Interesting and useful websites

وب‌سایت‌های جالب و کاربردی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

وب‌سایت‌های جالب و کاربردی

دنیای مجازی امروز مثل یک کتابخانه بزرگ مملو از دانش و فرصت‌هاست. امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بدون این فضا و دور از تکنولوژی زندگی کند. حال اگر در این فضا فعالیت می‌کنید، باید بگوییم که هنوز هم خدمات و سرویس‌های پرکاربرد زیادی وجود دارند که احتمالاً از وجود آن‌ها بی‌خبرید. در این نوشته می‌خواهیم شمارا با چند وب‌سایت جالب و کاربردی آشنا کنیم. این وب‌سایت‌ها باوجود کاربرد جذاب خود کمتر شناخته‌شده‌اند و قطعاً برای بسیاری از کاربران استفاده از این وب‌سایت‌ها مفید خواهد بود. این وب‌سایت‌ها بتوانند به شما کمک کرده و استفاده از اینترنت را برای شما جذاب‌تر کنند. درحال‌حاضر، چند صد میلیون ‌سایت در دنیا موجود است؛ پس بعید است که تا به امروز توانسته باشید با تمام این وب‌سایت‌ها در اینترنت ارتباط برقرار کرده باشید.

۱- What Happened In My Birth Year

همان‌طور که اسم وب‌سایت و حتی آدرس دامنه‌ی آن نشان می‌دهد، با واردکردن سال میلادی تولدتان، مهم‌ترین رویدادهای آن سال در قالب روایتی داستانی پیش رویتان قرار می‌گیرد.

۲- The Secret Door

در این سایت یک درب وجود دارد که شمارا به اماکن و محل‌هایی غیرقابل‌پیش‌بینی در سراسر جهان هدایت می‌کند. کافی است درب مخفی را بازکرده و اجازه دهید جالب‌ترین مکان‌های جهان در برابر شما نمایش داده شود.

۳- Playretrogames

سایتی مناسب نوستالژی‌بازهای دوران نینتندو (Nintendo) و سگا (Sega)، در این وب‌سایت شما می‌توانید بازی‌های قدیمی را به‌صورت آنلاین بازی کنید و به دوران کودکی و نوجوانی خود قدم بگذارید. در این وب‌سایت از بیشتر بازی‌های آتاری گرفته تا سگا و نینتندو بازی جمع‌آوری‌شده است و قطعاً لیست بازی‌های این سایت شمارا به وجد خواهد آورد. نقطه قوت این وب‌سایت این است که برای بازی کردن نیازی به دانلود هیچ نرم‌افزاری نخواهید داشت و به‌سادگی می‌توانید از طریق وب‌سایت و مرورگر خود بازی‌ها را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی:  مشاوره کسب‌وکار کوچک

۴- Adobe Color

در این سایت می‌توانید رنگ‌های مکمل را مشخص کنید. این خدمات، یکی از ابزارهای کاربردی برای طراحان است. فقط لازم است کد رنگ مدنظرتان را وارد کنید تا رنگ‌های مکمل آن به نمایش درآید.

۵- Compressor

یک سایت بسیار کاربردی. اگر می‌خواهید از عکسی استفاده کنید و نیازمند آن هستید که حجم آن را کاهش دهید، کافی است از Compressor استفاده کنید. استفاده از این سایت رایگان بوده و در این فرآیند نه‌تنها حجم عکس کاهش می‌یابد بلکه کیفیت آن بدون تغییر می‌ماند.

۶- Cloud Convert

یک سایت بسیار کاربردی و کامل برای تبدیل کردن فایل‌های مختلف. ازاین‌جهت کامل است چون از هر فرمتی پشتیبانی می‌کند (متنی، صوتی و تصویری). در این وب‌سایت می‌توانید بدون هزینه به‌صورت روزانه حداکثر ۲۵ فایل را تبدیل کنید.

۷- FactSlides

یکی از سایت‌های جالب برای افزایش اطلاعات عمومی شما در این وب‌سایت با هزاران واقعیت، خبر و نکات جالب و خواندنی آشنا خواهید شد. بنابراین می‌توانید در اوقات فراغت و مابین برنامه‌های خود، با خواندن آن‌ها اطلاعات عمومی‌ خود را بهبود ببخشید.

۸- Giphy

برای علاقه‌مندان به ساختن گیف (GIF). با افزایش حضور در پلتفرم‌هایی نظیر واتساپ و تلگرام، گرایش به سمت ایموجی‌ها، استیکرها و گیف‌ها نیز افزایش می‌یاید. با استفاده از این ابزار می‌توانید از ویدیوهای دلخواه خود، فایل‌های گیف تولید کنید.

۹- Freepik

برای تولید بنرهای تبلیغاتی و تصاویر خارق‌العاده. لزوماً برای ساخت تمام بنرهای تبلیغاتی زیبایی که روزانه مشاهده می‌کنید، انرژی و زمان زیادی گذاشته نشده است؛ واقعیت این است که گرافیست‌ها ابزارهایی دارند که به کمک آن‌ها بنرهای تبلیغاتی یا تصاویر خارق‌العاده‌ای را درزمانی کوتاه خلق کنند. بنابراین این سایت محبوبیت خاصی برای گرافیست‌ها محسوب می‌شود که تصاویر باکیفیت وکتور و تصاویر JPEG و فایل‌های PSD را کاملاً رایگان دراختیار شما قرار می‌دهد.

مقاله پیشنهادی:  مشاوره اینستاگرام در شیراز

۱۰- KnowEm

برای انتخاب نام پروژه‌ی شخص یا کسب‌وکار اگر قصد دارید نامی انتخاب کنید که این نام برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی و دامنه‌ی وب‌سایت در دسترس است؛ یا پیش‌تر انتخاب‌شده، به این سایت سر بزنید. می‌توانید به‌راحتی نام مدنظر خود را در آن جست‌وجو کرده تا امکان انتخاب آن برای شبکه‌های اجتماعی و دامنه‌های مختلف بررسی شود.

۱۱- Ninite

به‌صورت یکجا تمام نر‌م‌افزارهای مدنظر خود را نصب کنید. این وب‌سایت سرویسی رایگان است که همه‌ی نرم‌افزارهای موردنیاز را در خود ای داده و بسته به تمایل شما، آن‌ها را بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپتان نصب می‌کند. کافی است فهرست نرم‌افزارهای دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس می‌توانید همه‌ی آن را هم‌زمان روی سیستم خود نصب ‌کنید و جالب‌تر اینکه نرم‌افزارهای خود را به‌روز نگه‌دارید.

۱۲- The Power of PowerPoint

اگر برای کار‌وتحصل خود از پاورپوینت استفاده زیادی دارید. اگر دانشجو هستید و یا مشغول به کار می‌باشید، احتمال زیاد باید با پاورپوینت کار کنید. پاورپوینت بهترین ابزار برای ساخت پرزنتیشن و ارائه گزارش محسوب می‌شود. با استفاده از این سایت، بدون نیاز به طی کردن دوره‌ و یا شرکت در کلاس‌های خاصی می‌توانید یک پرزنتیشن باکیفیت برای ارائه خود تولید کنید. حتماً به غالب‌های پاورپوینت این وب‌سایت نگاهی بیاندازید.

۱۳- وبسایت Futuretimeline

می‌خواهید از آینده خبر داشته باشید؟ این سایت یکی از هیجان‌انگیزترین صفحاتی است که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم. در این سایت می‌توانید با برخی از اتفاقات آینده باخبر شوید! برای جلب اعتماد شما می‌توان گفت که این وب‌سایت شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود. پس‌ازاین رخداد بود که بسیاری از افراد به‌ پیش‌بینی‌های این وب‌سایت اعتقاد پیدا کردند. این وب‌سایت از سال ۲۰۰۸ به فعالیت خود ادامه داده که پیش‌بینی‌های درست آن نیز کم نبوده‌اند. هرچند اگر باز هم قانع نمی‌شوید، حداقل به کمک این سایت می‌توانید اندکی از زمان خود را با تفکر در مورد دنیای آینده سپری کنید.

مقاله پیشنهادی:  خلاصه کتاب پدر پولدار پدر فقیر

۱۴- Gridzzly

یک صفحه سفید، شطرنجی و یا خط‌دار برای نوشتن کپی کنید. هرکس با توجه به نوع کار خود ممکن است نیاز به کاغذ سفید داشته باشد. این وب‌سایت به شما کمک می‌کند که بتوانید الگوی موردنیاز خود را بر روی کاغذ داشته باشید و همچنین از آن پرینت بگیرید.

۱۵- Let’s Enhance

بهبود دادن کیفیت عکس‌هایی با رزولوشن پایین. این سایت به‌صورت رایگان عمل کرده و نویزهای مزاحم عکس را برطرف می‌کند. همچنین می‌تواند جزئیات ازدست‌رفته عکس شمارا حدس ‌زده و تا حد امکان تصاویر را بدون افت کیفیت بزرگ کند. توجه کنید که برای دیدن نتیجه‌ی نهایی باید در سایت ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام چندین نسخه‌ی تدوین‌شده از عکس برای شما به نمایش درمی‌آید و همچنین می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *