ithoma

ترفندهای شبکه اجتماعی توییتر جهت موفقیت کسب و کار در فضای مجازی

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

توییتر یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا، امروزه به بستر خوبی برای رشد کسب‌وکارها تبدیل شده است. همه ما توییتر را با جنبش‌ها، ترند شدن هشتگ‌ها و مسائل داغ آن میشناسیم؛ این هشتگ‌ها و بحث‌ها خیلی زود وارد سایر شبکه‌های اجتماعی هم میشوند و این خود نشان‌دهنده سطح بالای نفوذ توییتر در میان کاربران فضای مجازی است.
اگر هدف شما توسعه کسب‌وکارتان است و به دنبال ورود به بستری مناسب برای رشد و پیشرفت هستید باید گفت توییتر می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد؛ اگر به‌خوبی ترفندهای توییتر را بدانید و با برنامه‌ریزی وارد آن شوید به‌زودی شاهد افزایش درآمد و شهرت برندتان خواهید بود.

توییتر چیست؟

توییتر یک شبکه اجتماعی با چیزی حدود ۳۳۰ میلیون کاربر فعال است. در حال حاضر سیاستمداران، سلبریتی‌ها، صاحبان برندها و حتی مردم معمولی وقت زیادی را در توییتر می‌گذرانند.
احتمالاً یادتان هست که دونالد ترامپ علاقه زیادی به توییتر داشت و تقریباً تمام تصمیمات و صحبت‌های مهمش، قبل از آنکه از رسانه‌های آمریکا پخش شوند، در توییتر اعلام میشد.
همین‌الان هم از مسئولین کشور خودمان گرفته تا افرادی چون ایلان ماسک و مارک زاکربرگ، هرکدام در حال فعالیت گسترده در توییتر هستند؛ شما در عرض چند ثانیه می‌توانید عکس، متن و فیلم دلخواهتان را با بقیه به اشتراک بگذارید و افراد یا کسب‌وکارهای مورد علاقه‌تان را پیدا کرده و فالو کنید.

توییت چیست؟

به پیامی که هرکدام از کاربران توییتر منتشر میکنند توییت گفته می‌شود. جالب است بدانید کلمه توییت به معنای جیک‌جیک است که کاملاً با لوگوی این شبکه اجتماعی مرتبط است.
توییت‌ها می‌توانند حاوی عکس، فیلم و یا متن باشند؛ اما توییت‌های حاوی متن، محدودیت تعداد کاراکتر دارند. یعنی یک توییت متنی نمی‌تواند از ۲۸۰ کاراکتر فراتر برود. همین محدودیت باعث شده تا کاربران تلاش کنند از بهترین کلمات و جمله‌ها برای نوشتن توییت‌هایشان استفاده کنند و همین یکی از علل به‌وجودآمدن ادبیاتی خلاقانه و جذاب در فضای توییتر شده است.

مزایای شبکه اجتماعی توییتر

‌اگر می‌پرسید «با وجود شبکه فیلتر نشده ای مثل اینستاگرام اصلاً چرا باید وارد توییتر بشویم؟»
در ادامه مزایای استفاده از توییتر را برایتان نوشته‌ام!
قبل از همه چیز شما به‌عنوان یک شخص یا برند برای دیده‌شدن یا افزایش درآمد، مجبورند که در تمام شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید! چراکه هرکدام از این شبکه‌ها ماهیت و امکانات خاص خودشان را دارند.
تمام مواردی که نوشته‌ام از مهم‌ترین ترفندهای توییتر است پس بادقت بخوانید!

پرداخت بعد از رسیدن به اهداف تبلیغاتی

برای تبلیغ کسب‌وکارتان در اینستاگرام معمولاً مبلغی را پرداخت می‌کنید و اینفلوئنسر یا بلاگری که برای شما تبلیغ می‌کند، در همان ابتدا هزینه تبلیغش را کامل دریافت می‌کند اینکه آیا شما به اهداف موردنظرتان میرسید یا نه؛ تقریباً یک چیز شانسی است.
در توییتر شرایط فرق می‌کند. شما در صورتی هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید که به هدفتان رسیده باشید. برای مثال اگر قصد تبلیغ اپلیکیشن جدیدتان را دارید. از قبل هدف خود را رسیدن به ۱۰۰۰ نصب تعیین می‌کنید؛ تبلیغات شما انجام می‌شود و شما در صورتی باید هزینه آن را بپردازید که به این تعداد نصب رسیده باشید!

سرعت بالا در رسیدن به نتایج تبلیغاتی

اگر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خوبی دارید و به‌موقع از ترندهای تبلیغاتی و کمپین‌ها استفاده می‌کنید، با سرعت زیادی به نتایج باورنکردنی می‌رسید؛ این خاصیت شبکه توییتر است! زیرا اساس شکل‌گیری توییتر سرعت بالای انتشار توییت‌ها و اهمیت بالای ثانیه‌ها است.

قابلیت هدفگذاری مخاطبین

در توییتر می‌توانید در بخش ویژگی‌های مخاطب مشخص کنید و تعیین کنید تبلیغات شما به کدام دسته از مخاطبان نمایش داده شود؛ این طبقه‌بندی بر اساس علایق افراد، وقایع و رفتارهای آنان و حتی کلمات کلیدی موردنظر آن‌ها قابل تنظیم است.
با استفاده از این قابلیت می‌توانید مخاطبین را بر اساس سن، جنسیت و یا حتی منطقه زندگی‌شان انتخاب کنید و با بودجه محدودی که دارید بهترین تبلیغات را انجام دهید.
یک قابلیت مهم دیگر توییتر Tailored Audience است. با استفاده از این بخش می‌توانید مخاطبانِ رقیبان خود را شناسایی و لیست کرده و در برنامه‌های آتی خود از این لیست بدرد بخور استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی:  چگونه استوری طولانی در اینستاگرام بگذاریم؟

ردیابی کلمات کلیدی

با استفاده از این قابلیت بینظیر، شما به‌راحتی میتوانید افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند را پیدا کرده و هدفگیری کنید.
برای مثال شما می‌توانید افرادی که در یک هفته گذشته با #آموزش_ساز_زدن در تعامل بوده‌اند را ردیابی کنید.

محیط یکپارچه

توییتر یک فضای یک‌پارچه است و چنان‌چه شما از کمپین‌ها و ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید بازهم توییت‌های شما در کنار توییت‌های عادی و تایم‌لاین کاربران قرار می‌گیرد. اینکه کاربران متوجه تبلیغی بودن توییت‌های شما نمی‌شوندباعث جلب اعتماد بیشترآن‌هاست!

معرفی مهم‌ترین ترفندهای توییتر

برای آنکه وارد دنیای جذاب توییتر شوید کار سختی در پیش ندارید. به‌راحتی با ساخت اکانت توییتر، وارد جمع کاربران این شبکه اجتماعی می‌شوید.
اما اگر تصمیم دارید از بستر توییتر بهترین استفاده ممکن را برده و چیزی فراتر از یک کاربر عادی باشید؛ حتماً باید ترفندهای توییتر و نکات استفاده از توییتر را یاد بگیرید.
باوجود محدودیت‌هایی که برای استفاده از توییتر در کشورمان وجود دارد، اما کسب‌وکارهای ایرانی در بستر توییتر فعال‌اند و درآمد‌های زیادی نیز به دست می‌آورند. البته قبل از کسب درآمد، شما باید ترفندهای توییتر را بدانید و آن‌ها را عملی کنید.

ساخت پروفایل حرفه‌ای مهم‌ترین ترفند توییتر

در توییتر هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی در اولین گام، باید یک پروفایل مخاطب‌پسند و حرفه‌ای بسازید. از لوگوی کسب‌وکار و یا برند شخصی استفاده کنید و اگر وب‌سایت دارید حتماً آدرس آن را در پروفایل خود بنویسید.
پروفایل را جوری تکمیل کنید که به‌وضوح نشان‌دهنده زمینه فعالیت، مزیت‌ها و راه‌های دسترسی به شما باشد.

افراد را فالو کنید

از آسان‌ترین ترفندهای توییتر، دنبال‌کردن افراد در دنیای توییتر است؛ دنیایی که همکاران، هم‌صنفی‌ها، مشتریان و حتی رقبای شما در آن حضور دارند. منتظر نباشید تا کسی به شما سلام کند! بدون هیچ درنگی اکانت‌های مشابه، موردعلاقه و همکاران خود را فالو کنید. این کار باعث ایجاد یک شبکه قدرتمند در اطراف شما شده و از سوی دیگر باعث جذب فالوورهای جدید می‌شود.

شناخت فرهنگ توییتر

درست است که توییتر، فیس‌بوک و یا اینستاگرام همگی شبکه‌های اجتماعی خوبی هستند اما این نکته را از یاد نبرید که هرکدام اتمسفر و جو خاص خودشان را دارند.
اگر محتوایی که در اینستاگرام یا لینکدین خود منتشر می‌کنید را در توییتر هم منتشر کنید به‌هیچ‌وجه موفق نمی‌شوید! به همین دلیل توصیه می‌کنم در روزهای اول با دقت به توییت‌ها، متن‌ها و موضوعات آن توجه کنید.

محتوای جذاب تولید کنید

ترفندهای توییتر زیادند و کافی است چند روزی را در توییتر، به خواندن توییت‌های مختلف اختصاص دهید تا ذهن و چشمتان با ادبیات و ظاهر توییت‌ها آشنا شود.
بعد از آن با استفاده از هشتگ‌ها و اظهارنظر درباره موضوعات ترند، منتشر کردن رشته توییت‌ها و به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم‌های جذاب، به تولید محتوای باکیفیت بپردازید.

کلمات کلیدی را انتخاب کنید

برای تکمیل پروفایلتان حتماً با وسواس کلمات را انتخاب کنید. کلماتی که شما انتخاب می‌کنید در سئو و سرچ‌های گوگل هم می‌تواند به نمایش دربیاید و باعث افزایش مخاطبان شما بشود؛ بنابراین با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان یک‌قدم از بقیه جلوتر باشید.

مقاله پیشنهادی:  تبلیغات همسان چیست؟

استفاده از هشتگ و منشن

هشتگ و منشن در تمام شبکه‌های اجتماعی دو ابزار بسیار قدرتمند هستند، یکی از ترفندهای توییتر استفاده به‌موقع از هشتگ است. اگر در زمان درست از هشتگ‌ها استفاده کنید رشد چشمگیری خواهید داشت.

تازه و مهیج توییت کنید

انتشار توییت‌های جدید و مهیج یکی از ترفندهای توییتر است. اگر در مورد چیزهای تازه و جدید صحبت یا عکس منتشر کنید، به‌سرعت با استقبال سایر کاربران مواجه می‌شوید.

از کسب‌وکارتان بگویید

حال وقت آن است که به اهداف خود بپردازید. برای دیده‌شدن برندتان در توییتر کافی است که خدمات و امتیازات خود را معرفی کرده و محصولات جدید را به نمایش بگذارید. اگر قرار است سمینار یا گردهمایی برگزار کنید با اطلاع‌رسانی درباره آن، توجه دیگران به خود جلب کنید.

اعداد یکی از بهترین ترفندهای توییتر

اعداد از یک سو جلوه بصری بهتری دارند و بیشتر توجه مخاطبان را جلب می‌کنند و از سوی دیگر راه‌حل مناسبی باتوجه‌به محدودیت تعداد کاراکترها، برای نوشتن توییت هستند.

از سؤال و نظرسنجی استفاده کنید

سعی کنید از هر قابلیتی که بتواند نرخ تعامل کاربران با توییت‌های شما را افزایش دهد، استفاده کنید. سؤالات و نظرسنجی‌های چالشی و مخاطب‌پسند مطرح کنید و به‌این‌ترتیب تعامل صفحه خود را افزایش دهید.
از مهم‌ترین ترفندهای توییتر استفاده از تبلیغات است!

استفاده از تبلیغات توییتر

اگر به دنبال افزایش دنبال‌کنندگان در توییتر هستید، یا می‌خواهید توییت‌های شما را افراد زیادتری ببینند و از این طریق شهرت برندتان بیشتر شود؛ به‌راحتی با استفاده از برنامه‌های تبلیغاتی به خواسته‌تان می‌رسید.
در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با انواع روش‌ها و پلن‌های تبلیغاتی در توییتر آشنا کنیم.

انواع تبلیغات در توییتر

استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی از رایج‌ترین ترفندهای توییتر برای توسعه و تبلیغات برندها و شرکت‌ها هستند.
شما با استفاده از امکانات تبلیغاتی توییتر می‌توانید برای محصولتان مشتری‌های زیادی پیدا کنید. تبلیغات توییتر تقریباً شبیه تبلیغات گوگل است و در ادامه قصد داریم تا شما را با انواع تبلیغات در توییتر آشنا کنیم.

توییت‌های تبلیغاتی یا پروموت شده

در این روش، توییت‌های شما کاملاً معمولی منتشر می‌شود، البته با این تفاوت که محتوای آن‌، تبلیغات محصول یا برندی است که در کنارش برچسب پروموت را نشان می‌دهد.
اگر می‌خواهید توییت جدیدتان را افراد زیادی حتی آن‌ها که شما را فالو نکرده‌اند نیز مشاهده‌کننده می‌توانید از این روش تبلیغاتی استفاده کنید.

تبلیغات اکانت‌های توییتری

اگر قصد دارید به‌جای دیده‌شدن یک توییت، حساب کاربری توییترتان را تبلیغ کنید، این روش مناسب شماست.
با این روش، توییتر اکانت شما به افراد زیادی نشان می‌دهد و در صدر جستجوها قرار می‌گیرید؛ با این کار شانستان برای جذب فالوور بیشتر می‌شود. البته کنار دکمه فالو اکانت‌های تبلیغ شده نیز برچسب پروموت قابل‌مشاهده است.

ترند‌های تبلیغاتی

از بهترین ترفندهای توییتر استفاده از ترندهاست؛ موضوعات ترند، درواقع هشتگ‌ها و مباحثی‌اند که در مدت کوتاهی داغ شده و اصطلاحاً نقل محافل توییتری شده‌اند. شما با استفاده از این هشتگ‌ها و موضوعات، در بالای لیست قرار می‌گیرید و با این کار رشد می‌کنید.

کدام کمپین تبلیغاتی توییتر را انتخاب کنم؟

بررسی‌ها نشان داده، در اغلب موارد، تبلیغات توییتر بسیار پربازده‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی است؛ استفاده از توییتر برای توسعه کسب‌وکارها آن‌چنان که باید در کشورمان مرسوم نشده و همین یکی از دلایل بازدهی بالای آن است.
البته این روند تا ابد چنین نمی‌ماند و هرروزه افراد و کسب‌وکارهای بیشتری بعد از آشنایی با مزایای توییتر تصمیم به حضور در این شبکه و انجام تبلیغات در آن می‌گیرند.
از مهم‌ترین ترفندهای توییتر تبلیغات است و در ادامه قصد داریم تا با معرفی انواع کمپین‌های تبلیغاتی در توییتر، به شما کمک کنیم تا متناسب با اهدافتان، بهترین کمپین را برای رشد و توسعه برند و تجارتتان پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی:  بازاریابی در لینکدین

کمپین افزایش فالوور توییتر

بالا بودن تعداد فالوورها یکی از اهداف مهم اشخاص و بیزینس‌ها برای دیده‌شدن در توییتر است. درواقع اکانتی که تعداد فالوور زیادتری دارد، توییت‌هایش بیشتر دیده می‌شود و رشد سریع‌تری دارد. اگر در کمپین افزایش فالوور شرکت کنید، تنها به‌ازای تعداد فالووری که جذب می‌کنید هزینه پرداخت می‌کنید!

کمپین وب‌سایت کلیک توییتر Website clicks or conversions

اغلب فروشگاه‌ها و شرکت‌ها باهدف افزایش ترافیک وب‌سایت و افزایش فروش‌، وارد توییتر می‌شوند. اگر شما هم چنین هدفی دارید، کمپین کلیک روی لینک وب‌سایت مناسب شماست!
شما فقط به‌ازای تعداد کلیک‌هایی که بر روی لینک وب‌سایتتان می‌شود باید هزینه بدهید.

کمپین افزایش اینگیجمنت توییتر

اینگیجمنت ریت یا نرخ تعامل در تمام شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است و در توییتر باعث افزایش بازدید توییت‌های شما و جذب فالوور می‌شود. اگر می‌خواهید تعداد شیر، لایک و کامنت توییت‌هایتان افزایش پیدا کند به این کمپین بپیوندید.

کمپین اطلاع‌رسانی توییتر Awareness

این کمپین رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین کمپین توییتر است. اگر قصد دارید پیام‌های تبلیغاتی‌تان توسط تعداد بسیار زیادی از کاربران مشاهده شود از این کمپین استفاده کنید. هزینه تبلیغات در این کمپین در ازای هر ۱۰۰۰ نمایش محاسبه می‌شود.

کمپین نصب اپلیکیشن توییتر

اگر برنامه‌نویس هستید یا طراح اپلیکیشن‌های مختلف (مثل انواع بازی‌ها) هستید؛ به‌وسیله کمپین نصب اپ در توییتر به‌راحتی اپلیکیشن خود را تبلیغ کرده و تنها به‌ازای تعداد نصب‌ها هزینه بپردازید.
همچنین اگر می‌خواهید افرادی را که اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند به استفاده بیشتر از آن ترغیب کنید، به کمپین App Re-engagements پیوسته و شاهد افزایش استفاده از اپلیکیشن خود باشید.

کمپین افزایش بازدید ویدئو در توییتر

همان‌طور که گفته شد در توییتر علاوه بر متن و عکس، می‌توانید ویدئو و گیف هم منتشر کنید. حال اگر به دنبال افزایش ویو این فیلم‌ها هستید با پیوستن به این کمپین به هدفتان می‌رسید و تنها به‌ازای تعداد ویوهای دریافتی هزینه تبلیغات پرداخت می‌کنید.

استفاده از راهنمای ROI در توییتر

شما وقت و پول خود را صرف تبلیغات می‌کنید، بنابراین پلتفرمی که در آن تبلیغات می‌کنید باید اطلاعات جامع و کاملی درباره کارایی سرمایه‌گذاری‌تان در اختیار شما بگذارد.

ابزار ROI در توییتر با ارائه جزئیات و آمارهای دقیق به شما کمک می‌کند تا متوجه نتایج تبلیغاتی خود شده و بهتر بتوانید برای تبلیغات بعدی‌تان برنامه‌ریزی کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از ویژگی‌های بارز و مهم‌ترین ترفندهای توییتر، زندگی در لحظه است. یعنی کاربران بلافاصله بعد از مواجه با یک موضوع آن را توییت می‌کنند. این سرعت بالا در توییتر یکی از مزیت‌های آن است که می‌تواند باعث شود شما در مدتی کوتاه، بازدهی خوبی دریافت کنید.
البته تصور نکنید که برای رشد و پیشرفت و دیده‌شدن در توییتر حتماً باید از تبلیغات پولی آن استفاده کنید، شما صرفاً با رعایت کردن ترفندهای توییتر (مثل پروفایل حرفه‌ای و استفاده از کلمات کلیدی) می‌توانید به‌خوبی رشد کنید و مخاطبان زیادی جذب کنید.
چنانچه درباره ترفندهای توییتر سؤالی دارید حتماً در بخش کامنت‌ها مطرح کنید تا دراسرع‌وقت همکاران ما به آن‌ها پاسخ دهند. همچنین اگر معرفی این ترفندهای توییتر برای شما مفید بوده است آن را با سایر دوستان و همکاران خود نیز به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *