتما این تغییرات را در قسمت تماس با ما نیز اعمال کنید.

استفاده از افزونه وردپرس تماس با ما

افزونه‌های وردپرس در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند. یکی از کاربردهای افزونه‌های وردپرس برای ساخت صفحه تماس با ما است. اگر بعد از خواندن لیست ویژگی‌های صفحه تماس با ما، مشتاق شده‌اید که برای سایت‌تان یک صفحه تماس با ما استانداردی بسازید، می‌توانید از پلاگین contact form by supsystic استفاده کنید. با این پلاگین قادر به ساخت فرم‌های تماس زیبا و جذاب برای وبسایت‌تان هستید.
نصب اخرین ورژن این پلاگین برای جلوگیری از بروز اشتباه در بخش reCAPTCHA فرم تماس با ما، بسیار ضروری است. همچنین بااستفاده از ویژگی reCAPTCHA می‌توانید درصد کاربران واقعی وبسایت‌تان را اندازه‌گیری کنید.

معرفی نمونه بهترین صفحه تماس با ما

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم بسیاری از طراحان، صفحه تماس با ما را در اولویت آخر خود گذاشته و وقت زیادی به طراحی آن اختصاص نمی‌دهند. با این حال، طراحان خوش سلیقه زیادی هم وجود دارند که صفحه تماس با ما را خلاقانه و مخاطب پسند طراحی می‌کنند.
در این بخش دو نمونه از بهترین صفحه‌های تماس با ما را به‌همراه نکات مثبت‌شان بررسی می‌کنیم.

صفحه ارتباط با ما سایت Tune

بخش ارتباط با ما وبسایت Tune ضمن رعایت تمام ویژگی‌های صفحه تماس با ما استاندارد، نکات مثبت دیگری نیز دارد. برخی از این نکات مثبت عبارت‌اند از؛ طراحی زیبا و چشم‌نواز، استفاده از دکمه calls-to-action، ارائه شفاف و واضح اطلاعات و راه‌های ارتباطی و قرار دادن فرم تماس با ما برای پاسخ به سوالات کاربران.

مقاله پیشنهادی:  نرخ پرش سایت چیست؟

یکی از نکات قابل توجه صفحه ارتباط با مای سایت Tune، پیغام خوش‌ آمدگویی آن‌ها است. We’re ready to lead you into the future of mobile marketing به‌معنای ما آماده‌ایم که شما را به دنیای آینده موبایل مارکتینگ هدایت کنیم و عبارت Get in touch with us به‌معنای با ما در تماس باشید.
این پیام در بدو ورود کاربران به بخش ارتباط با ما، به آن‌ها احساس ارزشمند بودن، می‌دهد.
شما هم می‌توانید با درنظر داشتن ویژگی‌‌های صفحه تماس با ما و استفاده از لحن دوستانه و صمیمی، به مخاطب‌تان حس ارزشمند بودن را القا کنید. به‌ این ترتیب کاربران توجیه می‌شوند که ارتباط با کسب‌وکار شما به سودشان بوده و به آن‌ها کمک می‌کند.

صفحه ارتباط با ما سایت Achieve3000

بازدیدکنندگان وبسایت Achieve3000 از اقشار مختلف مردم هستند، و به دلایل مختلفی وارد این سایت می‌شوند. به‌همین دلیل هم چنین وبسایت‌هایی نمی‌توانند با تمام مخاطبان‌شان به یک شکل برخورد کنند. بنابراین ضروری است که در طراحی بخش Contact Us این قبیل سایت‌ها، به تمام ویژگی‌های صفحه تماس با ما استاندارد توجه شود.
بعد از ورود به بخش تماس با ما این سایت، علاوه‌بر یک تصویر زیبا، صفحه‌ای جلوی کاربر باز می‌شود که برای او راه‌های تماس را توضیح می‌دهد. این پیغام شامل سه گزینه درخواست دمو، تماس با پشتیبانی و درخواست نمایندگی فروش است. هرکدام از این گزینه‌ها کاربران را به صفحات و لندینگ‌های خاصی از سایت هدایت می‌کنند.

کلام آخر

صفحه تماس با ما یکی از پراهمیت‌ترین بخش‌های هر وبسایت است به‌همین علت هم باید در طراحی آن علاوه‌بر توجه به ویژگی های صفحه تماس با ما ، از خلاقیت و صرف وقت و سلیقه دریغ نکنید.
در بسیاری از مواقع مخاطبان وقت زیادی را برای پیدا کردن شماره تماس، ایمیل یا آدرس یک کسب‌وکار صرف می‌کنند و درنهایت هم چیزی دست‌گیرشان نشده و به این ترتیب چنین سایت‌هایی تعداد زیادی مشتری را از دست می‌دهند. درحالی که این بخش اگر خوب طراحی شده باشد، به‌راحتی می‌تواند کاربران بسیاری را تبدیل به مشتریان ثابت شما کند.
ما در این مقاله تلاش کردیم تا مهم‌ترین ویژگی‌های صفحه تماس با ما را معرفی کرده و به شما در طراحی بخش ارتباط با ما وبسایت‌تان کمک کنیم.
همراهان گرامی اگر این نوشتار برای شما مفید واقع شده است، آن را با سایر دوستان‌تان نیز به‌اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *