جذب مشتری

طراحی سایت در شیراز: کلید طلایی جذب مشتری

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

 

طراحی سایت در شیراز: کلید طلایی جذب مشتری

 

امروزه به دلیل رقابت زیاد بین کسب و کارها و تنوع کالاها، قدرت انتخاب زیاد مصرف کنندگان، منجر به این شده است که مشتری مداری(جذب مشتری) در اوج خود باشد. ما سعی کردیم، در این مقاله طراحی سایت در شیراز: نکات طلایی جذب مشتری، را برای شما ارائه دهیم:

 

همه افراد جامعه دوست دارند به آنها احترام گذاشته شود. این احترام اگر در جایگاه مشتری باشد، بیشتر میشود. پس باید آموزش های لازم را به پرسنل داد تا با استفاده از این موضوع مشتری های بیشتری جذب شود، چرا که با ادب و احترام صحبت کردن با مشتری هم مشتری را راضی و خشنود میکند و هم منجر به این میشود که مشتری وفادار شود.

 

  • ارتباط مؤثر با مشتری

فروشندگان موفق و حرفه ای میدانند که برای محصول خود باید شور و اشتیاق داشته باشند و همین شور و اشتیاق  را نیز به مشتری منتقل کنند و همچنین رعایت زبان بدن و لحن صحبت با مشتری میتواند برای جذب و حفظ او بسیار مؤثر باشد. بهترین کار این است که با مشتریان ارتباط داشته و از تجربه ی راضی بودنشان از شما و محصولات شما صحبت کنید. این کار حس اعتماد بیشتری به مشتری میدهد.

صداقت داشته باشید

  • صداقت داشته باشید

این را همیشه به خاطر داشته باشید که ندانستن چیزی بهتر از دروغ گفتن است، اگر زمان هایی این حس را داشتید که این محصول که مشتری میخواهد برای او مناسب نیست صادقانه به مشتری بگویید و حتی میتوانید محصولات دیگری معرفی کنید اما با دروغ گفتن سعی نکنید مشتری را راضی نگه دارید؛ زیرا که مشتری را از دست میدهید.

 

  • کیفیت

کیفیت در هرکسب و کاری مخصوصا کسب و کار فروش محصولات، حرف اول میزند؛ کیفیت یک عامل مهم برای فروش محصولات و وفاداری مشتریان است.

اگر با یک مشتری مواجه شدید که از کیفیت محصول ناراضی بود، سعی کنید به بهترین شکل ممکن جبران کنید و به دنبال کسب رضایت او باشید. شاید یک مشتری بتواند نکات منفی را نادیده یا تحمل کند اما بی کیفیت بودن را هرگز.

 

  • فراهم کردن خدمات و کالاهای مورد نیاز مشتری

تا میتوانید سعی کنید که نیاز مشتری را براساس کالا و خدمات مورد نیاز او برآورده کنید چون این کار که به نیاز او پاسخ دهید یک نوع جذب مشتری محسوب میشود.

مقاله پیشنهادی:  هوش کلامی چیست؟ + مهارت‌های آن

 

  • سرعت و دقت در کار

این مسأله میتواند برای رضایت مشتری و وفاداری او کمک زیادی کند چون که همه ما دوست داریم در کمترین زمان ممکن کالا یا خدمات خود را دریافت کنیم. پس سعی کنید در برنامه خود سرعت و دقت داشته باشید تا باعث جذب مشتری برای فروشگاه خود شوید.

 

  • قیمت

یک تناسب درست بین قیمت و کیفیت محصول ایجاد کنید تا مشتری خود را از دست ندهید چون که امروزه مشتری ها خیلی سریع تر و راحت تر میتوانند قیمت سایر رقبا را تحلیل و بررسی کنند. سعی کنید از این قیمت رقبا اطلاعات کافی و درستی داشته باشید و در صورت لزوم قیمت های خود را ویرایش کنید. برای مشتریان هیچ چیز به اندازه قیمت جذاب نیست، پس با روش های مختلف مثل: حراج، یکی بخر دو تا ببر، تعدادی بن تخفیف و… میتوانید قیمت ها را پایین بیاورید.

 

  • عملکرد خود را بررسی کنید

شما باید خود را در فواصل زمانی منظم تحلیل کنید، که آیا سود خوبی داشته اید؟ آیا فروش خوبی نصیبتان شده؟ رقیبان شما در این چند وقت چه کرده اند؟ در این حالت میتوانید معایب و نقطه ضعف و قوت فروش خود را ببینید و آن را بهبود بخشید. نکته ی دیگر که وجود دارد این است که همیشه شرایط بازار در حال تغییر و تحول است و شما باید با تغییرات همگام باشید.

رضایت کارکنان

  • رضایت کارکنان خود

اگر پرسنل شما از میزان حقوق یا امکانات رفاهی راضی نباشد این نارضایتی او به مشتریان هم منتقل میشود، شاید برای شما هم جالب باشد اما رضایت کارکنان یکی از عوامل رضایت مشتریان هست.

 

  • نظرسنجی کنید

شنیدن نظرات مشتریان و انتقادات و پیشنهادهایشان علاوه بر اینکه میتواند در رشد و بهبود جذب مشتری شما کمک کند میتواند یک حس خوب و جلب اعتماد برای مشتری ایجاد کند، در نظر سنجی است که میتوان فهمید کجای کار خوب و کجای کار نیاز به اصلاح دارد.

 

  • برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید و فراموشش نکنید

جذب مشتری جدید هرچند خیلی جذاب است اما اگر مشتری قدیمی این فکر را کند که اهمیت خود را از دست داده از شما دور میشود.

 

  • اگر مسئله ای(از نظر ارتباط با مشتری) بروز پیدا کرد، هرچه سریعتر آن را حل کنید

ممکن است در سازمان با مشتری، مسئله ای یا شکایتی پیش بیاید. اگر سازمان بتواند این را ثابت کند که پاسخگو است و در برابر مشتری پاسخگو باشد و برای او ارزش و احترام قائل شود، در این صورت شکایت تبدیل به ابراز نظر مثبت میشود و حتی موجب وفاداری مشتری نیز میشود. در آخر، نکته ی این مبحث این است که افرادی که ناراضی باشند از یک فروشگاه، بیشتر در مورد آن فروشگاه با اطرافیانشان صحبت میکنند؛ تا از یک  فروشگاه راضی باشند.

مقاله پیشنهادی:  معرفی مهم‌ترین ویژگی های صفحه تماس با ما

 

  • همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید

مشتری هیچوقت نباید بازنده باشد، اگر در یک معامله مشتری بازنده شد، احتمال خیلی کمی وجود دارد که مجددا به آن فروشگاه بیاید یا از همان محصول خرید کند. در اینجا ۲ راه حل یافت میشود، که هم مشتری و هم فروشنده میتوانند برنده باشند:

۱- فروشنده در مواردی برای حفظ مشتری و افزایش اعتماد و وفاداری مشتری، سود کم را تحمل کند.

۲- پاداش دادن به مشتری بابت وفاداری او، با این وجود سود معامله کمتر میشود.

 

  • این را نباید فراموش کنیم که مشتری حق انتخاب دارد

از آنجا که بازار ها روز به روز به تعدادشان افزوده میشود، هیچ سازمانی نمیتواند بر وفاداری مشتریانش مطمئن باشد. بسیاری از مشتریان به اصطلاح راضی به محض اینکه شرکتی بهتر از شرکت شما پیدا شود، به آن روی می آورد. اگر شما با این موضوع مواجه شدید اصلا اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و ناامید نشوید، سر فرصت با مشتری تماس گرفته و رابطه خود را تقویت کنید. یک تلفن به مشتری برای آگاهی از دیدگاه او درباره خرید میتواند ارتباطات را تقویت کند.

خود را جای مشتری بگذارید

  • خود را جای مشتری بگذارید

هرچقدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین محصول و مشتری به صورتی در می آید که به نفع مشتری میشود.

 

  • مزایای محصول را تایید کنید

سعی کنید از محصولتان تعریف کنید و بیشتر از مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که دارد صحبت کنید. چرا که مشتری متوجه میشود که دقیقا چه محصولی میخواهد و چرا باید این محصول را خریداری کند.

فروشنده ای حرفه ای است که اول بیاید مزایا و ویژگی های محصول را برای خودش تعریف کند و بعد مشتری را قانع کند که از او محصول بخرد. برخی از سؤالات که فروشنده حرفه ای باید از خود بپرسد در این مقاله، طراحی سایت در شیراز: کلید طلایی جذب مشتری بیان کردیم:

-چطوری این محصول کمک میکند که زندگی افراد ساده تر شود؟

مقاله پیشنهادی:  تاریخچه‌ برند دیور؛ کلاسیک جاودانه

-آیا این محصولِ فروشگاه من دوام و کارایی زیادی دارد؟

-آیا این محصول که افراد زیادی به دنبال آن هستند، برای افراد سود دارد؟

و خیلی از سوالات دیگر که مربوط به محصول شما است. پس این سؤالات باعث میشود که در ابتدا این مزایا و ویژگی ها برای فروشنده تعریف شود و بعد برای مشتری بیان کند.

 

  • داشتن اطلاعات زیاد و کافی در مورد محصول

شما باید سعی کنید همیشه اطلاعات کافی و به روزی در مورد محصول خود داشته باشید. حتی در مواقعی که پاسخ سؤالی را نمیدانید میتوانید اینطور پاسخ دهید که:« پاسخ دقیقی از سوالی که پرسیدید ندارم اجازه بدهید پرس و جو میکنم و به شما اطلاع میدهم، اگر مایلید شماره تماستان را بدهید تا در اسرع وقت جواب سؤالتان را بدهم»

توضیح کامل در مورد محصول

  • توضیح کافی و کامل و درست در مورد محصول

زمانی که محصول به شکل مستقیم میفروشید با یک پیام تبلیغاتی جذاب و به نمایش گذاشتن آن میتوانید مشتریان را ترغیب به خرید کنید. در صورتی که فروش محصولاتتان به روش مستقیم انجام نمیدهید، حتما حتما باید اطلاعات به صورت درست و کامل از طریق بسته بندی کالا یا وسایل و نمادهایی مثل جعبه تبلیغاتی و پوستر و بنر که به فروشندگان داده میشود توضیح دهید. اطلاعات باید به صورت دقیق و مفید و کافی باشد و به راحتی بتوان اطلاعات را  خواند و درک کرد. این نکته را در نظر بگیرید که برای تحقق این هدف عکس های با کیفیت و نقش و رنگ ها را نباید فراموش کرد.

 

  • انواع کانال های مختلف اطلاعاتی

برای جذب مشتری و معرفی محصول برای آن باید از کانال های مختلف اطلاعاتی استفاده کرد. تعدادی از آنها به شکل زیر است:

-فروش تلفنی، پیامکی، ایمیل و…
-ایجاد نمایندگی فروش محصولاتتان
-برگزاری همایش ها
-تبلیغات در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی(مثل واتس اپ و اینستاگرام که پرمخاطب ترین است)
-هدف های خیرخواهانه مثل کمک به خیریه ها و…
-نمایشگاه های تجاری
-بازاریابی دهان به دهان

 

کلام اخر

در این مقاله ما انواع نکته های کلید طلایی جذب مشتری (طراحی سایت در شیراز) بیان کردیم، و در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که برای جذب مشتری و همیشه یک قدم جلو بودن از رقبا نیاز به ایده و خلاقیت های منحصر به فرد دارید که این مقاله میتواند کمک زیادی به شما کند.

« به امید موفقیت های روز افزون شما»

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *