معرفی برند خود به دنیا

با طراحی سایت در شیراز برند خود را به جهانیان معرفی کنید

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

با طراحی سایت در شیراز برند خود را به جهانیان معرفی کنید

امروزه بسیاری از مدیران و صاحبان کسب وکار به این نتیجه رسیده اند که باید یک برند یا کسب و کار جهانی داشته باشند. چرا که با این کار هم سود زیادی نصیبشان میشود وهم میتوانند به تمام جهان محصول خود را بفروشند وهم اینکه راحت تر معروف شوند.

خوشبختانه اینترنت و وردپرس و برنامه هایی مثل اینستاگرام و یوتیوب راه اندازی کسب و کارهای بین المللی را راحت کرده است. و باعث شده افراد بتوانند خیلی راحت و بی دردسر کسب و کار خود را بین المللی کنند.

بسیاری از کارآفرینان به راه اندازی بیزینس بین المللی علاقه دارند ولی راه و رسم رسیدن به آن را بلد نیستند. در این مقاله (با طراحی سایت در شیراز برند خود را به جهانیان معرفی کنید) میخواهیم مزایای برند سازی و کسب و کار بین المللی را بررسی کنیم پس تا انتهای این مقاله (با طراحی سایت در شیراز برند خود را به جهانیان معرفی کنید) با ما همراه باشید.

مزایای برند سازی (راه اندازی کسب و کار بین المللی)

ü   افزایش قابل توجه درآمد

از این طریق میتوانید درآمد کسب و کارهای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. این یکی از مهمترین مزایای راه اندازی کسب و کار بین المللی است. بین المللی کردن بیزینس یا به نوعی برند سازی، هزینه بالایی ندارد ولی میتواند درآمد شما را به میزان خیلی زیادی برساند. برخی افراد این فکر را میکنند که راه اندازی بیزینس بین المللی یا برند سازی زحمت و دردسر زیادی دارد؛ اما اصلا اینطور نیست و با چند ابزارخیلی ساده و چند کار کاملاً رایگان مثل شماره مجازی رایگان میتوانید کسب و کار خود را مجازی کنید.

افزایش قابل توجه درآمد

 ü   توسعه بازار و فروش محصولات در تمام جهان

دومین مزیت بیزینس بین المللی یا برند سازی این است که دیگر محدودیت بازار ندارید و میتوانید محصولات خود را به سراسر جهان عرضه کنید. در گذشته ممکن بود یک کسب و کاری محصولات خوبی داشته باشد اما به دلیل اینکه بین المللی نبود کسی آن را نمیشناخت و نمیتوانست بازار خود را به صورت قابل توجهی توسعه دهد.

امروزه خوشبختانه توسعه بازار خیلی راحت شده است و میتوانید با استفاده از رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب و فیسبوک یا با کمک وب سایت، کسب و کاری جهانی و پررونق داشته باشید و محصولات خود را در سراسر جهان عرضه کنید. مطمئنا محصولاتی که جهانی شوند مشتریان آن به میزان خیلی زیادی افزایش می یابد. به خاطر این است که توسعه بازار اینقدر ضروری است و اهمیت دارد.

مقاله پیشنهادی:  لیست هشتگ‌های پربازدید اینستاگرام در ایران و جهان

ü   گیر افتادن در رقابت کمتری

یکی دیگر از مزیت های کسب و کار بین المللی یا برند سازی این است که در رقابت کمتری قرار میگیرد. یک کسب و کار ممکن است در ایران رقبای زیادی داشته باشد اما وقتی در سطح بین المللی و برند سازی قرار میگیرد رقابت هم کمتر میشود و میتواند خیلی راحت و بدون درد سر محصولات خود را به فروش رساند. به این خاطر بیزینس کوچ ها بر این باورند که با استفاده از ابزارهای موجود به سمت یک کسب و کار بین المللی پیش برویم.

رقابت کمتر

ü   از مشکلات و گرفتاری های اقتصادی، رها شدن

زمانی که محصول شما جهانی شود ممکن است در یک کشور فروش شما کم شود یا از طرفداران آن بکاهد اما در عوض کشورهای دیگری هم هستند که به محصول شما علاقه دارند و میخرند و به دیگران هم معرفی میکنند. اما بعضی از کسب و کارها تمرکز خود را روی بازار داخلی میگذارند و همین برای آنها مشکل میشود چون بعضی اوقات بازار های داخلی به خاطر مشکلات اقتصادی، تحریم، افت ارزش پول، رکورد یا هرچیز دیگری به مشکل میخورند.

وقتی برند شما جهانی شود و در سطح بین المللی باشد؛ کسب و کار شما همیشه درآمد دارد و وقتی در آمد باشد رشد و پیشرفت خیلی آسان میشود. همچنین اگر فروش شما در یک کشور کمتر شد میتوانید روی فروش سایر کشورها تمرکز کنید تا کاهش فروش جبران شود.

ü   افزایش مهارت و توانایی درمدیریت ریسک کسب و کار

وقتی کسب و کار شما بین المللی و برند باشد، راه های مدیریتی برای شما بیشتر و تنگناها برای شما کمتر است. در واقع با برند شدن یا بین المللی شدن کسب و کار، راه برای مدیریت کسب و کار آسان می‌شود و ریسک های کسب و کار به میزان خیلی زیادی افزایش پیدا می‌کند.

البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید، اگر محصولتان کیفیت لازم را نداشته یا در مسیر بازاریابی برند خود نتوانید درست عمل کنید، دیر یا زود به بن بست خواهید خورد و ممکن است برندتان در سراسر جهان بد نام و خدشه دار شود اما در اکثر مواقع اگر محصول برندی داشته باشید اما در یک کشور فروش خوبی نداشت میتوانید آن را در سایر کشورهای دیگر آن را برند سازی کنید و آن را جبران کنید.

ü   امکان جذب سرمایه گذاری برای توسعه و رشد کسب و کار

کسب و کارهایی که برند هستند فضای بیشتری برای رشد پیشرفت دارند. چون خیلی راحت تر میتوانند سرمایه گذار جذب کنند. خیلی مواقع کسب و کارها تا مرز ورشکستگی میروند اما از آنجایی که برند و محصولشان جهانی است یک سرمایه گذار پیدا می‌شود و آن برند را نجات میدهد.مدیریت

مقاله پیشنهادی:  بیزینس پلن چیست؟

ü   برندسازی پربازده تر و راحت تر

یکی دیگر از مزایای کسب و کار بین المللی یا برند سازی این است که از راه بیزینس خیلی راحت تر میشود برند سازی کرد و وقتی در سطح جهانی برند سازی کنیم مطمئنا خیلی زودتر به نتیجه میرسیم. در سطح یک کشور برند سازی خیلی عالی است ولی باعث افزایش فروش در سطح آن کشور میشود. اما برند سازی در سطح جهانی باعث می‌شود که بتوانید در کشورهای مختلف فروش خوبی داشته باشید.

ü   امکان بهره مند شدن از حمایت های دولت ها

وقتی شما در یک کشور محصولات خود را عرضه کنید فقط میتوانید از طرف همان دولت و کشور حمایت شوید. بعید است سایر کشور ها از شما حمایت کنند چون نفعی برای آنها ندارید. این در حالی است که اگر کسب و کار شما برند جهانی باشد به احتمال خیلی زیاد از سوی کشورهای دیگر هم مورد حمایت قرار میگیرید.

نکاتی در مورد موفقیت در کسب و کار بین المللی

ü   نیاز جهان را بررسی کرده و بهترین پاسخ را پیدا کنید

یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از جهانی شدن برندتان انجام دهید؛ این است که باید نیاز جهان را کشف و شناسایی کنید. در صورتی که به درستی تمام نیازها را درک کنید مطمئن باشید خیلی از مشکلات سرراه کسب و کارتان سبز نخواهند شد. نکته قابل توجه این است که، خیلی از مشکلات و چالش ها و استرس هایی  که برای مدیران و صاحبان کسب و کار پیش می آید از عدم شناخت نیاز مشتریان سرچشمه میگیرد.

وقتی که شما نیاز را پیدا کردید فکر نکنید کار تمام شده؛ بلکه بعد از مرحله نیاز، در مرحله بعدی باید بهترین پاسخ را به نیاز بدهید. این نیاز باید به خلاقانه ترین شکل و مناسب ترین قیمت پاسخ داده شود. اگر شما پاسخ درستی به این نیازها ندهید ممکن است افراد دیگری از راه برسند و به شکلی بهتر پاسخ درستی به نیازها بدهند.

پاسخگویی به نیازهای دنیا

ü   از دانش گرافیکی کمک بگیرید

یکی دیگر از کارهایی که باید یاد بگیرید، از هنر و دانش گرافیکی استفاده کردن است. این دانش باعث میشود کسب و کار شما را در ایران و خارج از ایران متحول شود. اگر به شکلی درست از این دانش استفاده کنید. مطمئن باشید هم در رسانه های اجتماعی و هم در وب سایت، مخاطبان و مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد. اگر میخواهید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید یا در رسانه های اجتماعی خصوصا اینستا خیلی بدرخشید اصلا از فتوشاپ و دیگر ابزارهای گرافیکی غافل نشوید.

مقاله پیشنهادی:  گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردهای شگفت‌انگیزی دارد؟

ü   برای جهانی شدن برند به جزئیات فرهنگی اهمیت بدهید

کسی که میخواهد برند جهانی داشته باشد و محصول خود را در دیگر کشورهای مختلف بفروشد باید به جزئیات و مسائل فرهنگی اهمیت دهد. شما اگر میخواهید محصول خود را در یک کشور دیگر بفروشید باید به فرهنگ آن کشور احترام بگذارید درغیر اینصورت برند شما خیلی زود جایگاه خود را از دست خواهد داد. مثلا اگر برندی میخواهد در کشورهای اسلامی گوشت بفروشد باید به حلال بودن گوشت و شیوه ذبح آن اهمیت دهد.

ü   از قدرت تولید محتوا غافل نشوید

مهمترین نکته ای که باید انجام دهید و خیلی برای کسب و کارتان مفید است؛ اینترنتی کردن کسب و کار است. وقتی که کسب و کار خود را آنلاین و اینترنتی کنید مطمئن باشید که خرید مشتریان از شما آسان و راحت تر میشود. و از طرفی دیگر دسترسی به کسب و کارتان راحت تر میشود و میتوانید خدمات خود را به مشتریان بیشتری ارائه دهید.

شما باید از قدرت محتوا نهایت استفاده را ببرید. سعی کنید انواع و اقسام گیف ها را در سایت خود انتشار دهید. گاهی یک گیف، جای هزاران کلمه کارایی و بازدهی دارد. پس روی آموزش ساخت گیف کار کنید و یاد بگیرید که از این نوع محتوا نهایت استفاده را ببرید.

ü   در زمینه فروش، خودتان را قوی کنید

سعی کنید فروشندگان کار بلد و عالی استخدام کنید و از قدرت آنها برای افزایش فروش و محصولات و دیگر خدمات کمک بگیرید. قاعدتا اگر میخواهید به کشور های مختلف دنیا محصولات خود را به فروش رسانید باید خود و دیگر پرسنل را در زمینه فروش و زبان، قوی کنید و فروشندگانی استخدام کنید که مسلط به چند زبان زنده دنیا باشند.

فروش

ü   فعالیت اینستاگرام

همیشه سعی کنید از شبکه های اجتماعی به نفع خودتان استفاده کنید. از رسانه های اجتماعی مثل: اینستاگرام، یوتیوب و فیسبوک به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. بی تفاوتی نسبت به این رسانه ها ممکن است فرصت های خیلی مهمی را از دست بدهید. سعی کنید این برنامه ها را یاد گرفته و محتوای خوب و مناسبی در آن ها بگذارید. در ادامه میتوانید مشتریان بالقوه سریع و راحت تر جذب کسب و کار خود کنید.

بیشتر بخوانید:
با طراحی سایت در شیراز، به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید
معرفی مؤثرترین فوت و فن‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام
برندینگ چیست؟ و چگونه برند سازی کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *