راهی آسان برای افزایش فروش و سودآوری

طراحی سایت در شیراز راهی آسان برای افزایش فروش و سودآوری

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

طراحی سایت در شیراز راهی آسان برای افزایش فروش و سودآوری

 

امروزه برای هر کسب و کاری داشتن یک وب سایت ضروری است. و پس از اینکه شما وب سایت فروشگاه خود را ساختید، نباید آن را به حال خود رها کنید. اما چطور؟ ما در این مقاله (طراحی سایت در شیراز راهی آسان برای افزایش فروش و سودآوری) به شما نکاتی در مورد افزایش فروش و سودآوری خواهیم گفت.

 

راه های افزایش برای فروش سایت شما

همیشه یکی از دغدغه های صاحبان سایت فروشگاه ها، افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی است. به همین خاطر در ادامه به بیان راه های افزایش فروش فروشگاه ها پرداخته ایم:

  • افزایش سئو سایت فروشگاه ها

بهبود سئو سایت فروشگاهی، یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی است. روزانه میلیون ها سرچ در موتور جستجو گوگل توسط کاربران انجام میشود. قرار گرفتن سایت شما در صدر نتایج گوگل باعث افزایش بازدید کنندگان و افزایش مشتری برای کسب و کارتان میشود. شما میتوانید سئو فروشگاه اینترنتی‌تان را با بازاریابی سئو فروشگاه اینترنتی به اولین لینک های گوگل رسانده و جایگاه خود را تثبیت کنید.

طراحی سایت فروشگاه شما باید طوری باشد که مورد قبول موتورهای جستجو مثل گوگل مناسب و بهینه باشد. طراحی سایت به صورت درست و بهینه میتواند زمینه ساز مناسب برای سئو سایت شما باشد و پس از آن شما میتوانید، جایگاه خود را در گوگل بهبود بخشید. گوگل الگوریتمی به عنوان الگوریتم گورخر دارد بر سایت های فروشگاهی نظارت کامل دارد و سایت های فروشگاهی بی کیفیت را از نتایج جستجو حذف میکند. این الگوریتم بر سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر بسزایی دارد.

 

  • نوشتن جزئیات کامل محصولات

نوشتن جزئیات محصول در واقع، خواندنی ترین بخش از سایت فروشگاهی است. این که مشخصات کالا چطوری مطرح شود نقش مهمی برای سایت فروشگاهی در موتورهای ‌جستجو مثل گوگل دارد. شما میتوانید علاوه بر اطلاعات فنی محصول، مطالبی مثل خواص محصول، دستورالعمل استفاده از آن، اینکه چطوری ساخته میشود، نحوه تعمیرات در صورت خرابی و خیلی از مطالبی که مربوط به محصولاتتان است را به اشتراک بگذارید. تا بدین صورت بازاریابی محتوایی مؤثری برای سایت فروشگاهی خود انجام داده باشید.

نکته مهمی که باید بیان کنیم؛ جزئیات مفید و کاربردی نوشتن باعث افزایش فروش شما در سایت‌تان میشود.

 

  • ریسپانسیو کردن سایت (سازگار بودن صفحه‌ی سایت شما با گوشی موبایل)

میتوان با صراحت تمام گفت بیش از نیمی ازخریدهای آنلاین با گوشی موبایل انجام میشود. به این خاطر بهتر است سایت شما با صفحه نمایش موبایل سازگاری داشته باشد تا این دسته از کاربران به راحتی و بدون مشکل در سایت شما بچرخند و فرآیند خرید خود را تکمیل کنند. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد به صراحت میتوان گفت فروش زیادی نخواهید داشت و بازدیدکنندگان به خریدکنندگان تبدیل نمیشوند.

سازگار

  • اعتماد کاربران‌تان را جلب کنید

جلب اعتماد مشتریان، یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی است. حتی شما هم برای خرید بیشتر به جاهایی میروید که توانسته اند اعتماد شما را جلب کنند. مهمترین و کلیدی ترین راه های فروش سایت های فروشگاهی، جلب نظر بازدیدکنندگان یا کاربران فروشگاه با عوامل مختلفی است میتوان مهمترین آن ها را داشتن اطلاعات تماس و آدرس فیزیکی نام برد.

مقاله پیشنهادی:  تگ کنونیکال چیست؟

وجود داشتن راه ارتباطی قابل اعتماد که مشتری بتواند با شما در صورت بروز هرگونه مشکل مثل: پیگیری سفارشات، مشاوره خرید و راضی بودن از محصول و… با شما درارتباط باشد یکی از مهمترین و کلیدی ترین روش های افزایش فروش آنلاین جلب اعتماد کاربران‌تان است.

یکی از مهمترین فاکتور های یک فروشگاه اینترنتی، اخذ مجوز لازم و مربوطه از نهاد ها است. فضای مجازی میتواند در ذهن مخاطب برای خرید از سایت شما تردید ایجاد کند. بنابراین باید تا حد ممکن با روش هایی که وجود دارد این تردید را برطرف کنید و بازدید کننده را به خریدار تبدیل کنید و نرخ فروش خود را بالا ببرید.

از دیگر نکات مهمی که وجود دارد و میتواند به اعتماد کاربران کمک کند، ارائه نمونه کار و یا ارائه نظرات مشتریان از راضی بودن محصولات‌تان یا خدمات‌تان است. کاربران دوست دارند در فضای اینترنت و فضای مجازی به مشتریان قبلی شما دسترسی داشته باشند و با آنها در ارتباط باشند که در صورت رضایت واقعی آن‌ها با اطمینان کامل از شما خرید کنند.

 

  • برای کاربران فرآیند خرید خود را ساده کنید

اگر شما خودتان بخواهید خرید کنید از یک فروشگاه اینترنتی، ترجیح شما این است که بدون نیاز به ثبت نام خرید خود را ثبت کنید. به نوعی همه افراد دوست دارند در سریع ترین زمان و ساده ترین روش خرید خود را تکمیل کنند.

پس چرا این روش برای سایت خودتان انجام نمیدهید؟ یکی از دلایل فرار کاربران از سایت شما شاید همین طولانی و پیچیده بودن فرآیند خرید سایت فروشگاهی ‌تان است. پس خودتان به عنوان مشتری از سایت خود خرید کنید تا مشکلات احتمالی آن را متوجه شوید. پیشنهاد ما این است که از دیگران هم بخواهید که از سایت شما آزمایشی خرید کنند و مشکلاتی که با آن برخورد میکنند را با شما در میان بگذارند.

فرآیند خرید خود را ساده کنید

  • قابلیت جستجو و فیلتر کردن محصولات

یکی از روش‌های افزایش فروش، ایجاد قابلیت جستجو و فیلتر محصولات است. هر محصول مشخصات زیادی مانند دسته بندی، ابعاد، رنگ، وزن و… دارد که ممکن است با محصولات دیگر یکسان یا متفاوت باشد. این که کاربر بتواند با استفاده از فیلتر و جستجو، محصول مورد نظرش را پیدا کند به کارایی قابلیت جستجو و فیلتر گذاری محصولات باز میگردد.

 

  • شفافیت در فروش آنلاین

بعد از آسان بودن استفاده از فروشگاه های اینترنتی، مهمترین نکته برای مشتریان و کاربران فروشگاه ای اینترنتی، شفافیت در قیمت محصولات و سایر هزینه ها است. این که از همان اول مشخص کنیم که کاربر برای چه چیز هایی باید هزینه کند مثل هزینه حمل و نقل، هزینه های تهیه کالا، هزینه های اداری و… که عدم شفافیت اعلام این هزینه ها باعث خروج کاربر از سایت های فروشگاهی میشود.

پس باید از اول خرید کردن مشتری در سایت و قبل ورود مشتری به درگاه بانکی ، تمامی هزینه ها به طور واضح و با توضیحات کامل در اختیار مشتری قرار دهیم تا موجب کاهش اعتماد او و خروج از سایت فروشگاه شما نشود.

مقاله پیشنهادی:  پروموشن چیست و معرفی 9 مورد از انواع پروموشن

البته لازم به ذکر است که با کم کردن توضیحات اضافی و قرارگرفتن توضیحات مختصر باعث افزایش فروش سایت فروشگاهی‌تان نیز میشوید.

 

  • گواهی SSL بگیرید

SSL  یک پروتکل امنیتی است که آدرس سایت شما را از http  به https  تبدیل میکند. قفل سبز رنگی که در کنار آدرس بعضی از سایت ها میبینید در واقع همان SSL است. اما این کار چه کاربردی دارد؟ در واقع برای این است که ارتباط بین کاربران سایت و سایت از امنیت بالایی برخوردار باشد.

از آنجایی که کاربران فروشگاه شما به صورت آنلاین هزینه آن را پرداخت میکنند باید خیالشان از بابت هک نشدن حسابشان راحت باشد. این گواهی به خوبی میتواند این نوع امنیت را تضمین کامل کند. مهمترین کارایی که دارد این است که به افزایش سئو سایت شما کمک میکند.

 

  • افزایش سرعت سایت فروشگاهی

از دیگر مواردی که روی افزایش فروش و سودآوری سایت فروشگاهی شما خیلی مهم است، سرعت لود شدن آن است. در صورتی که سایت فروشگاه شما سرعتش خیلی پایین باشد مشتریان خود را از دست میدهید. از دیگر عوامل تاثیر‌گذار روی سرعت سایت میتوان به حجم سایت، قالب و کدنویسی اشاره کرد. ابزارهای مختلفی در خصوص حل این مشکل وجود دارد مانند GTmetrix  ابزاری برای افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی است.

سرعت سایت

  • در نظر گرفتن قیمتی مناسب برای محصولات

از دیگر مواردی که برای فروش و سودآوری سایت فروشگاهی شما مهم است قیمت مناسب برای محصولات‌تان است. میتوان گفت بیش از نیمی از مشتریان، قبل از خرید از سایت شما سایت های مشابه را بررسی کرده اند تا بهترین سایت را از نظر قیمت پیدا کنند. با توجه به این نکته برای جذب مشتری بیشتر قیمت های محصولات شما یا باید هم قیمت آنها یا کمتر از قیمت دیگر فروشگاه های اینترنتی باشد.

شاید شما بگویید که اگر قیمت کمتری ارائه دهیم، سودی ندارد! بله حرف شما کاملا درست است؛ اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رقابت در بازار های آنلاین خیلی زیاد است در این بازار باید کمی متفاوت تر عمل کنید. برای جلوگیری از ضرر مالی میتوانید محصولات‌تان را از عمده فروشی هایی که قیمت مناسبی دارند خرید کنید.

 

  • در شبکه های اجتماعی فعالیت کردن

در شبکه های اجتماعی که افراد زیادی در آن عضو هستند کانال یا گروه یا صفحه ای ایجاد کنید و اقوام و دوست و خویشان را در آن عضو کنید و از آنها در خواست کنید که شما را به دیگران معرفی کنند.

 

  • طراحی جذاب سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به صورتی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به مشتری بدهد و او را مشتری دائمی تبدیل کند. نحوه ی برخورد با مشتری مخصوصا در اولین مراجعه تاثیر خیلی زیادی در جذب او دارد. این راهکار یکی از روش های افزایش بازگشت مشتریان فروشگاه های اینترنتی است. طراحی وب سایت باید بر اساس اصول روانشناسی خرید، عناصر بصری مناسب، استراتژی فروش مناسب انجام شود. چنین طراحی سایت حرفه‌ای میتواند تاثیر خیلی زیادی برای جذب مشتریان فروشگاه آنلاین داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:  طراحی وبسایت مشاور املاک در شیراز

اولین صفحه از یک سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. تخفیفات، پیشنهادات ویژه، جشنواره های فروش و… باید در چهارچوب جذاب و استاندارد به بازدید کنندگان معرفی شوند.

طراحی جذاب سایت

  • فروش کالا با تخفیف های ویژه فروشگاه

یکی از راه های افزایش فروش و سودآوری فروشگاه های اینترنتی استفاده از تکنیک فروش و تکنیک جدید بازاریابی است. از نمونه های موفق این تکنیک میتوان به سایت دیجی کالا اشاره کرد. دیجی کالا با استفاده کالاهای پرفروش در صفحه اول و با ارائه تخفیف های خیلی خوب روی آن ها توانسته فروش خود را چند برابر کند.

 

  • به کاربران‌تان مشاوره واقعی بدهید

زمانی که کاربری از فروشگاه اینترنتی شما بازدید میکند؛ به احتمال زیاد به دیگر فروشگاه های اینترنتی هم سرزده، اما در این بین فروشنده ای موفق‌تر است که در کمال صداقت نقاط قوت و نقاط ضعف محصول خود را بگوید و اطلاعاتی که به کاربران‌تان کمک میکند بدهید.

 

  • امکان بازگشت کالا

ارائه روش صحیح بازگشت کالا یکی دیگر از روش های افزایش فروش و سودآوری فروشگاه های اینترنتی است.

 

زمانی که محصول پرفروش به مشتری نمایش میدهید در واقع او را به خرید آن محصول ترغیب میکنید. اصولا توجه مشتری به محصولاتی که بیشتر خریداری شده جلب میشود. نمایش محصولات پرفروش یکی از شگرد های فروش بیشتر است. پس نمایش محصولات پرفروش برای مشتریان امکان خرید مجدد آنها را فراهم میکند.

 

  • فراهم کردن امکان ارسال رایگان محصول

یکی از بخش های مهم سایت های فروشگاهی، حمل و نقل محصولات است. شما برای ارسال کالا باید از مشتری هزینه ای بگیرید اما درعین حال میتوانید با ارسال رایگان محصولات آنها را ترغیب کنید تا بیشتر از شما محصولات بخرند.

شما بهتر است هزینه ای ثابت به عنوان ارسال کالا تعریف کنید و وقتی که هزینه سبد خرید به مقدار مشخصی رسید، ارسال محصولات را رایگان کنید.

ارسال رایگان محصول

 

کلام آخر

ما در این مقاله؛ طراحی سایت در شیراز راهی آسان برای افزایش فروش و سودآوری، به شما نکاتی برای فروش بهتر محصولات فروشگاه های اینترنتی بیان کردیم این را فراموش نکنیم که باید برای اینکه سایت خوب و پرفروشی داشته باشیم باید از افراد خبره در این حوزه کمک بگیریم، سایت حرفه ای آی‌تی هما میتواند در این زمینه کمک فراوانی به شما کند، تیم حرفه ای ما از ابتدای طراحی سایت در کنار شما خواهد بود و سایتی مطابق با خواسته ی شما، حرفه ای، با امکانات، و خدمات لازم برای شما طراحی خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:
طراحی وبسایت فروشگاهی در شیراز
با طراحی سایت در شیراز، به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید
طراحی سایت راهی نو، برای رونق کسب و کار شما در شیراز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *