۷ دلیل موفقیت افراد تنبل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

انسان‌های تنبل هم اگر بخواهند، می‌توانند طعم شیرین موفقیت را تجربه کنند. شاید عجیب باشد اما احتمال موفقیت انسان‌های تنبل نسبت به بقیه بیشتر است! ویژگی تنبلی در تمام افراد به‌صورت نسبی وجود دارد؛ البته در برخی افراد میزان تنبلی بسیار زیاد است. به‌طورکلی ما باور داریم که تنبلی یک ویژگی منفی است؛ اما اگر واقعیت این نباشد چه؟ آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که تنبلی هم می‌تواند یک دلیل موفقیت باشد؟

احتمالاً شما هم از شنیدن این موضوع خوشحال خواهید شد. حقیقت این است که تعداد زیادی از افراد تنبل موفقیت‌های بزرگ و چشم‌گیری را به دست آورده‌اند. تاریخ مشاهیر، این حقیقت را اثبات می‌کند.

دلیل-موفقیت-افراد-تنبل

چارلز داروین: چارلز داروین بیش‌ازاندازه تنبل بود. معلمان و پدر و مادر او تلاش زیادی کردند که او در مدرسه درس‌هایش را یاد بگیرد. او وسط کلاس درس خوابش می‌برد. او ماهیگیری را به درس خواندن ترجیح می‌داد. او اکثر زمان شبانه‌روز خود را در کافه‌ها و رستوران‌ها می‌گذراند.

وینستون چرچیل: مورد بعدی وینستون چرچیل است. چرچیل بدترین نمره‌ها ا در مدرسه می‌گرفت و حتی یک‌بار هم به دانشگاه نگرفت. او علاقه‌ای به ورزش نداشت و عاشق نشستن روی صندلی بود! بعدها چرچیل به یک سیاستمدار افسانه‌ای تبدیل شد.

کارل مارکس: کارل مارکس با خرج مادر فقیرش زندگی خود را می‌گذارند. او علاقه‌ای به کار کردن نداشت و ماه‌ها به خوش‌گذرانی می‌پرداخت. درنهایت مطالعات و نظریه‌های او جهان را متحول کرد.

طبق بررسی‌های انجام‌شده مشاهیر بزرگی مانند انیشتین، نیوتن، پیکاسو، مندلیف و بسیاری دیگر از بزرگان، تنبل بوده‌اند، بااین‌حال موفقیت‌های آن‌ها در جهان مشهور و زبانزد است. این موارد اثبات می‌کند که افراد تنبل می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند و تنبلی یک مزیت فوق‌العاده است. در ادامه به دلایلی اشاره می‌خواهیم کرد که چرا احتمال موفقیت افراد تنبل بیشتر است.

مقاله پیشنهادی:  اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو برای موفقیت وبسایت

افراد تنبل ابتکار عمل دارند

افراد-تنبل-ابتکار-عمل-دارند

انسان‌های تنبل در زمان سازمان‌دهی کارهایشان بسیار خلاق هستند. این افراد وقت خود را برای موارد غیرضروری به هدر نمی‌دهند و مستقیم به موضوع اصلی می‌پردازند. یک فرد تنبل همواره راهی برای خودکار کردن و بهینه‌سازی کارهای تکراری خود در آستین دارد. برای افراد تنبل هیچ‌چیز عذاب‌آورتر از یک کار تکراری نیست.

انسان‌های تنبل همیشه در تلاش هستند تا زندگی را آسان‌تر کنند. انسان‌ها آن‌قدر تنبل بودند که دوست‌نداشتن زمین را بکنند، پس تجهیزات حفاری را اختراع کردند و تنبلی برای جارو زدن باعث اختراع جاروبرقی شد. شاید تمامی اختراعات بزرگ بشر متعلق به افراد تنبل باشد.

تنبل‌ها کار آفرینان خوبی هستند

تنبل‌ها-کار-آفرینان-خوبی-هستند

به‌طورکلی افراد تنبل کارآفرینان خوبی هستند. ذهن این افراد از افکار و وظایف غیرضروری اشباع نشده است و پر از ایده هستند. آن‌ها جوری دیگر فکر می‌کنند. برای آن‌ها فقط یک‌چیز اهمیت دارد که کار خسته‌کننده نباشد و ایمان داشته باشند که در پایان به نتیجه‌ی مطلوب می‌رسند.

تنبل‌ها دقیقا می‌دانند چه موقع استراحت کنند

تنبل‌ها-دقیقا-می‌دانند-چه-موقع-استراحت-کنند

یکی از موارد مهم در موفقیت این است که به خوب تشخیص دهید که چه موقع کار و چه موقع استراحت کنید. استراحت به‌موقع باعث افزایش عملکرد و بازدهی شما می‌شود و درنتیجه دستیابی به اهداف برای شما تسهیل می‌شود. کسانی که خود را خسته می‌کنند سریع‌تر به پیری مبتلا می‌شوند و سیستم مغری‌شان دچار زوال می‌شود. افراد تنبل این مورد را به‌خوبی رعایت می‌کنند و زمان استراحت و کار را به‌درستی تشخیص می‌دهند.

تنبل‌ها آرامش دارند

تنبل‌ها-آرامش-دارند

افرادی که تنبل هستند، عجول نیستند و دائماً از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر نمی‌پرند. این افراد با آرامش پس از پایان یک کار به کار بعدی می‌پردازند. برخی افراد کاملاً روی یک موضع قادر به تمرکز نیستند اما افراد تنبل نگرانی‌های کمتری دارند و با آرامش کارشان را انجام می‌دهند.

مقاله پیشنهادی:  مدیریت زمان چیست و چگونه زمان را مدیریت کنیم؟ (راهنمای جامع مدیریت زمان)

افراد تنبل اهدافشان را دقیقاً می‌شناسند

تنبل‌ها به‌درستی قادرند اولویت‌بندی کنند و تمام تمرکز خود را بر اهدافشان معطوف کنند. آن‌ها بر موارد غیرضروری و اولویت پایین تمرکز نمی‌کنند. آن‌ها زمان کمی را برای رسیدن به اهداف خود صرف می‌کنند چون باید زمان بیشتری را به استراحت بپردازند.

تنبل‌ها باهوش هستند

تنبل‌ها-باهوش-هستند

به‌طوری کلی افراد یا باهوش هستند و یا کندذهن، یا تنبل‌اند یا سخت‌کوش. عموم افراد تنبل باهوش هستند. آن‌ها باید راهی پیدا کنند تا مدتی کاری را انجام ندهند و با خودکاری سازی جریان درآمدی بدون اینکه کاری را انجام دهند و در هنگام استراحت در ساحل کسب درامد کنند.

تنبل‌ها برای راحتی خود از تکنولوژی‌ها کمک می‌گیرند

امروزه برنامه‌ها، اپلیکیشن و گجت های بسیاری برای انجام دادن سریع‌تر و راحت‌تر کارا وجود دارد. افراد تنبل نسبت به این اپلیکیشن ها آگاهی بالایی دارند و از آن‌ها برای سریع‌تر و راحت‌تر کردن وظایف و کارهای خود استفاده می‌کنند.

این امر موجب ساده‌تر شدن فرایندها می‌شود و در زمان هدر نمی‌رود و به تنبل‌ها اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را به استراحت بپردازند.

ارلوند اودیگ، پروفسور آمریکایی، یک جامعه آماری ۱۰۰۰ نفره را که در زندگی خود به موفقیت‌های بزرگی رسیده بودند بررسی کرد. او به ای نتیجه رسید که شما برای موفقیت علاوه بر دارا بودن استعداد ذاتی باید بتوانید تنبلی کنید. البته شاید این مورد کمی با زندگی ما و عصر ما در تضاد باشد. از طرفی انیشتین می‌گفت که بی حوصلگی و تنبلی، یک ابزار قوی برای ارتقای خلاقیت و تخیل است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی دلایل موفقیت افراد تنبل پرداختیم. در ابتدا چند مورد از مشاهیری که دارای تنبلی بودن را ذکر کردیم و ادامه مقاله به بررسی ۷ مورد از علل موفقیت افراد تنبل پرداختیم. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بوده‌اید از شما تشکر می‌کنیم. لطفاً اگر نظر یا تجربه‌ای در مورد این مقاله دارید با آژانس

مقاله پیشنهادی:  چگونه پست‌های اینستاگرام خود را سئو کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ آی تی هما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *